Gå til innhold

KAtten min blir tatt inn av naboer !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så sint at jeg holder på å sprekke !! Har ikke folk respekt for katteeiere??

Hvordan finne ut HVILKEN nabo som tar inn katten min?? Spørre på hver eneste dør? Henge opp en lapp med bilde der jeg ber andre gi beskjed visst de vet noe?

:sukk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det er ikke snakk om en svipptur (da man ikke skal gjøre det heller) Jeg snakker om mange mange mange timer der katten endelig kommer hjem varm og tørr og lukter middag!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Hvordan "tar de den inn" da? Er den inne hos dem over natten, får mat osv., eller er den bare innom på et lite besøk? Det er jo noen katter som liker å hilse litt rundt på naboene uten at det trenger å være noen krise.

Edit: Så det andre innlegget ditt nå. Hvis den er der lenge og blir matet og stelt så burde du kanskje finne ut hvem det er og si fra at du ikke synes noe om det.

Endret av Silvermist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Du kan feste en lapp i halsbåndet til pus der det står noe i denne duren: "matmor liker ikke at jeg får mat og husrom av deg/dere, jeg får det jeg trenger hjemme." ? :vetikke:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan feste en lapp i halsbåndet til pus der det står noe i denne duren: "matmor liker ikke at jeg får mat og husrom av deg/dere, jeg får det jeg trenger hjemme." ? :vetikke:

Jo jeg har tenkt på dette med bånd, bare det at det forrige båndet jeg festet på hon, det klorte hon faktisk i stykker på på 2 dager......

Og visst jeg skulle satt opp en lapp med bilde på det største felles postkasse-stavivet i nabolaget? Hva skriver jeg da? Noe ala det til båndet?

Visst de ser i øret henne, så ser de også at det står ID tatovert.

F.R.U.S.R.E.R.E.N.D.E.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og finne ut HVEM de eller den personen er for å komme med en moralpreken.

TS

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silvermist

Jo jeg har tenkt på dette med bånd, bare det at det forrige båndet jeg festet på hon, det klorte hon faktisk i stykker på på 2 dager......

Og visst jeg skulle satt opp en lapp med bilde på det største felles postkasse-stavivet i nabolaget? Hva skriver jeg da? Noe ala det til båndet?

Visst de ser i øret henne, så ser de også at det står ID tatovert.

F.R.U.S.R.E.R.E.N.D.E.

TS

Ja, hvorfor ikke? Det er jo gode sjanser for at de som tar henne inn ser lappen siden de bor i nabolaget, og at de dermed retter seg etter det. Er ikke sikkert de skjønner at det er irriterende for deg at de tilbyr et hjem nr. 2 til pus, så jeg ville forsøkt å gi dem beskjed på en slik måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvorfor ikke? Det er jo gode sjanser for at de som tar henne inn ser lappen siden de bor i nabolaget, og at de dermed retter seg etter det. Er ikke sikkert de skjønner at det er irriterende for deg at de tilbyr et hjem nr. 2 til pus, så jeg ville forsøkt å gi dem beskjed på en slik måte.

Vet du, da prøver jeg det, først. Hva visst det ikke virker, skal jeg da ta en ringe-på runde?

Kunne jeg skrevet i tillegg på lappen at jeg gjerne tar imot tips om hvem hun er inne hos, og med mitt telefonnummer?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som katteeier spør om hvilken rett naboen har til å ta inn din katt.

Jeg spør som nabo om hvilken rett du har til at katten din driter og pisser ned hage og inngangsparti hos meg.

sorry, jeg tror du skal være glad for at du har en nabo som bryr seg om katten din og dermed tåler mer fra den.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Vet du, da prøver jeg det, først. Hva visst det ikke virker, skal jeg da ta en ringe-på runde?

Kunne jeg skrevet i tillegg på lappen at jeg gjerne tar imot tips om hvem hun er inne hos, og med mitt telefonnummer?

TS

Jeg ville kanskje ventet litt med tlf.nr og å be om tips med en gang, det kan virke litt aggresivt. Spørs hvor mye du bryr deg om å bli upopulær blant noen av naboene :) Jeg ville hengt opp lappen med bilde av pus og beskjeden i første omgang, og så heller vurdert en lapp der du ber om tips og skriver tlf.nr dersom katten fremdeles tas inn av naboen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje ventet litt med tlf.nr og å be om tips med en gang, det kan virke litt aggresivt. Spørs hvor mye du bryr deg om å bli upopulær blant noen av naboene :) Jeg ville hengt opp lappen med bilde av pus og beskjeden i første omgang, og så heller vurdert en lapp der du ber om tips og skriver tlf.nr dersom katten fremdeles tas inn av naboen.

Da har jeg laget meg en "plakat" :) Men den er uten telefonnummer denne gangen.

Jeg har ingenting imot å bli upopulær blandt noen av naboene. Isåfall så er de upopulær hos meg allerede pga dette.

TS

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Da har jeg laget meg en "plakat" :) Men den er uten telefonnummer denne gangen.

Jeg har ingenting imot å bli upopulær blandt noen av naboene. Isåfall så er de upopulær hos meg allerede pga dette.

TS

Så bra, håper det fungerer :) Husk å ta en plastmappe e.l. rundt plakaten, hvis det er samme vær hos deg som hos meg så varer ikke en papirplakat i mange minuttene. :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, håper det fungerer :) Husk å ta en plastmappe e.l. rundt plakaten, hvis det er samme vær hos deg som hos meg så varer ikke en papirplakat i mange minuttene. :regn:

Håper virkelig jeg og :) Ja, jeg har tatt plastmappe på, 2 stk, 2 plakater. :tommelsmil:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det er en ensom gammel mann eller dame som syns det er koslig med kattebesøk? Eller en person som er syk og trenger selskap?

Jeg vet ikke, men isåfall ville jeg kjøpt en katt til denne personen, eller evntuelt anbefale en katt denne personen kan kjøpe. For man må ikke ta inn andres dyr på denne måten, det forvirrer katten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er en ensom gammel mann eller dame som syns det er koslig med kattebesøk? Eller en person som er syk og trenger selskap?

Jeg vet ikke, men isåfall ville jeg kjøpt en katt til denne personen, eller evntuelt anbefale en katt denne personen kan kjøpe. For man må ikke ta inn andres dyr på denne måten, det forvirrer katten...

Jo det kan godt hende, men da får de skaffe seg sin egen katt. Min katt er MIN katt :)

Og at jeg skal kjøpe en katt til den/dem kommer ikke på tale :nei:

Håper det ordner seg nå med plakatene. Visst ikke kommer jeg tilbake til tråden og spør etter hvirdan jeg skal formulere en sintere plakat evt andre ting.

TS

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror noen naboer har vært så frekk at de har stjålet katten til mamma, han har aldri vært borte lenge, alltid holdt seg atme huset, og nå har han vært borte siden mai :( Sist han var borte var det noen som hadde tatt han :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror noen naboer har vært så frekk at de har stjålet katten til mamma, han har aldri vært borte lenge, alltid holdt seg atme huset, og nå har han vært borte siden mai :( Sist han var borte var det noen som hadde tatt han :(

Faen så frekt :( :( :(

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min flyttet inn med naboen over tid, nå er hun aldri innom her lenger. Tenker som så at en katt som driter i meg som har levd med henne fra hun var kattunge, så må hun virkelig trives. Og da skal hun få være der med den eldre damen. Sikkert hyggelig med rolige omgivelser. Frustrerende er det uansett! Skal nå ta over en ny katt fra dyrebeskyttelsen.

Man trenger vel ikke å gjøre mer enn å følge med på katten. Når vi gikk tur så vi henne hele tiden i og rundt hagen til en av naboene. Og en dag så vi da damen slippe ut katten som tydeligvis hadde sovet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det kan godt hende, men da får de skaffe seg sin egen katt. Min katt er MIN katt :)

Og at jeg skal kjøpe en katt til den/dem kommer ikke på tale :nei:

Håper det ordner seg nå med plakatene. Visst ikke kommer jeg tilbake til tråden og spør etter hvirdan jeg skal formulere en sintere plakat evt andre ting.

TS

DIN katt ja. Som kan gjøre hva den vil utenfor ditt hjem bare ikke besøke en person som setter pris på besøket. Ikke vil du en gang kjøpe en katt til de. Egentlig fott for du skal ikke kjøpe dyr til noen du kke vet vil ha de.

Uansett så oser deg meg og meg.

Hadde du satt opp en plakat lignende dette så hadde jeg gitt f*** i det. katten som har sin gange over tomta er velkommen til mat og kos.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DIN katt ja. Som kan gjøre hva den vil utenfor ditt hjem bare ikke besøke en person som setter pris på besøket. Ikke vil du en gang kjøpe en katt til de. Egentlig fott for du skal ikke kjøpe dyr til noen du kke vet vil ha de.

Uansett så oser deg meg og meg.

Hadde du satt opp en plakat lignende dette så hadde jeg gitt f*** i det. katten som har sin gange over tomta er velkommen til mat og kos.

Du burde ta deg kraftig sammen!!! Skammelig at du i det hele tatt kan tenke på den måten!!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...