Gå til innhold

KAtten min blir tatt inn av naboer !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det som er litt trist er at det virker som om de fleste som deltar i denne tråden er voksne mennesker, som synes det er helt ok å kaste forsvarsløse dyr ned fra vinduet i 2 etg, sparke de osv.

Det første som tyder på at noe er alvorlig galt med et menneske er nettopp dyremisshandling, det å få seg til å være slem og ondskapsfull mot et dyr. Tror dere dyrene gjør dette for å være slem mot dere ? At dere liksom tar igjen ? Jeg blir ordentlig deprimert av å lese at det finnes så mange syke og onde mennesker. At dere ikke blir flaue !! :kjefte:

Jeg er forresten ikke et kattemenneske og liker generelt ikke katter.

Endret av teletubbie
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

blir så forbannet av å høre om mishandlingen, og ønskene om mishandling av dyr at jeg må bare vekk fra denne tråden.

-få dyra til å skjønne ditt og datt, legge ut rottegift, pælme dem bortover.. nei vet dere hva!!

dere burde skamme dere!! og som ab oppi her sa, kattene er babyene h*ns. det er mine katter for meg og!! så jo, her kan det sammelignes med barn!

det er forsvarsløse dyr, for guds skyld!! et dyr uten stemme!!

SKAM DERE

Det er ikke mishandling å jage en katt ut av huset, så lenge man ikke skader den. Den tåler f.eks helt fint å bli kastet bestemt ut av døra (og da mener jeg et kontrollert kast; ikke slenging). Jeg vokste opp i et hus med mange katter, og vi klarte fint å lære dem hvor de ikke hadde lov til å gå (spesielt på biler og benker/bord), hvor i hagen de skulle gjøre fra seg (la ut sand i et hjørne), at det var fy å bite og klore på mennesker, og mye annet. De var stadig på besøk hos de naboene de var velkomne hos, men de kom alltid tilbake til oss. Til tross for disiplinering i form av spruteflaske, bestemt løfting, tydelig "NEI!" og pekefinger over snuta dersom katten forsøkte å bite eller klore, var de trygge og harmoniske katter. De lærte faktisk veldig fort, så å ha kattene var vel sånn ca. 5% disiplinering og 95% kos og positiv trening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest energibånd

Jeg blir provosert av enkelte her inne - dere driver med dyreplageri og det gjør at jeg mister respekt for dere og deres meninger. Jeg har forresten ikke katt selv, men jeg kunne aldri tenkt meg å tatt en katt i nakken og kastet den ut. Dyr har et fullt følelses- og smerteregister de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mishandling å jage en katt ut av huset, så lenge man ikke skader den. Den tåler f.eks helt fint å bli kastet bestemt ut av døra (og da mener jeg et kontrollert kast; ikke slenging). Jeg vokste opp i et hus med mange katter, og vi klarte fint å lære dem hvor de ikke hadde lov til å gå (spesielt på biler og benker/bord), hvor i hagen de skulle gjøre fra seg (la ut sand i et hjørne), at det var fy å bite og klore på mennesker, og mye annet. De var stadig på besøk hos de naboene de var velkomne hos, men de kom alltid tilbake til oss. Til tross for disiplinering i form av spruteflaske, bestemt løfting, tydelig "NEI!" og pekefinger over snuta dersom katten forsøkte å bite eller klore, var de trygge og harmoniske katter. De lærte faktisk veldig fort, så å ha kattene var vel sånn ca. 5% disiplinering og 95% kos og positiv trening.

dette er jeg enig i. det jeg reagerer på er de som pælmer dyra bortover etc. de som mishandler. når min katt gjør noe den ikke får lov til så knipser jeg høyt, eller sier et kvast PSH. begge funker som bare det. hvis hun skulle fortsette med det hun ikke får lov til så bruker jeg to fingre som jeg "biter"henne på siden av helsen med. ALDRI hardt, men slik at hun skvetter litt. og forresten aldri lenge heller. bare nipp liksom.

dakar..da ser hun alltid så på meg..litt sånn..meeeener du det? :fnise:

hehe, ja jeg mener det ja. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir provosert av enkelte her inne - dere driver med dyreplageri og det gjør at jeg mister respekt for dere og deres meninger. Jeg har forresten ikke katt selv, men jeg kunne aldri tenkt meg å tatt en katt i nakken og kastet den ut. Dyr har et fullt følelses- og smerteregister de også.

Noe av det som er nevnt her kvalifiserer til den betegnelsen ja, men hva ville du gjort dersom du kom hjem fra jobb en dag og fant en katt du ikke ante hvem eide, i ferd med å klore opp den dyre sofaen din? Du ville kanskje sagt "nei pus!"? Hva om den vendte det døve øret til? Ville du da tatt tak i den og kastet den ut med et "HUSJ!", i håp om å få den til å forstå at den skal holde seg unna, eller ville du bare stått der og sett på at den klorte? Dette er forresten ikke spydig ment, jeg lurer oppriktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også veldig på hvilke metoder som fungerer for å få en uønsket katt ut av huset når man ikke engang kan være borti den.

Ingen av de hysteriske kattedamene her har kommet med noe fornuftig svar på det enda.

Hadde en ukjent katt plutselig kommet inn til meg og klort opp sofaen min, så hadde jeg blitt fristet til å ta livet av den på flekken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest energibånd

Noe av det som er nevnt her kvalifiserer til den betegnelsen ja, men hva ville du gjort dersom du kom hjem fra jobb en dag og fant en katt du ikke ante hvem eide, i ferd med å klore opp den dyre sofaen din? Du ville kanskje sagt "nei pus!"? Hva om den vendte det døve øret til? Ville du da tatt tak i den og kastet den ut med et "HUSJ!", i håp om å få den til å forstå at den skal holde seg unna, eller ville du bare stått der og sett på at den klorte? Dette er forresten ikke spydig ment, jeg lurer oppriktig.

Da hadde jeg ringt til eieren og tatt det opp med ham\henne, og ikke katten. Jeg ville ikke slått eller tatt den i nakken, på samme måte som jeg ikke ville slått\skadet et barn heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg ringt til eieren og tatt det opp med ham\henne, og ikke katten. Jeg ville ikke slått eller tatt den i nakken, på samme måte som jeg ikke ville slått\skadet et barn heller.

Men i den tenkte situasjonen ante du altså ikke hvem som eide denne katten, og kunne derfor ikke ringt eieren. Man trenger hverken slå eller ta katten i nakkeskinnet for å kaste den ut, så jeg lurer fortsatt på hva du ville gjort :gjeiper:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også veldig på hvilke metoder som fungerer for å få en uønsket katt ut av huset når man ikke engang kan være borti den.

Ingen av de hysteriske kattedamene her har kommet med noe fornuftig svar på det enda.

Hadde en ukjent katt plutselig kommet inn til meg og klort opp sofaen min, så hadde jeg blitt fristet til å ta livet av den på flekken.

Man kan rope "nei, fy! Husj!" osv. Og løfte den opp, og bære den bestemt ut. Og kontakte eier om eventuelle skader

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten, nå er min katt borte igjen..sikkert samma kjærringa som har tatt a inn igjen, menj jeg står på verandaen og roper. pluss at jeg er så bekymret for om hyn fryser etc.

Er katten kommet inn nå? Huff, vet følelsen :klemmer:

Det jeg synes er det verste i denne tråden er alle som er for å skade katten. Og alle pluss de innleggene får :ovverrasket:

Nå vet man at det er mange MANGE hendelser i aviser og medier hver eneste dag, om grusom mishandling av dyr. Jeg lurer også på om de groveste mishandlingene kan begynne med det som enkelte AB'er skriver. Skjønner dere AB'er virkelig ikke at dette er galt? Da må det jo være noe alvorlig galt med dere...

(og jeg snakker IKKE om dere som husjer på kattene for å få dem ut, ikke dere som bruker Cat Off eller spruteflaske, men dere som er fysisk slem...)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan rope "nei, fy! Husj!" osv. Og løfte den opp, og bære den bestemt ut. Og kontakte eier om eventuelle skader

Du er ikke mye oppe å går du.. Sist jeg tok tak i en ukjent katte i hjemmet her beit den meg noe jævligt. Blødde så bare det, å oppklort på armen, for den hable skremt da jeg trampet i gulvet og spant under sengen, når jeg da skulle dra den ut gjorde den dette.. Den katten fikk vond, DET skal jeg love deg.. og den føyk ut i en helvettes fart.. Hva om dette var gutten i huset på 6 som ble bitt å klort??

Å hvordan i alle dagen skal jeg vite hvem som eiger alle disse kattene da? er ikke så at dem er utstyrt med nevnebrikker alle sammen heller vettu. Så da nytter det ikk ringe noen heller, det forstår til og med du eller??

Om jeg ikke vil ha katter selv i mitt hjem, skal hvertfall ikke en eller annen tilfeldig katte få komme inn å ta for seg mitt kjøtt, sleike på min gaffel, pisse på teppet, kvesse kløra +++ Da ryker den ut. Om det ikke slutter tar jeg den bare med til dyrelegen å avliver den som løskatt om den ikke har kontakt info/halbånd/chip.

Endret av Kosemose
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir glad for at kattene mine ikke får gå ute alene når jeg leser noen av svarene her..

Bra. Jo mindre antall katter som går ute, jo bedre for oss som ikke liker katter.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge katten har halsbånd med tlf nr på så er katten trygg Om den er "eier" løs og gjentar sine besøk over en viss tid, så er det tid for en kjøretur dyrelegen for å få noe å sove på.

Så merk kattene, og gi dem nok mat og stell hjemme så den ikke vaser inn til meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt av noen merkelige holdninger her, det må jeg virkelig si. Er helt bemerkelsesverdig hvor mye enkelte her er plaget av naboenes kattehold. Selv bor jeg i rekkehus og det er heeelt enormt mye katter i området, men jeg kan ikke skryte på meg at de har ramponert huset, driti ned senga, ei heller forvoldt sofaen min særlig stor skade. Det jeg derimot har opplevd er noen få pusesniker som lusker inn en åpen verandadør og forsyner seg grovt av mine katters matfat. Følgende har da skjedd: Jeg finner frem jungelbrølet mitt og stormer etter katten, dette ser muligens noe merkelig ut for en tilfeldig tilskuer, men det er rimelig effektivt. Skal absolutt ikke skryte på meg at jeg har skremt disse kattene så godt inn i margen at de ikke våger å sette en pote innenfor dørterskelen, men nå skal ikke verandadøren stå åpen uten tilsyn uansett. Nå holder det at jeg gjør kattene oppmerksomme på at jeg ser dem og da lusker de fort ut igjen. Selv har jeg to katter som mesket seg godt i naboens blomsterbed, hun var selvfølgelig ikke glad. Sammen kom vi fram til løsningen om at hun har en bøtte vann på verandaen og når kattene kommer på raid i blomsterbedet, ja, da blir de våte. Forholdvis en uskyldig straff, men det er ikke noen hyggelig affære for mine katter så til slutt oppsøkte de ikke bedet mer. Nabodamen er fornøyd, mine katter er tørre og hennes blomster er trygge. Å tro at nabokatten skjønner en manende pekefinger og et strengt nei er for mye å håpe på, og jeg har full forståelse for folk som kaster kattene ut av huset( les: kaster, ikke slenger, sparker etc, ei heller å kaste de ut av vindu)samt hyler og skriker litt. Det jeg derimot ikke har forståelse for og heller ikke godtar er når noen utsetter dyrene for vold. Det finnes plenty av andre avstraffelser som ikke innebærer å utforske kattenes smerteregister, og de stakkars jævlene som føler de må gjøre det er det bare ekstremt synd i, og jeg håper virkelig ikke at jeg ser noen gjøre noe slikt mot mine katter, slikt blir det dårlig stemning av :kjefte:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til å holde katten ute:

- Ta en halv sitron helt bort til snuten til katten og den vil nok rygge bakover, ut døra.

- Si ''TSSH!!'' og gå mot den, prøv å virke så skremmende som mulig.

- Sprut vann på den.

- Sett kompostgjerde i døråpningen/forran døra. Med mindre katten virkelig vil inn til deg gidder den nok ikke å hoppe over.

- Dyrebutikker har vanligvis stor utvalg i ''hold katter borte'' produkter, prøv dem?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vær heller glad for at naboene faktisk liker katten!

Jeg har flere naboer som har katter, og de går meg på nervene. Kattene går stadig vekk opp på terrassen min, og til og med inn i huset når vi har en dør eller et vindu åpent.

Katter er IKKE velkomne i mitt hus, så jeg tar dem i nakken og kaster dem ut igjen ganske brutalt, eller sparker dem ut. Og nei, jeg har IKKE sårlig samvittighet for det. Mitt hus, jeg bestemmer.

Er du klar over at dette er dyremisshandling og at du bryter norsk lov? Du får håpe at du ikke er min nabo og at jeg oppdager deg. Jeg kan nemlig bli ganske syk i hodet av dyremisshandling og da kan jeg også glemme norsk lov en liten stund.

Bryr meg egentlig ikke om hva dere synes, jeg kommer til å fortsette å hive kattene ut på min måte så lenge de trenger seg inn i MITT hus. De er ekle og lukter vondt, og er i tillegg fulle av bakterier fra døde fugler og mus, og jeg VIL IKKE HA DEM INN I HUSET MITT.

Og ingenting fungerer bedre enn å skremme livet av dem.

Men hvis du har forslag til andre og mer effektive måter å lære dem at dette ikke er lov på, så kom med det :)

Du har altså funnet ut at den eneste måten å skremme katter bort på er å misshandle dem. Jammen er du smart!

Da kan jeg fortelle deg at jeg har skremt bort mange katter fra mitt hus uten å skade dem eller ta i dem. Samtlige katter piler ut av huset så fort man klapper i hendene og husjer dem ut. Da slipper du sinnsyk nabo på nakken og en anmeldelse for dyremisshandling.

Verre er det ikke.

Endret av capricorn74
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fem katter, og de er innekatter med tilgang til kattegård. De blir ikke hverken påkjørt, forgifta av naboer, smitta med FiV/FelV, de går seg ikke bort. Jeg slipper å lete etter dem, naboene slipper å irritere seg over dem...

Jeg synes faktisk det er ansvarsløst å bare slippe katter ut på egen hånd. Det er en grunn til at vi har så jævlig mange hjemløse katter her i landet. Kattunger blir sluppet ut for tidlig, fertile katter går ute på egen hånd osv osv.

Og til deg som skrev at katta di er gatas slåsskjempe, og stadig kommer blodig hjem; Kanskje du skal sjekke om katta di er smittet med Fiv eller Felv, begge smitter nemlig gjennom blod, og er dødelige sykdommer...

Jeg har både fertile rasekatter, og kastrerte huskatter. Ingen får gå fritt, huskatter tåler ikke hverken påkjørsler eller rottegift noe bedre enn rasekatter...

Og nei, kattene mine har det ikke vondt selv om de ikke får gå løse. De har et stort hus, og en kattegård de kan herje i.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt rart at du har så veldig mange katter i huset stadig vekk. Her jeg bor er det masse katter i gata, men kan ikke si det er veldig ofte de kommer inn.

Nei, vi bor ikke samme plass da vettu, så er vel derfor??

Å ikke skriver jeg at der er så mange forskjellige heller gjør jeg vel?? Lær deg å tolke setninger før du argumenterer med dem.

De jeg har jaga kommer tilbake, men går ikke inn. De kan sitte i hagen, så prippen er jeg ikke.

Så flott for deg :)

Slik er det ikke her så derfor er det likegyldig for meg.

Det er du ble bitt tror jeg heller ikke er vanlig. Jeg har klappet og løftet på utallige fremmende katter uten et eneste klor. Så jeg tviler på at du sliter ofte med dette.

Vel samme dritt katten har gjort dette 2 ganger på meg.. så er vel katten som er problemet ja.

Du er redd for at den skal ta ungen din altså.

ehhh... Nei...Hvor skriver jeg det?? Jeg sier at den like godt kunne klort/bitt min sønn om den prøvde klappe den fks.. Ikke lett for deg å forstå alt dette forstår jeg..

Jeg tror ikke du skal være så redd for det. Sjeldent man hører om katter som går inn i hus og angriper seksåringer. Det at den bet har nok litt mer med deg å gjøre.

Ja selvklart er det meg som er problemet. Jeg deler jo ikke ditt vridde syn som ikke gir rom for at katter kan være hissige å jævlige på noe vis.

Du syns du kan behandle andre sine katter som du vil.

I mitt hus som uønsket av gode grunner, så har jeg min rett til å få dette dyret ut så fort jeg føler for det ja..

At dere er så slappe i cellene at dere ikke forstår at ikke alle vil hakatter i huset og liker piss,drit, spasering over maten våres, hår, dyre kadaver ++ er ikke mitt problem, er dere som sier misshandling, jeg sier kaste ut.. Så dere kan det med å legge ord i munnen til andre.

Vil det si at jeg kan behandle dine unger som jeg vil om de kommer inn på min tomt?

Tja du kunne jo forsøkt..

Men at du trekker inn noe så lamslått og absurd teit som dette er jo helt bak mål. Hvor skriver jeg at jeg har noe mot om katten går inn i hagen min da?? Igjenn, slutt å fabriker dine egne konspirasjonsteorier for å bruke mot meg basert på mine utsagn.

Å la Ungene holdes uten for denne trussel kampanjen du legger deg ut på her.. Min unge kommer ikke inn i ditt hus å driter på puten din, pisser i skoene dine, legger fra seg en halv rotte under sengen din, spiser fra kjøtte ditt som VAR middag, legger igjenn hår å dritt som sønnen din er MEGET alergisk av og har astma. Å om du så må dra ungene inn i dette, ja han skal ikke være i din hage så be han pelle seg til pokkes ut derfra!!

I fjor var det nemlig en gutt på rundt 6 år som gikk inn på min tomt og sparket grus på min sovende katt. Jeg vurderte å gi ungen sitt livs flyvetur, men kom på at det ikke er så smart etter norsk lov. Jeg tror nok det holdt med blikket mitt da jeg rasende gikk mot han.

Vel, kan jo like godt være synet av deg som blikket som gjør at han ikke kommer tilbake.. Men ja han hadde jeg også kjefta på.. Jeg har da for pokker ikke sakt at det er OK å plage dyr som er ute å gjør ingenting.. Men i mitt hjem, og gang,ettergang, med samme dritten av en katt.. Ja da gjør jeg som jeg vil.

Har ikke sett han igjen ved min tomt og koser meg ennå over det livredde trynet på han. Foreldre satt på sin egen veranda og så rimelig flaue ut.

Så du kan kose deg over et skremt barne fjes som du klarte å få fram med å skremme gutten.. Jøss.. Du bør være stolt :lete:

Moralen er vel at man ikke behøver å bruke vold, men det er vel ikke så lett for store, sterke karer som deg.

Moralen er vel mer mot at du sitter å rakker ned på meg fks fordi at jeg ikke vil denne katten skal framprovosere et framtidig sykehus besøk for min sønn, pga allergi mot hund og katt samt har tung astma.

Ikke liker jeg ødelagt sofa heller noe mer en min kone liker vaske sengetøy og nærmest kjemisk rense rommene i huset pga dette dyret..

Så Ja, for "store sterke meg" er det lettest å pælme den ut. På lik linje som slemme fryktingytende deg liker å skremme vekk barn og nyte tanken på et skremt og redd barne ansikt..

Endret av AHVH
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klar over at dette er dyremisshandling og at du bryter norsk lov? Du får håpe at du ikke er min nabo og at jeg oppdager deg. Jeg kan nemlig bli ganske syk i hodet av dyremisshandling og da kan jeg også glemme norsk lov en liten stund.

Så du mener er helt greit at du "glemmer" norsk lov, men andre kan ikke gjøre det samme? Den kommentaren der var bare patetisk..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...