Gå til innhold

Noen som besto teoriprøven ved første forsøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk et slik gratis kort av kjørelærer på test på nettet. Tok den en gang og hadde 1 eller 2 feil. På teoriprøven hadde jeg 4 feil på første forsøk. Leste aldri boka.

Kunne sikkert ha lest mer, men etter 6 år i trafikken har jeg enda ikke hatt et uhell, selv om jeg kjører 40 mil i uka og en del i by.

Og det går ikke an å stå kun ved flaks. Man må ha god forståelse for å stå. Jeg synes ikke det er skummelt om folk ikke vet hvor mange meter det tar før man stopper om man bremser i 60km/t. Om noen står på teorien med flere feil om vikeplikt derimot, da hadde jeg vært mer skeptisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste litt i boka en kveld før jeg la meg, før moren min tvingte meg til å prøve å ta den. Jeg nekta, siden jeg trodde at jeg ikke kunne noen ting, men hun pusha på. Og bra var det, for jeg stod med kun èn feil :)

Lykke til, det går nok supert ;) Og hvis du stryker ser du i hvert fall hva du må lese mer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekkhistorier? Haha. Jeg klarte den på første forsøk, hadde verken øvelseskjørt eller lest noe særlig i boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apophis

Klarte teorien på moped på første forsøk og eg var den med flest riktige svar og best score, eg hadde knapt lest :gjeiper: To av vennene mine klarte det så vidt på tredje forsøk. Teori på bil er vel vanskeligere, men eg tipper teorien blir lettere enn oppkjøringa. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, stod på første forsøk. Gikk teorikurs, tok noen prøvetester på kjøreskolen (dette var visst obligatorisk på min kjøreskole før de ville melde opp folk til teorien) og leste gjennom boka en gang på forhånd. Synes det er skummelt hvor mange som stryker på teorien både én og flere ganger, og hvor mange som synes teorien er teit ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja noen av dere??:) jeg har "pugga" hele boka, og tenker at jeg kommer til å bestå ved første forsøk, men får skikkelig nedtur av alle skrekk historiene jeg har hørt. noen sier de har tatt den 13 ganger, andre sier at man må jukse for å bestå osv... så jeg vil gjerne høre deres erfaringer:)

Hvordan klarer man å jukse for å bestå? Du blir jo overvåket hele tida?

Jeg bestod på første forsøk. Men hadde lest boken 3 ganger. Først en gang fort, så engang samtidig som jeg skrev notater, også en gang fort igjen. I tillegg testet jeg MASSE på nett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig. Jeg stod på første forsøk. hadde skummlest boka en gang... de som stryker mange ganger har ofte ikke lest i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stått på første forsøk, på alle førerkortene mine. Pleier å lese gjennom boka dagen før, trafikkregler er ganske logisk, og nå som det er envalgsprøve er det ikke så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, besto i første forsøk, men prøvene var muligens enklere i "gamle dager". Det var multiple choice test med 30 eller 30 spørsmål, mener jeg å huske. Aner ikke hvordan det er nå. Tror jeg hadde 2-3 feil, mens maksgrensen var 6 eller 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestod også på første forsøk. Hadde tre feil.

Hadde lest gjennom boken, men brukte egentlig bare teoriprøver på nett i forberedelsestiden.

Jeg tror mange av feilene som gjøres i forbindelse med slike prøver, rett og slett har med tyding av spørsmål og alternativer å gjøre.

Les nøye gjennom spørsmålet og tenk over ordene som brukes. Det er stor forskjell på "bør" og "må" for eksempel.

Dette får du jo øvd deg på om du tar noen gode tester på nettet.

Derfor vil jeg anbefale å gjøre det i forkant av prøven, i tillegg til å titte i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besto overraskende nok på første forsøk. Husket da jeg trykket på "ferdig" knappen, at jeg lukket øynene og ikke turte å se på skjermen. For da jeg var 16 år og teoriprøva på Moped så strøk jeg første gangen med 3 feil for mye.

Men gleden var stor da jeg fikk melding på skjermen "Gratulerer du har Bestått Teoriprøven på bil" :)

Var verre med da jeg kom hjem, så trodde nesten ikke pappa det han så når jeg leverte beviset på at jeg hadde bestått. For verken min bror eller søster bestod på første forsøk, så han trodde neppe jeg klarte det med engang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besto på første. Hadde bladd gjennom boka en gang, og tatt noen tester på nett (og en testprøve på kjøreskolen), og pratet mye om bil og trafikk med kjøreskolelæreren min. Skjønner meg ikke på de som ikke består gang på gang, for meg kom det meste inn gjennom kjøringen i kjøretimene, og ellers var det bare å tenke litt logisk og faktisk lese spørsmålene man svarer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, stod på første forsøk. Gikk teorikurs, tok noen prøvetester på kjøreskolen (dette var visst obligatorisk på min kjøreskole før de ville melde opp folk til teorien) og leste gjennom boka en gang på forhånd. Synes det er skummelt hvor mange som stryker på teorien både én og flere ganger, og hvor mange som synes teorien er teit ...

Hvorfor i all verden er det skummelt? Det er dessverre ikke alle som er like teoretiske anlagt som deg. Selv om du synes det er lett å bestå teorien, kan det være mange grunner for at andre sliter med å bestå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også det er merkelig at mange stryker flere ganger på teorien. Man har god tid på seg, og dersom man har lest boken / tatt tester på nettet så burde det gå greit. Mye er også veldig grunnleggende og handler om tolkning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Kanskje vi som bestod på første forsøk fikk latterlig enkle spørsmål, mens de som stryker 2-3 ganger er så uheldig at de får mange dumme og rare spørsmål som gjør at man bare får lyst til å rive av seg alt håret.

Jeg tok teoritester på nettet og leste igjennom boken 1-2 ganger. Synes testen var ille nok. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besto på første forsøk med fire feil.

Hadde lest boken og tatt tester på teoritentamen.no og prove.no i et par uker.

Lastet også ned en app på iPhonen der man kan ta teoritesten så mye man vil, så ofte man vil. Appen kostet 45 kroner eller noe, og var virkelig verdt det. Jeg hadde vansker med å sette meg å lese, men denne testen var så grei å ta overalt.

Var kjemperedd for å ikke stå, fordi to av vennene mine strøk 2 ganger før de sto og sa at prøven var såå vanskelig.

Sånn typ: "Det er så vanskelig å regne ut bremselengde.. blabla" og "Jeg fikk feil spørsmål".

Med andre ord: De hadde ikke lest nok. Og.. Selvom jeg får 3'er i matte, så synes jeg matten på teoriprøven var greiest å hanskes med.

Også er det lurt å tenke logisk når man svarer. Jeg trodde jeg hadde så mange feil at jeg ikke kom til å bestå når jeg telte over. Men jeg svarte det jeg synes jeg var mest logisk og tenkte at det fikk stå til. Det funket veldig greit!!

Tror ikke at det handler om flaks, det handler om at man må lese!

Kjørelæreren min spurte meg hvor mange ganger jeg hadde tatt teorien når jeg sa at jeg hadde bestått teorien og trodde nesten ikke sine egne ører.

Problemet er at folk ikke øver nok!! Og det er faktisk ikke mye øving som skal til!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop28

Ja noen av dere??:) jeg har "pugga" hele boka, og tenker at jeg kommer til å bestå ved første forsøk, men får skikkelig nedtur av alle skrekk historiene jeg har hørt. noen sier de har tatt den 13 ganger, andre sier at man må jukse for å bestå osv... så jeg vil gjerne høre deres erfaringer:)

jeg gjorde det. kjøreprøven derimot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestod på første forsøk, med 3 feil. Hadde lest boka en gang og tatt mange tester på nett. Hadde hørt mange skrekkhistorier på forhånd om hvor vanskelig teorien var, men jeg tror at de som stryker umulig kan ha lest godt nok..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...