Gå til innhold

Hva slags mennesker ser du ned på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

- foreldre som lar barna henge på kjøpesenter

- rusmisbrukere og alkoholikere

- hjelpesløse mennesker som forlanger og forventer å få alt servert på sølvfat og griner om de må gjøre no selv.

- folk som klager men ikke gjør noe

- mobbere

- de som alltid bare "er med"

- unnasluntrere

- de med dårlig arbeidsmoral

- snyltere

glemte røykere på den listen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det så mange som ser ned på røykere?

Dessuten forstår jeg ikke hvordan dere kan ha så utrolig mange fordommer, og se ned på mennesker for så mye rart. Er det slik at dere beveger dere på den måten dere tror passer for andre? Går dere rundt i konstant frykt for å gjøre noe feil? Dere blir nok dømt dere også. Personlig ser jeg ingen grunn til å kaste bort energi på å se ned på andre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nok litt ned på folk som alltid kommer med bortforklaringer og skylder på andre. F.eks når man alt for lenge har levd over evne og ender opp i luksusfellen, mennesker som forklarer dårlig arbeidsmoral med at sjefen er teit, overvektige som skylder på boller på statoil, de som bare følger flokken når det gjelder mote/interiør(henger av og til sammen med overforbruk) etc etc.

Nei,se til å ta ansvar for eget liv og helse og lær dere å tenke selv.

(Vil legge til at jeg har respekt for folk som har kommet seg ut av slike situasjoner da) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at dere beveger dere på den måten dere tror passer for andre?

Nei

Går dere rundt i konstant frykt for å gjøre noe feil?

Nei

Dere blir nok dømt dere også. Personlig ser jeg ingen grunn til å kaste bort energi på å se ned på andre.

Ja, det gjør jeg helt sikkert, men det bekymrer meg ikke. Ellers tar det ikke særlig med energi, så min energibruk er ikke noe problem for meg.

Endret av Tabris
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Personer som skryter av at de ikke leser bøker

Er det noen som skryter av å ikke lese bøker? Hvordan arter en slik ytring seg egentlig? Mener de selv de er kule fordi de ikke gjør det "alle andre gjør"? Eller hva er logikken bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ikke se ned på andre mennesker, syns det er en fryktelig dårlig ting å bruke å krefter på. Skal innrømme at jeg av og til tar meg selv i å tenke nedsettende ting om andre mennesker som skiller seg veldig fra meg og mine meninger, men da prøver jeg bare å skjerpe meg og tenke at alle har en verdi uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det første jeg tenkte da jeg så dette spørsmålet var at jeg ikke ser ned på noen egentlig.. kan vertfall ikke komme på noe nå, hehe..

Alle er vi forskjellige, alle ser ulike ut, alle oppfører seg ulikt, alle har ulike meninger.. og alle er vi unike på hver vår måte :)

Og selv om det er ment som morsomt og humoristisk, kan jeg seriøst ikke komme på noen jeg ser ned på.. :P

Javel, det var ikke det TS spurte etter. Hun spurte etter hva slags mennesker / handlinger du ser ned på. Dermed kunne du hatt vett nok til å ikke svare i tråden. Rapport sendt.

Jeg ser ned på

- folk med "lysvaska" jeans med diverse hull og tjafser på

- folk med bling-vesker

- folk som går inn for å vinne debatter

- menn med innbilsk attitude (må bare glo litt ekstra på dem, fascinerende)

- hipstere

- neon-hipstere (jeg er neonhipster)

- liksom-tolerante folk (dvs 95 % av Norges befolkning)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, det var ikke det TS spurte etter. Hun spurte etter hva slags mennesker / handlinger du ser ned på. Dermed kunne du hatt vett nok til å ikke svare i tråden. Rapport sendt.

Nå føler jeg for å rapportere deg for å kaste bort moddenes tid med idiotisk rapport. Hvis man ikke ser ned på andre har man ikke lov til å svare det? Større tull har jeg sjelden lest her (og det sier litt).

Selv ser jeg forøvrig kun ned på de som ser ned på andre.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist at denne tråden har rundet 70 svar, mens den tråden som handler om hvilke mennesker man ser opp til bare har fått 5 svar. Vi er tydeligvis fortsatt helt kontrollert av janteloven, vi er mistroiske og uvennlige mot hverandre. Og når noen forsøker å komme med en litt annen innstilling til livet blir de pokker meg rapportert. Sjarmerende, må jeg si...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg for å rapportere deg for å kaste bort moddenes tid med idiotisk rapport. Hvis man ikke ser ned på andre har man ikke lov til å svare det? Større tull har jeg sjelden lest her (og det sier litt).

Selv ser jeg forøvrig kun ned på de som ser ned på andre.

Tjæ, jeg trykket aldri på rapport-knappen. :)

Dessuten, hva er vitsen med å skrive at man ikke ser ned på noen? Det er bare sprøyt. ALLE ser ned på noen. Hvis ikke er du helt totalt blottet for selvinnsikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk som stemmer AP. er det mulig å være så dum i hodet? se hva de gjør med landet vårt. og hvordan de hiver penger til andre land ! hva med å fikse opp her før man hiver penger som papir rundt seg?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist at denne tråden har rundet 70 svar, mens den tråden som handler om hvilke mennesker man ser opp til bare har fått 5 svar. Vi er tydeligvis fortsatt helt kontrollert av janteloven, vi er mistroiske og uvennlige mot hverandre. Og når noen forsøker å komme med en litt annen innstilling til livet blir de pokker meg rapportert. Sjarmerende, må jeg si...

er bare sure drittkjerringer på kg vet du

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er trist at denne tråden har rundet 70 svar, mens den tråden som handler om hvilke mennesker man ser opp til bare har fått 5 svar. Vi er tydeligvis fortsatt helt kontrollert av janteloven, vi er mistroiske og uvennlige mot hverandre. Og når noen forsøker å komme med en litt annen innstilling til livet blir de pokker meg rapportert. Sjarmerende, må jeg si...

Eller man kan velge å ikke ta det fullt så bokstavelig. Jantelov?

Jeg skrev f.eks at jeg ser ned på par som tørrpuler på sats når de tøyer ut. Det betyr ikke at jeg virkelig bruker masse energi på å gå rundt å irritere meg over dem, jeg er heller ikke mistroisk eller uvennlige mot dem. Derimot, er det en handling jeg selv ikke ville begått.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Jeg ser ned på negative og egoistiske mennesker - disse er ofte de samme. Sånne suringer som må klage på alt, alltid skal først, alltid skal ha mest, aldri ser den lyse siden av saken, aldri er åpen for noe nytt med mindre det gagner dem selv ogsom aldri unner andre noe. Har heldigvis ingen sånne mennesker i omgangskretsen, men møter mange nok i dagliglivet og på nett.

Så rart. Jeg merker ikke det i hverdagen. Både i omgangskrets og randoms rundt meg. Kanskje en sur kassakjerring et par ganger i året, men man må få lov til å være litt sur innimellom og.

Tenke seg til at folk går inn i en negativ tråd og klager på negativiteten. :fnise:

Som om jeg skal gå inn i en mat-tråd og klage på at de kun fokuserer på mat. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- jenter som tegner kraftige øyenbryn (leker megan fox) it doesnt look good ok.

- glamourmodeller (åssen kan de føle seg bra, nr de vet hvem som helst runker til bildene deres?

- Mennesker som stemmer frp

- Folk som snakker piss om thai damene norske menn importerer..whats wrong with setteling down and make a family!

kommr ikke på flere:P

Endret av B18
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- jenter som tegner kraftige øyenbryn (leker megan fox) it doesnt look good ok.

- glamourmodeller (åssen kan de føle seg bra, nr de vet hvem som helst runker til bildene deres?

- Mennesker som stemmer frp

- Folk som snakker piss om thai damene norske menn importerer..whats wrong with setteling down and make a family!

kommr ikke på flere:P

Ah jeg syns det er så mye penere med tykke bryn enn tynne.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart. Jeg merker ikke det i hverdagen. Både i omgangskrets og randoms rundt meg. Kanskje en sur kassakjerring et par ganger i året, men man må få lov til å være litt sur innimellom og.

Tenke seg til at folk går inn i en negativ tråd og klager på negativiteten. :fnise:

Som om jeg skal gå inn i en mat-tråd og klage på at de kun fokuserer på mat. :gjeiper:

Det er ikke en tråd om negativitet, men om de man ser ned på. Er sikker på at det finnes de som ser ned på overivrige glad-mennesker ;) Jeg merker det på butikken (både ansatte og kunder), på trening, på tv, på internett, på bussen, på skolen, i byen, i sommerjobben min (kolleger og kunder) og da jeg jobbet i kundeservice. Det er ikke sånn at jeg går rundt og tenker på de og det de sier hele tiden, men når jeg legger merke til noen tenker jeg at det er synd i dem og jeg lurer på hvorfor de gidder å kaste bort energi på å være sur for bagateller. Det er selvsagt lov å være sur innimellom, men jeg tror han som roper til kassedama at hun er en fittekjerring fordi hun ikke har riktig type snus i kassa og tilbyr seg å hente den i en annen kasse er en surkuk store deler av tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...