Gå til innhold

Slettet


altflyter

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop28

Avisene har visst ingen problemer med å skjære alle rumenere over en kam! :tristbla:

Det er romfolket det er snakk om ikke rumenere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest juvelia

Såklart har du rett til å ha dine fordommer,jeg har også mine.. Jeg er ganske rask med å dømme,men husker også på at det altid en grunn for at folk er som de er. Lever man dårlig oppfører man seg gjerne deretter.. blir desperat å får lavere moral.

Endret av juvelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

sigøynere er noe pakk. jeg har blitt forsøkt frastjålet lommeboka flere ganger. de tar ned i veska. jeg slo hånden hennes kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
På 25.10.2011 den 12.41, altflyter skrev:

Nå har jeg ved to anledninger nesten blitt frastjålet datamaskinen min av en rumensk dame mens jeg satt på det offentlige biblioteket. Det er det frekkeste jeg har vært borti. TO ganger prøvde hun å snappe pcen min mens jeg leste. Hvor dum tror enkelte at jeg er?

 

Etter 22/07 observerte jeg flere ganger at rumenere stjal blomster fra minnestedene og solgte på nytt. Eier man ikke skam i livet?

 

Og i dag ble en venninne av meg overfalt og frastjålet lommebok og mobil... Nok en gang av rumenere.

 

Så. Jeg beklager. Jeg har prøvd hardt å tenke at det er enkeltpersoner og ikke et folkeslag som gjør disse handlingene... men det skjer så ofte, og alltid rumenere. Nå unngår jeg rumenere så sant jeg kan, og passer ekstra godt på verdisakene mine når jeg ser dem i byen.

 

Er det rasistisk av meg å være ekstra skeptisk til rumenere, eller er det sunn fornuft?

 

Jeg er mektig lei av å være tolerant og forståelselsfull, og jeg lurer på om det bare er jeg som føler at det er en frustrerende stor overvekt av kriminelle rumenere?

Jeg vet at det er mange år siden denne tråden ble laget, men det er bedre å svare her nå enn å lage en ny tråd. 

Rumenere er noe møkk. Aldri i verden om jeg er forståelsesfull ovenfor snyltere som ljuger og stjeler og gudene vet hva annet de driver med. 

Det er ikke rasisme. Det er fornuftig å være skeptisk til rumenere. Min kamerat har opplevd det samme og en annen venn ble skjelt ut og kjeftet på av en rumener. 

En rumener tok til seg i fra vesken til noen i mens vi så på. Nei. De eier ikke skam og burde vært bortvist i fra Norge. Beklager men: pjuk til rumenere når de holder på sånn. :spy: 

Hater rumenere når de er så slemme i mot folk. Er det så jævlig mye å be om at rumenere oppfører seg som folk???

Stjålet blomster etter 22.juli? Kan ikke være seriøst? 

Anonymkode: e9ebb...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2011 den 20.29, Gjest BettyBoop28 skrev:

Det er romfolket det er snakk om ikke rumenere.

Det går for det samme!!! 

Anonymkode: e9ebb...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mine fordommer før jeg kom i en situasjon, og fikk igrunn bare bekreftelse. Jeg parkerte utenfor rema. Så det sto mange rumenere plassert på forskjellige steder på parkeringsplassen. Gikk inn i butikken, fikk dårlig følelse og gikk derfor ut igjen. Da står det 8 rumenere klint opp etter bilen min og glor inn vinduene. Med en gang jeg kom spredde de seg som om alle gikk "tilfeldig" rundt.

 

For å beskytte meg selv kommer jeg fotsatt til å være skeftisk. Jeg har ikke råd til å miste lommebok, penger, mobil, kodebrikke osv. bare for å være fordomsfri. Viss flertalet av rumenere viser seg å være ærlige og skikkelige folk med arbeid kan jeg heller endre tankesettet.

Anonymkode: dc92b...2b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.10.2011 den 8.40, AnonymBruker skrev:

Utrolig og höre omtrent de samme argumentene som nazistene brukte under krigen mot jödene, bare denne gangen dreier det seg om romfolket.

 

 

Fascismen sitter ikke dypt i Norge og paa KG.

I gamle dager kalte vi Romfolk sigøynere, og de fikk samme behandling som jødene under 2. Verdenskrig, så sammenligningen med nazistene er svært nærliggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde mine fordommer før jeg kom i en situasjon, og fikk igrunn bare bekreftelse. Jeg parkerte utenfor rema. Så det sto mange rumenere plassert på forskjellige steder på parkeringsplassen. Gikk inn i butikken, fikk dårlig følelse og gikk derfor ut igjen. Da står det 8 rumenere klint opp etter bilen min og glor inn vinduene. Med en gang jeg kom spredde de seg som om alle gikk "tilfeldig" rundt.

 

For å beskytte meg selv kommer jeg fotsatt til å være skeftisk. Jeg har ikke råd til å miste lommebok, penger, mobil, kodebrikke osv. bare for å være fordomsfri. Viss flertalet av rumenere viser seg å være ærlige og skikkelige folk med arbeid kan jeg heller endre tankesettet.

Anonymkode: dc92b...2b4

:Nikke: 

Ja obs... det er helt tilfeldig alt de gjør.  :ironi: 

Anonymkode: e9ebb...cea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2011 den 20.56, Gjest Belle Gunnes skrev:

Det er IKKE rumenere dere tenker på her. Rumenere er folk fra Romania. Det er ROMFOLK dere tenker på. Det er en stor forskjell. Romfolk er et reisende folkeslag uten noe hjemmelig tilhørighet noen steds, men som tilfeldigvis har oppholdt seg i Romania i den senere tid og har Rumenske pass. Rumenere er ikke happy med denne situasjonen selv.

 

Romfolket kommer hit på turistvisum og tigger og stjeler her i Norge. Det er, i mine øyne, ikke greit. Ikke på en flekk. Jeg misstrives sterkt med å ha de her fordi jeg nesten daglig har de oppå meg og jeg føler meg ikke trygg.

Heldigvis så har dem bunkere dem bor i og de trives på store sletter og sånt. Folk ser jo hva disse rumenerne gjør. 

Hvorfor gjør rumenere det da? Når dem ikke liker å ha det sånn så har dem fått tilbud om hjelp. 

Ok så fordomsfullt oppsummert: romfolk stjeler. Rumenere stjeler ikke? 

Det er mange som kommer i fra Romania som stjeler og tigger. Det er et fattig land så det går for det samme. Men de reiser ikke så mye. 

Anonymkode: e9ebb...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2011 den 20.37, Gjest Nuppdupp skrev:

sigøynere er noe pakk. jeg har blitt forsøkt frastjålet lommeboka flere ganger. de tar ned i veska. jeg slo hånden hennes kraftig.

Man tar ikke andres eiendeler. Enkelt og greit.

Det vet romfolk og det er ikke lov i landet de er i fra heller. Regner med at de får mye strengere straffer i hjemlandet sitt enn i Norge. 

Anonymkode: e9ebb...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2011 den 22.19, Gjest MorAase skrev:

Dette er gjengs i hele Øst-Europa. Den viktigste grunnen til at jeg er skeptisk til en for stor andel Øst-Europere i Norge.

Kan øst-europeere være romfolk? De har litt lik oppførsel. De er ikke bare i fra Romania? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2011 den 17.19, AnonymBruker skrev:

For å ta det med teskje: Hvem er de i dette tilfellet?

Romfolk. :) 

De tjener 10 000kr om dagen med å tigge. Det er helt vilt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...