Gå til innhold

Dampmopp?


Gjest gjest12

Anbefalte innlegg

Den lille dampvaskeren fra Europris, funker den til å vaske kriker og kroker på dusjkabinett o.l? Og sånt herdet glass som det er i dører til dusjhjørner, tåler det varmen fra slike apparater?

Åh akkurat det hadde jeg jammen trengt en sånne en til også - dusjkaminettet er helt jævlig og det er umulig å få rent alle steder uten å sitte med qtips osv...

Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh akkurat det hadde jeg jammen trengt en sånne en til også - dusjkaminettet er helt jævlig og det er umulig å få rent alle steder uten å sitte med qtips osv...

Hmm...

Flere enn meg som hater dusjkabinettet sitt? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Flere enn meg som hater dusjkabinettet sitt? :fnise:

:kjefte: Ja!! Makan til småkrokekriker det skal ha da. Og glass, som elsker kalk osv :kjefte:

Jeg har ikke plass til en dampvasker men ble nysgjerring på den lille til Europris. Eller om det finnes andre små og lette. Jeg er nemlig ikke så glad i knottene på komfyren heller :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også fått lyst på... (Jepp, vil dampe bad og dusjvegger her også).

*venter spent på testresultater når dere får kjøpt de forskjellige variantene* :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh de komfyrknottene ja! Og ikke minst kjøleskapet i rustfritt stål og komfyrhetta (grøss...)

Den fra Jula så slett ikke dum ut og den var jo kjempebillig. Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Jeg har fått min i dag!!! Samtidig har jeg også fått maserier fra helvete (eller kanskje vi skal krysse fingrene for at det endelig er noe ekte her), så vi får se hvor mye eksperimentering jeg får gjort utover dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden dere minnet meg på mitt håpløse dusjkabinett og komfyr, så fant jeg denne hos Jula. Veldig kjekk størrelse og 3 bar bør jo være nok? Er jo omtrent det samme som Karcher sine. Ikke så ille pris heller.

http://www.jula.no/dampvasker-3-bar-802335

Jula har jo avviklet nettsalg. Hvilken butikk gjør det i 2011?? Argh! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Ohoi :overrasket:

Kanskje lurt å ta det LITT med ro før du begynner med altfor mye damping Røyskatten :ler:

Eller kanskje ikke... jeg har vært krøpling i 20 uker, jeg vil ha ut bowlingkulen!! Vurderer å teste om den kan brukes på tekstiler... Vesla har hatt uhell i natt, som ikke ble oppdaget før om morgenen. Selv om alt er vasket, så hadde det føltes bedre om det var dampvasket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje ikke... jeg har vært krøpling i 20 uker, jeg vil ha ut bowlingkulen!! Vurderer å teste om den kan brukes på tekstiler... Vesla har hatt uhell i natt, som ikke ble oppdaget før om morgenen. Selv om alt er vasket, så hadde det føltes bedre om det var dampvasket ;)

:fnise:

Ser den - dvs ser begge de argumentene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Røyskatt*

Skal vi se.. da er den delvis testet.

Jeg kan si at gulvene hos meg ble vasket i går, men ganggulvet og kjøkkengulvet trenger jo alltid vasking når man har barn, samt en mann som lagde rundstykker i går kveld uten å fjerne noe etter seg :kjefte:

Den er veldig enkelt å sette sammen. Få biter, og det er logisk. Ble veldig glad når jeg åpnet pakken og så at det også var med hode til tepperensing. Som tidligere sagt i tråden har vesla hatt uhell i natt, og jeg ville gjerne dampe madrassen, etter vanlig vask. Det fungerte veldig dårlig. Dampen kommer regelrett ikke ned skikkelig når man har tepperensehodet på, og moppebiten klarer ikke å vaske på tekstilene. De blir ikke litt våte engang. Nå har jeg ikke prøvd på stueteppe, men jeg syns jo det lover dårlig.

På kjøkkenet og gangen har jeg samme laminatet. Innstillinger til forskjellige gulvtyper er veldig enkel og grei.

Det jeg så med en eneste gang, er at dette ikke fungerer til å samle opp smuler eller annet på gulvet. Gulvene må være støvsugde eller sopt over først. Når det er gjort, så blir gulvene faktisk veldig rene. Du må gjerne la moppen ligge litt over de hardeste flekkene, men den tar alt. Siden hodet er veldig bevegelig så får du også med deg krinkelkroker etc.

Gangen min pleier aldri å være skikkelig ren, men den ble det med dampmoppen.

Det som er veldig negativt, og dette kan hende at jeg bare kjenner pga bekkenløsningen, er at den er tung å dytte. I reklamen og reklamefilmen for denne, så virker den utrolig lett å dytte bortover gulvet. Det er den ikke. Den er ganske tung. Jeg klarer såvidt å ta disse to gulvene, men jeg tror ikke hadde greid å ta hele huset i en omgang når jeg er frisk i bekkenet heller. Det er veldig negativt for meg.

En veldig positiv ting, den tar listene godt. Jeg har hvite lister, og bestemte meg for å teste om den tok de eller strippet av malingen. På laminatinnstillingen vasker den ihvertfall listene godt.

PS: Som sagt, så var det vasket i går.. Den moppen så IKKE særlig fin ut etterpå. :sjenert:

Endret av *Røyskatt*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på Europris ens ærend for å se etter den lille dampvaskeren, men den eneste tomme hylla i butikken var der den skulle vært :( Nå kjenner jeg at jeg MÅ ha en slik en :fnise: Uansett om den er bra eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skrev akkurat en tråd her inne ang damp vask, så ser jeg at det jommen allerede finnes en tråd :)

Satt tilfeldigvis og så på tvins.

se på denne : http://www.tvins.com/no/products/h20mopx5/h20mopx5.php

Den så kjekk ut.

(Løp og kjøp så vi får 1. håndsreferat av den også ;) )

.....

Herregud jeg er lettlurt. Det ble meg som løp og kjøpte :fnise: . Det faktum at jeg sliter med å få kriker og kroker i dusjhjørnet rene fikk meg til å ta sjansen. Jeg må nemlig ha noe som kan plukkes fra hverandre for å komme til i krokene, samtidig som jeg føler sterk trang til å dampe gulvet i gangen en gang i blant. Muligens sparer den meg også for å kjøpe stekovnsrens, skjønt jeg tviler....

Skal komme tilbake med rapport hvis dings ankommer innen rimelig tid så jeg husker det.

*skeptisk til sånn TV-shop ting, men dum nok til å handle for det"

Endret av Cata
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Nei den tar ikke smuler ol. Alt må støvsuges først. Men ja grøss de klutene og moppene blir skitne etter en runde. Jeg har som sagt lånt en karcher engang i tiden og fikk unna bad og kjøkken da og ser at jeg vil ta en runde til (selv om baderomsflisene får bli... på gulvet der de er nå :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på Europris ens ærend for å se etter den lille dampvaskeren, men den eneste tomme hylla i butikken var der den skulle vært :( Nå kjenner jeg at jeg MÅ ha en slik en :fnise: Uansett om den er bra eller ikke.

:ler: Det var noe sånt jeg endte med å tenke også. *skylde på gruppepress?*

Må ha det, bare må ha det. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...