Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Dere som har bred erfaringer med hjemmeeksamener: Hvor mange ord har pleid å vært normalt på 24 timers hjemmeelsamen? Vi fikk vite at vår hjemmeeksamen skulle være på 3000 ord +/- 10%, er det mye eller normalt på 24 timer? 

Anonymkode: 00726...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Holititten
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har bred erfaringer med hjemmeeksamener: Hvor mange ord har pleid å vært normalt på 24 timers hjemmeelsamen? Vi fikk vite at vår hjemmeeksamen skulle være på 3000 ord +/- 10%, er det mye eller normalt på 24 timer? 

Anonymkode: 00726...605

Om det er mye eller normalt spiller vel strengt tatt ingen rolle, annet enn at det kanskje gir deg muligheten til å "synes synd" på deg selv? Uansett hva som er normalen må du jo forholde deg til oppgaven din, som er  +/- 3000 ord.

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Ignorerer fortsatt det faktum at jeg har eksamen om halvannen uke, og to uker, og to og en halv uke. Det er gooood tid, eller hva? Aah, hater eksamen -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Linaria skrev:

Ignorerer fortsatt det faktum at jeg har eksamen om halvannen uke, og to uker, og to og en halv uke. Det er gooood tid, eller hva? Aah, hater eksamen -.-

Jeg prøver mitt beste på å ikke tenke på hvor lenge det er til eksamen. Jeg får akutte angstfølelser hver gang jeg innser at det er så kort tid til. 

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Har ikke svart veilederne mine på epost siden påske, og nå har terskelen blitt så høy føler jeg, jeg burde ha et eller annet bra å vise til når jeg først svarer men jeg får jo aldri tiiiid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver mitt beste på å ikke tenke på hvor lenge det er til eksamen. Jeg får akutte angstfølelser hver gang jeg innser at det er så kort tid til. 

Anonymkode: cf350...971

Samme her, så velger jeg bare å ignorere det :P Det går bare ikke å studere nå. eneste jeg kan trøste meg med er at jeg er veldig god i alle fagene, og har fulgt godt med hele semesteret, så jeg har ingenting å ta igjen, bare masse repetisjon, men æsj... Kjedelig. Og jeg har nå en måned igjen i dette landet, og det er veldig trist å skulle bruke nesten all den tida på bilbioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg bare så ekstremt til å bli ferdig med eksamenstida nå at jeg helst vil at tida skal gå kjempefort. Samtidig bør den ikke gå så fort, for jeg har fortsatt mye jeg må lære meg for å kunne bestå... Hardt liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, sugarcrush skrev:

Jeg gleder meg bare så ekstremt til å bli ferdig med eksamenstida nå at jeg helst vil at tida skal gå kjempefort. Samtidig bør den ikke gå så fort, for jeg har fortsatt mye jeg må lære meg for å kunne bestå... Hardt liv!

Samme her! Jeg har bare lyst til å hoppe til etter eksamen. Å være ferdig med lesingen samt eksamensgjennomføringen. 

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Samme her! Jeg har bare lyst til å hoppe til etter eksamen. Å være ferdig med lesingen samt eksamensgjennomføringen. 

Anonymkode: cf350...971

Jaa, det hadde vært fantastisk! Vi får vel bare holde ut og tenke at det er en veldig kort periode i et langt liv :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver mitt beste på å ikke tenke på hvor lenge det er til eksamen. Jeg får akutte angstfølelser hver gang jeg innser at det er så kort tid til. 

Anonymkode: cf350...971

Samme her. Går rundt med en konstant stressfølelse i kroppen, og prøver å bare glemme at det snart er eksamen. Likevel har jeg ikke begynt lesinga i hele tatt... Tre uker igjen til første eksamen, tre og en halv til andre. Denne gangen skulle jeg jo lese jevnt og trutt fra starten av semesteret, men i stedet har det blitt verre enn noen gang. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får til å sette meg ned med bøkene! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tentamen om 1,5 time. :redd:

 

Er jeg forberedt? Nei. Kanskje skylde på sykdom...? Nja, delvis.

Og det er multiple answer test, så får vite direkte om jeg har bestått! (70% rett eller mer). Scary as hell!

Nåja, om jeg stryker så kan jeg ta opp igjen i juni. Men vil jo gjerne bli ferdig nå, ikke holde på i sommereferien.

 

To be continued......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BlendaSensitive skrev:

Jeg har tentamen om 1,5 time. :redd:

 

Er jeg forberedt? Nei. Kanskje skylde på sykdom...? Nja, delvis.

Og det er multiple answer test, så får vite direkte om jeg har bestått! (70% rett eller mer). Scary as hell!

Nåja, om jeg stryker så kan jeg ta opp igjen i juni. Men vil jo gjerne bli ferdig nå, ikke holde på i sommereferien.

 

To be continued......

Lykke til! :) Gi oss oppdatering på hvordan det gikk!

Anonymkode: 38c36...0e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Thorn skrev:

Samme her. Går rundt med en konstant stressfølelse i kroppen, og prøver å bare glemme at det snart er eksamen. Likevel har jeg ikke begynt lesinga i hele tatt... Tre uker igjen til første eksamen, tre og en halv til andre. Denne gangen skulle jeg jo lese jevnt og trutt fra starten av semesteret, men i stedet har det blitt verre enn noen gang. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får til å sette meg ned med bøkene! 

Ja, det er helt utrolig hvor vanskelig det er å sette seg ned. Man skulle trodd at man ville handlet automatisk etter fornuft i en slik situasjon.

Nå er jeg heldigvis ferdig med ALT obligatorisk oppmøte, så nå blir det bare fleksible lesedager frem mot eksamen. Nå har jeg faktisk gått til innkjøp av et PC-spill. Jeg skal prøve å heller fokusere på å ha effektive lesetimer enn nødvendigvis lange lesedager. Jeg merker jeg drøyer det så lenge og kommer ikke i gang med lesingen når jeg har planlagt å lese fra morgen til kveld. Kanskje ikke helt det lureste å eksperimentere midt i eksamensperioden, men jeg tror og håper at dette vil gjøre meg mer skjerpet i selve lesingen.

Anonymkode: cf350...971

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til! :) Gi oss oppdatering på hvordan det gikk!

Anonymkode: 38c36...0e1

Fikk akkurat 70% rett! Holder til godkjent altså.

Verste var at jeg ble så kjapt ferdig, og ingen andre gjorde tegn til å være ferdig, så da begynte jeg analysere....og endre på svarene. Vet at iaf to svar ble endret fra rett til feil, hehe! Men besto så er fornøyd!! Da er det bare ett kurs igjen, så er dette skoleåret ferdig for i år. 

:danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med bachelor. 20 dager til innlevering, og har skrevet 800/8000 ord. Men klarer ikke sette meg og virkelig skrive. Jeg har bestemt meg for å begynne på noe nytt, integrert master til høsten, og da klarer jeg hvertfall ikke motivere meg til noe jeg egentlig ikke liker :fart2:

Anonymkode: b9301...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuuuuud, bare litt over TO UKER til masteren skal være levert (idiotisk at den må leveres inn nesten en uke før innleveringsfristen for å trykkes opp...). Jeg KAN komme i mål om jeg jobber like mye nå som jeg har gjort de siste ukene, men det er sååå kjedelig at jeg dør hvert sekund. Drita lei med andre ord. Dessuten hjelper det ikke at været er så sykt bra for tiden og jeg vil helst være ute! Føler jeg råtner bort her inne. MEN blir jeg ferdig, så er jeg FRI om litt over to uker! Himla bra motivasjon det i alle fall. Så får vi bare se om jeg står...

Lykke til alle sammen som holder på med eksamen/master/bachelor for tiden. SNART er semesteret/studiet OVER! :laugh:

Anonymkode: 87d77...56b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vondt i halsen igjen - tredje gang siden nyttår. En sykedag igjen i praksis, som varer 4 uker til. 

Og nå brant jeg fingrene mine skikkelig, har sittet med de en time i vann uten at det hjelper. svir fortsatt som bare rakkern :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt skikkelig syk,og har en eksamen i uka de neste tre ukene.... Dette kan bli veldig interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen på mandag og jeg klarer ikke helt komme inn i studeringssone. Jeg bare gjør litt nå og litt da, og så soner jeg helt ut en periode før jeg gjør litt igjen. Jeg får jo gjort litt hver dag, men det går for tregt til at jeg blir ferdig innen mandag. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sugarcrush skrev:

Jeg har blitt skikkelig syk,og har en eksamen i uka de neste tre ukene.... Dette kan bli veldig interessant.

God bedring! Det er kjedelig når sykdom går ut over lesetiden, og ikke minst eksamensdagen også. 

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...