Gå til innhold

Hva er bra med IHERB, hva handler du der, og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

15 minutter siden, Vesentlig skrev:

Jeg kjøpte nettopp en pakke fra en annen plass som kostet akkurat litt over 40 dollar og med kursen den dagen ble det litt over grensa. Men siden det kun var noen kroner ble den ikke tollet likevel. Kanskje bare flaks?

Det er kursen på dollaren i det tollvesenet mottar pakken i Norge som teller. Det vil si at om du bestiller noe til 349 kr, så kan kursen endre seg innen pakken kommer til tollvesenet (eller hvem det nå er), og det kan hende at man overstiger 350 grensen likevel. :) Så du får vente å se, kan hende du er heldig. :)

Anonymkode: cd050...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er kursen på dollaren i det tollvesenet mottar pakken i Norge som teller. Det vil si at om du bestiller noe til 349 kr, så kan kursen endre seg innen pakken kommer til tollvesenet (eller hvem det nå er), og det kan hende at man overstiger 350 grensen likevel. :) Så du får vente å se, kan hende du er heldig. :)

Anonymkode: cd050...64f

nei altså jeg fikk den i dag og slapp toll selv om jeg trodde jeg måtte betale var hva jeg mente;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen bestilt noe i det siste? Isåfall hvor lang tid tok det? Jeg bestilte noen pakker i begynnelsen av juli og har fortsatt ikke fått noen av de. 

Er en stund siden sist jeg bestilte, men før tok det som regel alltid bare en uke :( 

Anonymkode: f513b...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.7.2016 at 12.02, AnonymBruker skrev:

Har noen bestilt noe i det siste? Isåfall hvor lang tid tok det? Jeg bestilte noen pakker i begynnelsen av juli og har fortsatt ikke fått noen av de. 

Er en stund siden sist jeg bestilte, men før tok det som regel alltid bare en uke :( 

Anonymkode: f513b...956

Det har skjedd at jeg har fått pakkene etter en uke, men da anser jeg det for å være heldig. Jeg pleier - også som international airmail skriver - å berekne ca 10-14 dager. Som regel kommer de etter 10 dager, men det har i sjeldne tilfeller kunne tatt 2 uker også. Nå er det imidlertid ikke post på lørdager lenger, så å få de etter en uke nå skal også godt gjøres... 

De kommer nok snart, skal du se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.7.2016 at 12.02, AnonymBruker skrev:

Har noen bestilt noe i det siste? Isåfall hvor lang tid tok det? Jeg bestilte noen pakker i begynnelsen av juli og har fortsatt ikke fått noen av de. 

Er en stund siden sist jeg bestilte, men før tok det som regel alltid bare en uke :( 

Anonymkode: f513b...956

Jeg bestilte mandag forrige uke og fikk hentelapp i går.

Anonymkode: 6212d...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bestilte pakke den 19. Skulle få mail når pakken var sendt. Purra på de den 26, men mailen ble ikke besvart av iherb. Er det flere som plages med at ting ikke kommet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den frakten er blitt rimelig kjip! Noen som vet om noen andre sider å anbefale? Jeg er litt på jakt etter smågaver, jul etc. ser litt etter shea butter eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 29. juli 2016 at 20.23, SparDame87 skrev:

Bestilte pakke den 19. Skulle få mail når pakken var sendt. Purra på de den 26, men mailen ble ikke besvart av iherb. Er det flere som plages med at ting ikke kommet??

Har opplevd at det tar veldig mye lengre tid før ting kommer. Sist tok det tre uker, før pleide det bare å ta en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Samme her, ting tar lengre tid, og nå er det slutt på rimelig frakt også. 

Må vel lete etter et annet sted å handle fra, noe som er synd etter så mange år på iherb :(

Anonymkode: f513b...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har kjøt folat fra Iherb?
De har flere alternativer som er billigere enn hjemme se her.

De inneholer 400mcg som er anbefalt fr gravide og prøvere.
Noen som vet om dette blir stoppet i tollen? :/
 

 

Anonymkode: c475c...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.9.2016 at 19.34, AnonymBruker skrev:

Samme her, ting tar lengre tid, og nå er det slutt på rimelig frakt også. 

Må vel lete etter et annet sted å handle fra, noe som er synd etter så mange år på iherb :(

Anonymkode: f513b...956

Det er mange internasjonale kunder som klager på dette nå. DHL er en versting, de er tilnærmet ubrukelige i store deler av verden. Det tar så lang tid å få pakkene nå at enkelte varer rekker å gå ut på dato. Sånn kan det jo ikke være hvis iHerb har tenkt å fortsette å selge internasjonalt. Mange klager på facebooksiden til iHerb, ser jeg. Det har de holdt på med i et par måneder, uten at noe har skjedd ennå. Men det er jo bare å hive seg med i koret, kanskje de endrer fraktmetoder da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 21.9.2016 at 16.33, Flynn skrev:

Noen som har erfaringer med alternativet Vitacost?

Jeg har ikke bestilt derfra ennå, men testet ut siden ved å legge en liten ting i handlekurven. Rimeligste fraktalternativ kom på $7.99. Vitacost bruker også DHL Global Mail, så en må jo forberede seg på å vente en stund. Ellers er varene litt billigere hos Vitacost enn hos iHerb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet et par ganger fra Vitacost etter at frakten ble så dyr fra iHerb. Fornøyd, pakkene brukte like lang tid på å komme frem som tidligere fra iHerb (for meg, ca. 2 uker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2016 den 20.40, Edie skrev:

Jeg har handlet et par ganger fra Vitacost etter at frakten ble så dyr fra iHerb. Fornøyd, pakkene brukte like lang tid på å komme frem som tidligere fra iHerb (for meg, ca. 2 uker)

Hvordan ankom pakken? Postkassen, hentelapp eller på døra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Emera skrev:

Hvordan ankom pakken? Postkassen, hentelapp eller på døra?

En gang i postkassa og en gang hentelapp (forskjellige størrelser på pakka).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes muligheter der man fremdeles kan handle fra IHerb opp til 1.8 kilo til frakt kr ca. kr 35 . Og man kan og handle med frakt kr 13-14 og for lette ting. Alt er forklart i detalj og debattert i denne facebookgruppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest chisandra
På 24. september 2016 den 20.40, Edie skrev:

Jeg har handlet et par ganger fra Vitacost etter at frakten ble så dyr fra iHerb. Fornøyd, pakkene brukte like lang tid på å komme frem som tidligere fra iHerb (for meg, ca. 2 uker)

Lister vitacost opp innholdet utenpå pakken slik som iherb har begynt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...