Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Vår 3-årsgutt har også begynt på storavdeling, skifta barnehage sammen med lillebror. Bruker fortsatt smokk når han sovner, og han har begynt å tisse på do. Ikke topp motivert, og veldig bestemt på hvor og når det skal skje. Veldig glad når han lykkes da! Ellers skravler han som en foss og er en skikkelig kosegutt.. <3

Leker og krangler med lillebror, morsom alder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det en liten vårgave som har meldt sin ankomst i mai!

Jeg som har vært så inderlig sliten av to tette mang en gang. Nå begynner jeg å glemme de slitsomme første årene og er bare evig takknemlig for å få enda større familie. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy, Stinelin!! :hoppe: Gratulerer!

Jeg har kjent VELDIG på at jeg gjerne kunne tenkt meg et barn til.. Men mannen er desverre svært uenig, så her blir det nok med 2. Men jeg er veldig takknemlig for de 2 vi har altså og de har virkeilg knyttet bånd i det siste, krig har gått over til fred og de er faktisk venner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Gratulerer Stinelin! :)

Vi flyttet inn i enebolig i slutten av august, og har ennå ikke Internett (vi venter visst på fiber :roll: ), så KG er det lenge siden jeg har vært innom. Men det er alltid like koselig å kikke innom.

Frøken Fryd er en fin, morsom, tenkende, omsorgsfull røverjente; ) Og Lillemor er fortsatt en roligere type enn storesøster, men barnehagestart har fått fram litt mer bein i nesen hennes også :fnise:

Jeg er klar for nummer tre, men Mannen er ikke helt der. Vi har alltid tenkt oss tre, men han sier han ikke er så sikker på det lenger.. Et lite slag i magen for meg hvis det ikke blir flere må jeg innrømme, men jeg er selvsagt mer enn takknemlig for å ha to friske barn. Og vi har det forsåvidt ikke travelt, så han kan jo bestemme seg for å prøve igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen! :)

Gratulerer Stinelin! :)

Vi flyttet inn i enebolig i slutten av august, og har ennå ikke Internett (vi venter visst på fiber :roll: ), så KG er det lenge siden jeg har vært innom. Men det er alltid like koselig å kikke innom.

Frøken Fryd er en fin, morsom, tenkende, omsorgsfull røverjente; ) Og Lillemor er fortsatt en roligere type enn storesøster, men barnehagestart har fått fram litt mer bein i nesen hennes også :fnise:

Jeg er klar for nummer tre, men Mannen er ikke helt der. Vi har alltid tenkt oss tre, men han sier han ikke er så sikker på det lenger.. Et lite slag i magen for meg hvis det ikke blir flere må jeg innrømme, men jeg er selvsagt mer enn takknemlig for å ha to friske barn. Og vi har det forsåvidt ikke travelt, så han kan jo bestemme seg for å prøve igjen ;)

Takk :)

Vi gikk flere runder om vi skulle gå for nr.3. Jeg husker jeg ble overrasket over hvor lei meg jeg ble en gang mannen mente det var nok med to...

Vi har hatt minsten på vårt soverom i nesten to år, ting ble litt enklere da han fikk eget rom, og mannen så litt lysere på det igjen, haha...

Neida, han har egentlig lyst på flere barn, men man kan jo bli overveldet over hvor intenst det er enkelte ganger. Nå løsner det litt både med bolig og jobben hans, og han vet jo også at vi ikke blir yngre (er begge 34), så da lar vi det stå til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei alle sammen!  Hvordan står det til midt i julestria? 😉 Jeg synes egentlig det er er feil å kalle det julestri. Synes det er veldig kos jeg 😊😊

 

L er helt fantastisk om dagen. Han er så snill og god. Går rundt å sier: "Mamma,  jeg ælsker deg!" (Bruker Æ for alle ord med E) Da smelter jeg litt da....😍 Han trives godt på stor avdeling i barnehagen og han har utviklet seg mye i høst. Han har jo nekta å kle på seg selv, helt fram til nå. Nå greier han å kle på alle plagg selv, så det er supert og ikke minst deilig å slippe å kle på 2 stykker. Ellers er det gøy med filmer som Karsten og Petra, Peter Pan, Knerten og Emil 😊 Lillesøster er stort sett godkjent men en smule irriterende og intens til tider og det er jeg helt enig i. Hun har jo akkurat blitt 2 år så vi er i DEN fasen 😅

 

Hvordan går det med dere som venter flere barn? Formen god? Tungt? Greit? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Ara, julestria er bare koselig! Vi koser oss med litt baking, har satt ølet og skal snart bake lefse. Eneste skåret i gleden er at jeg må hoppe over rakfisken og rødvinen.

Eldstemann satte ord på den fine førjulstida i går: "Åh, det ER så mye å gjøre før jul..!"

Jeg: "Hva tenker du på da?"

Han: "Vi må jo synge julesanger, gå rundt utejuletreet, åpne adventskalender, bake pepperkaker og sette ut grøt til fjøsnissen!" :rodmer:

 

Ellers går det veldig fint med meg og magen. :) Er i den fineste tida nå, ikke noe vondt eller ubehag, bare mer sliten enn vanlig og har endel kynnere på kvelden. Var på ultralyd i går og så en frisk og rask gutt, så nå er vi bare lykkelige og takknemlige for at det ser ut til å gå bra for tredje gang. :smilorange: Har liksom vært usikre på om vi virkelig kan være så heldige gang på gang. Svigermor oppfører seg som syv sorger siden det blir enda en gutt. Ser for meg den ståheien og ikke minst prinsessebonanzaen om det hadde vært ei jente. Hun sa hun har kjøpt flere jenteklær i påvente av et barnebarn "av riktig kjønn", og jeg sa at det er sikkert grunnen til at hun får 6 guttebarnebarn på rappen… :rolleyes: Vi har slitt litt med forskjellsbehandling mellom guttene også (fra besteforeldrene), så for lillebror på 2 år sin skyld tror jeg det blir greit å få en lillebror for å ikke forsvinne helt i mengden. (Hadde selvfølgelig vært takknemlig for jente også altså, ikke misforstå.)

Veldig spente på tiden rundt fødsel, da eldstemann har bursdag akkurat rundt da. Jeg skal jo ha KS, og datoen ser ut til å bli like før bursdagen hans. Tror enten jeg må be om å få utsette keisersnittet litt eller feire bursdagen på forhånd, frister lite å ha  helt fersk nyfødt i barneselskapet. Alt en skal tenke på…! :P Rart med det når en har flere barn, akkurat nå føles bursdagen til eldstemann viktigere enn keisersnittet, hehe… Med førstemann var absolutt ingenting viktigere, nå er det flere å ta hensyn til gitt!

Håper dere andre også har en fin førjulstid! :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ikke vært innom her siden september, og så titta jeg tilfeldigvis innom nå! Jeg synes også det er kos med jul, men jeg har veldig lav terskel for hva jeg skal få ordna til jul. Vi bakte lefser her i helga som var med familien og så skal vi bake pepperkaker og lage noe snop. Ellers har vi pynta litt på de få plassene det går an å sette fra seg ting. Lillesøster river ned alt hun får tak i og putter alt i munnen, så orker ikke sette ut noe særlig i år. Er sånn ca ferdig med julegaver, får julekort i posten snart sånn at jeg får sendt ut dem, og så vet jeg ikke hva som gjenstår. Juletreet? 

Vi har jo flytta inn i huset nå og det er jo mange andre ting vi kan holde på med, for det er ikke på langt nær ferdig oppusset. Men vi stresser ikke med det. Ellers har flyttingen gått over all forventning for lillemann. Han har det veldig fint i barnehagen, alle de 20 barna er født i 2012, så nå har han mange på samme nivå og med samme interesser. Det ble litt ensomt for han i den gamle barnehagen etter han begynte på storeavdelinga fordi de nærmeste guttevennene hans flyttet og ble igjen på småbarnsavdelinga, mens jentevennene ikke alltid ville ha han med på leiken. Guttene på storbarnsavdelinga hadde litt dårlig språk og var litt mer fysiske i leken enn det lillemann er. Han er jo ganske rolig. Liker å perle og klippe og lime og sånn. Lillesøster er litt samme type. De er veldig kosete med hverandre og liker å være sammen, men lillemann er litt slem mot henne noen ganger og dytter og stenger veien for henne så hun ikke kommer frem. Heldigvis sier hun ganske tydelig ifra! :ler: 

Jaja, ble veldig langt dette. God jul til alle sammen, både dere som er så gærne at dere skal ha flere unger og vi andre som er fornuftige (late :ler: ) og stopper på to! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint sagt av storebror, Stinelin! De glimter stadig til nå, syns jeg. Småen sladrer feks om alle julegavene han lager eller kjøper. Hemmelighet, hva er det? :ler: Men svigermora di må ta seg en bolle, altså! Det går ikke an å si sånn!! Det er i hvert fall skikkelig dårlig gjort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en lillebror, Stinelin! Høres kjempegøy ut med tre gutter :) Hadde vi skulle hatt fler hadde jeg ønsket meg enda en gutt. Men for ei svigermor! Er det mulig!:/           

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Vi kommer stadig mer "på plass" i huset (tar sin tid å bo seg ordentlig inn), og alle trives veldig godt. Jentene går i bhg i nabokommunen som vi flyttet fra - og vi jobber der både Mannen og jeg - men fra høsten av blir det barnehageplass her i kommunen, bare 2,5km å gå/sykle (nå kjører vi halvannen mil). Det blir bra! De har også to jevnegamle venner begge snuppene, så håpet er at de havner på samme gruppe som vennene :)

Har merket etter jul at Frøken Fryd er stadig lettere å ha med å gjøre i forhold til trass, og hun kan nå godta et nei uten at det blir ramaskrik. O' lykke! Hun kan henge litt med geipen, men det er mye lettere å få henne til å forstå regler og konsekvenser, og hun prøver også å lære det videre til lillesøster ;)  

Jeg er fortsatt babysyk, men Mannen er fremdeles ikke helt på samme planet som meg, så jeg smører meg med tålmodighet og håper det faktum at vi skal bli tante og onkel igjen i september kan vekke litt babysyke hos han snart også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Hallo alle sammen! Går det bra med dere? Stinelin, hvordan er tilværelsen som 3 barnsmor? :)

 

Her har det gått i ett siden januar. Da fikk jeg 100% jobb på skole så nå var det veldig deilig å få sommerferie etter et hektisk halvår. Får vondt av barna som må grytidlig i barnehagen og har lange dager. Men vi koser oss masse i helgene og heldigvis har vi kjempesnille besteforeldre som henter barna av og til og gir de en fridag osv. Så de lider ingen nød :)

Blir ikke typisk familieferie på oss i sommer, men en tur med barnas båt til Kiel eller Danmark. Ellers koser vi oss i nærområdet. Standa, hytta og hos mine foreldre. Har også skaffet oss et passe stort basseng i hagen så der kan vi ligge å duppe på varme sommerdager :) Vant et 4 manns telt som vi må få testa også!

Ønsker dere alle en god sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :)

Her går det fint, men travelt er det! Kombinasjonen treårstrass, blødende brystvorter og høysesong på gården er noe jeg helst vil glemme, men ellers går det helt strålende! :nigo: Mannen er fantastisk, og det bør han være, ellers går familien i stå... Har vel ikke vært så avhengige av hverandre siden vi var nyforelsket, men nå på en litt mindre romantisk måte enn da. :rolleyes:

Småen på 2mnd er bare helt herlig, og denne gangen storkoser jeg meg med babytiden! Kanskje fordi jeg vet det er siste gangen. Blir skikkelig vemodig og trist når jeg pakker bort for små klær. :sukk:

Ellers skulle jeg gjerne hatt ett ekstra sett armer og et par ekstra ører. Alltid noen som trenger meg... Har rukket å angre på valget noen få ganger, men det stikker ikke dypt altså. Veldig godt fornøyd med familien vår :rodmer:

Håper alle andre her også har det fint, og nyter sol og sommer!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg har gått ned til 80% stilling (for å kunne være litt mer hjemme med barna, og ikke bare være på jobb), så synes jeg det er travle tider og dagene flyr avgårde - også ferien (som er over om en uke :dry:). Men travlere skal det vel bli, for i februar kommer nemlig nr. 3! Det er altså rimelig ferske nyheter og vi har ikke fortalt det til verken jentene eller familie og venner. Mannen har trengt litt tid til å venne seg til tanken, men han sa ihvertfall her en dag at når det først ble sånn, så håpet han litt på en gutt ;) Sett bort fra at jeg er trøttere og blir fortere sliten enn normalt, er ganske oppblåst (magemuskler har jeg vel ikke etter de to forrige svangerskapene :blush::fnise: ) og kan bli litt småkvalm når jeg er sulten, så er formen fin og jeg krysser fingre og tær for at det holder seg sånn. Jeg har jo to ganske fine svangerskap bak meg, og håper at dette/siste svangerskapet også blir det :rodmer:

:sol: Ønsker alle dere travle småbarnsmødre en riktig fin sommer! :sol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...