Gå til innhold

Fikke en smekk på erigert penis.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har også hørt om dette. Men det er jo en krenkelse.

Ja, dette er absolutt en krenkelse. Helsepersonell av alle bør jo vite hvordan en penis virker og at en ereksjon slettes ikke trenger å ha noe med seksuell tenning å gjøre. Hadde noen gjort noe slikt på meg i liknende eller andre situasjoner, ville jeg vurdert anmeldelse. Det sier mye om hvordan holdningene til en erkesjon virkelig er i samfunnet. Skammelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sykepleiere tåler da fint å se en stiv penis. Men noen ganger så er det litt upraktisk at pasienten har en stiv penis, f.eks ved kateterinnleggelse. Men jeg har aldri trengt å knipse på den altså.

Har dere ikke såpass opplæring i hvordan man forholder seg til pasienters integritet at dere kan se at dette kan oppleves som svært krenkende? Er dette virkelig vanlig i helsevesenet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke såpass opplæring i hvordan man forholder seg til pasienters integritet at dere kan se at dette kan oppleves som svært krenkende? Er dette virkelig vanlig i helsevesenet?

Hva mener du? Hva er vanlig i helsevesenet?

Jeg har aldri fått opplæring i å knipse på en penis og har aldri sett eller hørt om noen som har gjort det heller. Så dette er ikke jeg kjent med.

Jeg skrev at jeg har aldri behøvd å knipse på en penis for å få den "myk" igjen, det er bare å vente litt det og komme tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Hva er vanlig i helsevesenet?

Jeg har aldri fått opplæring i å knipse på en penis og har aldri sett eller hørt om noen som har gjort det heller. Så dette er ikke jeg kjent med.

Jeg skrev at jeg har aldri behøvd å knipse på en penis for å få den "myk" igjen, det er bare å vente litt det og komme tilbake.

Det jeg lurer på er hva dere gjør i forhold til dette med ereksjon. Og svaret jeg fikk fra deg var betryggende i den forstand at det ihvertfall for deg ikke er praksis å invadere en annen persons kjønnsorgan med knips eller smekk med linjal. Jeg antar at også du ville betrakte det som en krenkelse hvis man begynte å knipse på penis til pasienter eller pleietrengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er hva dere gjør i forhold til dette med ereksjon. Og svaret jeg fikk fra deg var betryggende i den forstand at det ihvertfall for deg ikke er praksis å invadere en annen persons kjønnsorgan med knips eller smekk med linjal. Jeg antar at også du ville betrakte det som en krenkelse hvis man begynte å knipse på penis til pasienter eller pleietrengende.

Selvfølgelig er det en krenkelse! Kunne aldri ha funnet på å knipse en pasient noe som helst sted, selv om h*n ba om det.

Jeg tror helst at det er en myte at helsepersonell knipser på erigerte peniser eller så har noen tråkket langt over grensene!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det en krenkelse! Kunne aldri ha funnet på å knipse en pasient noe som helst sted, selv om h*n ba om det.

Jeg tror helst at det er en myte at helsepersonell knipser på erigerte peniser eller så har noen tråkket langt over grensene!

Tror ikke det er en myte, men jeg tror heller ikke det er så vanlig lenger. Jeg jobber i helsevesenet og har bare vært vitne til noe slikt et par ganger. Det ene var en situasjon hvor vi ikke var i stand til å få buksene på uten at penis ble slapp. Det kan ikke kalles et overgrep om man kan begrunne handlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er en myte, men jeg tror heller ikke det er så vanlig lenger. Jeg jobber i helsevesenet og har bare vært vitne til noe slikt et par ganger. Det ene var en situasjon hvor vi ikke var i stand til å få buksene på uten at penis ble slapp. Det kan ikke kalles et overgrep om man kan begrunne handlingen.

Det kommer an på hva den enkelte pasient føler og oppfatter. Ikke hva helsearbeideren mener. Hvis pasienten oppfatter dette som et overgrep, så er det nettopp det. I alle tilfeller bør man spørre først.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva den enkelte pasient føler og oppfatter. Ikke hva helsearbeideren mener. Hvis pasienten oppfatter dette som et overgrep, så er det nettopp det. I alle tilfeller bør man spørre først.

Jeg tror det er mer stress for en pasient med to damer som ikke greier å presse ned penis i en litt trang bukse. :tristbla:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om helsesøstre, sykepleiere og leger som kan trikset med å "knipse" på et vist sted på penis, så blir den slapp. Kan tenke meg at det er gunstig i enkelte tilfeller. Leger som undersøker og sykepleiere som vasker pasienter og liknende. Men linjal? høres ikke helt bra ut...

Dette ble gjort for kanskje 50 år siden, det blir IKKE gjort nå lengre. En stakkars mann kan ikke noe for om han blir erigrert når han blir vasket. Han trenger ikke være opphisset, berøring er nok. Jeg opplever dette i yrket mitt hele tiden. Man later som ingenting og vasker ferdig, man knipser ikke folk..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig av helsepersonell å knipse på penisen til en pasient, om den er erigert. Så det er ikke noe å tenke på :)

NEI, det er det ikke, røverhistorier kan du ta et annet sted!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er latterlig. Det er IKKE vanlig overhodet å knipse en penis for å få den slapp. For en syk påstand. Det er definitivt en krenkelse.

Er jo fullt på høyde med om en lege plutselig klemmer på puppene til en kvinne uten forvarsel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er latterlig. Det er IKKE vanlig overhodet å knipse en penis for å få den slapp. For en syk påstand. Det er definitivt en krenkelse.

Er jo fullt på høyde med om en lege plutselig klemmer på puppene til en kvinne uten forvarsel.

Det er situasjons betinget. Om det er nødvendig for å få på buksen slik som nevnt over så kan det jo kanskje forsvares. På lik linje med at noen løfter på brystene ved stell av en pasient om det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det en krenkelse! Kunne aldri ha funnet på å knipse en pasient noe som helst sted, selv om h*n ba om det.

Jeg tror helst at det er en myte at helsepersonell knipser på erigerte peniser eller så har noen tråkket langt over grensene!

Det er ingen myte. Jeg kjente ei dame (sykepleier)som gjorde dette på 80-tallet. Men om det var utbredt, eller om det fortsatt skjer vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig av helsepersonell å knipse på penisen til en pasient, om den er erigert. Så det er ikke noe å tenke på :)

Det er ikke vanlig ville jeg sagt. Det er ikke det sykepleiere lærer i sitt studie. Å knipse på penis er jo veldig krenkende spør du meg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke såpass opplæring i hvordan man forholder seg til pasienters integritet at dere kan se at dette kan oppleves som svært krenkende? Er dette virkelig vanlig i helsevesenet?

Under studiene fikk vi beskjed om å legge et håndklede over pasientens penis, og gå ut av rommet litt. Bare å "late som ingenting". Klart det kan være pinlig for pasienten, så man lager ikke noe nr ut av det, man knipser i allefall IKKE!!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har neppe noe med at man "ikke tåler" å se den, men at det i mange tilfeller er vanskelig å undersøke det man skal undersøke når penis er erigert. For øvrig er det nok gjerne en fordel for helsepersonell å få sett den i begge tilstander, så de blir neppe lei seg.

men da kan man si i fra på forhånd og forklare hvorfor. :kjefte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen røverhistorie dessverre. Har vært lærling på et eldresenter, og der så jeg hvordan de ansatte knipset i brukers penis hvis den skulle finne på å bli erigert under stell.

Og mener selv at knipsing er krenkende for mannen. Men de kvinnelige pleierne mente også at det var krenkende for dem hvis han fikk erigert penis når de stelte.

De få gangene jeg stelte mannelig bruker og det skjedde, overså jeg det helt eller la over håndkle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner du deg virkelig i at andre ansatte behandler pasienter slik?

Var en kamp jeg ikke orket å ta som 17åring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...