Gå til innhold

Kjæreste i militæret


fotopia

Anbefalte innlegg

Kjæresten min dro i militæret igår, og jeg savner han så utrolig mye! Han er i luftforsvaret, og er for tiden i Madla på rekruttskolen, mens jeg sitter hjemme i trøndelag.

Gårsdagen var helt forferdelig både for meg og for han, men samtidig mye verre for meg enn for han. Han har gledet seg utrolig lenge til dette. Jeg gråt å gråt, å har grått idag. Oppå dette har jeg også depresjon og angst. Så gråtingen og det triste blir bare mye verre enn det er.

Jeg ser utrolig mørkt på dette året, selv om jeg har mye annet å fokusere på, så er det utrolig vanskelig. Jeg vet at dette er noe kjæresten min vil, så jeg skal støtte han gjennom det, og bare glede meg til de gangene han kommer hjem. Men er også spent på hvordan permdagene hans blir, å om han har fri i helgene osv.

Noen andre som har/har hatt kjæreste i luftforsvaret, evt som er der nå, som kan gi meg noen gode råd, å som kanskje vet litt om hvilket år jeg har i vente? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest JeanineAlexandra

Hei på deg! :)

Jeg kan forstå deg veldig godt. Mange tror det at når man er i militæret så er man mye borte og ikke har noe særlig fritid. Det er feil! :) Slik det fungerer er at man er på rekruttskolen i ca 8 uker. I de ukene har man noe fri på helgene, men man har jo også helgevakter hvor man må bli på basen. Dette gjelder de 2 første ukene ca. Det er som regel fritt frem for hva man velger å gjøre på helgene, så er du heldig kommer kjæresten din hjem til deg et par helger hvertfall! :) Når man så er ferdig på rekruttskolen skal man mest sannsynlig ut på "kurs" eller direkte til nytt tjenestested. Spørs helt hva vedkommende vil selv, og på disse kursene som er rundt omkring i hele landet har man som regel alltid helgefri! Kommer helt ann på hvordan tjeneste kjæresten din velger da, selvfølgelig! Om han velger en "grønn" tjeneste har han en del uker ute i felt osv, mens hvis man velger en så ikke "grønn" tjeneste har man mer fritid. Forsvaret er veldig fleksible og dersom gutten/jenta ønsker å komme på et sted nærme hjemme tilretterlegger de ofte dette! :)

Og, når man er ferdig på kurset.. Da havner man i en såkalt turnusorndning! Da har du uker hvor du er på vakt, og uker hvor du er hjemme! Dette kommer helt ann på hvor du havner! :) Noen tjenester er også slik at de ikke har turnusuker, men dette får kjæresten din forhøre seg om med de som styrer med dette.

Jeg er selv i Nord-Norge nå, hvor jeg har 3 uker på også 3 uker hvor jeg reiser hjem og er hjemme i min egen by! Det er kjempe deilig :) Andre steder har de 2 uker på, 1 uke av og andre har 1 uke på og 1 uke av. Det kommer veldig ann på hvor du havner, som sagt! :):)

Jeg tror du kommer til å klare deg kjempe fint, og du kommer til å få se kjæresten din mer enn du tror akkurat nå..

Håper dette har vært til hjelp for deg!

Husk, ta vare på den tiden dere får sammen! Dette vil bare styrke forholdet deres :)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! :) er du i luftforsvaret eller?

håpe virkelig han kan tenke på å evt søke på et sted hvor de har ganske mye fritid å et sted nærme meg.

regner med rekrutten er den værste tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på Madla skulle vi fylle ut et skjema med sikkerhetsgreier også videre. Der ble vi spurt om å rekke opp handa dersom vi hadde kjæreste. Av alle de 40 guttene vi hadde i troppen, var det ingen som rakk opp handa. Meget sannsynlig, eeeeller bare ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære dro til millitæret i fjor vinter. Der fikk han vite at VELDIG MANGE av de som har kjæreste når de reiser har desverre ikke det når de kommer tilbake.

Jeg tenkte, dette skjer ikke meg og min kjære vi er som skapt for hverandre.

Men, nå sitter jeg her. Singel og vi flytter fra hverandre denne høsten. Min kjære var i garden og jeg bor i Oslo, han var hjemme flere ganger i uka og sov mye hjemme. Likevel slutt. Fuck militæret.

Nå var jeg slem... veldig slem. Men jeg er bare bitter, ufyselig og har kjærlighetssorg. :snurt::kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg! Om dere er ment for hverandre og aktivt går inn for å bevare forholdet, så skal det gå kjempefint! Har nettopp fått hjem kjæresten min fra militæret. Han hadde en veldig grei ordning med tre uker av og tre uker på, likevel var de tre ukene han var borte fra meg helt forferdelige. Jeg gråt hver gang jeg kjørte ham til flyplassen. Men vi klarte oss fint! Vi ringte omtrent hver kveld og sendte en del tekstmeldinger. Å se han igjen etter de tre ukene var fantastisk og man fikk da tid til å savne hverandre skikkelig.

Stå på! Jeg vet det kan være vondt, men prøv å fylle tiden din med det du liker å gjøre. Vær sammen med venner og hold kontakten med kjæresten på telefon. Kanskje han også får mulighet til å bruke Skype når han har blitt plassert der han skal ha sin tjeneste! Det går nok kjempefint med dere!!! Ikke gi opp håpet :)

Stor klem fra Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeanine A.

takk for svar! :) er du i luftforsvaret eller?

håpe virkelig han kan tenke på å evt søke på et sted hvor de har ganske mye fritid å et sted nærme meg.

regner med rekrutten er den værste tiden?

Bare hyggelig vettu! :) Og ja, jeg er i luftforsvaret!

Rekrutten er helt klart den verste tiden, men også den beste.. Jeg savner rekrutten SKIKKELIG! Det var hardt, spennende og slitsomt.. Men samtidig var det så sosialt og man får mange nye bekjente og venner! Tror kjæresten din kommer til å kose seg masse masse! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Iselin

Hei!

Min kjæreste dro fra meg idag klokken 8, og sitter nå på flyet Oslo-Stavanger. Han skal til Madla i luftforsvaret.. Jeg søker egentlig en eller fler å prate med, angående dette. Så jeg ikke føler meg som den eneste dette skjer med. Jeg er 18 år fra Moss, og typen min blir 20 den 1 mars.

En av de tristeste dagene jeg har opplevd, når jeg vet han ikke er her hos meg, og vi har ingen mulighet til å se hverandre før han kommer hjem på perm, men vet ikke når det er heller.

Tuuusen takk for svar, det betyr mye!

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marenh

Liker at det er andre som også har kjærester i militæret! Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, TS, kjæresten min skal dro til Madla i dag, også for å være i luftforsvaret i et år! Send meg en PM om du vil ha en facebookkonto å legge til, så kan vi prate litt om du vil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for fullt navn og telefonnummer.

Kråkesaks, moderator.

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iselin

Liker at det er andre som også har kjærester i militæret! Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, TS, kjæresten min skal dro til Madla i dag, også for å være i luftforsvaret i et år! Send meg en PM om du vil ha en facebookkonto å legge til, så kan vi prate litt om du vil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt kjæreste i luftforsvaret, men i forsvaret. Det er en studn siden nå, 1 år siden han kom hjem.

Vi hadde vært sammen i 2,5 år da han dro og jeg så veldig mørkt på det, de første mnd var jævlige, vi var vant til å se hverandre nesten hver dag og i rekrutten fikk vi nesten ikke snakket sammen heller. Han ville bare hjem, men klarte ikke å dimme. Etterhvert begynte han å synes det var OK å være der, jeg var russ og hadde det kjempemye gøy med venner, så kom sommeren og han var hjemme i 3 uker. Året gikk kjempefort bare de første mnd var over, jeg fikk masse tid for meg selv og med venner, noe jeg virkelig trengte. Forholdet var litt skrantent når han dro, men bedre enn noengang når han kom hjem. Vi flyttet sammen da han dimmet og kjøpte hus 4 mnd senere.

Så det er tøft, men samtidig veldig sunt. Han fikk også masse erfaring og gode referanser som var gull verdt da han søkte jobb i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke hatt kjæreste i luftforsvaret, men i forsvaret. Det er en studn siden nå, 1 år siden han kom hjem.

Vi hadde vært sammen i 2,5 år da han dro og jeg så veldig mørkt på det, de første mnd var jævlige, vi var vant til å se hverandre nesten hver dag og i rekrutten fikk vi nesten ikke snakket sammen heller. Han ville bare hjem, men klarte ikke å dimme. Etterhvert begynte han å synes det var OK å være der, jeg var russ og hadde det kjempemye gøy med venner, så kom sommeren og han var hjemme i 3 uker. Året gikk kjempefort bare de første mnd var over, jeg fikk masse tid for meg selv og med venner, noe jeg virkelig trengte. Forholdet var litt skrantent når han dro, men bedre enn noengang når han kom hjem. Vi flyttet sammen da han dimmet og kjøpte hus 4 mnd senere.

Så det er tøft, men samtidig veldig sunt. Han fikk også masse erfaring og gode referanser som var gull verdt da han søkte jobb i ettertid.

Det er godt å høre at det gikk bra med dere.. Kjæresten min skal muligens bli lengre.. blir han pilot, så blir han jo der i 3 år, pluss at han er bundet til å jobbe for dem i 12 år.. men da flytter jeg med han.. Fikk akkurat melding at han er fremme i stavanger, og funnet en buss som tar han til Madla.. rart å tenke på at han ikke kommer hjem før om lenge.. og jeg som er så følsom på sånt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Min kjæreste dro fra meg idag klokken 8, og sitter nå på flyet Oslo-Stavanger. Han skal til Madla i luftforsvaret.. Jeg søker egentlig en eller fler å prate med, angående dette. Så jeg ikke føler meg som den eneste dette skjer med. Jeg er 18 år fra Moss, og typen min blir 20 den 1 mars.

En av de tristeste dagene jeg har opplevd, når jeg vet han ikke er her hos meg, og vi har ingen mulighet til å se hverandre før han kommer hjem på perm, men vet ikke når det er heller.

Tuuusen takk for svar, det betyr mye!

Hei! Vi kan gjerne prate på facebook om du vil d? Jeg synes det er kjempe godt å se at det er flere som sliter. Jeg følte meg som den eneste, og ble veldig glad for å se dette:) Typen min er jo ferdig på rekruttskolen i madla nå, og er på Ørlandet nå, og heldigvis for det så er han hjemme hver helg. Men det er ikke enkelt for det. De er like trist hver gang han reiser tilbake!

:) Må si at jeg er tilgjengelig på facebook nesten hele tiden.

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt kjæreste i luftforsvaret, men i forsvaret. Det er en studn siden nå, 1 år siden han kom hjem.

Vi hadde vært sammen i 2,5 år da han dro og jeg så veldig mørkt på det, de første mnd var jævlige, vi var vant til å se hverandre nesten hver dag og i rekrutten fikk vi nesten ikke snakket sammen heller. Han ville bare hjem, men klarte ikke å dimme. Etterhvert begynte han å synes det var OK å være der, jeg var russ og hadde det kjempemye gøy med venner, så kom sommeren og han var hjemme i 3 uker. Året gikk kjempefort bare de første mnd var over, jeg fikk masse tid for meg selv og med venner, noe jeg virkelig trengte. Forholdet var litt skrantent når han dro, men bedre enn noengang når han kom hjem. Vi flyttet sammen da han dimmet og kjøpte hus 4 mnd senere.

Så det er tøft, men samtidig veldig sunt. Han fikk også masse erfaring og gode referanser som var gull verdt da han søkte jobb i ettertid.

Jeg kjente meg veldig igjen i dette svare. Eller i noe av det. Her er det jeg som sliter mest. Typen synes det er kjempe okei i luftforsvaret, og koser seg nærmest. Iallefall da han var på rekruttskolen og da han var i Kjevik på kurs etterpå. Forholde vårt var veldig turbulent før han dro i september, og vi er ikke helt på sporet enda heller. Men det har mye med at jeg sliter mye psykisk. Men vi gir ikke opp så lett, å har planer om at dette skal gå vår vei! Og med det så er dette året det beste året å være i militæret på, nettopp fordi det er sunt for oss å være fra hverandre, og at jeg får jobbet masse med meg selv.

Kjempe motiverende å se at dere greide dere, og at du synes det gikk fort. Har bestemt meg for at det skal gå like fort til meg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker at det er andre som også har kjærester i militæret! Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, TS, kjæresten min skal dro til Madla i dag, også for å være i luftforsvaret i et år! Send meg en PM om du vil ha en facebookkonto å legge til, så kan vi prate litt om du vil? :)

Er ikke helt inni denne kvinneguideforumlivet, men tror jeg har fått med meg at TS betyr "trådstarter" å at det vil si at det er meg? og jeg vet heller ikke hvordan jeg sender en PM:) eller er jeg helt på jorde? :)

Isåfall, vi kan gjerne prate på facebook : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg :-)

Kjæresten min dro i militæret i Nord-Norge for 1 og et halvt år siden og var borte i 11 måneder(hadde selvfølgeig perm av og til da). Jeg husker jeg var helt knust i begynnelsen, kunne begynne å gråte av ingenting, og spesielt hvis jeg holdt på med noe som minnet meg om han, osv. Jeg hatet militæret fordi de stjelte guttene våre på den måten, men viste ikke dette til kjæresten min fordi han hadde lyst å være i militæret og likte seg der. I begynnelsen var det vanskelig å tenke på at vi skulle være så lenge fra hverandre, men det gikk bedre og bedre. Da han var ferdig i juli i sommer følte jeg at forholdet vårt var bedre enn noen gang, og vi var blitt mer åpen, ærlig og snakket om alt sammen. Han flyttet til Frankrike for en uke siden for å bo der i 3 måneder, men vi holder sammen enda, og jeg lærte masse fra tiden da han var i militæret. Det ordner seg til slutt, selv om det kan være tungt i starten så er det viktig å ikke gi opp! Jeg sendte ofte meldinger og spurte om han hadde hatt en bra dag, at jeg savnet han ++ og fikk ofte meldinger og telefoner fra han igjen. Det er og viktig å ha noe å gjøre på fritiden, være med venner, ha et eget liv. Da går tiden mye fortere og man glemmer å være trist og lei! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

Hei!

Min kjæreste dro fra meg idag klokken 8, og sitter nå på flyet Oslo-Stavanger. Han skal til Madla i luftforsvaret.. Jeg søker egentlig en eller fler å prate med, angående dette. Så jeg ikke føler meg som den eneste dette skjer med. Jeg er 18 år fra Moss, og typen min blir 20 den 1 mars.

En av de tristeste dagene jeg har opplevd, når jeg vet han ikke er her hos meg, og vi har ingen mulighet til å se hverandre før han kommer hjem på perm, men vet ikke når det er heller.

Tuuusen takk for svar, det betyr mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...