Gå til innhold

Ditropan mot overdreven svette


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, min mor sliter også med svette (men jeg har det verre)

Samme med min far, men ikke så mye som meg.

Anonymous poster hash: a8721...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med min far, men ikke så mye som meg. Anonymous poster hash: a8721...d05

Samme her, både bror og far plages, men ikke i nærheten så ille som jeg plages.

Anonymous poster hash: 3c987...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til lege på onsdag. Så får vi se om jeg får hjelp

Lykke til!

En del leger vet mye om dette, andre er helt kunnskapsløse og tror det er psykisk. Men de fleste klarer å henvise videre uansett. Man kan få psykiske plager av å ha hyperhidrose (som alle andre sykdommer), men det kommer av en fysisk feil.

Anonymous poster hash: a8721...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig sliter det på psyken å ha det sånn.

Jeg ba legen lese om medisinen før jeg kom. Så nå gruer jeg meg, jeg ber veldig sjeldent om hjelp fra lege. Og dette er jo et pinlig problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte dere ta noen blodprøver og undersøkelser?

Har tidligere sjekket alt på blodprøver uten at de fant noen grunn.

Som sagt må lege henvise deg videre til hudlege for å få ditropan/dridrase, men du kan jo prøve egazil, kanskje det funker veldig godt på Deg.

Jeg er så plaget, at de funker ikke mer enn 50-60% men det er bedre enn ingenting frem til jeg får ditropan.

Anonymous poster hash: 3c987...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, det gikk fort og greit. Fikk resept på Egazil (har tatt 1 nå), og henvisning til hudlege. Har levert fra meg henvisningen hos en hudlege, men jeg kom til å tenke på etterpå, er det forskjell i pris hos hudlege? Er noen private og noen offentlige? Jeg gikk bare til den nærmeste hudlegen som min fastlege nevnte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, det gikk fort og greit. Fikk resept på Egazil (har tatt 1 nå), og henvisning til hudlege. Har levert fra meg henvisningen hos en hudlege, men jeg kom til å tenke på etterpå, er det forskjell i pris hos hudlege? Er noen private og noen offentlige? Jeg gikk bare til den nærmeste hudlegen som min fastlege nevnte

Egazil får man hos fastlegen ja!

1 tablett tror jeg ikke du fårmye virkning av, leste en lege på nettet foreslo å ta 8 stk på morgenen, og det da skulle holde hele dagen. Så derfor bynte jeg rett på 4 da jeg fikk tablettene. Får litt tørr munn.

Jeg gikk og til minnærmeste hudlege, men han kunne ingenting om alvorlig hyperhidrose, var mer inne på botox på små områder. Tror det koster 300 og noe hos hudlegen.

Anonymous poster hash: 3c987...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja min fastlege kunne ingenting om dette, det var jeg som nevnte alle medisinene og hudlege. Har du merket noen bivirkninger av Egazil? Det kunne gå utover synet sto det, men jeg har ikke merket noe til det ennå. Kun litt munntørrhet foreløbig.

Endret av MalloryK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ennå ikke fått henvisning, men det er pga andre blodprøver jeg må få tatt først. Men skal prøve dridase. Uansett, om det er på hender eller ansikt, så kan det opereres bort også (ETS).

Anonymous poster hash: a8721...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt om dette hadde noen virkning på meg. Tok en pille igår, så en kl 06.30 inatt, og en kl 11 ca. Kom nettopp inn fra tur (nå er det veldig varmt ute), fortsatt veldig svett mellom beina. Men ikke i ansiktet (men kjennes ut som om kroppen VIL at det skal svette der, for jeg er ganske rødsprengt).

Kanskje jeg skal øke doseringen til 2 piller om gangen. Men dette er jo ganske dyrt, 1 kr pr pille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja min fastlege kunne ingenting om dette, det var jeg som nevnte alle medisinene og hudlege. Har du merket noen bivirkninger av Egazil? Det kunne gå utover synet sto det, men jeg har ikke merket noe til det ennå. Kun litt munntørrhet foreløbig.

Har kun munntørrhet. Passer på å ha vann med meg overalt å ta en sup nå og da.

Kan tenke meg du ikke merker det helt store med en tablett, jeg må som sagt pøse på hehe.

I det siste har jeg tatt 6 tabletter om morningen og 2 tabletter i lunsjen. Da holderdet ganske fint ut dagen.

Anonymous poster hash: 3c987...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det virker ganske greit. Ikke en dråpe svette i ansiktet, bare litt under armene. Men jeg fikk en del bivirkninger, så jeg måtte kjøpe øyedråper, nesespray med olje og sugetabletter mot munntørrhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til dere som vurderer Ditropan, prøv det! Har slitt med overdreven svette på hele kroppen i årevis, hovedsaklig under armer, i ansiktet og på ryggen. Gikk til fastlegen og fikk henvisning til hudlege som så ga meg Ditropan. Tar en tablett om morgenen og en på ettermiddagen og da er så godt som 100% svettefri hele døgnet. Og jeg pleide å svette selv bare ved å sitte stille.

Deilig å gå med annet enn hvite og svarte t-skjorter og slippe å bytte klær flere ganger daglig!

Litt munntørhet er eneste bivirkning til nå, men ikke til en sånn grad at det er plagsomt.



Anonymous poster hash: ed59f...2da
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som vurderer Ditropan, prøv det! Har slitt med overdreven svette på hele kroppen i årevis, hovedsaklig under armer, i ansiktet og på ryggen. Gikk til fastlegen og fikk henvisning til hudlege som så ga meg Ditropan. Tar en tablett om morgenen og en på ettermiddagen og da er så godt som 100% svettefri hele døgnet. Og jeg pleide å svette selv bare ved å sitte stille. Deilig å gå med annet enn hvite og svarte t-skjorter og slippe å bytte klær flere ganger daglig! Litt munntørhet er eneste bivirkning til nå, men ikke til en sånn grad at det er plagsomt. Anonymous poster hash: ed59f...2da

Gleder meg:)) hvilken by var du hos hudlege? Jeg skal bli innkalt innen november er over:)

Anonymous poster hash: 3c987...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orket ikke å vente på innkallelse, så gikk til en privat hudlege i Oslo og bare viste henvisningen der med hva som ble anbefalt. Fikk det da på dagen og betalte 800 kroner for timen. Syns det var verdt det, framfor å vente månedsvis :) Lykke til!



Anonymous poster hash: ed59f...2da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orket ikke å vente på innkallelse, så gikk til en privat hudlege i Oslo og bare viste henvisningen der med hva som ble anbefalt. Fikk det da på dagen og betalte 800 kroner for timen. Syns det var verdt det, framfor å vente månedsvis :) Lykke til! Anonymous poster hash: ed59f...2da

Et spørsmål til jeg håper du vil svare på:) hva koster en pakke med tabletter? Har hørt de er ganske dyr.

Anonymous poster hash: 3c987...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...