Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen her som vet om det går greit å Ta en pause på et par dager? 

Anonymkode: 11a7a...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pleier dere alltid å ta tablettene med mat? 

Anonymkode: fe455...46a

Tar den sammen med middagen. Eller et annet måltid om jeg skal ut å spise middag.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som vet om det går greit å Ta en pause på et par dager? 

Anonymkode: 11a7a...d78

Vet ikke, men jeg har måttet redusere dosen litt ett par ganger pga jeg ikke har fått ny resept enda, og da øker bivirkningene hos meg en kort periode når jeg går tilbake til normal dose. Hvorfor vil du ha pause?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, venus_ skrev:

Tar den sammen med middagen. Eller et annet måltid om jeg skal ut å spise middag.

Vet ikke, men jeg har måttet redusere dosen litt ett par ganger pga jeg ikke har fått ny resept enda, og da øker bivirkningene hos meg en kort periode når jeg går tilbake til normal dose. Hvorfor vil du ha pause?

Pga huden og leppene. Jeg ser ikke ut.

Anonymkode: 11a7a...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pga huden og leppene. Jeg ser ikke ut.

Anonymkode: 11a7a...d78

Hvor lenge har du brukt kuren og hvilken dose da? Som jeg skrev over så blir ikke det nødvendigvis bedre av en liten pause, selv om vi såklart kan reagere ulikt :) 

Endret av venus_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, venus_ skrev:

Hvor lenge har du brukt kuren og hvilken dose da? Som jeg skrev over så blir ikke det nødvendigvis bedre av en liten pause, selv om vi såklart kan reagere ulikt :) 

Tror det var i midten av mai. Tar en tablett og to tablett annenhver dag :)

Anonymkode: 11a7a...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 1. september 2016 at 18.23, AnonymBruker skrev:

Tror det var i midten av mai. Tar en tablett og to tablett annenhver dag :)

Anonymkode: 11a7a...d78

Ikke ta pause, det er nå den største effekten viser seg og hvis du bare holder ut i noen få uker til vil du se større forbedring 

Anonymkode: 096f8...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ta pause, det er nå den største effekten viser seg og hvis du bare holder ut i noen få uker til vil du se større forbedring 

Anonymkode: 096f8...aac

Håper det. 👍🏻

Anonymkode: 11a7a...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.9.2016 at 18.23, AnonymBruker skrev:

Tror det var i midten av mai. Tar en tablett og to tablett annenhver dag :)

Anonymkode: 11a7a...d78

Kanskje du kan prøve å bytte hudkrem og leppepomade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, venus_ skrev:

Har noen av dere fått lov å gå på kuren uten å bruke fast prevensjon?

Det tviler jeg sterkt på at du får. Man må skrive under på at man bruker prevensjon (typ p-piller, spiral e.l) og hudlegen sa man bør bruke kondom i tillegg til annen type prevensjon.

Anonymkode: 49630...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det tviler jeg sterkt på at du får. Man må skrive under på at man bruker prevensjon (typ p-piller, spiral e.l) og hudlegen sa man bør bruke kondom i tillegg til annen type prevensjon.

Anonymkode: 49630...b3d

Tenker forresten på de som ikke er i et forhold, og ikke har sex i løpet av kuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3. september 2016 at 23.17, venus_ skrev:

Kanskje du kan prøve å bytte hudkrem og leppepomade?

Jeg har mange forskjellige 

2 timer siden, venus_ skrev:

Har noen av dere fått lov å gå på kuren uten å bruke fast prevensjon?

Jeg bare later som jeg går på p-piller. Gidder ikke gå på det når jeg ikke er seksuelt aktivt med fast partner. Bruker heller kondom, eller begynner på p-piller hvis jeg blir sammen med noen under kuren

Anonymkode: 11a7a...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, venus_ skrev:

Har noen av dere fått lov å gå på kuren uten å bruke fast prevensjon?

Ja. Nå husker jeg ikke helt eksakt hva som stod, men jeg måtte skrive under på at jeg var klar over at det sterkt frarådes. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mange forskjellige 

Jeg bare later som jeg går på p-piller. Gidder ikke gå på det når jeg ikke er seksuelt aktivt med fast partner. Bruker heller kondom, eller begynner på p-piller hvis jeg blir sammen med noen under kuren

Anonymkode: 11a7a...d78

 

17 timer siden, Compaq skrev:

Ja. Nå husker jeg ikke helt eksakt hva som stod, men jeg måtte skrive under på at jeg var klar over at det sterkt frarådes. 

 

Vurderer sterkt å late som jeg går på ppiller selv de siste månedene. Har fått en veldig kjip bivirkning av den ene typen hormonprevensjon jeg kan gå på, føler jeg bare bytter ut et onde med et annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, venus_ skrev:

 

Vurderer sterkt å late som jeg går på ppiller selv de siste månedene. Har fått en veldig kjip bivirkning av den ene typen hormonprevensjon jeg kan gå på, føler jeg bare bytter ut et onde med et annet..

Trenger du prevensjon nå da? Jeg har ikke hatt sex de siste månedene, så gidder virkelig ikke å proppe i meg p-piller når jeg ikke trenger det for øyeblikket. 

Anonymkode: 11a7a...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger du prevensjon nå da? Jeg har ikke hatt sex de siste månedene, så gidder virkelig ikke å proppe i meg p-piller når jeg ikke trenger det for øyeblikket. 

Anonymkode: 11a7a...d78

Fikk inntrykk av at man må gå på ppille uansett for å få bruke iso, uansett om man er seksuelt aktiv eller ikke. Nevnte problemet på forrige kontroll og fikk streng beskjed om at dersom jeg ville slutte på ppillen, måtte jeg også slutte på iso.

Trenger ikke ppiller nå, og har ikke gjort det mens jeg har gått på kuren, men hvem vet hva som kan skje iløpet av de neste 3-4 månedene. Er en jeg dater nå og er surt om jeg slutter på pillen nå, og må begynne på igjen om 1-2 måneder. Er ikke aktuelt for meg å bruke bare kondom. Bivirkningen jeg har fått er økt hårvekst, som vil være permanent (har fått det tidligere og av samme pillen, men har ikke sett sammenhengen før nå). Så for meg frister det veldig å bare slutte. Avstår gjerne fra sex for å unngå mer hårvekst og å kunne fortsette på kuren, men spørs om den andre parten gidder å vente så lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger kan man gå på denne kuren her? 

Har allerede gått to ganger (fullførte ikke første gangen) og hadde kjempefin hud, nå 2 år senere føler jeg meg så jævlig at jeg egentlig ikke vil gå ut døren engang ..

Anonymkode: fe7bd...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, venus_ skrev:

Fikk inntrykk av at man må gå på ppille uansett for å få bruke iso, uansett om man er seksuelt aktiv eller ikke. Nevnte problemet på forrige kontroll og fikk streng beskjed om at dersom jeg ville slutte på ppillen, måtte jeg også slutte på iso.

Trenger ikke ppiller nå, og har ikke gjort det mens jeg har gått på kuren, men hvem vet hva som kan skje iløpet av de neste 3-4 månedene. Er en jeg dater nå og er surt om jeg slutter på pillen nå, og må begynne på igjen om 1-2 måneder. Er ikke aktuelt for meg å bruke bare kondom. Bivirkningen jeg har fått er økt hårvekst, som vil være permanent (har fått det tidligere og av samme pillen, men har ikke sett sammenhengen før nå). Så for meg frister det veldig å bare slutte. Avstår gjerne fra sex for å unngå mer hårvekst og å kunne fortsette på kuren, men spørs om den andre parten gidder å vente så lenge..

Hvorfor må man gå på p-piller om man ikke er seksuelt aktiv? Det gir ingen mening..

Så kjedelig 😔 Hva med annen prevensjon?

Anonymkode: 11a7a...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må man gå på p-piller om man ikke er seksuelt aktiv? Det gir ingen mening..

Så kjedelig 😔 Hva med annen prevensjon?

Anonymkode: 11a7a...d78

Det vet jeg ikke. Men man kan gå ganske raskt fra å ikke være seksuelt aktiv til seksuelt aktiv da, så det er vel "i tilfelle". 

Er dessverre ikke mange typer prevensjon som er aktuelle for meg, er vel kondom og kobberspiral nå når cerazette ble utelukket. Kondom er jo ikke nok alene på iso, og kobberspiral er foreløpig ikke noe jeg tør å få satt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...