Gå til innhold

- Du er skyld i mannens utroskap


Rødtoppen86

Anbefalte innlegg

http://www.side2.no/livsstil/article3275629.ece

Ja, vi kvinner lever kun for å tilfredstille mennnene våre må vite. Blir så irritert på slike artikler hvor en kvinne er så fantastisk og gjør alt for mannen sin slik at han ikke skal være utro.

Fikk litt flashback til Anna Anka sine uttalelser tidligere.

Hva mener andre kvinner om dette? Skal vi gjøre alt for å tilfredstille mannen slik at han ikke er utro? Selv tror jeg at mannen godt kan være utro selv om han har alt hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig i at man ikke må la forholdet forfalle etter x antall måneder/år, men dette er da like mye mannens oppgave som kvinnens?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan de det,uansett hvor god man er både på kjøkkenet og i senga. Det er grunnverdiene til folk som avgjør om man er utro eller ikke, det er ihvertfall min teori....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at man ikke må la forholdet forfalle etter x antall måneder/år, men dette er da like mye mannens oppgave som kvinnens?

Helt enig. Når det gjelder forhold så bruker jeg å si at likt skal være likt. Forfaller mannens kropp, ja da kan kvinnen la sin kropp forfalle uten at han har noe han skulle sagt.

Trener mannen og holder seg i god form, så burde kvinnen også holde seg i form.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns definitivt at hun har et poeng.

Menn som har det bra hjemme, vurderer ikke å innlede noe forhold til andre damer.

Menn som ikke har det noe bra, vil lete etter det som mangler, andre steder.

Det frøken Silvestri sier, er at om man er en bitch, kritiserer mannen sin ved en hver anledning, og dersom sexlivet ikke er noe bra, så kan man ikke forbauses over det dersom mannen søker bekreftelse og bra sex hos en annen kvinne.

Jeg må si at jeg kjenner meg litt igjen. Jeg har enda til gode å faktisk være utro, men jeg har vært igjennom perioder der det egentlig bare var tilfeldigheter som gjorde at jeg ikke innledet et forhold til en annen kvinne.

Når sexlivet er elendig, og når samlivet er fylt av minefelt og temaer som bare leder til krangel og kritikk, så begynner man å lengte etter en intimsfære der ting bare er greie og der sexen er ukomplisert. Livet er fylt av problemer, og man behøver å ha det bra innimellom, også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har noen gode poeng Mann 42. Man kan ikke tro at man ikke skal gjøre noenting for at forholdet skal vare. Men så lurer jeg på hvem som har skyld i at sexen er dårlig, dama er sur og bitchete og maser om alt?

Hvis mannen er en latsabb som aldri gjør husarbeid eller viser takknemlighet for den jobben kvinnen gjør, så er det ikke rart det blir slik.

Hvis mannen forventer middag på bordet etter jobb, rene klær, rent hjem, fantastisk sex osv, uten å gi noe tilbake, bortsett fra å ikke være utro, så er ikke det så motiverende for en kvinne.

Dette gjelder selvfølgelig andre veien også om mannen gjør masse, og kvinnen tar det som en selvfølge.

I et forhold må man gi og ta. Det er helt feil hvis det skal være den enes jobb å tilfredstille den andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har noen gode poeng Mann 42. Man kan ikke tro at man ikke skal gjøre noenting for at forholdet skal vare. Men så lurer jeg på hvem som har skyld i at sexen er dårlig, dama er sur og bitchete og maser om alt?

Hvis mannen er en latsabb som aldri gjør husarbeid eller viser takknemlighet for den jobben kvinnen gjør, så er det ikke rart det blir slik.

Hvis mannen forventer middag på bordet etter jobb, rene klær, rent hjem, fantastisk sex osv, uten å gi noe tilbake, bortsett fra å ikke være utro, så er ikke det så motiverende for en kvinne.

Dette gjelder selvfølgelig andre veien også om mannen gjør masse, og kvinnen tar det som en selvfølge.

I et forhold må man gi og ta. Det er helt feil hvis det skal være den enes jobb å tilfredstille den andre.

Jeg tror nok at i de fleste forhold som skranter, kan begge parter med fordel gå i seg selv, og tenke over hva de evt kan gjøre for at ting skal bli bedre. Men det er selvsagt en utstrakt tendens til at man ikke ser sin egen rolle i det elendige samspillet. Og da blir det, som vi vet, oftest slik at man oppfatter seg selv som et offer for partnerens dårlige humør, latskap, dårlig sex, etc, etc, etc.

Men det forandrer ikke på det faktum at dersom en kvinne har havnet i et mønster der hun hundser sin mann, så er det overhengende fare for at han finner seg en dame som er litt hyggelig men ham. Og om hun innerst inne vil beholde denne mannen, så burde hun kanskje ta dette inn over seg. Det er ikke alltid det skal så veldig mye til for å snu en negativ utvikling. Men når ting er fastlåst, så må noen ta det første skrittet, ellers så skjer det jo ingenting. Så kan man sitte der og holde på sitt, da, og føle seg inderlig berettiget, men realiteten er at forholdet går i dass, og mannen finner bekreftelse og glede hos en annen kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Menn er ikke utro. Menn har baller til å gjøre det slutt med den damen de er sammen med før de innleder nye forhold.

(Dersom teorien om at menn er utro fordi de ikke har det bra hjemme, hva pokker er poenget med å holde på en dame som bare gjør livet surt for dem? Tror de at forholdet hjemme blir bedre av at de er utro? Gjør ukomplisert sex med en annen dame at forholdet hjemme blir bedre?)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke et lite poeng at menn like gjerne søker ut av forholdet når det blir for kjedelig, dersom deres dydige stepford-wife ordner et komplett forutsigbart A4 liv med omtrent like forutsigbar sex? Hmm....

Jeg tror problemet til damer som denne er at de er desperat etter å ikke bli forlatt, og prøver å komme opp med en oppskrift på hvordan de kan gardere seg med å være flink pike. Men en slik oppskrift på å skaffe det perfekte liv, vil dessverre ikke finnes, og det nytter ikke alltid i livet å overkompensere for å få det man vil...

Det gjorde det ikke for Anna Anka heller...Som kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er ikke utro. Menn har baller til å gjøre det slutt med den damen de er sammen med før de innleder nye forhold.

(Dersom teorien om at menn er utro fordi de ikke har det bra hjemme, hva pokker er poenget med å holde på en dame som bare gjør livet surt for dem? Tror de at forholdet hjemme blir bedre av at de er utro? Gjør ukomplisert sex med en annen dame at forholdet hjemme blir bedre?)

Det er ikke bare å gå, vet du. Dersom man har mange felles forpliktelser, barn, huslån, bil og bikkje, så sier det seg selv at det er mye som holder en tilbake. Det er sjelden at relasjoner er så svart/hvitt som du antyder. Og iblandet den elendige sexen og bitchinga, kan man også ha et sosialt nettverk som er sammenfiltret med parforholdet, barn som man er inderlig glad i, og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Det er ikke bare å gå, vet du. Dersom man har mange felles forpliktelser, barn, huslån, bil og bikkje, så sier det seg selv at det er mye som holder en tilbake. Det er sjelden at relasjoner er så svart/hvitt som du antyder. Og iblandet den elendige sexen og bitchinga, kan man også ha et sosialt nettverk som er sammenfiltret med parforholdet, barn som man er inderlig glad i, og så videre.

Men ingen av de tingene du nevner har så høy verdi at de ikke kan spilles bort ved ruletten det er å bedrive utroskap og muligens bli oppdaget?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Eller mulighetene for at elskerinnen kan bli gravid? Svangerskap er en kjent bivirkning av sex. Det er kjønnssykdommer også. I tillegg risikerer man at elskerinnen blir forelsket og så har man det gående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Men jeg holder fortsatt fast ved at menn som virkelig er menn, har baller til å gjøre det slutt før de varmer dynen til ny dame.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tidssone

"Jeg blir hos min kone (den satans hurpekjerringen) fordi jeg er glad i barna, huset og bilen" må være den mest patetiske årsaken jeg hører fra menn som er utro.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvilket år var det nå igjen. Skriver vi 1956, mon tro? Eller er vi fremdeles i 1931? :murvegg:

Hvis en kvinne som er dårlig på kjøkkenet og i senga er skyld i at mannen er utro, har vel en mann som lar kroppen forfalle og bare spiller spill skylden dersom kvinnen er utro også, da? Eller er det slik at kvinnen har skylden for det også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Tja, hvilket år var det nå igjen. Skriver vi 1956, mon tro? Eller er vi fremdeles i 1931? :murvegg:

Hvis en kvinne som er dårlig på kjøkkenet og i senga er skyld i at mannen er utro, har vel en mann som lar kroppen forfalle og bare spiller spill skylden dersom kvinnen er utro også, da? Eller er det slik at kvinnen har skylden for det også?

Husk på at det er kvinnen sin skyld når kvinnen er utro også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men ingen av de tingene du nevner har så høy verdi at de ikke kan spilles bort ved ruletten det er å bedrive utroskap og muligens bli oppdaget?

Tydeligvis ikke, for de mennene det gjelder. Saken med utroskap er selvsagt at man tenker at man kan holde det skjult. Og så er det slik at når man begynner å tenke mer med det hodet som VIL gjerne, enn med det som HAR hjerne, så virker enkelte ting som strengt tatt ikke ER det, som gode ideer. På det tidspunktet.

Seksuell tiltrekning er dessuten ganske heftige saker, og seksuell nytelse er en meget sterk motivator. Og man skal ikke undervurdere hvor BRA man kjenner seg når man er forelsket. Du får nesten utroskapen til å høres litt triviell ut. Det er den selvsagt ikke. Den er spennende, givende og deilig, antakelig minst like mye som et hvilket som helst nytt kjærlighetsforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg holder fortsatt fast ved at menn som virkelig er menn, har baller til å gjøre det slutt før de varmer dynen til ny dame.

Whatever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns definitivt at hun har et poeng.

Menn som har det bra hjemme, vurderer ikke å innlede noe forhold til andre damer.

Menn som ikke har det noe bra, vil lete etter det som mangler, andre steder.

Det frøken Silvestri sier, er at om man er en bitch, kritiserer mannen sin ved en hver anledning, og dersom sexlivet ikke er noe bra, så kan man ikke forbauses over det dersom mannen søker bekreftelse og bra sex hos en annen kvinne.

Jeg må si at jeg kjenner meg litt igjen. Jeg har enda til gode å faktisk være utro, men jeg har vært igjennom perioder der det egentlig bare var tilfeldigheter som gjorde at jeg ikke innledet et forhold til en annen kvinne.

Når sexlivet er elendig, og når samlivet er fylt av minefelt og temaer som bare leder til krangel og kritikk, så begynner man å lengte etter en intimsfære der ting bare er greie og der sexen er ukomplisert. Livet er fylt av problemer, og man behøver å ha det bra innimellom, også.

Når man ikke har det bra i et forhold, avslutter man det før man innleder et nytt forhold. Det er helt og holdent ditt ansvar om du er utro, for det er du som velger å være det. Du kan fint avslutte det forholdet du er i, og så kan du ha deg med så mange du bare vil så lenge du er singel.

Hvorfor være så tafatt at man velger å være utro i stedet for å avslutte forholdet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...