Gå til innhold

Hva er greia med å skulle kle seg etter alderen?


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en litt spesiell øyeform, nusselig vet jeg ikke om de er :gjeiper: De er veldig små og skrår nedover mot nesa... Blitt spurt noen ganger om jeg er helt norsk (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da vel gå i ettersittende, sexy klær og samtidig se elegant og voksen ut? Slike klær er da ikke forebeholdt ungdommen. Men å kle seg som man er 14 når man er 40 syns jeg kanskje er litt rart. Om du gikk rundt i onepiece f.eks (det er forsåvidt rart uansett hvem som har det på). Hva går egentlig ungdommen med nå til dags? For å ta et eksempel fra mine "gamle dager" da noen 50-åringen tredde på seg trange miss sixty bukser, buffalo sko og korte topper, så virket det kanskje litt desperat... som om de prøvde for hardt å overbevise alle om at de fortsatt var unge og kule.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg 40 og kler meg som jeg selv føler for. Jeg henger meg ikke veldig opp i alder. Men å si at alder bare er et tall blir flåsete klisjé for min del. Klart alder har noe å si! For å sette det på spissen: Hva ville du tenkt om en dame på 80 kom ikledd miniskjørt, platåsko med høye hæler og tanktopp? Eller om en 18-åring kom i blomstrete bluse med kneppet hals og brunt foldeskjørt pluss fotformsko?

Alt passer ikke alle aldre. Alder er ikke bare et tall.

Men når det er sagt så synes jeg man ikke skal være FOR strenge heller. Det er ikke sånn at når du er 29 kan du bruke miniskjørt mens når du er 30 så er det forbudet. Overgangene er glidende. Å kle seg sexy og i tettsittende klær er helt greit for min del enten du er 20 eller 50. Men alder har definitivt noe å si for hvilken stil man velger. Mye sitter i detaljene. Og det kan fort se krampaktig ut dersom man er 40-50 og kler seg som en 15-åring.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Synes det har mer med utseendet å gjøre enn hvor sprek man føler seg. En på femti kan si "alderen min er bare et tall!", men at hun løper rundt i skinny jeans og converse og en hettegenser ser ikke videre bra ut... For når man er i 20 årene har man ofte sprekere kropp og et ansikt som tåler visse antrekk bedre. Det er f.eks ikke sååå mange folk over 40 som hadde klart å få et lårkort skjørt til å se bra ut...

Alle aldre kan kle seg sexy, men det er også viktig å ta hensyn til at kroppen forandrer seg med årene =) Å kle seg upassende bare på trass blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når godt voksne kler seg som ungdommer virker det på meg som de er desperate etter oppmerksomhet. "Se på meg, jeg er fortsatt tiltrekkende selv om jeg har passert 40!"

Jeg mener ikker at man skal se ut som en gammel kjerring straks man passerer 40 eller 50, er snart 41 år selv. Vil likevel se ut som jeg er voksen og ikke gå kledd som niesa mi på 16.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kan godt kle meg i en lik kjole ei på 18 ville brukt uten å se desperat ut. Det handler litt om å ikke la seg forfalle... Det er mange av de yngste også som ikke "bør" kle seg som de vil...fordi de ikke har kropp eller stil til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg nærmer meg 40 men har fortsatt kropp til f.eks å gå i ettersittende kjoler. Er lang og ganske slank. Men det virker som om kvinner i den aldreren helst skal kle seg så tilkneppet og kjedelig som mulig (foruten hollywoodstjerner da. Det gjør 90 % av de kvinnene jeg kjenner på samme alder. Blir litt provosert av kjerringene som ikke har kropp til å gå slik selv men som er tydelig nedlatende mot oss som har det, og de er eksluderende mot oss som ikke er med i kjerringklubben. (sjalusi?) De mener visst man bør være mer anstendig når man når en viss alder. Hvorfor det? :frustrert: Hva tenker dere jenter? Skal man kle seg flagrete, ta på seg comfortskoene, klippe kjerringfrisyre og slutte å være sexy selv om man er moden? Jeg er ikke den eneste som har det slik...det vet jeg. Jeg ser 10 år yngre ut enn jeg er også...det gjør dem vel enda surere ! :fnise:

Jeg syns alle som kler det kan kle seg sexy uansett alder så lenge man ikke ser ut sm en hore.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Nærmer meg sakte men sikkert 40 selv, men klarer ikke kle meg som en "kjerring". Nå har jeg aldri vært spesielt klassisk i stilen uansett, så drakter og slikt utgår.

Tar på meg det jeg har lyst til. Stort sett jeans, men jeg er veldig glad i cargo-bukser og litt militærstil - fordi jeg synes det er komfortabelt. "Komfortabel" har visst blitt nøkkelordet mitt etterhvert som jeg har blitt eldre. Kan også gå i trange kjoler om jeg har lyst, men det blir da helst til fest.

Når det er sagt har jeg sluttet å gå i topper som viser magen selv om jeg kunne gjort det kroppslig sett. Ser bare ufattelig harry ut når man kommer til en viss alder :fnise:

Nå er ikke magekorte topper moderne lenger heller da. Selv fjortiser kler seg ikke i det lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er straks 40 og kan sikker kategoriseres som kjedelig i klesveien - det er ikke fordi jeg vil være kjedelig, men fodi jeg syns det er ganske vanskelig å finne ting jeg mener kler meg og å være elegant og damete som jeg skulle ønske jeg var.

Jeg tenker ikek veldig mye på alder, men jeg tenker litt på aldersbarrieren når det gjelder klær. Det er ikke alt jeg syns det er fint å gå i selv om man er slank og veltrent - det er faktisk noe som heter å kle seg etter alderen (i mitt hode). Det som er kult og friskt på den 18 årige datteren til samboeren min, ser nødvendigvis ikke like stilig ut på meg.

Jeg vet ikke TS, jeg reagerer litt på at du ordlegger deg som om alle som har reservasjoner mot hotpant på førtifemåringen er hatefulle, feite og misunnelige kjærringer. Blir ikke det omtrent like fordomsfullt som å sette ei grense for hva du kan ha på deg da?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg hører at man bør kle seg etter alderen, blir jeg litt forvirret... Fordi etter at jeg selv har passert 40 så synes jeg ikke at jeg bør ta hensyn til alderen, 40 år er jo ikke gammelt liksom... Jeg er jo ungdom enda he he :fnise: Derfor tar jeg meg den frihet til å kle meg i klær jeg føler meg vel i, samme om 20 åringer går i det samme.. TS er veldig flink til å framheve at hun har figur, så hun passer det meste... Alle har noe fint å fremheve, ikke bare de som bruker str. 38.. Jeg tror jeg er flink til å finne klær som passer mine former og kroppstype.. Men det kommer av at jeg bruker over gjennomsnittstid på klær og mote. :sexy:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er straks 40 og kan sikker kategoriseres som kjedelig i klesveien - det er ikke fordi jeg vil være kjedelig, men fodi jeg syns det er ganske vanskelig å finne ting jeg mener kler meg og å være elegant og damete som jeg skulle ønske jeg var.

Jeg tenker ikek veldig mye på alder, men jeg tenker litt på aldersbarrieren når det gjelder klær. Det er ikke alt jeg syns det er fint å gå i selv om man er slank og veltrent - det er faktisk noe som heter å kle seg etter alderen (i mitt hode). Det som er kult og friskt på den 18 årige datteren til samboeren min, ser nødvendigvis ikke like stilig ut på meg.

Jeg vet ikke TS, jeg reagerer litt på at du ordlegger deg som om alle som har reservasjoner mot hotpant på førtifemåringen er hatefulle, feite og misunnelige kjærringer. Blir ikke det omtrent like fordomsfullt som å sette ei grense for hva du kan ha på deg da?

Støtter fullt ut det du skriver!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje de du kjenner som misliker stilen din ikke mener du kler deg for ungdommelig, men for løsaktig og horete? :gjeiper:

Aner jeg et snev av misunnelse?? Hvordan kan du vite om jeg ser løsaktig eller horete ut? :skratte: Har du sett meg eller kroppen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var alt for kort og du vil bare se løs ut i den, det finnnes mange andre pene kjoler du kan bruke, men selvsagt syns jo jeg at ingen kjoler burde være kortere enn rett over knærne.

Hvis du synes at alle kjoler på en jente ikke bør være lengre enn rett over knærne er du mere prippen en jeg trodde var mulig nå til dags. Hvis man har fine lår er det vel ikke noe poeng i å sjule dem bare fordi man har nådd en viss alder? Skjønner ikke logikken. Jeg ser aldri løs ut selv om jeg går i korte kjoler, man kan faktisk klare å være sexy uten å se ut som om man har tenkt å legge seg ned mad alt og alle. Det er slike kvinner som deg jeg skrev om i startposten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

TS: ser du egentlig hva du gjør? Du klager over å bli stemplet og ber om frihet til å gjøre hva du selv lyster. Men selv stempler du alle meningsmotstandere som pripne eller sjalu kjerringer. Har ikke de lov å mene hva de vil akkurat like mye som deg?

Jeg mener man skal ta mest hensyn til kroppsform når man kler seg, men alder har unektelig noe å si. Uansett hvor slank og nett en 70 år gammel bestemor er; hun kler høyst sannsynlig ikke partykjolen til sitt 20 år gamle barnebarn selv om størrelsen er riktig ;)

Men folks stil og personlighet er så ulik at man ikke kan sette absolutte grenser for noen som helst plagg. Den leopardkjolen fra HM er f.eks vulgær uansett hvilken alder hun inni kjolen har.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, nå rakker du bare ned på alle som ikke har samme mening som du selv. Du mener folk rakker ned på deg for måten du kler deg på, her rakker du ned på folk for måten de kler seg på, hvor er logikken din?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...