Gå til innhold

Spansk tråden!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om noen hadde vært interessert i å starte en tråd hvor vi skriver på spansk? Årsaken til dette er at jeg føler jeg aldri får snakket eller skrevet spansk, og jeg nå har begynt å glemme det. Det er veldig dumt da jeg anser spansk for å være en stor del av meg, og jeg vil virkelig opprettholde det.

Tanken er i grunn at vi kan skrive en setning eller to til hverandre eller rett og slett holde en samtale gående? Alle temaer selvfølgelig :jepp:

Det hadde vært morsomt om det fungerte!

Forøvrig vil jeg bare påpeke at jeg har lært spansk muntlig, så jeg skriver helt ok - men har problemer med aksent og noen grammatiske feil, så føl deg gjerne fri til å rette på meg, lover å ikke ta det personlig! :ler:

Bueno, deberia dormir - pero siempre hay algo divertido que leer aqui en Kvinneguiden :lol:

Endret av Anuket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop28

Jeg lurte på om noen hadde vært interessert i å starte en tråd hvor vi skriver på spansk? Årsaken til dette er at jeg føler jeg aldri får snakket eller skrevet spansk, og jeg nå har begynt å glemme det. Det er veldig dumt da jeg anser spansk for å være en stor del av meg, og jeg vil virkelig opprettholde det.

Tanken er i grunn at vi kan skrive en setning eller to til hverandre eller rett og slett holde en samtale gående? Alle temaer selvfølgelig :jepp:

Det hadde vært morsomt om det fungerte!

Forøvrig vil jeg bare påpeke at jeg har lært spansk muntlig, så jeg skriver helt ok - men har problemer med aksent og noen grammatiske feil, så føl deg gjerne fri til å rette på meg, lover å ikke ta det personlig! :ler:

Bueno, deberia dormir - pero siempre hay algo divertido que leer aqui en Kvinneguiden :lol:

Jeg har lyst å lære spansk så why not? Kan fint lite fra før men...

Hola? Que tal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst å lære spansk så why not? Kan fint lite fra før men...

Hola? Que tal?

Man lærer så lenge man lever! :jepp:

Bien! Y tu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Man lærer så lenge man lever! :jepp:

Bien! Y tu?

Muy bien.

jeg må dormir nå. Hmm hvordan sier man hele den setninga på spansk? Kan bare ord for ord jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha skrevet: Tengo que dormir ahora

Eller: Me tengo que acostar ahora (jeg må legge meg nå)

Yo tambien, tengo que estudiar mañana, buenas noches! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Excelente idea! Vivo en otra parte del mundo, asi que todavia es temprano aqui...

Que bueno saber que hay mas hispanoparlantes aqui! (Y perdoname por la falta de tildes y acentos, me da mucha fiaca tratar de ponerlos...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Donde puedo comprar regalos tipicos? (lært på en nettside, sammen med "donde esta la playa?" :ler: ) Hadde spansk et halvt år på folkehøgskolen også, men husker dessverre fint lite :sjenert: Og jeg som sang "oso duerme" så fint. Pero ahora - olvidado :sukk: Kanskje jeg kan bruke denne tråden til å lære litt mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pues allá vamos!

Como ha estado el dia? Yo por mi parte me alegro de que sea jueves, que mañana empieza el finde. Que vais a hacer este fin de semana?

Hoy he comprado los primeros regalitos para el calendario de mi hija, teniendo en cuenta que la semana que viene ya es diciembre, pues voy un poco mal de tiempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vale!

Perdon se me ha via olvidado escribir aqui! :fnise:

Bueno yo no se si estoy contenta o no, estoy trabajando con un examen y lo tengo que entregar el lunes! :bond: Pero desde el martes la proxima semana tengo vacaciones!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Que buena madre, Bernadette! Mi mamá nunca me hizo uno de estos calendarios… Todavía la tengo bronca! :gjeiper:

Yo hoy salgo de vacaciones, me voy casi una semana a Paris! Que emoción! Solo he estado una vez antes, así que me emociona bastante la idea. (Solo que es lejos de donde yo vivo…)

Anuket, muchísima suerte con el examen! Que te vaya súper bien!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr "vale"? Jeg kom nettopp hjem fra en foretningsreise i Spania, og advokaten jeg hadde med meg, sa stadig vekk "vale". Jeg snakker ikke et døyt gram spansk, men jeg har veldig lyst til å lære meg det!

Så flinke dere er!! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aranciata: Gracias! :D Ooo Paris! Es una ciudad muy linda! Pero es un poco dificil encontrar alguien que hable ingles a veces :fnise:

Anjah: Hmm strengt tatt betyr det vel Ok, eller Ålreit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sí, vale es como ok / de acuerdo. Es del verbo valer: algo que está bien, que está válido.

Pero si dices "Ya te vale!" significa que "basta, es suficiente, no te pases".

Suerte con examenes, viajes (Paris, que guay) y demás.

Yo voy a un concierto de Buena Vista Social Club el sábado!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bernadette, que envidia! Me hubiera encantado verlos, después de tantos años de escuchar sus discos…

Anuket, voy a aprovechar para practicar mi francés! No sé mucho pero la vez pasada por lo menos me podía comunicar con los camareros! Ay las cosas que voy a comer…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ya es viernes,

ya es tarde,

es fin de semana! :nigo:

Me he quitado la falda y la camisa, y con una ropa mas comoda, con la barriga llena de pizza y con el cuerpo bien plantado en el sofa estoy preparada para enfrentar dos dias de harmonia.

Buen finde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...