Gå til innhold

Migrene- tråden!


Gjest Chevy

Anbefalte innlegg

Ja, virker som hodepinen blir verre av at pulsen øker, noe som er veldig uheldig da det har gjort at jeg har unngått å øke pulsen som nå har gjort at jeg har verdens dårligste kondis...

Nå har jeg hodepine hver eneste dag da, så det skal veldig lite til før den øker i smerte, men at pulsen stiger øker migrenen/hodepinen kraftig. Slapper jeg av i 1 time roer den seg ned igjen iallefall :)

Har startet å lese litt om Botox mot migrene, men er litt skeptisk.

Jeg syns det er fælt å lese dette her, og det er overhodet ikke normalt å ha vondt i hodet hver dag. Det er ikke normalt å ha vondt i hodet en gang i uken engang!

Kroppen skal være frisk og rask, for å bevege seg fritt, så fort og raskt som man vil. Kosthold har alt å si!

Men var det slik at du først fikk vondt i hodet etter en hjernerystelse?

Endret av Bølle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk det først etter ja, aldri slitt med det tidligere. Hadde kanskje vondt i hode 1 gang i skuddåret før. Normalt er jeg helt enig i at det ikke er, dessverre er det slik det har vært i 2 år hos meg nå...

Har testet meg for alt av allergi, da jeg tidlgiere har slitt litt med magen. Slår ikke ut på noen tester, har heller ikke merket noen bedring eller forverring når det kommer til enkelte matretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gemini7

Oi, det du skriver høres jo fantastisk bra ut, Bølle! En så drastisk endring! Kanskje verdt et forsøk etter elimineringsmetode, Tropic? Altså eliminere disse matvarene en stund, og se om det blir noen endring, for så å introdusere dem igjen (en og en) og se om det blir verre igjen? Og forsto jeg det sånn tropic, at du hadde hjernerystelse for 2 år siden?

Ellers glemte jeg å si sist at jeg kjenner ei som har slitt mer el mindre med daglig hodepine i årevis! Hun gikk til osteopat etter å ha prøvd alt av medisiner og behandlinger ellers, og det hadde visst en bra effekt.

Disse innslagene underbygger også tipset om osteopat!!! Ganske utrolig, fra å ha hatt smerter hver eneste dag til å bli tilnærmet helt kvitt migrenen, og noen helt friske?? alle bør se disse!!!

http://www.tv2.no/gmn/-jeg-tror-jeg-har-hatt-hodepine-hver-eneste-dag-av-mitt-liv-3745103.html

http://www.tv2.no/gmn/nettprat/dette-svarte-osteopaten-2605133.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt migrene med aura siden 16-årsalderen, fikk fort konstatert at det var migrene det dreide seg om. Fikk maxalt smeltetabletter, som forkorter men ikke lindrer. Må egentlig bare legge meg til å sove i et mørkt rom 2-3 timer.

For et år siden fikk jeg et tips, i England (og sikkert andre land) har de reseptfrie brusetabletter som heter solpadeine. De inneholder kodein, paracetamol, koffein og et stoff til. De funker som fy på meg, de kan noen ganger ta vekk migrenen allerede i synsforstyrrelses-fasen og sender meg rett til "etterdønningene" hvor jeg ikke kan bøye hodet nedover og generelt er slapp. Massiv forbedring for min del :) har det ca hver 4-5 mnd forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver igjen, nå har jeg hatt migrene i en uke i strekk. Før det var det 4 dager med en dag opphold før det kom tilbake. KAN NOEN HJELPE MEG???? Har tatt alt jeg kan av smertestillende jeg har... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyAntebellum

Prøver igjen, nå har jeg hatt migrene i en uke i strekk. Før det var det 4 dager med en dag opphold før det kom tilbake. KAN NOEN HJELPE MEG???? Har tatt alt jeg kan av smertestillende jeg har... :(

Prøv og ta 2 stk magnesiumtabletter sammen med 1 g paracet å 600 mg ibux. På meg virker disse godt sammen. Det er vel ikke lov til og gi råd om medisiner her inne men poenget er magnesiumen, den kan gjøre underverker for en migreniker da vi ofte har mindre av dette i kroppen. Selges på de fleste dagligvarebutikker samt apotek. Bio-magnesium har jeg fått anbefalt og bruker. Ellers er det også noen som får god hjelp av naproxen som selges reseptfritt på apoteket. Min far som også har migrene, bruker noen reseptfrie med koffein som jeg ikke husker navnet på.

Endret av LadyAntebellum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Migrene siden 15 års alder. Perider uten migrene, mens andre perioder har jeg migrene annen hver dag. Mange ganger kan jeg avverger det mens andre ganger kommer det veldig brått og då er det kun sumatriptan som virker. Men de blir jeg viRkelig slått ut av.

Har prøvd akupunktur og det virket veldig bra. Da hadde jeg en lang annfallsfri periode.

En av mine største frustræasjoner er at jeg ikke kan gå på hormon prevensjon. Har prøvd flere typer p-piller, min piler, p ring men da får jeg mye anfall. Noen som har god erfaring med spiral og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i perioder med veldig mye vondt i hodet (vet ikke om det kan kalles migrene).

Tror det muligens kan ha sammenheng med at jeg får det mye rett før eller under mens, noen som har merket det selv, eller om det kan ha noen logisk forklaring?

Eneste som da kan hjelpe her av det jeg har prøvd er å drikke veldig mye iskaldt vann, mye frisk luft, og helst slappe av på soverommet og hvile øynene. Samt smertestillende som et hjelpemiddel på det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv og ta 2 stk magnesiumtabletter sammen med 1 g paracet å 600 mg ibux. På meg virker disse godt sammen. Det er vel ikke lov til og gi råd om medisiner her inne men poenget er magnesiumen, den kan gjøre underverker for en migreniker da vi ofte har mindre av dette i kroppen. Selges på de fleste dagligvarebutikker samt apotek. Bio-magnesium har jeg fått anbefalt og bruker. Ellers er det også noen som får god hjelp av naproxen som selges reseptfritt på apoteket. Min far som også har migrene, bruker noen reseptfrie med koffein som jeg ikke husker navnet på.

Okei, hiver meg på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre her med migrene somt tar Anervan når de får anfall? Jeg føler jeg er den eneste som fortsatt bruker dette, vet det har vært litt omstridt, og mange leger anbefaler heller andre medisiner som ikke gjør deg så trøtt og slapp, men for meg er det det eneste som hjelper. Jeg må rett og slett sovne før migreneanfallet kan gi seg ordentlig, og med Anervan blir jeg jo også søvnig.

Jeg har migrene med aura, får kraftige lysflekker foran øynene, de gangene det er ordentlig ille føler jeg meg nesten blind. Det som er en liten trøst er at jeg ofte får disse flekkene før hodepinen kommer, så da kan jeg ta medisin før jeg får vondt. Men som regel våkner jeg et blomstrende anfall :( Ting som jeg tror utløser migrene hos meg er sterke kjemikalske lukter, og mye stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gemini7

Prøv og ta 2 stk magnesiumtabletter sammen med 1 g paracet å 600 mg ibux. På meg virker disse godt sammen. Det er vel ikke lov til og gi råd om medisiner her inne men poenget er magnesiumen, den kan gjøre underverker for en migreniker da vi ofte har mindre av dette i kroppen. Selges på de fleste dagligvarebutikker samt apotek. Bio-magnesium har jeg fått anbefalt og bruker. Ellers er det også noen som får god hjelp av naproxen som selges reseptfritt på apoteket. Min far som også har migrene, bruker noen reseptfrie med koffein som jeg ikke husker navnet på.

Kanskje du mener Fenazon-Koffein? Bruker min far og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyAntebellum

Okei, hiver meg på butikken.

Du burde dessuten ta magnesium hver kveld for og forebygge, elelr ihvertfall prøve det og se om det har noen effekt, kan ta en liten stund før lagrene stiger og du føler det virker.

Men håper det virket idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du burde dessuten ta magnesium hver kveld for og forebygge, elelr ihvertfall prøve det og se om det har noen effekt, kan ta en liten stund før lagrene stiger og du føler det virker.

Men håper det virket idag!

Hadde ikke noen sånn poff-effekt, men har ikke vært så ille idag. Hatt effekt av imigran og paracet sammen med ibux. Men tenker å ta de magnesiumgreie likevel, fikk noen sånne koffeingreier av pappa også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyAntebellum

Hadde ikke noen sånn poff-effekt, men har ikke vært så ille idag. Hatt effekt av imigran og paracet sammen med ibux. Men tenker å ta de magnesiumgreie likevel, fikk noen sånne koffeingreier av pappa også :)

Jeg selv har opplevd både poff effekt og treig effekt så d varierer vel litt, godt du er bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har hatt migrene i snart 20 år. Kjenner igjen det flere skriver her om at det kan utløses av høy puls. (Jeg har også en marerittaktig tur ned fra et fjell med mitt verste migreneanfall noensinne. Ba mannen om han ikke bare kunne slå meg ihjel med det samme). Andre triggere for meg er ekstremstress og tordenvær/høy luftfuktighet og sterk vind. Mat utløser det ikke for meg, jeg har sluttet å drikke rødvin for sikkerhets skyld.

Jeg har sjeldne (3-4 ganger i året) men sterke anfall, og får ikke migrenemedisin av fastlegen. Vanligvis har jeg god effekt av smertestillende, men ingenting av de vanlige smertestillende hjelper under migrene. Legen er veldig ivrig på at p-piller vil hjelpe meg, men siden jeg har høyt blodtrykk, slagtilfeller i familien, er 38 år, litt overvektig og ikke trenger prevensjon, er jeg meget skeptisk. Det hjalp ikke i ungdommen, da jeg gikk på p-piller heller.

Hvis jeg merker at et anfall kommer, må jeg prøve å kaste opp så fort som mulig. Jo fortere jeg får "tømt" magen, jo fortere går det over. Etterhvert i forløpet blir jeg kvalm uansett, og kaster opp, altså.

Synes ufattelig synd på dere som har anfall flere ganger i uka! Og den lykkefølelsen når jeg merker at det begynner å gå over kan knapt beskrives.

Anonym poster: e884f502437fc0be1e14085958efa613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...