Gå til innhold

Mange jenter, også tynne, har "magefett"


Sign

Anbefalte innlegg

Slenger meg med dere andre. Er lang, tynn og smal, har jeg alltid vært, men har en "pute" på magen. Noen ganger føler jeg at jeg ser helt gravid ut :/ Har BMI på 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Jeg lurer litt på hva mener med en sånn pute. Jeg også har litt magefett, kanskje det dere vil kalle en liten pute, og er ellers veldig slank, men jeg har ikke noe imot puten min :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk med BMI på 13,5 og 16 sier at de har fett på magen tror jeg ikke helt på de. Da tror jeg heller at de har et forvrengt syn på egen kropp.

Hvis du sikter til meg her, så gjelder jo ikke dette nå lenger! Det var da jeg var 15, 16 år, og jo, jeg hadde en BMI på 13,5 og synlige magemuskler over navlen, men likevel (dog på dette tidspunkt veldig liten) "fettpute" under navlen. Men ja, jeg hadde også et forvrengt syn på egen kropp, fordi jeg trodde at dette gjorde at jeg fortsatt hadde for mye fett. Og jeg hadde ikke engang fått mensen... Så ikke noe å krangle på der akkurat, forvrengt syn i massevis. Men likevel genetikk for at fettet der er VELDIG sent med å forsvinne. Mamma har vært nede i 52 kg i voksen alder og er 175 høy (dette var når hun led av depresjon, hun er ikke slik til vanlig!!) og da hadde hun også likevel litt fett under navlen, men så ellers ut som et skjelett. Så det er vel ingen tvil om at det også har noe med genetikk å gjøre.

Endret av Honeydew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI BMI BMI.....greit nok, jeg har ikke 6pack, kun en 4-pack, men jeg har altså en BMI på 27!

BMI er noe som legene kan bruke for å vise ekstremt tjukke folk at "hei, nå er det på tide å gjøre noe med livet ditt visst du vil overleve de neste 5 åra"

BMI er ikke representativ for de fleste for den tar ikke høyde for kroppssammensetning!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det du reagerer på som har brukt BMI? For jeg syne da virkelig at BMI på 16 og 13 sier en god del om kroppen, selv om den ikke sier noe om kroppen til en som er godt trent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ganske tynn på 13,5 ;) Og som sagt trente jeg på den tiden 4 timer hver dag og hadde veldig definerte muskler, så noen høy fettprosent kan jeg vanskelig se for meg at jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ganske tynn på 13,5 ;) Og som sagt trente jeg på den tiden 4 timer hver dag og hadde veldig definerte muskler, så noen høy fettprosent kan jeg vanskelig se for meg at jeg hadde.

Sikkert på at "fettputen" du referer til ikke bare en organene dine?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på de fleste som bruker BMI:-) rett og slett fordi jeg møter mange i hverdagen min som pga BMI går rundt og tror de er smellfeite..."jammen det står jo svart på hvitt hva BMI`en min er, da må det jo stemme".

BMI er, på lik linje med regelen at man skal ta 220 minus alder for å finne makspuls, en gjennomsnittsverdi. Det vil si at det stemmer for en stor befolkningsmasse, men på individnivå er den altfor sprikende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genetikk. Mange har anlegg for å ha litt fett på magen.

Selv har jeg flat mage, og har alltid hatt det uavhengig av hva jeg har gjort (spist sunt/usunt, trent/ikke trent i perioder), men fettet legger seg andre steder på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det du reagerer på som har brukt BMI? For jeg syne da virkelig at BMI på 16 og 13 sier en god del om kroppen, selv om den ikke sier noe om kroppen til en som er godt trent.

Etter min mening så gir BMI en bedre indikasjon på om noen er for tynn, enn om de er for store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har magefett fordi det er genetisk betinget, akkurat som vi har fett på lår og rumpa. Det er en del av vår fysiske kvinnelighet. Skal du få det bort må det trimmes og slankes bort, men da forsvinner gjerne rumpa og lårene med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Himmel; er det der en fettklump? Da tror jeg de fleste sier ja takk :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest otrivin

jeg er nå helt flat. får sixpack hvis jeg lener meg bakover og har ikke trent magen siden... jeg var 15? eller noe. 14 kanskje.

og jeg er avhengig av cola. tror ærlig talt ikke det er lightbrusen, hvis det er noe det er, så må det jo være livmoren/evt fett rundt livmoren preparing for children greie? er jo en del som har en MINIbulk der selvom de er tynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vittig .. visste ikke det var et spesielt ord for det .Jeg har å den såkalte fettputen på magen , er egentlig veldig tynn utenom så suns det ser så feil å stygt ut på meg ,men nå er min litt større enn på dent bilde jeg så litt lenger opp . Men hvertfall så tenkte jeg å begynne å trene snart for å se om jeg så fikk vekk den her . Håper jo virkelig på at dette er noe som går an å bli kvitt . Har egentlig alltid vært litt sånn flau over magen min men aldri gjort så veldig mye med det , men nå vil jeg virkelig !

Men noe jeg lurte på . Han merka at på morraen når jeg ikke har spist enda så kan jeg avogtil se så mye tynnere ut enn etter jeg har begynt å spise . Er dette bare oppblåsthet da kanskje?? Det gjelder egentlig bare på dette fettpute område da .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest otrivin

Vittig .. visste ikke det var et spesielt ord for det .Jeg har å den såkalte fettputen på magen , er egentlig veldig tynn utenom så suns det ser så feil å stygt ut på meg ,men nå er min litt større enn på dent bilde jeg så litt lenger opp . Men hvertfall så tenkte jeg å begynne å trene snart for å se om jeg så fikk vekk den her . Håper jo virkelig på at dette er noe som går an å bli kvitt . Har egentlig alltid vært litt sånn flau over magen min men aldri gjort så veldig mye med det , men nå vil jeg virkelig !

Men noe jeg lurte på . Han merka at på morraen når jeg ikke har spist enda så kan jeg avogtil se så mye tynnere ut enn etter jeg har begynt å spise . Er dette bare oppblåsthet da kanskje?? Det gjelder egentlig bare på dette fettpute område da .

sånn får jeg også, i perioder ihvertfall :P kan jo være det, eller kan være livmoren som "hovner" eller noe hvis det faktisk er den? jeg bare føler at hver gang jeg har vondt i livmorsområdet, så er den kulen begynt å synes såvidt det er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vittig .. visste ikke det var et spesielt ord for det .Jeg har å den såkalte fettputen på magen , er egentlig veldig tynn utenom så suns det ser så feil å stygt ut på meg ,men nå er min litt større enn på dent bilde jeg så litt lenger opp . Men hvertfall så tenkte jeg å begynne å trene snart for å se om jeg så fikk vekk den her . Håper jo virkelig på at dette er noe som går an å bli kvitt . Har egentlig alltid vært litt sånn flau over magen min men aldri gjort så veldig mye med det , men nå vil jeg virkelig !

Men noe jeg lurte på . Han merka at på morraen når jeg ikke har spist enda så kan jeg avogtil se så mye tynnere ut enn etter jeg har begynt å spise . Er dette bare oppblåsthet da kanskje?? Det gjelder egentlig bare på dette fettpute område da .

Alle ser tynnere ut om morgenen...det er fordi vi er dehydrerte og har fastet i 8-12 timer. I sekundet vi spiser og drikker rehydrerer vi og magen ser større ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel; er det der en fettklump? Da tror jeg de fleste sier ja takk :jepp:

Jeg mistenker at mange mener at det er en fettklump. Hvertfall når man sier at man har så lav BMI som noen her har sagt og fortsatt sier de har fettklump. Jeg HÅPER IKKE folk her mener at det er en fettklump.

BMI på 13,5 som en hadde her vil si at jeg (164cm) skal veie 36kg, så jeg nekter å tro at det har vært noe som helst fett på den kroppen der. Hud og synlige organer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ser tynnere ut om morgenen...det er fordi vi er dehydrerte og har fastet i 8-12 timer. I sekundet vi spiser og drikker rehydrerer vi og magen ser større ut...

Ok , men er det ingen mat man kan spise for å beholde magen slik ?

Merker jeg er så mye mer fornøyd med kroppen min på morraen ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...