Gå til innhold

Tråden for masterstudenter


Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Møtet om masteroppgaven i dag. Skal velge veileder snart. Kjenner at neste år blir et laaaangt år. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal presentere problemstilling og prosjektrapport snart vi, og jeg har så vidt valgt veileder :fnise: Merker det er slik jeg føler meg: "Er dere seriøse? Meg? Nå? :skratte:"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det kan jeg godt forstå. ;) Selv sliter jeg må velge hva jeg vil skrive om. Og jeg må velge veileder. Hjelpes!

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre som skal levere i vår her?

Jeg skal det, men jeg forstår jammen ikke hvordan jeg skal klare å bli ferdig i tide :lete: Hvordan ligger dere andre an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre som skal levere i vår her?

Jeg skal det, men jeg forstår jammen ikke hvordan jeg skal klare å bli ferdig i tide :lete: Hvordan ligger dere andre an?

Jeg skal levere 15. mai. Har skrevet innledning, metode og materialer, og resultater. Så har igjen diskusjon, konklusjon, og sammendrag. Hvordan ligger du an? Jeg er forresten ferdig med alt labarbeid! Men tar fag ved siden av så kommer til å slite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen masterstudenter her som har fått sykemelding pga senebetennelse og utsettelse av innlevering? Hvor lang utsettelse fikk du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg skal levere masteroppgave til våren (15.mai) og jeg ser ikke hvordan det skal gå! sliter så sinnsykt med diskusjonen, og aner ikke hvordan jeg skal gjøre det! WRÆÆÆL!!!

Så har jeg igjen ca 50 sider å skrive (vi må skrive ca 100 sider), og det er ikke akkurat så fryktelig lenge jeg har igjen før jeg må lever fra meg....STRESS!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerer at jeg nå er halvveis ut i masterperioden, har skrevet 2 sider, lest nada og sitter fortsatt hele dagen og drikker kaffe og soser rundt på KG... Hvordan skal dette gååå?

Hjelper ikke på motivasjonen at oppgaven er dørgende kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerer at jeg nå er halvveis ut i masterperioden, har skrevet 2 sider, lest nada og sitter fortsatt hele dagen og drikker kaffe og soser rundt på KG... Hvordan skal dette gååå?

Hjelper ikke på motivasjonen at oppgaven er dørgende kjedelig.

Hvorfor skriver du masteroppgave om noe som er dørgende kjedelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver du masteroppgave om noe som er dørgende kjedelig?

MÅ du skrive 100 sider? Det må heldigvis ikke jeg.. blir nok ikke mer enn 60 - 70 tenker jeg, det er bedre å skrive bra enn langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver du masteroppgave om noe som er dørgende kjedelig?

Oppgaven ble på en måte valgt i siste liten når den opprinnelige (svært spennende!) oppgaven ikke kunne gjennomføres likevel. Ekstra kjedelig når jeg vet at jeg EGENTLIG skulle holdt på med noe veldig interessant med masse feltarbeid mens i stedet for sitter jeg inne på en mørk lesesal og aner ikke hva jeg skal ta meg til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgaven ble på en måte valgt i siste liten når den opprinnelige (svært spennende!) oppgaven ikke kunne gjennomføres likevel. Ekstra kjedelig når jeg vet at jeg EGENTLIG skulle holdt på med noe veldig interessant med masse feltarbeid mens i stedet for sitter jeg inne på en mørk lesesal og aner ikke hva jeg skal ta meg til...

Ånei, så kjedelig! Det hørtes ikke ut som en ideel situasjon.. (Og jeg er ikke så mye til hjelp nå akkurat) Men du får motivere deg med at du er ferdig om noen måneder, og da kan du jo gjøre hva du vil og få den jobben du har lyst på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal levere 15. mai. Har skrevet innledning, metode og materialer, og resultater. Så har igjen diskusjon, konklusjon, og sammendrag. Hvordan ligger du an? Jeg er forresten ferdig med alt labarbeid! Men tar fag ved siden av så kommer til å slite.

Sidetallsmessig ligger jeg jo greit an, har ca. 100 sider. Jeg mangler hele innledninga og avslutninga, og det er jo greit. Men: Akkurat nå skriver jeg på teorien - noe som gir meg lyst til å dunke hodet i veggen flere ganger om dagen. Det er så vanskelig!! Ikke minst må jeg også få alt jeg har skrevet til å henge sammen, rette analysen etter teorien og omvendt, noe som for tiden føles helt umulig...

Godt å klage litt her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ du skrive 100 sider? Det må heldigvis ikke jeg.. blir nok ikke mer enn 60 - 70 tenker jeg, det er bedre å skrive bra enn langt.

JA, i studiehåndboka står det at masteroppgaven må være på om lag 100 sider.

Jeg er helt enig i deg at det er bedre å skrive bra enn langt, men tydeligvis så skal en viss masteroppgave være så lang.. Hvor mange studiepoeng er masteroppgaven din? Kan jo være forskjell på det også.. Jeg har 45 studiepoengs master

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Skal levere i vår jeg også, 21. mai.

Har fått skrevet ned det meste utenom diskusjonen (og innledning/avslutning), noe jeg gruer meg forferdelig til. Vi skal skrive 50-70, jeg har per nå 47 sider som jeg er forholdsvis fornøyd med. Må bare få fingern ut og begynne med diskusjonen!

Jeg SKAL bli ferdig, med mindre noe skjer i mellomtiden. Har en helt overkommelig arbeidsmengde fremover, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

JA, i studiehåndboka står det at masteroppgaven må være på om lag 100 sider.

Jeg er helt enig i deg at det er bedre å skrive bra enn langt, men tydeligvis så skal en viss masteroppgave være så lang.. Hvor mange studiepoeng er masteroppgaven din? Kan jo være forskjell på det også.. Jeg har 45 studiepoengs master

Jeg har 60 sp, men det er sikkert ulike fagfelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal levere i vår jeg også, 21. mai.

Har fått skrevet ned det meste utenom diskusjonen (og innledning/avslutning), noe jeg gruer meg forferdelig til. Vi skal skrive 50-70, jeg har per nå 47 sider som jeg er forholdsvis fornøyd med. Må bare få fingern ut og begynne med diskusjonen!

Jeg SKAL bli ferdig, med mindre noe skjer i mellomtiden. Har en helt overkommelig arbeidsmengde fremover, tror jeg.

Da ligger du jo godt an:) Jeg har omtrent det samme igjen, skal se over resultatene og begynne på diskusjon! Gruer meg litt til å begynne på diskusjon, for det er jo veldig viktig med en god diskusjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Da ligger du jo godt an:) Jeg har omtrent det samme igjen, skal se over resultatene og begynne på diskusjon! Gruer meg litt til å begynne på diskusjon, for det er jo veldig viktig med en god diskusjon..

Ser ut som vi begge ligger godt an da!

Ja, god diskusjon er det viktigste..og føler hele oppgaven står og faller på at diskusjonen fungerer! Har en tendens til å skrive veldig lange og knotete setninger, med veldig passivt språk. Å jobbe mot dette er også hardt, siden god flyt i teksten er alfa og omega..

Heldigvis skiver jeg om noe interessant, det er en liten motivator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg. Ligger her og prøver å få noen tanker om hvordan jeg skal gjennomføre studiet. Det står helt stille :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...