Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Det ligger mye info, andres erfaringer, råd og tips i denne tråden forresten! Jeg leste hele før jeg ba om henvisning til hudlege for å få resept på roaccutan, for å vite litt om hva jeg egentlig spurte om :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk! Den har jeg faktisk kikket på før, men det er en stund siden. Bra at folk legger ut erfaringene sine : )

Leppene mine er knusktørre forresten. Blæh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe har lest mesteparten av den tråden jeg også før jeg turte å be om henvisning til hudlege for å få roaccutan :P

Men kanskje jeg skal kikke på den igjen nå når jeg faktisk går på kuren selv :)

Leppene mine også er knusktørre som en ørken. Smører på lip balm konstant men likevel er de like tørre etter kort tid. Håper pakken min fra iherb med shea butter og div kommer snart.

Ble nemlig inspirert av dette blogginnlegget: http://beautydeconstructed.net/2011/07/naturlig-vakker-del-1-shea-butter/ der forfatteren har brukt shea butteret til blant annet å ha på leppene og det funket visst som bare rakkern!

Ellers har jeg klødd i hodebunnen de to siste dagene og i dag kjennes det enda verre ut. Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags ansiktskremer bruker forresten dere?

Hittil har jeg brukt en blanding av Green People Vita min fix og Decleor hydra floral kremen. Nå begynner begge å bli tomme, og jeg trenger snart noe nytt, men er litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Kommer ikke til å kjøpe ny av vita min fix for tror ikke den blir nok nå fremover.

Så lurer jeg på å kjøpe ny Decleor hydra floral. Syntes den funker greit foreløpig, men så er spørsmålet om det kommer til å holde med den når jeg sikkert blir enda tørrere i huden...

Og bruker forsåvidt det samme som nattkrem, men burde kanskje gå for noe fetere til natta. Har veldig lyst å kjøpe Decleor neroli balmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M0ntriark

Hvordan går det? Jeg avsluttet kuren min 1 juli. Har ingen tilbakefall med urenheter, men sliter fortsatt med bivirkninger etter kuren.

Jeg holdt meg ok store deler av kuren, men på slutten gikk jeg konstant med influensasymptomer. Trente jevnt hele tiden og hjalp nok ikke på.

Hadde i tillegg ekstremt tørre lepper. Eneste som fungerte var Elisabeth 8 hour cream. Samme på resten av kroppen. Blandet det ut med vanlig krem.

I tillegg fylte jeg MYE vann i kroppen, og sliter med at det skal slippe helt enda. Gikk opp 15 kilo pga vann!! Humøret mitt var veldig ustabilt. VELDIG ustabilt...

Merker en del etter virkninger den dag idag, men er fortsatt en måned igjen av min karantene i forbindelse med evnt barn, så vil anta noe fortsatt er i kroppen min.

Jeg ville uansett ha gjort det igjen, for resultatet er verdt det. Så hold ut!

I starten var det enkelt, men vær forberedt at det kan bli t ø f t på slutten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg renset ansiktet i dag, ikke spesielt hardt eller noe, og BAM - stor foss av neseblod som rant fra nesa. Jeg bare "Wæææh!". Venninna mi trodde jeg ble myrdet eller noe. Disse bivirkningene kommer bare på rekke og rad altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det hørtes skikkelig dramatisk ut!

Jeg har ikke opplevd neseblod hittil, men kjenner at hver gang jeg har dusjet er jeg skikkelig sår i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummerer litt her jeg.

Dag 11

Bivirkninger hittil er:

* Knusktørre lepper som jeg prøver å holde i sjakk med en blanding av Lip rescue fra Dessert essence og 100% rått shea butter.

* Tørr ansiktshud. Når jeg tar på meg foundation blir tørre flekker, spesielt på nesa og panna, fremhevet så mye at det ser skikkelig stygt og kakete ut. Flasser i tillegg litt rundt øyenbrynene.

Bruker pr når Decleor hydral floral kremen både natt og dag, men tror jeg skal prøve å brukte shea butter som nattkrem og se hva som skjer.

* Kløe forskjellige steder på kroppen. Noen dager har det klødd i f.eks hodebunnen, men i dag og i går har det klødd i skrittet..?

* Ansiktet kjennes skikkelg sårt ut etter hver dusj

* Har fått flere nye kviser på rygg, overarmer og i ansiktet. Og da både slike med puss i og slike underjoriske røde, vonde som aldri forsvinner.

Og panna skinner som ei sol som vanlig

* Var en periode sår rundt nesa, men det har jeg ikke merka noe til de siste dagene

Var forøvrig på fest i går og det ble konsumert ca 3 øl og 4 drinker og ja, jeg ble full (ikke dritings altså). Men jeg lever enda og føler meg i topp form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har også klødd i skrittet på meg i dag. Av alle steder -.- Og huden er veeeldig tørr. Foundation kan jeg bare glemme. Lurer på om jeg kan bruke shea butter når det kommer i posten, men har lest en plass at det må være presset på en viss måte for å ikke fremkalle urenheter eller tette porer...?

Sto over en fest i går forresten. Jeg er ganske elendig etter en natt med festing uansett, så tror ikke det blir noe av det mens jeg popper disse pillene. Neseblod og tørr hud er ille nok edru :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nesten litt letta av at du også har klødd. Begynte nesten å lure på om jeg hadde fått sopp eller noe :P

Jeg vet ikke angående det med shea butter. Har ikke lest noen ting om at det må være presset på en spesiell måte. Men jeg har lest at folk har hatt veldig forskjellig opplvelse av å bruke det som ansiktskrem. At hos noen forsvant alle kvisene, mens andre igjen fikk flere kviser.

Cheapsmells har forresten tilbud på Decleor nå hvis du skulle kjøpe den maska.

Da jeg skulle vaske håret i dag svei det rett og slett ganske masse når jeg hadde shampoen i håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, ja, det er ganske greit at vi begynte med de pillene på samme tid. Jeg glemte selvfølgelig leppepomaden hjemme i dag, og som resultat ble jeg knusktørr! Venninna mi spurte om jeg var lei meg siden jeg smilte så lite, men det var altså bare jeg som holdt igjen gliset i frykt for at leppene skulle sprekke opp og begynne å blø :fnise: Også er huden SÅ tørr! Måtte smøre meg to ganger i dag. Ja, jeg tror jammen meg jeg kjøper den maska før ting blir verre :snurt: (noe de blir etter hva jeg har lest. Blæh). Men hvordan er shea smør i konsistens? Minner det mye om en skikkelig feit body lotion?

Skal bli spennende å se hva legen sier om få uker. Håper han har gode nyheter. Blir kjipt om indre organer har kollapset helt eller noe :sjokkert::legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh å glemme leppepomaden igjen hjemme må jo være the ultimate nightmare!

Har kjøpt meg flere eksemplarer jeg sånn at skal slippe å glemme av og rote vekk og slikt hehe.

Og ja jeg synes huden min bare blir tørrere og tørrere for hver dag som går nå. Ser ikke lovende ut, hehe. Prøvde shea butter som nattkrem i går og da våkna jeg igrunn opp med mindre tørr hud enn jeg har gjort når jeg bare har brukt vanlig dagkrem om natta.

Kanskje jeg skal teste ut å bruke den på dagen også for nå ser det ikke ut som hydra floral kremen er nok for meg på dagtid lenger... Men blir ganske så blank i fjeset av shea butteret og det bruker lenger tid på å trekke seg inn enn vanlige kremer så vet ikke om det egner seg så godt til dagbruk heller igrunn... Tricky.

Har du prøvd Decleors balmer? Konsistensen på shea butteret minner veldig om de. Det er litt hardt med en gang du tar ut en dæsj av boksa, men så snart du har fått varma det opp gjennom fingrene litt blir det mykt som smør. Ganske klissete konsistens igrunn.

Første gangen jeg brukte det fulgte jeg bruksanvisningen på boksa og varma det opp i mikroen men det er overhodet ikke nødvendig fant jeg raskt ut. Et par sekunder med varme fra fingrene er alt som trengs.

Jeg har puttet litt shea butter oppi ei sånn lita tom minikrukke også slik at jeg alltid kan ha med meg ei lita krukke rundt omkring for å smøre på leppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ærlig talt! Nå har jeg fått ei kvise på rumpa(!) Med puss i. :skratte:

Og ellers har det dukket opp et par nye røde kule-kvier i ansiktet/halsen og flere på ryggen/overarmene.

Hvordan er det med deg og utbrudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huden min gjør også opprør i form av utbrudd. Områder med mye hudormer utvikler seg til kviser, så kan ikke akkurat rope hipp hurra for dette her. Men det bør bli bedre .__. er forresten mange before and after videoer på youtube som gir meg håp, men i US heter det Accutane. På armene er det også litt nuppete, men det er først og fremst ansiktet som får gjennomgå her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M0ntriark

Jeg klødde meg nesten sprø under hele kuren....

Jeg ble verre i lang tid, før det plutselig ble borte og siden har vært borte:):)

Så hold ut:)

Jeg gikk på kuren i 6 mnd. Det er veldig vektavhengig i tillegg. Antall gram pr kg :)

Anbefaler dere Elisabeth Arden 8 hour cream til tørt ansikt og lepper.

Fikk i tillegg litt problemer med pHverdien og valgt å ta en vaginalkur (tabletter) et par ganger under kuren.

Sliter fortsatt med stive og vonde ledd etter kur, samt vann i kroppen. 2 uker igjen av karantenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med flere svar! Blir så glad når folk kommer med kommentarer :klemmer:

Ja, helt syk forandring på før og etter! Er mange videoer som gir meg håp om at dette kan være løsningen : D

Da jeg kom hjem i dag var jeg dødstørr! Også gikk jeg opp på badet og klattet på en tjukk krem i tykke lag, og da det hadde gått ti minutter hadde huden min sugd til seg alt. Herregud altså :fnise: Men nøyaktig hva er det disse pillene gjør? En dummet ned versjon er jo at det tørker ut og "forgifter" talgkjertlene i huden (eller hva det nå kalles), og at det stopper opp kroppens produksjon av våre naturlige oljer som holder huden passe fuktet.

Hodebunnen min er også veeeldig tørr. Jeg klødde meg litt i hodebunnen da jeg satt med leksene, og jeg kunne kjenne hvordan det så smått flaket seg der oppe. Iiiiik! Skal dusje i dag og fukte huden godt etterpå og kline hodebunnen fult av olje til helga, så får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...