Gå til innhold

KAtten min blir tatt inn av naboer !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ønske jeg hadde en nabo som ts beskriver. Min nabo lager et rabalder uten like fordi katten min av og til går på verandaen hans. Vi snakker ikke om å tisse/bæsje der, nei, bare sitte der. Han kalte det "å bli trakassert av naboens utekatt".

Vær glad du har dyrekjære naboer ;)

Endret av Zesaria
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Å milde skaper for en liten sukker-prinsesse du (og naboen) deler hus med ! :rodmer:

Hadde hun ruslet forbi hos meg så ville jeg npk være svært fristet til å opprette utendørskontakt (uten full forpleining) med koseprat og litt kinn-kos :)

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær heller glad for at naboene faktisk liker katten!

Jeg har flere naboer som har katter, og de går meg på nervene. Kattene går stadig vekk opp på terrassen min, og til og med inn i huset når vi har en dør eller et vindu åpent.

Katter er IKKE velkomne i mitt hus, så jeg tar dem i nakken og kaster dem ut igjen ganske brutalt, eller sparker dem ut. Og nei, jeg har IKKE sårlig samvittighet for det. Mitt hus, jeg bestemmer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta andres katter er veldig frekt. Skaff deres egen katt og slutt med å stjel andres katt!! :rope:

Var forresten en kjerring som var frekk nok til å stjele pappa og stemors katt. Han var borte i dagevis noe som ikke er vanlig i det hele tatt, så kom det frem at nabo kjerringa hadde tatt katten med seg inn og hatt han der i flere dager. Makan!!

Du Ab over. Eh er du seriøs? hadde jeg sett deg sparke min katt hadde jeg dengt deg og gitt deg skyllebøtte du sent ville glemme! :kjefte: Du skal ikke ta en voksen katt i nakkeskinnet. Det gjør man kun med kattunger.

Endret av Lillemeg22
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta andres katter er veldig frekt. Skaff deres egen katt og slutt med å stjel andres katt!! :rope:

Var forresten en kjerring som var frekk nok til å stjele pappa og stemors katt. Han var borte i dagevis noe som ikke er vanlig i det hele tatt, så kom det frem at nabo kjerringa hadde tatt katten med seg inn og hatt han der i flere dager. Makan!!

Du Ab over. Eh er du seriøs? hadde jeg sett deg sparke min katt hadde jeg dengt deg og gitt deg skyllebøtte du sent ville glemme! :kjefte: Du skal ikke ta en voksen katt i nakkeskinnet. Det gjør man kun med kattunger.

Hvordan skal man da markere at naboens katt ikke er velkommen inn? Gi den mat og kose med den?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal man da markere at naboens katt ikke er velkommen inn? Gi den mat og kose med den?

Nei, men du trenger ikke å være slem med katten. :nei:

Endret av Lillemeg22
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må ærlig innrømme at jeg klør meg litt i hodet av tankegangen din, TS. "Min katt er MIN katt"? Har du veldig store problemer med å dele? Dersom du er så fast bestemt på at katten din kun er din, og til din glede, mener jeg det er du som har et problem, og ikke de andre menneskene rundt deg som setter pris på litt besøk i ny og ne. De trenger ikke å mate den, det kan jeg si meg enig i, men så er det ikke det tråden handler om heller, i bunn og grunn. Det handler om hvor egen du er, og den eneste rimelige løsningen jeg ser på dette er at du får deg en innekatt, så kan du ha den forbannede katten din for deg selv!

Ikke rart den besøker naboer istedenfor å sitte hjemme med deg :glare:

Unnskyld meg, men min katt er faktisk min katt. Akkurat som at mine blomster er mine blomster. Naboene kan gjerne få glede av de ved å se på de og lukte på de, men om naboene mine begynner å ta med seg blomstene mine hjem, så er det faktisk tyveri! Selv om blomstene mine står ute, så er de ikke allemannseie.

Msn tar ikke inn fremmede dyr (med mindre du har gode bevis på at dyret blir mishandlet hos eier, at dyret er oppmerksomhetssykt er IKKE grunn...), de har en eier, en person som EIER dem, de er ikke noe du eller noen andre kan fritt forsyne seg med. Å hilse på katten om den rusler gjennom hagen din er greit, men du gir den ikke mat, og tar den ikke inn. Det har katten et hjem som tar seg av.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal man da markere at naboens katt ikke er velkommen inn? Gi den mat og kose med den?

Ved å IKKE slippe den inn f.eks? Er da virkelig ikke vanskeligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å IKKE slippe den inn f.eks? Er da virkelig ikke vanskeligere...

Nå er du vanskelig. Når det er sommer så står terrassedøra åpen. Skal jeg til enhver tid lukke den samtidig som jeg må tålerere kattebæsj i blomsterbedd og tissing både her og der? Hvor mye skal jeg ta bare fordi naboen har skaffet seg katt?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig innrømme at jeg klør meg litt i hodet av tankegangen din, TS. "Min katt er MIN katt"? Har du veldig store problemer med å dele? Dersom du er så fast bestemt på at katten din kun er din, og til din glede, mener jeg det er du som har et problem, og ikke de andre menneskene rundt deg som setter pris på litt besøk i ny og ne. De trenger ikke å mate den, det kan jeg si meg enig i, men så er det ikke det tråden handler om heller, i bunn og grunn. Det handler om hvor egen du er, og den eneste rimelige løsningen jeg ser på dette er at du får deg en innekatt, så kan du ha den forbannede katten din for deg selv!

Ikke rart den besøker naboer istedenfor å sitte hjemme med deg :glare:

Eh min katt er min katt jo. Er det så vanskelig å forstå? Akkurat som min bil er min bil som jeg ikke er intressert i å dele med mine naboer. Har ikke noe imot at folk vil klappe min pus, men ikke ta den med dere inn eller mat den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du vanskelig. Når det er sommer så står terrassedøra åpen. Skal jeg til enhver tid lukke den samtidig som jeg må tålerere kattebæsj i blomsterbedd og tissing både her og der? Hvor mye skal jeg ta bare fordi naboen har skaffet seg katt?

Så går du over til personen som eier katten, og ber den personen om å kjøpe Cat Off til deg.

Endret av Pixie Plaid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så går du over til personen som eier katten, og ber den personen om å kjøpe Cat Off til deg.

Ja, eller skaff deg Cat Off av deg selv. Det er sikkert ikke den eneste katten du kommer til å se der du bor.

Og i tillegg sparer du deg selv for å bli en dyremishandler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff må innrømme at jeg tar inn en katt i nabolaget... :sjenert: (og vi har 2 katter!)

Egentlig så visste vi ikke at han hadde eier før vi tok ham til dyrlegen for å sjekke om det var en ID chip på ham (og det var det...)

Det var absolutt aldri meningen å la ham komme inn så ofte men når han er ute hele tiden, selv i de kaldeste nettene eller når det er snø/regnstorm ute, er det egentlig galt å vise litt omsorg? Det synes jeg ikke... Han er ganske slank og han spiser som om han sulter... Han har orm/flått/lopper på seg og jeg bruker midler som jeg har til MINE katter slik at han blir ok...En dag kom han med en svær bylle på nakken, og siden ingenting ble gjort i ++ dager så bestemte jeg å rense det og det var mye puss...

Så nå fant vi ut at han har en eier og vi vurderer å ta kontakt men vi gruer oss fordi kanskje vi treffer en som kommer med "min katt er MIN, osv." og så ble vi kjent som kattetyv :kjefte: ... Hvis eieren passer på han i det hele tatt gjør han en elendig jobb også...

Kanskje litt OT men synes jeg måtte ut med det...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så går du over til personen som eier katten, og ber den personen om å kjøpe Cat Off til deg.

Snakket med naboen. Hun skulle snakke med veterinær. Ikke hørt noe siden. Altså må jeg bekoste alt selv. Nei, jeg har ikke blitt mer kattevennlig etter denne erfaringen. I utgangspunktet så liker jeg katter, men jeg har fått min overdose.

Ut i fra min erfaring så mener jeg at TS skal være glad for at noen liker katten hennes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff må innrømme at jeg tar inn en katt i nabolaget... :sjenert: (og vi har 2 katter!)

Egentlig så visste vi ikke at han hadde eier før vi tok ham til dyrlegen for å sjekke om det var en ID chip på ham (og det var det...)

Det var absolutt aldri meningen å la ham komme inn så ofte men når han er ute hele tiden, selv i de kaldeste nettene eller når det er snø/regnstorm ute, er det egentlig galt å vise litt omsorg? Det synes jeg ikke... Han er ganske slank og han spiser som om han sulter... Han har orm/flått/lopper på seg og jeg bruker midler som jeg har til MINE katter slik at han blir ok...En dag kom han med en svær bylle på nakken, og siden ingenting ble gjort i ++ dager så bestemte jeg å rense det og det var mye puss...

Så nå fant vi ut at han har en eier og vi vurderer å ta kontakt men vi gruer oss fordi kanskje vi treffer en som kommer med "min katt er MIN, osv." og så ble vi kjent som kattetyv :kjefte: ... Hvis eieren passer på han i det hele tatt gjør han en elendig jobb også...

Kanskje litt OT men synes jeg måtte ut med det...

Ja jeg skjønner at man tror katten er hjemløs når det er på den måten du beskriver. Jeg kan hvertfall stå for det at min pusekatt blir sjekket for flått evt andre ting hvertfall 3 ganger for dagen. Hun er alltid inne om natten, jeg legger meg faktisk ikke før hun er det, noe som har vært veldig problematisk når naboer tar henne inn leeeenge i hytt og pine til alle døgnets tider..

Hun får også nok av mat hjemme, en bortskjemt liten tøtte, så hun er heller ikke underernært eller lite blank eller lite fin i pelsen. Hun er også merket med ID i øret, og har jo da også en chip ;) Jeg tror egentlig de fleste i nabolaget vet at hun har eier, og at jeg bor i nabolaget jeg også.

Kan fortelle at hun har kommet hjem til "normale" tider idag, hun har vært ute 3-5 timer på det meste, og har vært sulten når hun kommer inn.

Og som lest på side 4, hadde jeg sett at noen hadde tatt katten min i nakken og kastet henne av gårde, eller sparket henne, DA HADDE DET KLIKKET FULLSTENDIG FOR MEG :kjefte:

TS

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt det er plagsomt med katter i hagen eller katter som kommer inn verandadøren, men dere trenger ikke å drive med dyremishandling av den grunn. Hadde jeg sett noen sparket min katt eller tatt han i nakkeskinnet og slengt han ut, så hadde jeg blit utrolig sint på den personen.

Jeg hadde nok ikke likt hvis noen naboer tok min katt inn i huset deres.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sparker da ikke en katt, men jeg tar tak i den der det måtte passe og hiver den ut. Det SKAL være ubehagelig sånn at katten skjønner at det her vil den ikke gjøre en gang til.

Ser ut til at alle skal ta naboens katt godt i mot, ikke klage, ikke kose eller gi mat. Bare vennlig skysse den ut av døra mens man selv plukker opp kattemøkka fra blomsterbeddet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparker da ikke en katt, men jeg tar tak i den der det måtte passe og hiver den ut. Det SKAL være ubehagelig sånn at katten skjønner at det her vil den ikke gjøre en gang til.

Ser ut til at alle skal ta naboens katt godt i mot, ikke klage, ikke kose eller gi mat. Bare vennlig skysse den ut av døra mens man selv plukker opp kattemøkka fra blomsterbeddet.

Hvis det er du anonym som sa du tok katten i nakkeskinnet og heiv den ut brutalt ut, så må jeg bare si du skal aldri ta en katt i nakkeskinnet! Ei vennine av meg spurte dyrlegen sin om å løfte katten sin i nakkeskinnet og da fikk hun beskjed om at det ikke var å anbefale siden det kunne medføre skader på ryggraden og så kan du ødelegge noen muskler eller sener ved å gjøre det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparker da ikke en katt, men jeg tar tak i den der det måtte passe og hiver den ut. Det SKAL være ubehagelig sånn at katten skjønner at det her vil den ikke gjøre en gang til.

Ser ut til at alle skal ta naboens katt godt i mot, ikke klage, ikke kose eller gi mat. Bare vennlig skysse den ut av døra mens man selv plukker opp kattemøkka fra blomsterbeddet.

Hvis det kommer barn og leker i hagen din, tar du tak i dem og kaster dem over gjerdet?

Ikke vær slem mot forsvarsløse dyr!!!!!!!!!!! Jeg AVSKYR sånne folk!!!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Ab over. Eh er du seriøs? hadde jeg sett deg sparke min katt hadde jeg dengt deg og gitt deg skyllebøtte du sent ville glemme! :kjefte: Du skal ikke ta en voksen katt i nakkeskinnet. Det gjør man kun med kattunger.

Ja, jeg er seriøs. Jeg vil kunne ha muligheten til å lufte ut og ha vinduene åpne i MITT hus uten at de ekle dyrene kommer inn og tar seg til rette. Den ene pleier faktisk å legge seg i sengen til sønnen min!

Så da tar jeg et godt tak i katten og slenger den ut så den flagrer bortover asfalten. Og jeg håper det gjør såpass vondt at den husker det til neste gang den har tenkt seg inn i MITT hus.

Og om de som eier katten ikke liker dette, bryr jeg meg veldig lite om. Da får de på en eller annen måte lære dyret at det ikke er lov til å gå inn til andre, eller holde den innendørs.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...