Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Det skal forresten gå an å få refundert det man legger ut for pillene når summen overstiger 1800 kr (tror jeg det var).

For hvert kalenderår da, så spørs hvor mye det blir når vi starter kuren så sent på året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hodebunnen klør ikke så voldsomt her, men så bruker jeg en shampo som er veldig snill mot hodebunnen... pluss at jeg gnir balsamen i hodebunnen :fnise: Mange frisører som river seg i håret, men den er organisk og mild, og den hjelper mot kløen, så... :filer:

Huden min er veldig tørr, men i dag smurte jeg den inn med en blanding av jojoba, olivenolje og castorolje kombinert med eterisk lavendel olje, noe som funket. Tror det blir standard nattkrem, men får jo se om jeg er veldig tørr i fjeset morgen. Kroppen er ikke så illle, bortsett fra leggene og armene. Der klør det litt... også har jeg fått noe utbrudd i utringningen. Kjempelekkert. Og jeg som aldri har hatt kviser utenom i ansiktet.

Jeg piller også ganske mye på huden. Burde ikke, men det klør jo så jævlig xD Det er forresten greit å skrubbe fjeset forsiktig en gang i uka for å bli kvitt flakete og død hud. Ikke noe kult der og da, men det hjelper fuktighetskremen å trekke inn i huden.

Skal forresten på fest i morgen med noe drikking, så får se hvordan det går dagen derpå. Men tror jeg tar det rolig. Skal shoppe med mamma dagen etter, pluss at jeg har en kompis jeg må passe på :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, høres ut som bivirkningene er verre enn når man går på tetra ja. Jeg hadde veldig tørr hodebunn (har litt ennå faktisk), samme me leppene, huden rundt leppene, øynene og rundt nesen.

Bra man kan få refundert litt da. Gle-gruer meg til å begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ute i går og drakk, og føler meg tørr og jævlig i dag. Men ikke stort verre enn jeg ellers hadde gjort, bortsett fra ekstremt tørre lepper. Lever ennå :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du lever hehe.

Jeg var også på fest i går, men turte ikke å drikke så voldsomt mye.

Forma i dag har vært helt grei, men nå i kveld har jeg vært skikkelig tørst. Drikker og drikker vann, men er fortsatt like tørst igjen rett etterpå. Rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har også vært veldig tørst i det siste. Men det tørker jo ut hele kroppen, disse greiene her...

Men _Hufsa_? Jeg bestilte den maska fra cheapsmells, men lurer på når den kommer i posten sånn ca.? De der greiene som står på siden om leveringstid pleier sjelden å stemme 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Har aldri bestilt fra cheapsmells før nå nylig.

Bestilte en pakke den 18 september (søndag), og har ikke fått den enda. Bruker vel å ta 1-2 uker fra utenlanske nettbutikker sånn generelt hvertfall. Kommer sikkert snart, men mulig det tar litt ekstra tid pga salget da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, håper den kommer fort! Jeg tørker ut her :fnise:

Er jeg den eneste som blir litt nedtrykt av de pillene her? Hvis jeg må gå hele vinteren som deprimert kommer det til å klikke for meg :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om en fuktmaske vil hjelpe såå mye mot tørr hud da. Fuktfattig og tørr hud er jo igrunn to forskjellige ting. Men kan hende den skal hjelpe mot tørr hud også?

Jeg har ikke merket noenting til nedstemthet og depresjoner. Merker du det veldig mye?

Jeg har fått litt utslett på oversiden av hendene mine. Og når jeg er på trening blir jeg kjempefort utslitt og kjenner det skikkelig på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du blir deprimert må du si i fra til legen din!

Kan godt være mensen også, men om det blir noe verre skal jeg si ifra til legen, ja =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som vet om det er veldig dumt å begynne på isot. hvis det er bare en mnd siden man tok piercing (den har ikke grodd skikkelig enda)? Tenker på tørrheten som helt sikkert kommer når jeg får begynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres litt dumt ut å begynne på det før piercingen har grodd. Så kroppen ikke har så mange oppgaver på en gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg tenkte også, problemet er at det er en piercing som går gjennom brusk, så det kan ta lang tid før den gror... Hm, får se hva legen sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg tenkte også, problemet er at det er en piercing som går gjennom brusk, så det kan ta lang tid før den gror... Hm, får se hva legen sier.

Du kan like gjerne dra til fastlegen og be om henvisning til hudlege nå altså. Da jeg fikk henvisning tok det 8 mnd å vente på time og det virker som alt fra 4-6 mnd er vanlig ventetid. Så hvis den gror iløpet av noen måneder ville jeg absolutt bedt om henvisning nå så slipper du å vente enda lenger enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...