Gå til innhold

Hvor tidlig begynte du å kjenne morgenkvalme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er prøvere, og det er rundt disse dager jeg skal ta en test. Pga. at jeg har sluttet med p-piller, så har jeg ikke helt hundre prosent oversikt over menstruasjonsdatoen. Derfor vil jeg vente lengst mulig med å ta testen?

Idag mårrest begynte jeg å kjenne en kvalme, som jeg kjenner igjen fra mine tidligere svangerskap. Jeg synes dette er frykelig tidlig, og tenker at det kanskje er andre ting enn graviditet. Synes å huske at morgenkvalmen ikke startet så tidlig, men mulig det er individuelt?

Når startet din morgenkvalme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke 3-4 faktisk. Men jeg visste ikke at det var morgenkvalme. Trodde det var allergi eller at jeg var syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan regner man egentlig uker? Dersom jeg egentlig skal ha mens i dag, men er gravid - er jeg da "2 uker på vei"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan regner man egentlig uker? Dersom jeg egentlig skal ha mens i dag, men er gravid - er jeg da "2 uker på vei"?

Nei da er du 4 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da er du 4 uker på vei.

Det kan jeg ikke helt forstå, for dersom man tar en CB-test som indikerer hvor langt man er på vei så går den helt ned til "1-2 uker", og 2 uker før forventet mens skal man vel strengt tatt ikke få positivt utslag på en graviditetstest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg ikke helt forstå, for dersom man tar en CB-test som indikerer hvor langt man er på vei så går den helt ned til "1-2 uker", og 2 uker før forventet mens skal man vel strengt tatt ikke få positivt utslag på en graviditetstest?

1-2 uker på vei da mener den vel bare det at man er under 4 uker på vei. Den kan ikke skrive "under 4 uker", derfor skriver den 1-2 uker. Man er 2 uker på vei i det befruktningen skjer faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 uker på vei da mener den vel bare det at man er under 4 uker på vei. Den kan ikke skrive "under 4 uker", derfor skriver den 1-2 uker. Man er 2 uker på vei i det befruktningen skjer faktisk.

Hvorfor? Er det fordi egget da har hatt et par uker på å "klargjøre seg"? Kjenner jeg er helt blank her (på tross av at jeg har vært gravid før) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor? Er det fordi egget da har hatt et par uker på å "klargjøre seg"? Kjenner jeg er helt blank her (på tross av at jeg har vært gravid før) :sjenert:

Det er bare sånn man regner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i så fall 4 uker på vei dersom mens ikke kommer på torsdag. Er ufattelig kvalm, og det er lite som frister å spise. Har halsbrann, hjertebank, mensmurringer i magen, ryggvondt. Stort sett. Så vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Første gangen var jeg småkvalm fra uke 3 (en drøy uke før jeg testet positivt), det eskalerte fra uke 5. Med nummer to så var jeg bare småkvalm, begynte vel i uke 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at jeg var nøyaktig 5 1/2 uke på vei da kvalmen kom ordentlig. Jeg husker det fordi jeg hadde en helt forferdelig biltur på tvers av landet, hvor jeg ble ekstremt bilsyk. Kvalmen ga seg heller ikke etter ankomst og fortsatte i grunnen fra dette tidspunktet og i en god del uker, hele døgnet, før det gikk over til morgenkvalme rundt uke 15 eller noe (og ja, den har jeg fortsatt i uke 29). Før dette hadde jeg kjent noen antydninger til småkvalme - faktisk mistenkte jeg graviditet før jeg testet pga. dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...