Gå til innhold

Kjæreste i militæret


fotopia

Anbefalte innlegg

Min drar inn i begynnelsen av januar. Han skal til Sessvollmoen et halvt år, så kan han bli risikert å bli sendt til Bardufoss om så.

Kjenner jeg gruer meg sykelig masse. Vi har vært kjærester i ett år, med opp og nedturer. Håper forholdet vokser og blir sterkere, enn at det skal gå den andre veien. Er veeeldig redd for utroskap, og eller at vi skal vokse i fra hverandre.

Lykke til og det går nok bra skal du se! Det er utallige kjærestepar som har vært i den situasjonen før og holdt sammen. Om dere begge er innstilt på dette, vil dere klare dette.

Anonym poster: ffec12611b02d13afc7fde181ddbcd66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kom akkurat hjem fra et år i militæret selv(jente) så hvis det er noe dere lurer på så er det bare til å spørre. Hadde en spesiell stilling så jeg har vært mye rundt på de forskjellige leirene i Norge og vet en del om hvordan det er i luft/sjø/hær :)

Endret av Pepperbiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen min skulle egentlig i Garden i April 2013, noe som han ville selv. Så finner militæret ut at han skal til Skjold i Januar, noe som han absolutt ikke vil! Han blir lett deperimert om vinteren, spesifikt mot snø/kulde/lange mørkedager og perioder. Og han vurderer og dimme med mindre han får viljen sin å reise til Garden.

Men åssen er det? Visst typen min må til Skjold, er det de som dimmer før de ryker inn i militæret? Han sier "får være der ei uke, å se om jeg trives." Altså, er liksom ikke barebare å dimme når man først er der..? :vetikke:

Og hvordan er det med perm der? Og er så redd for utroskap, at forholdet ryker osv. Jeg ser jo ikke typen min hver dag, men er vandt med å sove sammen i helgene. Tillegg så skal jeg søke skole neste år, altså universitetet, å blir såfall opptatt med det, de siste 6 mnd. Bomba at det er de første mnd som blir værst.

Æsj, håper innderst inne at han dimmer, men likevel så vil militæret være veldig godt for han. Og til den tid har vi vært sammen nesten 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan forsøke å ringe VPV på 03003, og høre om det er noe å gjøre med. Kan være han kan få tjeneste lenger sørover allikevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan forsøke å ringe VPV på 03003, og høre om det er noe å gjøre med. Kan være han kan få tjeneste lenger sørover allikevel. :)

Hadde han havna på Madla så hadde jeg blitt henrykt, siden vi begger er fra Stavanger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hei.

Min kjæreste dro til terningmoen i starten av oktober. Da hadde vi vært sammen i et halvt år. Han er 19 og jeg er 18 år. Vi har det veldig bra sammen, men det er frykstelig vanskelig å ha han så langt unna meg. Selv bor jeg i Oslo. Før var vi sammen hver dag og sov i samme seng hver dag. Jeg savner å sovne ved siden av han og våkne opp ved siden av han. Han er nå snart ferdig med rekrutten, og skal til Finnamark etter nyttår. Det er altfor langt unna Oslo. Han får mest sannsynlig helgepermer som han har hatt nå, men han vil komme sjeldent hjem fordi det koster penger med fly. Han skulle egentlig være i Oslo for å bli gardist, men han valgte å bli UB Korporal. Jeg vil selvfølgelig at han skal ha det bra, men jeg bare gråter og gråter fordi jeg vet at han kommer til å være borte fra meg over en lang periode. eg vet ikke om jeg takler det. Blir fort deperimert.

Han har vært utro før, men jeg har tilgitt han. Han er livet mitt og jeg elsker han for mye til å la han gå. Fordi han har vært utro før, er jeg livredd for at han skal finne seg en jente i Finnmark som han kommer til å ha regelmessig sex med. Han har lovet meg at han ikke kommer til å være utro, men jeg klarer ikke helt å stole på han. Menn har sterke lyster, og jeg vet det er vanskelig å gå uten sex når man er vandt til å ha det flere ganger i uken.

Han har også lyst til å utdanne seg innenfor forsvaret. Jeg vil selvfølgelig at han skal gjøre det han vil, men det er så vanskelig å tenke på at han skal være langt borte fra meg. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. I dag har jeg sendt han tilbake til terningmoen og har grått hele dagen. Han får helgeperm på terningmoen og kommer ned til meg hver helg, men jeg begynner å bli deperimert fordi jeg vet at han skal til Finnark. Jeg hater militæret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memories

Typen min skulle egentlig i Garden i April 2013, noe som han ville selv. Så finner militæret ut at han skal til Skjold i Januar, noe som han absolutt ikke vil! Han blir lett deperimert om vinteren, spesifikt mot snø/kulde/lange mørkedager og perioder. Og han vurderer og dimme med mindre han får viljen sin å reise til Garden.

Men åssen er det? Visst typen min må til Skjold, er det de som dimmer før de ryker inn i militæret? Han sier "får være der ei uke, å se om jeg trives." Altså, er liksom ikke barebare å dimme når man først er der..? :vetikke:

Og hvordan er det med perm der? Og er så redd for utroskap, at forholdet ryker osv. Jeg ser jo ikke typen min hver dag, men er vandt med å sove sammen i helgene. Tillegg så skal jeg søke skole neste år, altså universitetet, å blir såfall opptatt med det, de siste 6 mnd. Bomba at det er de første mnd som blir værst.

Æsj, håper innderst inne at han dimmer, men likevel så vil militæret være veldig godt for han. Og til den tid har vi vært sammen nesten 2 år.

Åh, da syns jeg synd i han. Har kun kjørt forbi der, men det er utrolig øde. Tror du slipper å bekymre deg for utroskap i alle fall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, da syns jeg synd i han. Har kun kjørt forbi der, men det er utrolig øde. Tror du slipper å bekymre deg for utroskap i alle fall! ;)

Hehe det er perm til tromsø og ikke langt til damer i bardufoss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memories

Hehe det er perm til tromsø og ikke langt til damer i bardufoss

Joda, men Bardufoss og utelivet der er ikke så stort akkurat. Ikke etter det jeg har hørt i alle fall. Og det er ikke så alt for ofte de har råd til en Tromsøtur. De må trossalt betale buss, hotell, drikke osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er perm til tromsø og ikke langt til damer i bardufoss

Han er uansett IKKE typen til å være utro. Han og kollegaene var på strippeklubb i Spania og han så såvitt på damene der. Det sa iaf kollegaene hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er uansett IKKE typen til å være utro. Han og kollegaene var på strippeklubb i Spania og han så såvitt på damene der. Det sa iaf kollegaene hans :)

Og, han hater byliv. Han blånekter og gå på byn her hjemme liksom.

Da har du vel heller ingen grunn til å være redd for utroskap, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har du vel heller ingen grunn til å være redd for utroskap, da?

Altså, tanken er jo bakhodet for det om. Alt kan skje, men likevel så tviler jeg på at han er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min dro i militæret igår, og jeg savner han så utrolig mye! Han er i luftforsvaret, og er for tiden i Madla på rekruttskolen, mens jeg sitter hjemme i trøndelag.

Gårsdagen var helt forferdelig både for meg og for han, men samtidig mye verre for meg enn for han. Han har gledet seg utrolig lenge til dette. Jeg gråt å gråt, å har grått idag. Oppå dette har jeg også depresjon og angst. Så gråtingen og det triste blir bare mye verre enn det er.

Jeg ser utrolig mørkt på dette året, selv om jeg har mye annet å fokusere på, så er det utrolig vanskelig. Jeg vet at dette er noe kjæresten min vil, så jeg skal støtte han gjennom det, og bare glede meg til de gangene han kommer hjem. Men er også spent på hvordan permdagene hans blir, å om han har fri i helgene osv.

Noen andre som har/har hatt kjæreste i luftforsvaret, evt som er der nå, som kan gi meg noen gode råd, å som kanskje vet litt om hvilket år jeg har i vente? :)

Det finnes telefon,skype osv. Er det slik at du må holde han i hånden?

Borte en dag, og du gråter?

Min har alltid siden vi møttes, hatt en jobb som han er 4 uker borte i gangen.

Anonym poster: 2fc26c00a2b07bd4bca5df4a8a802610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Den 2. desember 2012 at 20.00, AnonymBruker skrev:

 

Det finnes telefon,skype osv. Er det slik at du må holde han i hånden?

Borte en dag, og du gråter?

Min har alltid siden vi møttes, hatt en jobb som han er 4 uker borte i gangen.

 

 

Anonym poster: 2fc26c00a2b07bd4bca5df4a8a802610

Starter opp tråden igjen. Han jeg holder på med dro for 2 dager siden, og det er så vondt fordi vi har vært litt av og på i det siste, så det føles ut som at jeg har mistet han helt nå.. Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 341ca...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Starter opp tråden igjen. Han jeg holder på med dro for 2 dager siden, og det er så vondt fordi vi har vært litt av og på i det siste, så det føles ut som at jeg har mistet han helt nå.. Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 341ca...3ba

Gi det litt tid så han kan komme inn i rutiner. Det blir lite tid, etter rekrutt blir det mer. Men de første dagene er ganske kaotiske. 

Anonymkode: 282ba...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Starter opp tråden igjen. Han jeg holder på med dro for 2 dager siden, og det er så vondt fordi vi har vært litt av og på i det siste, så det føles ut som at jeg har mistet han helt nå.. Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 341ca...3ba

Terningmoen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, an(nette)onym skrev:

Terningmoen? 

Madla, Stavanger :/ 6 timer unna

Anonymkode: 341ca...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei! Et år etter dette ble lagt ut, ser jeg det. Skulle tro det var jeg som skrev! Bare at min er i sjøforsvaret. Min har vært en uke, jævligste uken...:-( Kan jeg spørre hvordan det gikk? Om du ser dette da.

Anonymkode: 41a19...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...