Gå til innhold

Ned 5 kilo før jul


helenaa

Anbefalte innlegg

Jeg har 5 "graviditetskilo" som fortsatt sitter på, 7 mnd etter fødselen. Nå er det slutt.

Planen er å spise litt sunnere generelt, og kutte ned på kaker/godis spesielt. Og å trene 2 ganger pr. uke. Hver fredag er det offisiell veiedag for meg, for da holder jeg motivasjonen oppe hele uka, dvs hverdagene.

Er det noen som vil være med? Det ville være ekstra motiverende å melde fra til noen, og å ha et sted for skryt og klaging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fireflies

Jeg er med! Vel, det har jeg for så vidt vært i snart et år. Problemet er bare at når jeg først kommer i gang, sliter jeg med å følge opp :ler:. Fra mandag av skal jeg ta meg selv i nakkeskinnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! :)

Mitt eneste problem er at jeg ikke helt vet om jeg stoler helt på vekta mi, den viser veldig mye forskjellig og virker ikke som står støtt på "alle fire bein". Men jeg håper på at den likevel skal kunne vise sånn cirka når jeg har gått ned 5 kilo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med!

Har faktisk ikke vekt hjemme, men det er sånn ca 5 kilo som er målet mitt også. Tenker at det skal merkes godt på både klær og kondis.

For meg er ikke antall kilo viktig, men jeg vil stramme opp litt, bytte ut noe fett med muskler og generelt ha bedre samvittighet for å ta vare på egen kropp.

Har nettopp begynt å trene litt styrke, skal etterhvert komme i gang med litt kondistrening også, er planen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Jeg har litt startvansker, men har i alle fall ikke spist godis de siste dagene. Og skal på trening i morgen (kondis og styrke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er med! :) har planer om å begynne på lavkarbo, og spise 4 måltider hverdag. Også skal jeg begynne på Elexia og ridning igjen, gleder meg veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med :o) Kan ikke akkurat skylde på graviditet, men har også 5 kg som skal bort. Jul er ett fint mål. Har gått ned 6 kilo siden januar uten veldig store annstrengelser, så burde klare 5 de neste måndene. Har planer om å trene litt mer systematisk, må bare se hvordan ukedagene til høsten blir seende ut. Inntil tar jeg det litt som det kommer. Prøver å benytte meg av skogsveier så lenge det går i forhold til været, så får jeg heller trekke inn når det blir gjørme og skitt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og henge meg på.

Jeg har tatt av 8 kg siden jul. Så kom sommerferien og det ble en lang pause, men har klart holde vekta stabil.

Har 5 kg igjen til "målet" er nådd.

Trening er ikke helt det jeg elsker, men vi er mye ute på turer i marka og fjellet.

Så det blir flere høstturer, og selvfølgelig litt endringer i matveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, alle!

I morgen er det veiedag for meg. Er dere med? Jeg håper på et ekstra bra resultat i morgen, siden jeg var unormalt høyt forrige uke...

Jeg har trent i dag, og tok en banan til kaffen mens resten av familien spiste is. Det var faktisk ikke så stort offer, men det er vel fordi jeg såvidt har begynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønnfi

Jeg er med.

Klarte 5 kg før sommeren, holdt vekten stabil over ferien og er klar for en ny runde.

Trening begrenser seg til raske spaserturer på 5-8 km minst 5 ganger i uka, også har jeg kjøpt Zumba til Wii som skal forsøkes i helga :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det veiedag for meg. Er dere med?

Jeg gikk på vekta i dag 75,2 kg. Litt skuffa på ett vis siden jeg har ligget mellom 75,5 og 74,5 de siste 2 ukene og jeg har egentlig vært ganske flink til å trene. MEN - jeg skal jo ærlig innrømme at jeg har hatt helger med gode utskeielser, spesielt vin. :perebrus: Full skjerpings nå som skoleferien er over! :) (Jeg har jo lurt meg selv til å tro at det er ferie for meg også hele skoleferien - deilig var det, men nå er den slutt! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjelder det så se framover, Isfrid!

Jeg hadde minus 0,8 kg i dag, og er veldig fornøyd. Men det skal sies at vekta var kunstig høy sist jeg målte. Er spent på neste uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jammen det ble et kakestykke i går... Men bare ett! Og i dag er det trening igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med!!!! :)

Mine fem kilo henger igjen etter et svangerskap som endte for 22 måneder siden... :sjenert: Men aldri forsent å begynne... :) Greit å komme tilbake til utgangspunktet før vi begynner å prøve på nummer to...

Har hatt endel halvhjerta forsøk de siste to åra da, men i går spurte broren min om jeg ville være med han å begynne å trene, også "traff jeg dere" idag, så nå har jeg bestemt meg for at dette er tegnet på at det er nå det skal skje!!! :fnise:

Har alltid tenkt at mandag er en naturlig veiedag og mulighet for en "ny start", men fredager er jo en helt genial dag, for da slipper man å veie vannet som har dannet seg i kroppen etter en helg med litt vin og snacks... :) Så min første veiedag er nå på fredag, jeg har akkurat gjort avtale på treningstudio med bror og fornyet et gammelt abbonement på vektklubb.no..

Da er jeg i gang!!! :danser:

Middag idag: Kyllingfilet (tenker grill i finværet), ris og salat.

Og i efta skal jeg få med meg mann og sønn på en liten spasetur... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fireflies

Jeg gikk på vekta i dag 75,2 kg. Litt skuffa på ett vis siden jeg har ligget mellom 75,5 og 74,5 de siste 2 ukene og jeg har egentlig vært ganske flink til å trene.

Hvor mye tenker du å gå ned i vekt? Jeg veier også rundt 75, så vi har samme utgangspunkt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med - jeg er fem kilo tyngre enn "tjukkebollafeita"-grensa mi og burde helt klart gå ned enda mer, men fem er et passende startmål - så får jeg heller se om jeg fikser resten senere :)

Jeg begynte for to uker siden med moderat lavkarbo og har ikke gått ned noenting (under 100 gram kabo om dagen). Vurderer å sette grensa litt lavere og se om det nytter (f.eks 50 gram pr dag). Sykler til jobben når jeg får det til og trenger yoga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fireflies

Da har jeg veid meg. Var sikker på at jeg veide litt i overkant av 75, men det gjorde jeg ikke. Jeg veier 72kg per dags dato, så det var jo en gledelig overraskelse i seg selv :fnise: . Jeg vil ned til 60, så her er det en del som skal av. Dagens treningsøkt er en tur på omtrent 14km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med :yvonne:

Har 6 kg igjen sånn cirka, og trenger litt inspirasjon!

Begynte på 95 i 2009, var 75 i februar (etter en pause fra i fjor sommer), nå er jeg på 66 og vil ned til 60. Og de siste kiloene er ikke de enkleste :gjeiper: Har jo gått ned 9 kg i år så det er bare til å fortsette som jeg har begynt ikke sant?? :popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...