Gå til innhold

Ned 5 kilo før jul


helenaa

Anbefalte innlegg

Glemte å svare deg, Monroe på det om video. Hvilken Jillian-video tok du? Jeg er veldig takknemlig til den dama der. Hun er jo beinhard og streng og alt det der, men det var videoene som fikk meg opp av sofaen og til å like å trene! :) også liker jeg jo ikke treningsstudio, jeg vet ikke engang hvorfor. Er som om jeg mister all motivasjon og interesse og noe som helst av å være der, blir bare gående rundt og se slapt på apparatene, prøve halvhjerta her og der og se på klokka.

Men det kan jo hende det kan endre seg i og med at jeg generelt er mye mer motivert nå, så det kan hende jeg plutselig får lyst igjen! Men foreløpig syns jeg at kickboxing, jogging og video er en fin kombinasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Off, beklager Gerpardieu, jeg leste helt feil... tror det gikk litt fort i svingene... tolka det feil. Beklager :) svarer mer senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57,4 idag... blandet feelings. Men kjekt å se fem tallet synes jeg. Hadde jo delmål som 58 og videre mål til 55, så jobber meg mot 55 kg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57,4 idag... blandet feelings. Men kjekt å se fem tallet synes jeg. Hadde jo delmål som 58 og videre mål til 55, så jobber meg mot 55 kg nå :)

Må si jeg blir bekymra for deg, jeg, Monroe. Såpass at jeg lå og tenkte på det leenge i går kveld da jeg skulle sove. Føler jo vi har blitt så godt kjent alle sammen i denne tråden. 55 er veldig, veldig lite for deg, syns jeg. Og du vet jo at jeg sier dette i beste mening og ikke kritiserer deg. Bare fordi jeg tenker på deg og vil du skal ha det bra. Og fordi jeg bekymrer meg når du spiser lite fordi du har så mye vondt, og likevel kjenner en viss glede over å gå enda mer ned.

Du er jo så flink til å spise sunt og tenke masse på bra kosthold, egentlig! Men det er jo ikke så lett nå når du har så mye magesmerter. Dessuten snakka du jo om å bygge muskler, og da kan du ikke fortsette å rase ned i vekt. Huff, håper du ikke tar dette som kritikk, altså. Du vet jo at jeg bryr meg om deg.

Men du er 173 cm høy. Nå når du veier 57 har du en BMI på 19. Altså i heeelt nedre del av normalvekt. (Det blir undervekt om du er under 18,5). Og hvis du går enda lenger ned, til 55, havner du faktisk på 18 og undervektig. Å være undervektig kan også være farlig, selv om det fører med seg andre "farer" enn det overvekt gjør.

Det er jo mange her inne som sier at idealvekt er høyden minus 110. Da skulle du veid 63. Jeg syns den målinga er for ille også, jeg syns nemlig jeg selv hadde vært for tynn med 54 kilo.

Og om jeg tar min høyde (164) og trekker fra hele 118 (som er det du må trekke fra din høyde for å få 55 kg) får jeg 46. Da skulle jeg altså gått ned ytterligere 12 kilo fra det jeg veier nå, og nå er jeg jo veldig slank blitt! Da måtte jeg jo hatt XXS i klær, minst, og hadde blitt helt ekstremt tynn. (Nå sier jeg ikke at du er det, for nå har jeg jo ikke sett hvordan du ser ut, men dette med høyde og vekt som regnemetode finnes jo for at man skal kunne beregne noenlunde, selv om den ikke tar hensyn til muskler og sånn).

Du må ikke sammenligne deg med oss her inne uten å ta høyden din i betraktning. Er noe ganske annet når vi som er rundt 165 veier rundt eller under 60 kg (mener å huske at Dragonfly også er rundt der et sted i høyde), og deg selv som er nesten 10 cm høyere enn oss.

Har lyst til å bare gi deg en stor klem og fikse magen din så du orker å spise ordentlig igjen. Jeg vil i alle fall fortelle deg at å gå ned til 55 er i alle fall ikke sunt, så jeg håper du kan ta det til ettertanke.

Jeg kommer til å være uten data i helga, så jeg får ikke sett om du har svart. Men vil bare sende deg en stor, varm klem og si at du er kjempeslank og bra nå! Og at jeg virkelig håper du får fiksa magen og alt det der og begynner å gå tilbake til å lage masse mat, spise masse mat og ikke veie deg så ofte, som før!:)

:klemmer: og :klem:

On topic: Får ikke trent noe særlig i helga, tror jeg, men trente i alle fall med video både mandag og tirsdag!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg blir bekymra for deg, jeg, Monroe. Såpass at jeg lå og tenkte på det leenge i går kveld da jeg skulle sove. Føler jo vi har blitt så godt kjent alle sammen i denne tråden. 55 er veldig, veldig lite for deg, syns jeg. Og du vet jo at jeg sier dette i beste mening og ikke kritiserer deg. Bare fordi jeg tenker på deg og vil du skal ha det bra. Og fordi jeg bekymrer meg når du spiser lite fordi du har så mye vondt, og likevel kjenner en viss glede over å gå enda mer ned.

Du er jo så flink til å spise sunt og tenke masse på bra kosthold, egentlig! Men det er jo ikke så lett nå når du har så mye magesmerter. Dessuten snakka du jo om å bygge muskler, og da kan du ikke fortsette å rase ned i vekt. Huff, håper du ikke tar dette som kritikk, altså. Du vet jo at jeg bryr meg om deg.

Men du er 173 cm høy. Nå når du veier 57 har du en BMI på 19. Altså i heeelt nedre del av normalvekt. (Det blir undervekt om du er under 18,5). Og hvis du går enda lenger ned, til 55, havner du faktisk på 18 og undervektig. Å være undervektig kan også være farlig, selv om det fører med seg andre "farer" enn det overvekt gjør.

Det er jo mange her inne som sier at idealvekt er høyden minus 110. Da skulle du veid 63. Jeg syns den målinga er for ille også, jeg syns nemlig jeg selv hadde vært for tynn med 54 kilo.

Og om jeg tar min høyde (164) og trekker fra hele 118 (som er det du må trekke fra din høyde for å få 55 kg) får jeg 46. Da skulle jeg altså gått ned ytterligere 12 kilo fra det jeg veier nå, og nå er jeg jo veldig slank blitt! Da måtte jeg jo hatt XXS i klær, minst, og hadde blitt helt ekstremt tynn. (Nå sier jeg ikke at du er det, for nå har jeg jo ikke sett hvordan du ser ut, men dette med høyde og vekt som regnemetode finnes jo for at man skal kunne beregne noenlunde, selv om den ikke tar hensyn til muskler og sånn).

Du må ikke sammenligne deg med oss her inne uten å ta høyden din i betraktning. Er noe ganske annet når vi som er rundt 165 veier rundt eller under 60 kg (mener å huske at Dragonfly også er rundt der et sted i høyde), og deg selv som er nesten 10 cm høyere enn oss.

Har lyst til å bare gi deg en stor klem og fikse magen din så du orker å spise ordentlig igjen. Jeg vil i alle fall fortelle deg at å gå ned til 55 er i alle fall ikke sunt, så jeg håper du kan ta det til ettertanke.

Jeg kommer til å være uten data i helga, så jeg får ikke sett om du har svart. Men vil bare sende deg en stor, varm klem og si at du er kjempeslank og bra nå! Og at jeg virkelig håper du får fiksa magen og alt det der og begynner å gå tilbake til å lage masse mat, spise masse mat og ikke veie deg så ofte, som før!:)

:klemmer: og :klem:

On topic: Får ikke trent noe særlig i helga, tror jeg, men trente i alle fall med video både mandag og tirsdag!:)

Oi, jeg må bare starte med å si... for et utrolig godt menneske du er Rainbow! Ønsket jeg viste hvem du var, og virkelig kunne fortalt det til deg "live"... du er alltid så positiv og bryr deg om alle her inne, og du bryr deg veldig om meg, det er veldig veldig godt synes jeg :klemmer: Flere snille mennesker som deg skulle vi hatt på denne jord!

Ja, vet ikke helt hva jeg skal si jeg... på mange måter så var det en tankevekker... og du "kjenner" meg jo godt, og vet litt historie bak ting også. Men jeg følte likevel at jeg bare må rette opp i noen få ting;

Jeg vet ikke helt sikkert om jeg er 170 eller 173, det har vist begge deler flere ganger, men idag skal jeg faktisk måle meg skikkelig, er jo greit å vite. Men bare i cm-forskjell på bmi kalkulatoren gjør jo at man da blir undervektig, så det sier jo seg selv at den ikke er heeelt rett, likevel må jo skillet være et sted så klart!.. menmen, så la oss si jeg er 170 da, da blir bmi'en ved 55kg, rundt 19,3. Det vil si Normalvektig, men likevel langt nede på grensen. Men det jeg vil frem til er at vi er alle veeeeeeeeldig forskjellige! Jeg ser jo noen som veier like mye som meg og er like høy som meg, og der stikker beina ut her og der... det gjør det ikke på meg(ikke fra mitt syn ihvertfall..), og fettet fordeler seg veldig forskjellig på kroppen.. jeg vet med meg selv at jeg aldri ville gått ned til 55, bare for å være der... ingen får vite vekten min utenom dere uansett. Og dere vet at jeg ikke er så opptatt av vekten til vanlig, men nå følger jeg med den både pga matlyset og dette, og pga jeg faktisk synes det er spennende og se hvor mye vi forandrer oss fra dag til dag(væske...). Og jeg skriver alle kg ned fra hver dag slik at jeg kan gi en oversikt til legen. Og det er ikke sånn at jeg spiser lite fordi jeg vil, jeg har bare veldig rar matlyst, og det har nok noe med det vi tror er magesår, og gjøre. Er en del problemer med den der magen min... så får bare sjekket det opp. Jeg har like fornuftig syn på mat nå som jeg har før, og gleder meg til jeg får tilbake matlysten min, og energien.. og kan bake og styre på igjen! Det er ingenting mer enn det jeg vil! Men, jeg får ikke kommet meg til lege før om en måneds tid, så frem til det får det bare gå som det går, jeg kommer nok ikke til å veie under 55 om en mnd akkurat. Er ikke så drastisk... jeg prøver så godt jeg kan å spise det jeg orker :) Så altså, 55kg er ikke nødvendigvis lite for en på 170-173... det handler veldig om hvordan kroppen er, hvordan vi er bygget og hvordan ting fordeler seg. Tro meg, jeg er ikke for tynn. Jeg elsker Marilyn Monroe, hun er mitt største forbilde... og en av grunnen er de fantastiske formene hennes... så tro meg, skinny not wanted :nei: Men slank, sterk og med formene på de rette plassene... der snakker vi kropp :lur:

Takk igjen Rainbow, for at du er et så fantastisk godt menneske som du er, og bryr deg så mye om andre... det gjør veldig godt å vite det, det skal DU vite :strix:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sukk: Jeg er sliten... Blir ikke noe trening i dag. Håper det går bedre utover i uka! Og dere da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: Jeg er sliten... Blir ikke noe trening i dag. Håper det går bedre utover i uka! Og dere da?

Noe spesielt som har skjedd? Eller er du bare sliten :) ? Ja, det bedrer seg nok, husk å få i deg masse vann.. og spis frukt! :)

Bra med meg, begynner endelig og føle meg mer og mer komfy med kroppen min fettprosentmessig, så om en uke eller to, vil jeg fokusere masse på styrke. Vil ha kardio rundt to dager i uka ( pluss turer hver dag med hund ), men ellers TUNG styrke, nå skal det STRAMMES OPP HER :lur: :lur:

Ellers er det to uker igjen til jeg flytter!!!!!!!!! :nigo:

Har også fått jobb i byen jeg flytter til, skal jobbe som pleiemedhjelper ved et sykehjem, og jobber hele sommeren... så blir ikke noe ferie sammen med meg og typen som vi hadde tenkt. Men vi kan dog spare til en enda "større" tur i vinterferien en gang. Høstferien går ikke, for da skal jeg få nye boobs! Hihi :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du begynner å bli mer fornøyd med kroppen, Monroe! Jeg skjønner hva du sier med at kropper ser forskjellig ut selv om man kan veie det samme, men en BMI i helt nedre del av normalvekt er jo også lite. Bra du tenker på det og tar vare på deg selv! Oppstramming og muskler er i alle fall kjempebra!

Men jeg ble glad for at du ikke tok det som kritikk og skjønner at jeg bare bryr meg om deg!:)

Blir sååå bra for deg å flytte sammen med kjæresten! :) Bra med sommerjobb også!

Oj, nye pupper, ja! Skummelt! Hehe! Jeg hadde vært så redd for arr og feil og sånn, jeg.

I dag har jeg tatt "Ripped" igjen, nest siste gang på Week 3. Var veldig slitsomt nå, ettersom jeg var borte hele helga og ikke har trent da. Men jeg gjennomførte, i det minste. Håper jeg får inn litt flere joggeøkter denne uka, for nå nærmer I Form-løpet seg veldig, og jeg har vært dårlig på å jogge i det siste!

Dumt du er så sliten, Dragonfly! Håper du føler deg bedre snart!:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går løp jeg fem kilometer uten pause!!! :hoppendeglad:

For første gang noensinne!

:digge:

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du begynner å bli mer fornøyd med kroppen, Monroe! Jeg skjønner hva du sier med at kropper ser forskjellig ut selv om man kan veie det samme, men en BMI i helt nedre del av normalvekt er jo også lite. Bra du tenker på det og tar vare på deg selv! Oppstramming og muskler er i alle fall kjempebra!

Men jeg ble glad for at du ikke tok det som kritikk og skjønner at jeg bare bryr meg om deg!:)

Blir sååå bra for deg å flytte sammen med kjæresten! :) Bra med sommerjobb også!

Oj, nye pupper, ja! Skummelt! Hehe! Jeg hadde vært så redd for arr og feil og sånn, jeg.

I dag har jeg tatt "Ripped" igjen, nest siste gang på Week 3. Var veldig slitsomt nå, ettersom jeg var borte hele helga og ikke har trent da. Men jeg gjennomførte, i det minste. Håper jeg får inn litt flere joggeøkter denne uka, for nå nærmer I Form-løpet seg veldig, og jeg har vært dårlig på å jogge i det siste!

Dumt du er så sliten, Dragonfly! Håper du føler deg bedre snart!:klem:

Ja, prøver å bli mer og mer fornøyd, og nå har jeg laget meg en plan slik at jeg skal gradvis øve meg på å spise mer og mer.. så idag er målet 1500 kcal, vil gjøre det gradvis men håper og være oppe i 2000 kcal til mandag. Skal jeg trene så mye som jeg gjør nå, og øke i muskelmasse bør jeg ligge på rundt 2500 faktisk!... så vi får se... tror det blir vanskelig å spise så mye. Men 2000 kan være et greit mål de dagene jeg trener :)

Vekten er jo morsom.... viser så mye forskjellig. Da jeg veide meg etter dobesøk idag tidlig veide jeg 57,8 trooor jeg det var. så gikk jeg på trening og kom hjem igjen og gikk på do, og veide meg ( hadde ikke spist noe idag før dette), og veide da 56,9 kg. Så det er rart hvor forskjellig det kan vise. Mne satser jo på at det endelige taller er 56,9 kg. Jeg trente ikke kondisjon, men styrke. Men det virker som om at vekten liksom må få lov til å stabilisere seg litt om morgenen. La oss si jeg står opp kl 08 da, går på do, og veier meg... og veier 60, så går jeg ut en tur med hunden eller bare generelt sett gjør noe annet i 30 min(men ikke spise eller drikke), og veier meg igjen så kan jeg veie 59,5 kg. Så min kropp i hvertfall.. må liksom " få våkne" og stabilisert seg litt virker det som...

Uansett. Vil la vekten være såklart. Men nå må jeg jo snakke med lege og div også, og mye frem og tilbake.

Synes du er så flink Rainbow, og flink og oppdatere her inne også... med nye resultater og mål! Og fem km UUUUUTEN pause, er suuuuperduuuuper bra!!!! Føler deg vel bra nå tenker jeg?? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en annen ting... nå er vi jo bare tre(?) igjen er inne, og alle har vel egentlig nådd trivselsvekten? Sånn noen lunde i hvertfall. Så jeg synes heller vi burde laga en ny tråd, kanskje om å øke i musklemasse eller noe annet? Eller følgt med på hverandres dagboker bare... for det blir feil å skrive her inne når ingen har mål med å gå ned, lenger... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe spesielt som har skjedd? Eller er du bare sliten :) ? Ja, det bedrer seg nok, husk å få i deg masse vann.. og spis frukt! :)

Bra med meg, begynner endelig og føle meg mer og mer komfy med kroppen min fettprosentmessig, så om en uke eller to, vil jeg fokusere masse på styrke. Vil ha kardio rundt to dager i uka ( pluss turer hver dag med hund ), men ellers TUNG styrke, nå skal det STRAMMES OPP HER :lur: :lur:

Ellers er det to uker igjen til jeg flytter!!!!!!!!! :nigo:

Har også fått jobb i byen jeg flytter til, skal jobbe som pleiemedhjelper ved et sykehjem, og jobber hele sommeren... så blir ikke noe ferie sammen med meg og typen som vi hadde tenkt. Men vi kan dog spare til en enda "større" tur i vinterferien en gang. Høstferien går ikke, for da skal jeg få nye boobs! Hihi :lur:

Aw, takk for at du spør! Jeg har endelig begynt å jobbe litt igjen etter å ha vært utbrent veldig lenge. Det er en veldig uvant belastning for kroppen, og det går veldig opp og ned. Noen dager er jeg melankolsk og har ikke noe energi, andre dager går alt veldig bra og jeg er glad og fornøyd. :) Denne uka har jeg klart å trene 3 ganger i tillegg til å ha vært på jobb 4 dager! :biggrin: Og i går skulle jeg på en liten joggetur, men så hadde jeg plutselig masse energi, og da jeg kom tilbake til bilen hadde jeg visst tilbakelagt en hel mil! :hakeslepp: Jeg jogga ikke hele veien, men ganske så lange strekk av gangen, sånn type jogge 2 km, gå 500 m, jogge 2 km, gå 300 m... :) Jeg ble veldig fornøyd med det! Og det er så herlig når man er ute i naturen og man kommer inn i en flyt, slik at det plutselig er lett å jogge og man får den runner's high-følelsen... :hoppendeglad: Men jeg tror endomondo overdriver litt, da, for den sa jeg hadde forbrent over 650 kcal tror jeg det var. Det hørtes fryktelig mye ut! Og jeg tror den underdriver avstanden, for jeg hadde med ipoden også, og den sa jeg hadde tilbakelagt nesten 12 km. Så jeg vet ikke hvor langt jeg var på meteren, men i hvert fall en mil :)

Styrke høres bra ut! Jeg har satt abo'et på treningsstudioet på pause i sommer, for det er så kjedelig å være der inne når man kan være ute, men til høsten vil jeg også starte med tyngre styrke igjen. Begrenset hvor mye styrke jeg får gjort med bare kroppsvekta. Følger du noe program? Jeg fulgte RYP, men det ble veldig kjedelig i lengden... Tenkte kanskje å ta noen PT-timer og få lært meg en del så jeg kan variere øvelsene litt.

I går løp jeg fem kilometer uten pause!!! :hoppendeglad:

For første gang noensinne!

:digge:

Å, wow, fem kilometer i strekk er jo kjempelangt!! Gratulerer! :duskedame:

Men en annen ting... nå er vi jo bare tre(?) igjen er inne, og alle har vel egentlig nådd trivselsvekten? Sånn noen lunde i hvertfall. Så jeg synes heller vi burde laga en ny tråd, kanskje om å øke i musklemasse eller noe annet? Eller følgt med på hverandres dagboker bare... for det blir feil å skrive her inne når ingen har mål med å gå ned, lenger... :fnise:

Jeg har fortsatt igjen den derre kiloen, da :fnise: Jeg tar det ikke så tungt, så den går ikke så lett bort, når jeg ikke målrettet prøver å få den bort. Og 61 kg er egentlig helt fint. :)

Ja, kanskje det, noe med å forme kroppen i stedet for vektmål... Men det er synd vi mista de andre som skrev her! Lurer på hvordan det går med dem, håper de har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er I Form-løpet gjennomført!

Det gikk kjempebra! Litt over en halvtime og løp så godt som hele veien. Frister til gjentagelse! Tenk at jeg har vært med i et LØP!!!

Hvordan gikk det med deg, Dragonfly?

Hmmm, skal vi lage ny tråd, altså? I stedet for å skifte navn på denne eller bare beholde den? Kanskje like greit, kanskje vi får med noen flere også? Men denne er jo også så fin, hehe! Men trist at alle har blitt borte og at vi bare er tre igjen. Får litt lyst til å skrive PM til alle og si at vi savner dem, tjihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...