Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den følelsen når du er syk og det er obligatorisk ekskursjon i morgen og du har sendt epost til to av lærerene om hva som skjer ved sykdom ved obligatoriske ekskursjoner, og de ikke svarer. Har i tillegg sendt melding til en av lærerene på tlf..Men intet svar å få.. De kan da ikke la meg ikke få gå opp til eksamen fordi jeg går glipp av EN ekskursjon når jeg er syk vel? HVA POKKER GJØR MAN DA? Blir så forbanna frustrert over at lærere ikke kan svare.. Sendte epost i syvtiden i kveld...BAH

Anonymkode: b2fa8...2cf

Du må komme deg til legen og få sykemelding. Da har du ditt på det tørre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Herandjetzt skrev:

Du må komme deg til legen og få sykemelding. Da har du ditt på det tørre.

Fikk svar for en halvtime siden. Får en oppgave i kompensjon for ekskursjonen. Sa ingenting om legeerklæring. Skulle kontakte den andre læreren i morgen hvis jeg ikke møtte. Har ikke fastlege her hvor jeg bor, har glemt helt av å fiksa det. Så skal vi flytte til sommeren igjen, så da orker jeg ikke fikse ny fastlege for noen måneder. Så får håper jeg slipper å styre med legeerklæring.
 

Anonymkode: b2fa8...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde skrive oppgaver... (ja oppgaver, tre innleveringer på samme kurs, med samme tidsfrist...). Men er fryktelig flink til å prokrastinere. Veeeeldig viktigt med KG feks. Eller lese avisa - en gang til. Eller spise mat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk svar for en halvtime siden. Får en oppgave i kompensjon for ekskursjonen. Sa ingenting om legeerklæring. Skulle kontakte den andre læreren i morgen hvis jeg ikke møtte. Har ikke fastlege her hvor jeg bor, har glemt helt av å fiksa det. Så skal vi flytte til sommeren igjen, så da orker jeg ikke fikse ny fastlege for noen måneder. Så får håper jeg slipper å styre med legeerklæring.
 

Anonymkode: b2fa8...2cf

Dersom du ikke har fastlege i studiebyen oppsøker du legevakten. Det er helt vanlig praksis. 

Anonymkode: cf350...971

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det skal være så utrolig vanskelig å sette seg ned for å jobbe! Har prøve på fredag og tirsdag, og en del ting jeg bør gå gjennom før det, men alt annet er så veldig mye mer fristende å gjøre. Til og med det å bare klikke seg rundt på uinteressante ting på KG... :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk svar for en halvtime siden. Får en oppgave i kompensjon for ekskursjonen. Sa ingenting om legeerklæring. Skulle kontakte den andre læreren i morgen hvis jeg ikke møtte. Har ikke fastlege her hvor jeg bor, har glemt helt av å fiksa det. Så skal vi flytte til sommeren igjen, så da orker jeg ikke fikse ny fastlege for noen måneder. Så får håper jeg slipper å styre med legeerklæring.
 

Anonymkode: b2fa8...2cf

Så bra at oppgåveskriving var alternativ til ekskursjon!  Eg var på feltkurs med bronkitt i fjor. Det anbefalar eg ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Midt i praksis og da har jeg fått noe influensagreier. Startet på 40*C, er nå nede i 38*C før paracet. Så det går jo riktig vei. Halsen blir derimot verre og verre. Det verste er at det er ganske nøyaktig, på dagen, 1mnd siden jeg ble frisk fra influensa :( Takk kjære kjære ikke-eksisterende immunforsvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, elvital skrev:

Midt i praksis og da har jeg fått noe influensagreier. Startet på 40*C, er nå nede i 38*C før paracet. Så det går jo riktig vei. Halsen blir derimot verre og verre. Det verste er at det er ganske nøyaktig, på dagen, 1mnd siden jeg ble frisk fra influensa :( Takk kjære kjære ikke-eksisterende immunforsvar

God bedring :blomst:

Blir jeg først syk så er jeg mer eller mindre fucked. Blir alltid småsjuk/syk i lang tid etterpå. Tror immunforsvaret mitt bruker lang tid på å komme seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Pottah skrev:

God bedring :blomst:

Blir jeg først syk så er jeg mer eller mindre fucked. Blir alltid småsjuk/syk i lang tid etterpå. Tror immunforsvaret mitt bruker lang tid på å komme seg. 

Takk takk :)

Feberen er borte, men halsen er om mulig enda verre. Skal til legen etterpå. Får se om han kan gjøre noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig greia med totalt ubrukelige oppgaver? I dag satt jeg med en oppgave hvor vi hadde et rutenett med tall fra 1-100, hvor vi skulle finne mønstre i tall. Hva er egentlig poenget med det? Og hva er poenget med en oppgave hvor du skal gjengi den historiske utviklingen i algebra? Hvilken relevans har dette? Og hvorfor i all verden skal vi bruke tid på det, når vi har prøve i morgen?

Og hvorfor i all verden er oppgavene vi får i "lekse" så mye vanskeligere enn det vi gjennomgår i forelesningene? Jeg kan sitte i forelesningene og forstå alt det læreren sier, og når jeg kommer hjem og skal jobbe med akkurat samme temaet, forstår jeg absolutt ingenting?

Så deilig å få det ut! Noen ganger blir jeg bare så frustrert :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er så lei og frustrert! Veilederen min har knapt vært til stede i hele høst, nesten ikke lest noe av det jeg har skrevet og vært mye borte. Fikk vite etter jul at han har skrevet bok, noe jeg IKKE fikk beskjed om. Og så var jeg på veiledning etter nyttår.. Der fikk jeg rett og slett i fleisen "jeg tror ikke du leverer masteren din i mai". Jeg ble så sint! Han har jo knapt lest hva jeg har skrevet? Hvordan kan han si noe sånt? Mens andre lærere og professorer syns jeg skriver godt og har tro på meg..

 

Bruker tanken på å måtte ha et halvt år til med han som motivasjon til å levere! :angry:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ajour, og jeg hater følelsen!
 

Samlivsbrudd tar mye energi. Det er over en måned siden selve bruddet, men fikk først overtatt ny leilighet i dag. Så da blir det vel en to-ukers tid hvor all ekstra energi brukes på flytting. Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pottah skrev:

Er ikke ajour, og jeg hater følelsen!
 

Samlivsbrudd tar mye energi. Det er over en måned siden selve bruddet, men fikk først overtatt ny leilighet i dag. Så da blir det vel en to-ukers tid hvor all ekstra energi brukes på flytting. Sukk...

Føler med deg.. Var på nøyaktig samme sted for et års tid siden. Det blir godt når du endelig får orden på alt igjen. Og hvor du da kan tillate deg å ta det innover deg også.

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så frustrert og lei. Går et studie som var noe helt annet enn jeg tenkte.. Det er helt feil for meg og jeg skjønner ingenting av pensum. Høsthalvåret følte jeg at jeg forsto mer enn jeg gjør nå (eksamenene gikk dog forferdelig), men de faga vi har nå forstår jeg ingenting av. Kjenner jeg er så lei, klarer ikke fokusere eller noe.

Samtidig er jeg så redd for å ende opp med masse lån etter dette året, noe jeg egentlig har forberedt meg på å ende opp med også. :icon_frown: 

 

Anonymkode: 7dffc...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edge Reflow.... hvorfor i svarte kdfjvnfjvnj får vi et BETA program å lære oss layout med???? gaaaaaahhhhh!

Blir jo styggere enn satan den der websida.... og ikke en gang responsiv. Kunne jo gjort skiten i InDesign....

 

 

rivermegihodetogventerpåkorrekturlesingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt syk, fortsatt vondt i halsen, fortsatt slapp, i tillegg til at jeg har fått øyekatarr. Og brukt opp sykedagene jeg har i praksis, så dit MÅ jeg. Greit nok. Problemet er at veilederen min har plutselig tatt seg noen ekstra dager fri+ferie til uka, så ser henne ikke før etter det, og jeg skulle ha snakket med henne ang to prosjekter/oppgaver jeg holder med, men det går jo ikke da. Og nå MÅ jeg komme i gang med disse oppgavene (dvs få hjelp til å velge primærpasient osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, rockejenta skrev:

Føler med deg.. Var på nøyaktig samme sted for et års tid siden. Det blir godt når du endelig får orden på alt igjen. Og hvor du da kan tillate deg å ta det innover deg også.

Stå på!

Tusen takk, det trengte jeg å høre i dag :helen:

Gleder meg til å være helt ferdig med dette! Begynner å bli rimelig utslitt av å ha det som jeg har det nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, snurk skrev:

Bare slett denne posten om den er upassende!

Skriver masteroppgave om Lånekassen og dansk SU, og i den forbindelse søker jeg studenter som mottar støtte fra enten Lånekassen eller SU. Etter å ha delt undersøkelsen x antall ganger på facebook tror jeg halve vennelista mi ha lagt meg for hat, så nå prøver jeg altså en litt kreativ måte å nå studenter på :fnise:

Om du har noen minutter til overs så ta gjerne undersøkelsen:


Ps: spørsmålene er på engelsk


Ps 2: Ja jeg vet at spørreundersøkelser er både kjedelig og irriterende, men dette er desverre livet mitt for øyeblikket :pirat:

Og heller ikke tillatt på forumet. 

Anonymkode: cf350...971

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og heller ikke tillatt på forumet. 

Anonymkode: cf350...971

Beklager, det var jeg ikke klar over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...