Gå til innhold

Skravletråd 2012


rhubarb

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var helt fantastisk gøy;) En mini i magen! Ca 7 cm, nøyaktig 11 uker!

Mini lå å sov med hånden over ansiktet, veldig avslappet;) Jeg måtte opp og hoppe for å skape litt liv!

ANBEFALES!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var så gøy og deilig å få det hele bekreftet!

Men det ble også synlig at morkaken ligger nedenfor og "sperrer utgangen" og om den ikke flytter seg er keisersnitt eneste utvei.. Det har ingen stor betydning såklart men det kunne forårsake blødning etc - så helt greit å få vite tidlig synes jeg da.

Termin ble flyttet 3 dager, til 17. juli!

Vekt er fortsatt samme, de 3 kg som kom for snart 2 mnd siden er på stedet hvil - forskjellen nå er at magen har strammet seg litt..

Hvordan går det med andre her?! Formen? Vekt? etc.. etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Logan :) her er jeg 7 uker og 3 dager nu, og har kastet opp for første gang..Jeg kastet opp to ganger etter å ha spist frokost som var musli. Lurer på om jeg rett og slett ikke klarer melk. :(

Er i litt dårlig form, men har mye jeg skulle ha gjort. Mumser litt potetgull med et glass cola nå, og føler meg litt bedre, faktisk..Gleder meg til kvalmen er forbi. Men egnetlig har jeg ikke tid til å ligge her å være dårlig. :(

Ellers har jeg fått ellos katalogen med masse fine vårklær, og ute er det...GRØNT? og mildt..nesten som våren er på vei.

Gleder meg til å kjøpe fine mammakjoler og søte babyklær.. :)

Når det gjelder vekten så er jeg nok fortsatt rundt det jeg har vært, men magen har begynt å blåse seg opp og puppene opp to cup størrelser.. Noe mannen synes er tøft. :P

Endret av lillevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-lillevill-

-det viktigste nå er nok å senke kravene til seg selv og slappe av, få andre til å fikse litt for deg - bruk hvertfall ikke unødvendige krefter!!

-og om potetgull og cola sitter så hadde jeg også levd på det et par dager! du får teste litt hva som fungerer, bare sørg for å få i deg nok næring, som jeg nevnte tidligere så kan det også snu fort igjen!

- å jada her er gresset fremme igjen! dagmar tok med seg snøen! men det må vel komme mer håper jeg!

- større pupper er gull ;)!! HAHA!

Lykke til videre da og håper formen kommer seg! Gleder meg masse selv til å kjøpe babyklær- sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk kjøpt en liten hvit lue :) Det er det eneste,hi hi.

Jeg veide meg i går og tenkte jeg hadde gått opp flere kilo, men faktisk så lå jeg på normalen, bare ett kilo mer.

Dette synes jeg er veldig merkelig ettersom puppene er så store og magen oppblåst. Rare greier. :) I magen er det vel bare luft..

Jeg har begynt å bekymre meg en del for hvordan kroppen vil se ut etter fødsel..Er det noe spesielt man kan gjøre for å prøve å unngå seggemagen og ødelagte muskler? Trene kansje? Trener dere mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:) Kaster meg på her jeg også! Har foreløpig termin 28 juli. Vært hos lege 2 ganger, sist igår for å ta diverse blodprøver. Har tidlig ultralyd hos privatklinikk 4 januar, og det blir veldig spennende:)!! Er idag 10+1 på vei, har vært kvalm siden uke 6, og begynte å kaste opp for ca 3 uker siden. Sykt kvalm hele døgnet, og har gått ned 2,5 kg de siste 3 ukene. Sliter med å få i meg både mat og drikke, helt forandrede smakssanser, klarer hverken brus eller sjokolade som jeg normalt elsker! Det er jo sunnere for den lille da:) Kjøleskapslukt er pyton!! Artig å lese at flere reagerer på det:) Har kjøleskap med isbiiter/vann, fikser ikke ta vann/isbiiter derifra, for det smaker kjøleskap! Fryseren lukter vondt også!! Var på kino igår, og en ved siden av meg lukter vondt! Plagsomt å lukte så godt!!Brystene er store og ømme. Er veeeeldig glad for å være gravid da, vi har prøvd siden juni:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuu!!! :goodbye:

Tenkte eg skulle joine her, eg og. :) Fann ut for nokre veker sidan at eg er gravid. Foreløbig termin er 31.august, så det er såvidt eg kan henge på denne skravletråden! :gjeiper:

Er 29 år, slutta på prevansjon for eit år sidan og her var det klaff på første forsøk. Så no er det berre å krysse alt som kryssast kan, for at dette skal gå bra. Merkar at eg tenker mykje på spontanabort, og må heile tida på do for å "sjekke". Hehe. Prøvar å tenke på at det heldigvis går bra for dei aller fleste :)

Spennande med dokke som er på UL og til legen og får høyre hjertebank! Gleeeedar meg til det er min tur :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare tipse dere om armbånd for kvalme. Jeg har ikke kastet opp siden jeg begynte å bruke disse. :) De koster 150 kr og kan fåes på apotek. Jeg kjøpte ingefærtabletter, men de har jeg ikke hatt behov for en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år :perebrus: Dette er året, damer :rodmer:

Jeg er endelig mindre kvalm/kaster opp mindre :hoppendeglad:

Fikk låne sånne sea-bands (tror de heter det?) av verdens søteste *Joyce* i mai-juni klubben, fungerte ikke :riste: men hørt mange som har glede av sånne :) Salte lakrispastiller med havsalt har derimot vært redningen for meg de siste ukene.

Totta: Da har vi foreløpig termin samme dag. Så gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går med seabands døgnet rundt (ikke i dusjen da ;) ) og tør ikke ta de av :sjenert:

Jeg kan vel kanskje prøve meg uten dem snart, runder 14 uker på mandag..

Lillevill, jeg har omtrent ikke trent noe dette svangerskapet men satser på at jeg begynne på om et par uker når jeg har vært på neste ul om alt er bra da :Nikke:

Man trenge ikke få "seggemage" selv om man ikke trener noe mye heller, jeg kjenner flere som er eksempel på at flat mage uten ekstraskinn kun måneder etter fødselen er mulig :)

Godt nyttår jenter :)

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg pynta meg til nyttårsfeiring, og i mine 7 uker og 4 dager på vei nå så synes jeg faktisk jeg har fått litt mage! Enten så er det luft eller så er det kansje tvillinger inni der? :P Noe må det være som lager DEN kulemagen. :P Godt nyttår! :strix:

Endret av lillevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og godt nyttår :)

Jeg er 8 uker på vei idag. Har ikke så mange symptomer. Bare stikninger og litt kvalm på kvelden eller når jeg er sulten. Men jeg plages mye med hoften. Klarer nesten ikke å gå når det er som verst. Jeg vet ikke hva dette kommer av, men jeg tror jeg må til legen på nyåret.

Håper kvalmen gir seg for dem som er plaget med det :) Jeg har ingen tips siden jeg ikke plages med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å. Jeg glemte å spørre om en ting. Hvordan får jeg ticker?

Har ordnet det før, men har glemt hvordan jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig godt nyttår til dere alle her inne:-) Dette blir et spennende år:)! Klarte meg ganske bra igjennom nyttårsfeiringen igår, var kvalm, men kastet opp bare en gang før jeg la meg inatt. Var flink og fikk i meg bra med mat igår, så kanskje et tegn på at jeg er på bedringens vei:-)

Nå gleder vi oss masse til onsdag og ultralyd, skal bli så spennende, og virker alt bra da, skal datteren min på 12 få nyheten:-)

Rhubarb, så gøy med samme termin:-) Herlig å høre at kvalmen har gitt seg noe, for det er veldig ubehagelig!

Gleder meg til å fortsette å høre hvordan det går med dere alle fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...