Gå til innhold

Ditt verste jobbintervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en slik en idag og før jeg satt meg i stolen visste jeg at de ikke kommer til å kontakte meg. Det har de heller ikke gjort for alt gikk gæærnt. :tristbla:

Endret av Tekola
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som har følt at intervjuet har gått så dårlig, at de har takket for seg og gått før intervjuet var ferdig? Det er jo bare bortkastet tid fra begges sider når det ikke går bra

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha. Det må være da jeg hadde 40 i feber, men hadde vært på jobb på en gård rett før, og kom direkte til jobbintervju i en klesbutikk. Jeg så ikke klart, luktet vont og gikk i skitne klær. Fikk såvidt hilst på intervjueren før jeg gikk igjen. Var så klart at jeg ikke fikk jobben at jeg prioriterte å komme meg hjem :gjeiper:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var jeg på et intervju i et firma hvor man måtte kunne snakke tysk. Da måtte jeg forklare hvordan jeg trodde at folk fra Tyskland var. helt blank - da visste jeg at den jobben får jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på intervju hos en elektrobutikk som viste seg å ha et ganske stort fokus på salg. Intervjuet startet ganske dårlig med at han som intervjuet meg sa at en annen ikke ville ha meg på intervju, men at han selv hadde trumfet meg igjennom fordi jeg hadde en så fin søknad og CV og at nå måtte jeg imponere.

Bortsett fra den skremmende starten gikk det greit helt til temaet salg kom opp. Jeg hater aktivt salg. Etter et halvt år som kundestøtte hos en av Norges største mobiloperatører hvor vi ble tvunget til salg - koste hva det koste ville - har jeg fått skikkelig avsmak på alt som har med salg å gjøre. Jeg prøvde å prate rundt salgdelen, men da han spurte om hvilke salgsmål jeg hadde nådd i den forrige jobben og hvordan jeg ville beskrive meg som selger og hvilke salgsteknikker jeg kunne, hvor jeg svarte vagt og avvikende på alle spm. visste jeg at dette var en jobb jeg ikke kom til å få. Det var en ubehagelig følelse, men samtidig kjente jeg at det var en jobb jeg ikke ville ha, så da var det ikke så farlig likevel.

Hvorfor søkte du på en butikkjobb når du hater salg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg angrer på at jeg bare ikke reiste meg og gikk ut.

2 stk intervjuet meg, en leste opp spørsmål fra et ark, og en annen noterte ned alt jeg sa. Hele intervjuet var så ubehagelig og uproffesjonelt. Deet var en butikkjobb, men skulle tror det var FBI som intervjuet meg. Det var ikke noe småprat eller god stemning, bare opplesning fra arket. Høres kanskje ikke så fælt ut, men det var det verste intervjuet jeg har vært på

FBI, hahaha! ja det høres ganske uprofffesjonelt ut. :klemmer: Dakar jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor søkte du på en butikkjobb når du hater salg?

Hun skrev vel at hun hatet aktivt salg. Mange butikker opererer med ulike ordninger for å få til mersalg som de ansatte mer eller mindre må forholde seg til. Jeg har feks. jobbet i to ulike klesbutikker under samme kjede. Vi fikk feks. retningslinjer fra kjeden, om at denne måneden var det fokus på XXX, og at vi burde presentere det og det plagget for kunden i butikken så ofte vi kunne, eller at vi innenfor en viss periode skulle nevne for alle i det kunden kom til kassen at det var 2 for 1 på en pakke sokker o.l.

I den ene butikken jeg jobbet på hadde sjefen et avslappa forhold til det. Hun kunne si i fra og henge opp oppslag, men uten å direkte tvinge dette på oss. Kjeden utfører internkontroller (secret shopper), og ofte havnet vi dårlig ut på landsbasis, men uten at dette var noe det ble laget oppstyr av.

Da jeg flytta fikk jeg byttet meg over til en annen filial, og det var det en HELT annen holdning til dette. Sjefen stod omtrent og pustet oss i nakken, og jeg følte ofte press til å få til salg av ditten og datten. Det ble også logget hvor mye hver av oss klarte å selge, og havnet vi under en viss grense, så ble det tilsnakk.

Nå sporet jeg visst litt av her, men skjønner i alle fall godt hvorfor en vil styre unna butikker som er veldig opptatt av dette. Før jeg bestemte meg for å slutte, brukte jeg ofte kunder jeg betraktet som "svake" for å holde prosenten min oppe ved å prakke dem ned med alt mulig. Oh well.

Men elektronikkkjedene er vel de verste innenfor dette.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to som jeg syns var ganske ille. Første var hos elkjøp, hvor de var to som intervjuet/forhørte meg og stilte altfor personlige spørsmål.

Det andre var når jeg ble sendt til feil adresse av en tredjepart, kom tre kvarter for sent og var et nervevrak uten like gjennom hele intervjuet. Men de ringte meg faktisk senere på dagen og tilbød meg jobb. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det verste var da jeg var på jobbintervju mens jeg var KRAFTIG forkjøla. Jeg var rørete i huet, surra masse.. hosta og tørka snørr og gomla halstabletter og hadde feber....

Og selvfølgelig skulle hu dama ha sånn intervju med sinnsykt vanskelige spørsmål.

Og hver gang jeg fikk litt hosteanfall og måtte ta en 'pause' så så hu bare rart på meg, og sa ikke noe 'det går bra', eller noe når jeg sa unnskyld. Ikke ble jeg tilbudt vann engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg misforstod en stillingsannonse...det var så flaut, det var en daglig leder for ett bofellesskap der vedkommende søkte etter en som også kunne ta seg av det administrative;) jeg har hatt avdelingsansvar før, men bare håndtert småbeløp, da de hørte dette spurte de meg brysk: Hva gjør du her??? hhehehehehe,og så spurte de om de skulle følge meg ut..... :skratte:

Hører med til historien at eg er elendig på tall og økonomi, skulle tatt seg ut og la meg styre millionene......

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg presterte å komme beruset på intervju i sommer... Noen kollegaer hadde "tvunget" meg til å drikke øl med dem frem til stengetid kvelden før, og jeg var fortsatt på en snurr når jeg sto opp om morgenen. Hodet hang overhodet ikke med, men jeg gjorde tydeligvis godt inntrykk og kom til 2. intervjurunde.

Fikk ikke jobben da.. Kanskje jeg skulle ha styrtet noen øl før jeg kom? :gjeiper:

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første jobbintervju. Herlighet. Hadde det skjedd i dag hadde jeg reist meg og gått med en gang...

Det var to-tre stillinger ledig på den lokale kroen i bygda. Jeg var 16 år, og hadde aldri hatt noen jobb før. Ca. 40 ungdommer hadde møtt opp til intervju, og vi satt i timevis og ventet på å få komme inn. Da det endelig var min tur kom jeg inn til noen skikkelig slappe folk. Følte ikke at det var mulig å snakke med dem i det hele tatt, og det fikk jeg ganske tidlig bekreftet da den ene av dem tok opp mobilen og begynte å ringe noen mens de intervjuet meg! Hun tok seg ikke bryet med å forlate rommet engang (reiste seg ikke fra stolen for den saks skyld...), og den andre personen fortsatte å spørre meg om det ene og det andre. Han så ikke ut til å bry seg stort om at kollegaen snakket i telefonen under intervjuet, eller at dette gjorde meg utilpass.

De hadde heller ikke lest noen av søknadene på forhånd, bare kontaktet alle som hadde levert søknad og kalt dem inn til samme tid. Helt fantastisk...

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var på et intervju der det litt tilfeldigvis kom frem at jeg hadde hatt kontakt med en bemanningsbyrå, angående en liknende jobb innenfor samme bransje. Da de hørte dette, rykket begge intervjuerne til, og jeg fikk en skikkelig tordentale om at hvis jeg hadde skrevet under på kontrakt med et (navngitt) bemanningsbyrå så var jeg helt uaktuell for dem, og videre at de var "IKKE interessert i å plutselig få et krav om 30 000 kr fordi du jobber her uten å gå via dem" og "vi er ikke interessert i å KJØPE DEG UT fra dem!". Jeg hadde ikke skrevet under på noe som helst, og gjorde det rimelig klart for intervjuerne. Intervjuet ble forholdsvis raskt avsluttet etter dette, jeg hørte aldri noe mer fra dem, og fikk rett etterpå en bedre betalt jobb med mer interessante arbeidsoppgaver (samme type stilling) gjennom nevnte bemanningsbyrå :jepp:

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Under et jobbintervju som flyvertinne presterte jeg å si at jeg hadde flyskrekk...mohahahahaha!!! Ikke spør meg hvorfor eller hvordan....Trenger vel ikke nevne at jeg ikke fikk jobben :ler:

Endret av Trolletrine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påvei til jobbintervju en gang, begynte det og regne, høøøljeregne. jeg kjørte moped, og hadde ikke tid til og kjøre hjem og skifte.

var dass, DASS våt på intervjuet. alle papirene mine var dassvåte - og jeg visste at denne her, den jobben får jeg ikke..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på intevju hos en cafe. i annonsen stod det at de ville ha noen med erfaring med mat da jobben stort sett bestod i lett matlaging, noe som passet bra, siden jeg er kokk.

noe av det første intervjeren sier er at han synest ufaglærte kokker er mye flinkere enn faglærte, fordi de ufaglærte har mer lidenskap til mat. :klo:

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...