Gå til innhold

Hva er greia med å skulle kle seg etter alderen?


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Jeg nærmer meg 40 men har fortsatt kropp til f.eks å gå i ettersittende kjoler. Er lang og ganske slank. Men det virker som om kvinner i den aldreren helst skal kle seg så tilkneppet og kjedelig som mulig (foruten hollywoodstjerner da. Det gjør 90 % av de kvinnene jeg kjenner på samme alder. Blir litt provosert av kjerringene som ikke har kropp til å gå slik selv men som er tydelig nedlatende mot oss som har det, og de er eksluderende mot oss som ikke er med i kjerringklubben. (sjalusi?) De mener visst man bør være mer anstendig når man når en viss alder. Hvorfor det? :frustrert: Hva tenker dere jenter? Skal man kle seg flagrete, ta på seg comfortskoene, klippe kjerringfrisyre og slutte å være sexy selv om man er moden? Jeg er ikke den eneste som har det slik...det vet jeg. Jeg ser 10 år yngre ut enn jeg er også...det gjør dem vel enda surere ! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

Kle deg som du vil, syns det høres flott ut å ha en så bra kropp når man er nærmere 40! :) Håper jeg klarer det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe... jeg er nok motsatsen din, men også en som nok kler seg yngre en jeg burde.

Jeg nærmer meg 40 jeg og, trener mye både boksing og dans, trives med å kle meg i haremsbukser, slitte jeans, gjerne litt store/widepants, singlett/t-skjorte, skjerf i halsen (type brettet til trekant med den store delen foran, endene en gang rundt og henger løst eller knyttes foran), og gjerne hettegenser eller liknende. Sneakers..

hehe..

Er ikke sånn man skal kle seg når man nærmer seg 40 heller skal du vite, men jeg har tenkt litt på det, og funnet ut at jeg ikke bryr meg om hva andre mener. Jeg vil kle meg slik jeg vil kle meg. Innimellom blir det litt mer voksent, innimellom helt som en fjortis med hettegenser og alt, andre ganger i ettersittende kjoler med en ettersittende bukse under.. who cares.

gidder ikke bli kjedelig eller som alle andre mener selv om jeg begynner å bli voksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor man skal bry seg om hva andre måtte mene, for jeg anser meg selv som gammel nok til å bestemme selv hva slags klær jeg ønsker å gå med. Jeg bruker rett og slett ikke energi på hva andre måtte mene, for alle har ulike meninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir inspirert av italienske og franske damer. De kler seg så elegant, uten at det blir overpyntet. Slik skal jeg også kle meg når jeg blir eldre.

Forøvrig må jeg si det er fantastisk å bo i Frankrike. Her kan jenter gå på universitetet i kjole og høye hæler, uten at noen reagerer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe... jeg er nok motsatsen din, men også en som nok kler seg yngre en jeg burde.

Jeg nærmer meg 40 jeg og, trener mye både boksing og dans, trives med å kle meg i haremsbukser, slitte jeans, gjerne litt store/widepants, singlett/t-skjorte, skjerf i halsen (type brettet til trekant med den store delen foran, endene en gang rundt og henger løst eller knyttes foran), og gjerne hettegenser eller liknende. Sneakers..

hehe..

Er ikke sånn man skal kle seg når man nærmer seg 40 heller skal du vite, men jeg har tenkt litt på det, og funnet ut at jeg ikke bryr meg om hva andre mener. Jeg vil kle meg slik jeg vil kle meg. Innimellom blir det litt mer voksent, innimellom helt som en fjortis med hettegenser og alt, andre ganger i ettersittende kjoler med en ettersittende bukse under.. who cares.

gidder ikke bli kjedelig eller som alle andre mener selv om jeg begynner å bli voksen.

Jeg syntes stilen din hørtes harry ut. Utvaska jeans, ugh. Jeg synes også at det høres veldig streber-aktig ut å i det hele tatt forklare hvorfor du går som du går kledd. Du skjønner vel hvor patetisk det er om en eller annen 50-åring går bananas og bare farger håret rosa? Jeg elsker damer som kler seg etter kroppen sin, men slitte jeans er forbeholdt de unge, og det er fjortisene som ikke eier klessmak.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også sydeuropeiske kvinner er elegante. Finner meg selv i å kle meg mere klassisk enn jeg gjorde før, men det er fordi jeg har fått sansen for det og fordi det er tidløst. Klassisk sexy ala hvit figursydd bluse nedi knelangt pencilskirt og sorte pumps er aldri feil. Er både elegant og sexy :)

Endret av Liquorice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes stilen din hørtes harry ut. Utvaska jeans, ugh. Jeg synes også at det høres veldig streber-aktig ut å i det hele tatt forklare hvorfor du går som du går kledd. Du skjønner vel hvor patetisk det er om en eller annen 50-åring går bananas og bare farger håret rosa? Jeg elsker damer som kler seg etter kroppen sin, men slitte jeans er forbeholdt de unge, og det er fjortisene som ikke eier klessmak.

hehehe... og du beviser vel akkurat hva som etterspørres i tråden, hvorfor skal man kle seg som andre mener og ikke som en selv vil?

synes du helt seriøst at noen skal bry seg om at du synes de burde kle seg annerledes? og dersom du mener det, hvorfor?

så lenge JEG trives med min måte å kle meg på, og det passer til min hverdag, hvorfor bryr det deg? Det er vel det som noen av oss ikke forstår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Folk må kle seg som de vil for min del, men jeg synes det er litt harry med voksne damer som kler seg som femtenåringer. Det er absolutt ikke pent (ikke når man er 15 heller forsåvidt, men en voksen dame burde rett og slett vite bedre). Når det er sagt så regner jeg med at det ikke er den typen stil TS snakker om :)

Jeg håper jeg ikke blir en "kjerring" når jeg tipper 30/40 iallefall.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer meg sakte men sikkert 40 selv, men klarer ikke kle meg som en "kjerring". Nå har jeg aldri vært spesielt klassisk i stilen uansett, så drakter og slikt utgår.

Tar på meg det jeg har lyst til. Stort sett jeans, men jeg er veldig glad i cargo-bukser og litt militærstil - fordi jeg synes det er komfortabelt. "Komfortabel" har visst blitt nøkkelordet mitt etterhvert som jeg har blitt eldre. Kan også gå i trange kjoler om jeg har lyst, men det blir da helst til fest.

Når det er sagt har jeg sluttet å gå i topper som viser magen selv om jeg kunne gjort det kroppslig sett. Ser bare ufattelig harry ut når man kommer til en viss alder :fnise:

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Folk må kle seg akkurat som de vil for min del, jeg bryr meg ikke. Selv er jeg over 40, og kler meg etter hva som passer kroppsfasongen min og hva jeg liker. Jeg synes egentlig utsagnet at alder bare er et tall ikke gjelder helt når det gjelder klær/stil. Det som kler en 17-åring, kler sjelden en 50-åring. Mulig 50-åringen synes det selv, men jeg synes ikke det. Men det er nå bare min subjektive mening.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det er jo forskjell på stilen til ei på 17 og ei på 50. Begge kan være sexy. Med utsagnet "alder er bare et tall" så menes det ikke at jeg forsøker å se ut som om jeg er 22...Det ser jo bare desperat ut, selv om kroppen min strengt tatt ikke har forandret seg all verden siden den gang...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis nok med meg selv og min egen påkledning. Er en voksen kvinne på 48, men trener daglig for å holde kroppen sånn noenlunde i bra stand.

Klærne jeg liker og føler meg vel i er klassiske, tidløse og elegante klær. Bruker for det meste skjørt og kjoler i forskjellig form - sminke, smykker og hår er også en stor del av "meg", og jeg har nok forandret både sminke og frisyre flere ganger de siste årene for å få et mest mulig friskt og stilig utseende. Alderen kommer over oss uansett og jeg ønsker å gjøre det beste utav det. Og for mitt vedkommende er ikke utvaska saggebukser og haremsbukser den rette stilen .. ei heller veldig ettersittende klær. Sørger for at klærne strammer der de skal stramme for å fremheve det beste hos meg ... masse tips å hente både på nettet, TV og i magasiner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Dreamdrops

Liquorice; Er du snart 40 år? :hakeslepp:

Av en eller annen grunn har jeg sett for meg deg som ei i midten av 20årene.. Så feil kan man ta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg 40 men har fortsatt kropp til f.eks å gå i ettersittende kjoler. Er lang og ganske slank. Men det virker som om kvinner i den aldreren helst skal kle seg så tilkneppet og kjedelig som mulig (foruten hollywoodstjerner da. Det gjør 90 % av de kvinnene jeg kjenner på samme alder. Blir litt provosert av kjerringene som ikke har kropp til å gå slik selv men som er tydelig nedlatende mot oss som har det, og de er eksluderende mot oss som ikke er med i kjerringklubben. (sjalusi?) De mener visst man bør være mer anstendig når man når en viss alder. Hvorfor det? :frustrert: Hva tenker dere jenter? Skal man kle seg flagrete, ta på seg comfortskoene, klippe kjerringfrisyre og slutte å være sexy selv om man er moden? Jeg er ikke den eneste som har det slik...det vet jeg. Jeg ser 10 år yngre ut enn jeg er også...det gjør dem vel enda surere ! :fnise:

de kler seg som et hespetre og lurer på hvorfor mannfolka ser på yngre damer ;) :gjeiper: jeg går mot strømmen, så kommer ikke til å kle meg etter alderen!

Endret av nupp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...