Gå til innhold

Hundedo på balkong


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i fjerde etasje i en blokk, og har en liten hund. Denne har litt problemer med å holde seg om natta/morgenen, og det hender den vekker meg fordi den må på do. Står jeg ikke opp så ender det på gulvet. Det er ganske slitsomt å stå opp, kle på seg og gå ned fire etasjer, for så å prøve og sove igjen. Så det jeg lurer på er om det hadde vært mulig å lage til en liten kasse med f.eks. ferdigplen som jeg kunne hatt på balkongen til slike anledninger. Noen som har prøvd dette? Vil det lukte? Vil plenen overleve?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil lukte, ellers må du ha en sånn type kattekasse som man må rense, men hvordan det funker på

hunder er jeg usikker på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i fjerde etasje i en blokk, og har en liten hund. Denne har litt problemer med å holde seg om natta/morgenen, og det hender den vekker meg fordi den må på do. Står jeg ikke opp så ender det på gulvet. Det er ganske slitsomt å stå opp, kle på seg og gå ned fire etasjer, for så å prøve og sove igjen. Så det jeg lurer på er om det hadde vært mulig å lage til en liten kasse med f.eks. ferdigplen som jeg kunne hatt på balkongen til slike anledninger. Noen som har prøvd dette? Vil det lukte? Vil plenen overleve?

Takker for svar.

Din idiot! Du har skaffa deg en hund for faen, og da får du ta ansvar!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres smart ut jeg da. :) Katter går jo i kasser med sand de og, så hvorfor skulle ikke hunder kunne gjøre det? Forstår godt at du synes det er slitsomt å fly opp og ned trappene grytidlig om morgenen. Så lenge hunden får nok trim og frisk luft ellers, så er det vel ikke noe galt i dette. :klo:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske slitsomt å stå opp, kle på seg og gå ned fire etasjer, for så å prøve og sove igjen.
Akkurat det er ikke mer enn du må forvente når du velger å ha hund i blokk. Jeg har prøvd det selv og det eneste positive med det var vel at jeg gikk ned i hvert fall 10 kg. før valpen var stueren.

Men hvis du ikke gidder, så er det tross alt bedre med en kasse på balkongen enn at hunden blir tvunget til å måtte gjøre fra seg innendørs. I så fall ville jeg ha prøvd med en stor kattekasse og klumpesand slik at du kan fjerne etterlatenskapene fortløpende. Alt annet vil sannsynligvis stinke hemningsløst etter en stund og spesielt om sommeren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Jeg brukte kattekasse på valpen min da jeg gjorde henne stueren. Jeg fikk henne på vinteren og det blir virkelig virkelig kaldt her jeg bor og det nyttet ikke å ta henne ut 15 ganger om dagen i den kulden. Vi bruker den fortsatt på vinteren de morgenene det nærmer seg 35 minusgrader. Bare pass på at du tar han ordentlig ut oftere enn du bruker kassen ellers ender du fort opp med en hund som ikke vil gå på do ute, kun i kasse, og det er enda mere upraktisk enn å gå fire etasjer ned fordi du ikke gidder å stå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men når jeg tenker meg om, er det egentlig det jeg gjør med katta da. Flyr opp og ned alle trappene hele tiden mener jeg.. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din idiot! Du har skaffa deg en hund for faen, og da får du ta ansvar!

Når jeg fikk hunden bodde jeg i enebolig med stor tomt som hunden kunne boltre seg på. På grunn av skilsmisse ble jeg nødt til å flytte, og det jeg endte opp med var en blokk. Men selvfølgelig, jeg kunne jo avlivet hunden fremfor å ta den med meg til det forferdelige livet den tydeligvis lever nå!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk hunden bodde jeg i enebolig med stor tomt som hunden kunne boltre seg på. På grunn av skilsmisse ble jeg nødt til å flytte, og det jeg endte opp med var en blokk. Men selvfølgelig, jeg kunne jo avlivet hunden fremfor å ta den med meg til det forferdelige livet den tydeligvis lever nå!

Sånn er livet. Du får komme deg opp og ut med hunden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passet en hund en drøye måned. Jeg er b-menneske. Hunden er vanedyr. Et boff og det var bare å stå opp, hive på seg klær og gå ut i vinteren uansett vær. Tøff start på dagen, men du verden så kvikk jeg følte meg når jeg kom inn ijgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din idiot! Du har skaffa deg en hund for faen, og da får du ta ansvar!

Unnskyld meg, men det er da aldeles ikke dyreplageri å la hunden tisse på altanen tidlig en morgen? (går ut ifra du mente det var dyreplageri, beklager hvis jeg har feil...) TS sa ingenting om hundens aktivitet senere, men ut ifra startinnlegget går vel de fleste ut fra at hunden får nok mosjon/lufting, men at det kan være et problem på nattmorgenen. Jeg ser ingen problemer med dette, altså.. På vinterstid går vår hund mer enn gjerne på do på alanen for å slippe å kave i snø (og vi har faktisk enebolig på landet) ;) Det lukter heller ikke, men det kan bli litt flekker når våren kommer, men det spyles greit vekk :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Din idiot! Du har skaffa deg en hund for faen, og da får du ta ansvar!

Er til dels enig med denne. Jeg sier ikke at ts er en dårlig hundeeier fordi hun velger å sette en hundedass på balkongen i stedet for å stå opp 3 min tidligere og gå ned 4 etasjer sånn at hunden får tisse. Men det er latterlig å bosette seg i fjerde etasje i blokk når man har hund og ikke gidder å gjøre det lille ekstra, som å gå ned fire etasjer på morgenen, for hundens skyld. Når man har hund må man gjøre det lille ekstra, og man må ta hensyn til hunden når man velger bostedet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, KG i sitt nøtteskall. Man spør om en ting, og får svar på noe helt annet. Gjerne med litt personangrep og tolkninger inkludert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Survival

Igjen, KG i sitt nøtteskall. Man spør om en ting, og får svar på noe helt annet. Gjerne med litt personangrep og tolkninger inkludert.

Hva her er det du mener er personangrep!?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva her er det du mener er personangrep!?

Hva med "Din idiot!" for eksempel. Alle bemerkningene om at TS er lat og uansvarlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som en god ide jeg om det er kun utendørs på balkong, og kun en gang på morgenen når hunden ikke greier holde seg.

Synes ikke det er noe god ide om det er for å få hunden stueren, eller fordi det er en lettvindt løsning. Det blir nok heller ikke lettvindt ettersom det lukter mye og må rengjøres skikkelig rett etterpå, men du slipper iallefall ramle ned 4 trapper halfnaken på morgenen :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Belle Gunnes

Da mine besteforeldre og bikkja ble dårlig til bens samtidig, så skaffet de seg en kasse på balkongen. Hunden fikk litt mindre blære og slet litt mer med trapper. De bodde i en enebolig med en trapp ned for å komme ut. Så det var ikke noe med latskap for trapper gjøre annet et at både mennesker og hund brukte mye lengre tid med denne trappa da de ble gamle og stive samtidig. Blablabla. De skaffet ihvertfall en "tissekasse" på balkongen. En slags sandkasse for barn i ren plast med ren sand oppi. Dette var genialt for en gammel hund med aktiv blære. Men både hund og besteforledre gikk alikevel de vanlige turene utenom. De brukte bare litt lengre tid :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Blomsterert

Jeg bor i fjerde etasje i en blokk, og har en liten hund. Denne har litt problemer med å holde seg om natta/morgenen, og det hender den vekker meg fordi den må på do. Står jeg ikke opp så ender det på gulvet. Det er ganske slitsomt å stå opp, kle på seg og gå ned fire etasjer, for så å prøve og sove igjen. Så det jeg lurer på er om det hadde vært mulig å lage til en liten kasse med f.eks. ferdigplen som jeg kunne hatt på balkongen til slike anledninger. Noen som har prøvd dette? Vil det lukte? Vil plenen overleve?

 

Takker for svar.

Sekvfølgelig kan du ha fast plass på balkonge,,men bare pass på at lukt blir til sjenanse for naboer,men det regner jeg med at du har tenkt på(fins jo sand osv som absorerer lukt fort,og så fjerne det). Syns det er så rart ned de kritiske og arge her! Det går an å gjøre NOE lettere,for å gjøre ting vanskelig er ikke dermed ensbetydende at en er god hunde-eier,hvordan tenker dere egentlig? Hunden lider ikke,den får absolutt ingen skade av dette.Så hvorfor må Ts kle på seg og løpe ned og opp fire etasjer i valpetiden? Dere moraliserer uten snev av grunn.

 

Ble noe feil her.Er ingen nabohater,så det skulke vært IKE til sjenanse :-D sorry andre skrivefeil,går fort unna nå og da.

Endret av Blomsterert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvor, men jeg har sett en gang noen som hadde dette. Det var en hundedo på terassen, med en plen. Det var fake plen, og ble byttet ut. Var et slags filter under. Vet ikke hvor du kan få tak i det, men det finnes en plass. Tror det var i usa jeg så det, så kanskje let på nett.

Anonymkode: 6f77a...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...