Gå til innhold

Tråden for masterstudenter


Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Raindrops
12 timer siden, Poppie skrev:

13 timers-dager HVER DAG. Jeg er så sliiiiiten!

Jeg heier på deg! Når skal du levere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte i forrige uke. Nå er det bare muntlig forsvar igjen.. :bond:

Gleder meg til dette semesteret er over. Har aldri hatt så mye å gjøre på så kort tid. Kan selvfølgelig takke meg selv som har sagt ja til alt dette her, men 110 studiepoeng denne våren + full jobb de siste par månedene (og frem til sommeren, før jeg deretter går over i full sommerjobb..) tar på. Dette skal jeg ALDRI gjøre igjen :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Raindrops skrev:

Jeg heier på deg! Når skal du levere? 

Takk! Jeg skal levere på tirsdag, men må levere senest søndag kveld/natt da jeg skal reise til Oslo ifb jobbintervju på mandag :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/26/2017 den 20.37, Strixvaria skrev:

Leverte i forrige uke. Nå er det bare muntlig forsvar igjen.. :bond:

Gleder meg til dette semesteret er over. Har aldri hatt så mye å gjøre på så kort tid. Kan selvfølgelig takke meg selv som har sagt ja til alt dette her, men 110 studiepoeng denne våren + full jobb de siste par månedene (og frem til sommeren, før jeg deretter går over i full sommerjobb..) tar på. Dette skal jeg ALDRI gjøre igjen :riste:

Hvordan klarte du 110 studiepoeng på ett semester samtidig som du jobbet fulltid på slutten?  Det er jo 2 års studieprogresjon på halvt år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops
På 27.5.2017 den 13.10, Poppie skrev:

Takk! Jeg skal levere på tirsdag, men må levere senest søndag kveld/natt da jeg skal reise til Oslo ifb jobbintervju på mandag :/

Masse lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymSjiraff skrev:

Hvordan klarte du 110 studiepoeng på ett semester samtidig som du jobbet fulltid på slutten?  Det er jo 2 års studieprogresjon på halvt år. 

Beinhard prioritering og god planlegging allerede før semesteret begynte :) Og de fleste fagene har ikke oppmøtekrav, ergo kan jeg lese i mitt tempo og legge opp løpet ettersom hva som passer for meg. Noen fag har f.eks. semesteroppgave som vurderingsform, noen har kun eksamen (og ingen arbeidskrav), og 50 av studiepoengene er mastergraden min. Den har jeg jo jobbet med også før semesteret begynte, og var heldigvis tidlig i gang med den. Så det går helt fint. Må legge til at jeg aldri har hatt noe mål om å få A i alt, og at jeg tar noen fag bare pga. egeninteresse - ergo er ikke resultatet i seg selv så farlig. Det gjelder ca. 30 av studiepoengene.

Dette blir imidlertid det eneste semesteret jeg skal ha denne typen progresjon. Hadde 60 studiepoeng i høst og det gikk fint, men har merket at det er mer slitsomt nå. Gleder meg til å bli ferdig for å si det sånn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Strixvaria skrev:

Beinhard prioritering og god planlegging allerede før semesteret begynte :) Og de fleste fagene har ikke oppmøtekrav, ergo kan jeg lese i mitt tempo og legge opp løpet ettersom hva som passer for meg. Noen fag har f.eks. semesteroppgave som vurderingsform, noen har kun eksamen (og ingen arbeidskrav), og 50 av studiepoengene er mastergraden min. Den har jeg jo jobbet med også før semesteret begynte, og var heldigvis tidlig i gang med den. Så det går helt fint. Må legge til at jeg aldri har hatt noe mål om å få A i alt, og at jeg tar noen fag bare pga. egeninteresse - ergo er ikke resultatet i seg selv så farlig. Det gjelder ca. 30 av studiepoengene.

Dette blir imidlertid det eneste semesteret jeg skal ha denne typen progresjon. Hadde 60 studiepoeng i høst og det gikk fint, men har merket at det er mer slitsomt nå. Gleder meg til å bli ferdig for å si det sånn :fnise:

Utrolig imponerende uansett hva slags karakterer du måtte få. Forstår godt du gleder deg til å bli ferdig. Arbeidslivet blir jo rene ferien etter en slik studieprogresjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Poppie skrev:

FERIEEEEEEE! :mynona:

Gratulerer med innlevering! 

Anonymkode: b05e4...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer med innlevering! 

Anonymkode: b05e4...234

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Gratulerer Poppie! :strix:

 

Har fått dato for muntlig. Håper på at det betyr at jeg i det minste står? :ler: 

Må få hørt med veileder hva som forventes. Skal visst presentere i 20 minutter, skal jeg da ha PowerPoint eller ikke? Hva skal jeg ta med? Og så forsvare den etterpå... Gruer meg, men gleder meg til å bli ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk A på masteren!!! Herregud, det hadde jeg aldri trodd da jeg grein på baderomsgulvet under innspurten. 😄

Føler med dere som kjemper dere gjennom de siste dagene og ukene nå, stå på!

Anonymkode: 70b76...b85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk A på masteren!!! Herregud, det hadde jeg aldri trodd da jeg grein på baderomsgulvet under innspurten. 😄

Føler med dere som kjemper dere gjennom de siste dagene og ukene nå, stå på!

Anonymkode: 70b76...b85

Gratulerer, knallbra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/30/2017 den 19.15, Verdande skrev:

Gratulerer Poppie! :strix:

 

Har fått dato for muntlig. Håper på at det betyr at jeg i det minste står? :ler: 

Må få hørt med veileder hva som forventes. Skal visst presentere i 20 minutter, skal jeg da ha PowerPoint eller ikke? Hva skal jeg ta med? Og så forsvare den etterpå... Gruer meg, men gleder meg til å bli ferdig!

Jeg har ikke levert enda, men har fått dato for muntlig, haha, så vet ikke helt med det dessverre. Men satser på at du står da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Nå er det bare 5 dager til jeg skal forsvare, og jeg har ikke begynt å forberede meg. Har ikke lyst heller. Kjenner jeg har skikkelig angst for å lese gjennom oppgaven. I tillegg har veilderen sagt at jeg bør være forberedt på en 5-minutters presentasjon der jeg sier litt om prosessen og resultata mine. Ikke noe voldsomme greier i forhold til hva andre må gjøre, men kjenner at jeg er så lite motivert. Jeg følte jeg var ferdig med den da jeg leverte for snart 1 mnd siden. Føler meg dessuten bombesikker på at jeg ikke klarer å snakke meg opp uansett. Men, jeg bryr meg ikke hva jeg får egentlig. Er ganske likegyldig til hva jeg får. Har jo starta på ny utdanning og har funnet ut at jeg skal forsette siden jeg trivest så godt og jeg får så gode karakterer. Men skal bli så uendelig godt når jeg skal slippe å tenke noe mer på denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som fikk A eller B på masteroppgaven, kan dere fortelle litt om deres opplevelse av muntlig eksamen? :) Hvis dere fikk vite karakteren på forhånd, gikk dere opp/ned eller beholdt karakteren etter muntlig? Hva fikk dere for spørsmål/kommentarer fra sensor? :)

Anonymkode: 1dc8e...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...