Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Har vært superflink i dag og brukt all tiden min på å komme meg *nesten* halvveis i et prosjekt som skal inn om en uke. Har egentlig begynt litt sent på det, men hvis jeg fortsetter som i dag kommer jeg til å være ferdig før helga er omme. :-D

Men jeg ønsker fortsatt å sutre litt over hvor kjedelig det er! Er så kjipt med sånne fag som man egentlig ikke har noen interesse eller videre bruk for. Av og til virker det som om noen har trukket et tilfeldig fag opp av en hatt og sagt at vi på mitt studium skal ha det, selv om det egentlig ikke er spesielt relevant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er visst litt stresset i forkant av fonologieksamen likevel, selv om jeg liker faget godt. Får trøste meg med at jeg har høatferie i to og en halv uke etter det. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske artig å høre om det dere studerer! Det er så annerledes fra det jeg studerer (realfag), og opplegget rundt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å utsette en innleveringsoppgave på 4 sider til jeg plutselig bare har en dag igjen å skrive på. Applaus for selvdisiplin :nei:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, Anuket! :duskedame:

... og er ikke dette fryktelig tidlig i semesteret..?

Takk!

Og tusen takk du og Yvonne! :klemmer:

Jo....det er en konteeksamen... :sjenert: Jeg har poststudierett i år, så prøver å konte to historiefag og tar to andre fag i tillegg som jeg syntes var fryktelig spennende. Men nå merker jeg at jeg har skutt meg selv i foten haha. Uff jeg gruer meg. Føler jeg kan pensum men samtidig ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg, tror jeg trenger å sutre litt fremover :fnise:

Har en eksamen på fredag, som er en konte-eksamen. Har aldri kontet før, og syns det er utrolig vanskelig å lese til! Er vel for sent å gjøre noe med det nå da, har bare en lesedag igjen, og er rimelig lei hele greien. Er nesten litt redd for at jeg kommer til å gå ned i karakter, men nå har jeg jo brukt så mye tid på å "lese" at jeg føler nesten jeg må gå.

Så har jeg en ny eksamen den 17, + jeg skal levere inn abstracten for bacheloroppgaven min (som jeg overhodet ikke har begynt på) den 19.

Skjønner ikke helt hvordan det skal gå, kommer sikkert tilbake for å sutre mer :sjenert:

Jo....det er en konteeksamen... :sjenert: Jeg har poststudierett i år, så prøver å konte to historiefag og tar to andre fag i tillegg som jeg syntes var fryktelig spennende. Men nå merker jeg at jeg har skutt meg selv i foten haha. Uff jeg gruer meg. Føler jeg kan pensum men samtidig ikke!

Akkurat sånn har jeg det også. Når jeg leser noe tenker jeg bare at dette kan jeg jo, det er jo obvious at det er sånn, dette trenger jeg ikke å lese på, men hvis jeg prøver å skrive noe fra hukommelsen er det blankt :(

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg inn her jeg, tror jeg trenger å sutre litt fremover :fnise:

Har en eksamen på fredag, som er en konte-eksamen. Har aldri kontet før, og syns det er utrolig vanskelig å lese til! Er vel for sent å gjøre noe med det nå da, har bare en lesedag igjen, og er rimelig lei hele greien. Er nesten litt redd for at jeg kommer til å gå ned i karakter, men nå har jeg jo brukt så mye tid på å "lese" at jeg føler nesten jeg må gå.

Så har jeg en ny eksamen den 17, + jeg skal levere inn abstracten for bacheloroppgaven min (som jeg overhodet ikke har begynt på) den 19.

Skjønner ikke helt hvordan det skal gå, kommer sikkert tilbake for å sutre mer :sjenert:

Akkurat sånn har jeg det også. Når jeg leser noe tenker jeg bare at dette kan jeg jo, det er jo obvious at det er sånn, dette trenger jeg ikke å lese på, men hvis jeg prøver å skrive noe fra hukommelsen er det blankt :(

Jeg er i grunn møkkalei hele faget jeg konter nå, og jeg er avhengig av å få minst en C gaaaah.....Det er vanskelig å konte, jeg tror jeg har hatt en tradisjon med å konte nesten hvert semester siden jeg begynte å studere :fnise: og samtidig :flau: Men men må man så må man.

Bare å bite tennene sammen og holde ut! :) Du klarer deg nok bra på fredag, alt sitter nok inne i hodet - bare litt langt bak, så får prøve å skvise alt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AH ferdig med språk og kommunikasjon-oppgaven. Ble sikkert ikke noe bra, men får bare lever og vente på tilbakemelding :) forstår fremdeles lite.. jeg tviler ikke på at det blir nyttig, men det er jo så myeee, og jeg mister motivasjonen fort når jeg ikke forstår ting. Kjip egenskap :P Jeg leser, jeg forstår ikke, jeg mister motivasjonen, noe som gjerne fører til at jeg havner litt bakpå, noe som IGJEN fører til at jeg mister enda mere motivasjon osv. Oh well. Får bare pugge videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter lunsj skal jeg være effektiv og lese MASSE! Etter lunsj skjer det! Da har jeg fått påfyll av energi og har sikkert fått en masse leseglede! Etter lunsj, det er tiden for å lese masse! *prøver å være optimistisk*

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fant jeg ut at det var på tide å lytte litt til kroppen, som har sendt meg meget tydelige signaler den siste tiden: rennende nese, hodepine, trøtthet. Pell deg hjem, Surriball, ellers blir du syk!

Men jeg har tenkt at dette har jeg ikke tid til, så jeg har sittet fulle arbeidsdager og vel så det på skolen likevel, og stappa kroppen full av Paracet.

But no more. I dag kom jeg klissvåt på skolen (takk, kjære værguder) og holdt ut én time av forelesningen. Da gikk jeg på lesesalen, plukket med meg de bøkene jeg trengte og tok bussen hjem. Med sykkelen. Endeløse oppoverbakker med kjempetung sekk og våte sko frista ikke noe særlig...

Det er mye koseligere å sitte inntullet i et pledd ved kjøkkenbordet med en kopp varm te og gjøre øvinger hjemme i stedet. :kaffekopp: Må innrømme at jeg koser meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo....det er en konteeksamen... :sjenert: Jeg har poststudierett i år, så prøver å konte to historiefag og tar to andre fag i tillegg som jeg syntes var fryktelig spennende. Men nå merker jeg at jeg har skutt meg selv i foten haha. Uff jeg gruer meg. Føler jeg kan pensum men samtidig ikke!

Åjaaa, kont!

Fort gjort å ikke være fornøyd med tidligere eksamensresultater altså, kjenner til den! Men jeg har kontet et fag før (leverte blankt i desember, konteksamen i starten av august), og det endte med at det ikke ble så mye lesing gjennom sommeren som jeg hadde planlagt... Meeeerkelig. :rolleyes:

Men har også tatt opp et 15-poengfag i tillegg til de andre fagene jeg hadde det semesteret, og det var faktisk ganske tungt å prøve å jobbe jevnt med et gammelt fag samtidig som man skal henge med i alle de nye! Det er så lett å tenke "pffft, jeg kan jo dette fra før"...

Håper det gikk bra i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her. Trenger virkelig et skikkelig støt med motivasjon for å få gjort meg ferdig med oppgaven som skal inn neste lørdag (grøss og gru!). Har en festlig helg i vente. :S (ikke sjanse til å få gjort noe i normal arbeidstid siden de har proppet timeplanen i år nærmest full av obligatorisk undervisning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her. Trenger virkelig et skikkelig støt med motivasjon for å få gjort meg ferdig med oppgaven som skal inn neste lørdag (grøss og gru!). Har en festlig helg i vente. :S (ikke sjanse til å få gjort noe i normal arbeidstid siden de har proppet timeplanen i år nærmest full av obligatorisk undervisning)

Velkommen skal du være!

Dette får du til :) Hvis det er noen trøst har sikkert alle her inne måttet hale seg selv til skrivebordet for å få gjort noe viktig flere helger i studietiden! Jeg syns det er kjekt å vite at man i hvert fall ikke er alene når man sitter og jobber med noe halvkjedelig og syns litt synd på seg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fått gjort noe i dag siden jeg våkna med skikkelig migrene :( Og medisinen gjorde at jeg sov til nå :sjenert: Så nå er jeg bare skikkelig svimmel.. men skal vel få lest litt utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sytetråd!

Det er vanskelig å skrive masteroppgave!!

Puh, det var godt å få sagt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gaah, sitter og får ikke til å komme i gang med lesing på en eksamen jeg har neste uke! :murvegg: Også har jeg glemt høretelefonene hjemme, så jeg får ikke hørt på eksamenslesemusikken min heller. Vanskelig å konsentrere seg uten noe som stenger ute omverdenen..

Får bare glede meg til onsdag ettermiddag, når den er unnagjort og jeg kan konsentrere meg om de andre fagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg fri, ettersom jeg har ex.phil fra før, og kun tar 20 SP dette semesteret. Planen var å stå opp 8, og dra på lesesalen, der jeg skulle ha en date med biokjemiboka, men her sitter jeg. Som vanlig. I senga. På en fredag! :\ Motivasjon, kom til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg fri, ettersom jeg har ex.phil fra før, og kun tar 20 SP dette semesteret. Planen var å stå opp 8, og dra på lesesalen, der jeg skulle ha en date med biokjemiboka, men her sitter jeg. Som vanlig. I senga. På en fredag! :\ Motivasjon, kom til meg!

Bra vi er flere! Jeg forsov meg, men har ennå ikke kommet meg på skolen....Og jeg har oppgave som skal inn på mandag :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...