Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Så fint at feiringen av Liten ble så bra.  Det er rart når de små plutselig blir så store, vi hadde det litt sånn når Vesla begynte på skolen i fjor. Og en intens liten mann er du ikke alene om å ha, her er Lillemann super mammadalt og klengete. Da gjør det utrolig godt å komme seg på trening og bare være Nótt, og få blåst alt kjipt ut av hodet.

Om du ønsker det må du gjerne prate med meg, bare send meg en pm. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fin evighetsoppdatering. :hjerte: 

Takk for at vi fikk feire sammen med Liten. Det var superkoselig. :jepp: Og vet du, jeg tenkte akkurat det samme som deg angående hvor åpen Liten var med så mange mennesker rundt seg. Jeg opplever det samme med A for tiden, så det er tydelig at de vokser mye på det å være størst i barnehagen, og skikkelig klare til nye utfordringer i livet.

Så trist at hodet ditt er kaos. Du må hyle ut om du trenger noe, hva som helst! Jeg er med på trening, gåtur, kaffedate, eller som en tømmestasjon for vonde tanker. :klem: Og si ifra om du vil at jeg skal ta kontakt med noen på dine vegne. Been there, done that, liksom. *knuseklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Verdande skrev:

Så herlig at feiringen ble bra! :strix:  Godt du har snille venner og naboer som kan hjelpe til med kaker!

Håper du får stablet deg mer på beina snart :klem: Det er jo så lange ventetider gjerne også på sånt, så jeg håper du får tatt praten med fastlegen snart! Det er ikke noe kjekt når hodet er rotete, det smitter så mye over på alt annet også! :sukk::kose:

Sender deg gode tanker! :klemmer:

 

15 timer siden, Nótt skrev:

Så fint at feiringen av Liten ble så bra.  Det er rart når de små plutselig blir så store, vi hadde det litt sånn når Vesla begynte på skolen i fjor. Og en intens liten mann er du ikke alene om å ha, her er Lillemann super mammadalt og klengete. Da gjør det utrolig godt å komme seg på trening og bare være Nótt, og få blåst alt kjipt ut av hodet.

Om du ønsker det må du gjerne prate med meg, bare send meg en pm. :klemmer:

 

4 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Så fin evighetsoppdatering. :hjerte: 

Takk for at vi fikk feire sammen med Liten. Det var superkoselig. :jepp: Og vet du, jeg tenkte akkurat det samme som deg angående hvor åpen Liten var med så mange mennesker rundt seg. Jeg opplever det samme med A for tiden, så det er tydelig at de vokser mye på det å være størst i barnehagen, og skikkelig klare til nye utfordringer i livet.

Så trist at hodet ditt er kaos. Du må hyle ut om du trenger noe, hva som helst! Jeg er med på trening, gåtur, kaffedate, eller som en tømmestasjon for vonde tanker. :klem: Og si ifra om du vil at jeg skal ta kontakt med noen på dine vegne. Been there, done that, liksom. *knuseklem*

Dere da :grine: Så fine dere er!! Tusen takk, en skal ikke se bort fra at jeg benytter meg både av det ene og det andre tilbudet her :hjerte: 

Det hjelper på å prate litt om det da..jeg sto på gulvet her om kvelden og sa at enten snakker vi ellers reiser jeg :sjenert: Ikke som i for alltid altså, men jeg vurderte altså sterkt å ta med meg ungene bort for en ukes tid (hadde ordnet meg med hytta til svigerbror) la ham kjenne på hva han egentlig vil! For ja, jeg er i tvil, hva han egentlig vil..om jeg bare er den enkle løsningen liksom :sukk: Han sier selv han vet at det er meg han vil ha, men han viser det på snodige måter synes jeg.......såeh, det ble en lang lang prat og nye lovnader - det gjenstår å se hvor lenge det holder denne gang! Og nå skal det sies at det ikke er noe alvorlig som har skjedd, men når tilliten er så pulverisert som den er så er det jammen ikke mye som skal til før jeg føler jeg har gått 100 skritt tilbake i prosessen :roll: Jeg TROR han skjønte tegninga denne gangen, men det har jeg jo trodd før også såååå :tunge1: 

Men ja, endel av dette kan fikses med at jeg begynner å prioritere meg selv litt! Det er ikke mye som skal til for at det skal være mer enn det er nå, jeg kan jo feks begynne med å gi kidsa til mannen og ta en dusj uten at det står en liten og banker på dusjdøra/ er med inni dusjen feks, eller plugge musikk i ørene og gå meg en tur når "Ineednosleep-ungen" likevel nekter å sove..det er forsvinnende lite som skal til for at jeg føler ting er mer overkommelig, idag feks fikk jeg sitte i ro i stolen og drikke cappuccinoen min mens resten av huset sov - og vips så var jeg hakket lykkeligere :klo: Sier vel kanskje litt om hvor lite tid jeg har for meg selv?! Ihvertfall tid for meg selv som jeg bruker på meg selv :sjenert: Forbedringspotensialet er gedigent :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første skrittet er å innse forbedringspotensialet, så sånn sett har du jo kommet et stykke allerede! ;) Jeg bet at du har vært klar over det lenge altså, men kanskje dagens aha-opplevelse var hvor lite tid som skal til for å gjøre en forskjell...? :lur: Så om det er å sette av minimum et kvarter hver dag denne uka, og øke med litt og litt i ukene som kommer, så tror jeg faktisk det kan gjøre deg godt! Og det overlever både mann og barn uten å bli evig preget av separasjonsangst, det er jeg sikker på! :jepp: Jeg heier på deg!! :duskedame: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2017 den 13.33, Tennessee skrev:

Det første skrittet er å innse forbedringspotensialet, så sånn sett har du jo kommet et stykke allerede! ;) Jeg bet at du har vært klar over det lenge altså, men kanskje dagens aha-opplevelse var hvor lite tid som skal til for å gjøre en forskjell...? :lur: Så om det er å sette av minimum et kvarter hver dag denne uka, og øke med litt og litt i ukene som kommer, så tror jeg faktisk det kan gjøre deg godt! Og det overlever både mann og barn uten å bli evig preget av separasjonsangst, det er jeg sikker på! :jepp: Jeg heier på deg!! :duskedame: 

Mulig du har rett her (også :roll::fnise: ) De femten minuttene var bare :pls: Ikke satt jeg på KG, Insta eller Face heller, jeg bare..var! Hørte på musikk..lot hodet hvile :hjerte: Det var fint!! Og tanken om å gjenta suksessen har absolutt vært tilstede, men Minsten bare "njet" :snurt: og har ikke latt meg vike fra hans side så mye som 2 sekund engang :daane: Det MÅ komme en tann, jeg er hellig overbevist om at det er det som står på!! Og så..da har han 6 tenner, og det holder en stund synes jeg - da er det viktigere med søvn i en periode ass!!!! 

Liten er hos bestisen sin, Minsten og mannen hviler, Storesøster leser manus..det er ingen her! Jeg skal gå og ta de femten minuttene mine :nigo: SNakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den følelsen..når du ikke har noen som kan/ vil/ gidder å stille som hønsevakt i ferien og du innser at du må selge flokken..avtaler om salg og henting og er bare lei deg..og så kommer naboen og sier de SELVFØLGELIG vil hjelpe oss :daane::grine::strix: Da fortrenger jeg litt de som burde men ikke vil hjelpe til, og bruker heller energien min på å være takknemlig for de som VIL!! Mannen sier vi er gone soft som ikke klarer å "kvitte oss" med noen av dyrene våre, men det er jeg søren meg glad for at vi er altså :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Ååh, så bra at det ordnet seg med hønene! :klem:

15 minutter ingenting kan være en lifesaver til tider! Er alt for dårlig på det selv! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Diddles skrev:

:klemmer: Går det bra med dere? 

Joda! Litt kaos med renovering for tiden så jeg er bare innom og leser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Verdande skrev:

Ååh, så bra at det ordnet seg med hønene! :klem:

15 minutter ingenting kan være en lifesaver til tider! Er alt for dårlig på det selv! :kose:

Ja, det er rart med det..det er bare noen høner liksom, og jeg bruker ikke allverdens med tid på dem - men plutselig føltes det veldig viktig at de faktisk går rundt her og plukker og klukker :hjerte: Så veldig glad det ordnet seg!! Og SÅ takknemlig for de fine naboene :pls: 

Å gjøre ingenting er jeg fryktelig dårlig på :sjenert: Somregel kikker jeg på mobilen eller bretter klær og sånn, men de siste dagene har jeg gått ut og satt meg i hønsegården med kaffekoppen min :ler: Terapi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Joda! Litt kaos med renovering for tiden så jeg er bare innom og leser :)

Renovering med en liten i hus høres kaos ut ja :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Diddles skrev:

Renovering med en liten i hus høres kaos ut ja :daane: 

Ferdig imorgen!!! Vi gjør det heldigvis ikke selv men jeg kan skrive under på at det er sinnsykt mye å gjøre selv likevel :roll:

Så kommer sterkere tilbake når jeg er på pluss :P:hoho:

Jeg har lyst til å ha kaniner :jepp: kanskje...

Klukk klukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den lille sover søtt i vogna (venter at han våkner hvert øyeblikk altså..han har sovet en stund nå) vaskemaskinen durer og går, gulvene er støvsugd, badet og kjøkkenet er vaska OG jeg har vært og henta klær og sengetøy til lillebror som jeg har kjøpt for en slikk og ingenting på FB :nigo: Særdeles effektiv morgen!! Nå setter jeg meg ned med verdens beste samvittighet og bare venter på at det skal bli litt mer action --> når lillebror våkner :ler: Han er spik spenna sprø og må haukes over hvert eneste sekund! Her kan vi knapt blunke før han står oppå tvbenken og tar knebøy eller står oppned i sofaen og hoier :daane: Noen har lært seg å klatre!! Og han går noen små skritt også, så vi har ENDA travlere tider i vente *lordhavemercy* Har prøvd å lære ham at han skal klatre ned igjen baklengs istedet for å slenge seg i god tro om at noen tar imot..og igår klatret han faktisk opp på lekebordet til Liten, tok et par knebøy/ danset litt og så klatret han ned igjen :klappe: Så stolt da, og SÅ, så søt :rodmer: Jeg sto rett ved siden av altså, jeg er ikke helt uansvarlig - selv om Liten får det til å høres sånn ut; "du må PASSA PÅ AN då mamma!!!:hoho:

Det nærmer seg sommerferie folkens!! Mannen skal jobbe ut neste uke, og snart er barnehage historie for Liten sin del :sjenert: Hun har også ut neste uke igjen (men fri fredag denne uka og mandag neste uke..) så dvs 5 små dager til det eventyret er over :hakeslepp: Fatter det ikke!! 5 år i barnehagen, poff sa det så var det over...6 uker fri blir det på henne - med andre ord en prøvelse for oss alle, akkurat som det pleier å være :skratte: Neida..joda :fnise: Vi får være flinke å booke inn playdates og sånn med jevne mellomrom! Også reiser vi jo selv, om 26 dager *iiiiihhhh* Herregud som jeg gleder meg!! Gå i kjole uten å fryse på meg blærebetennelse, bade, spise is uten boblejakke på, nyte den italienske landsbygda, masse tid sammen *ahhhh* La dolce vita, jeg er en sucker for deg!!!!!! Nå hadde tenåringen den fantastiske uttalelsen "eg reise jo ikkje på ferie me dåkke fordi eg har så himla lyst å vær me dåkke liksom" så vi vurderer å droppe henne som en varm potet :snurt: Da blir det jo mye mer penger til shopping for vår del :ler:  Neida..men, altså, alt de kan få seg til å si :daane: Akkurat det syntes jeg var skikkelig unødvendig, så jeg svarte henne at "du det vet vi, at vi ikke er de du drømmer om å henge med - men at det faktisk er lov å tenke seg om før du åpner munnen noen ganger, alt høres ikke like bra ut på utsiden alltid - og vi KAN faktisk bli såra vi også" :dry: Og hun bare -->  *ups* :flau: Jeg også skjønner at vi ikke er førstevalget hennes, hun er tross alt tenåring - men det er jo lov å like å henge med familien selv om en er dritkul tenåring liksom :tunge1: Dessuten vet jeg at hun liker å være med oss også, hun følte nok bare for å gi meg et piskeslag..Jaja, sånn går no dagan..vi prater litt og finner så smått utav ting etterhvert tror jeg, hun åpner seg litt dann og vann, og da er det bare om å gjøre å gripe sjansen når den er der og heller sitte å være skrubbsulten i 2 timer i frykt for at hvis jeg avbryter og sier jeg må finne meg mat så er moment over liksom - sånn som igår :fnise: Mannen kom hjem fra øving kl 23 og jeg bare "MAAAAAT, NÅÅÅÅÅ" :hoho:

Ellers er vi (mannen) godt igang med tapetsering av lillebror sitt rom :hoppe: Planen er at det skal stå ferdig til 1 årsdagen hans..det bør vi (ehm..han..) klare!! Planen er IKKE at han skal flytte inn der da altså, men det blir kjekt å ha en plass å leke utenom i stua liksom!! Han eeeeelsker å være der inne allerede, mest sannsynlig for det er en haug med "ulovlige" ting der inne, sånn som hammer og brekkjern og tapetkniver og sånn :skratte: Jeg har tenkt å lage en sånn aktivitetsvegg  med fullt av "ulovlige" dingser på til bursdagen hans, tenker det blir braksuksess! Han elsker alt som ikke er leketøy, og alt på hjul..skikkelig gutt med andre ord!! Med en gang han ser noe på hjul så lager han sånn kjørelyd med tunga så spyttet renner og han slipper alt han har i hendene for å få tak i det han ser :hjerte: 

Nåh er nevnte kid våken! Snakkes :nigo:

Forresten; jeg skal ut og spise med venninner ikveld *hyyyl* Hvor lenge er det siden sist liksom!? :daane:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Åh, så gøy med aktivitetsvegg! :hoppe:

Tenåringer, ass. Kan ikke si jeg gleder meg veldig :ler:

Håper sommerfeiren blir bedre enn du frykter! :kose:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Verdande skrev:

Åh, så gøy med aktivitetsvegg! :hoppe:

Tenåringer, ass. Kan ikke si jeg gleder meg veldig :ler:

Håper sommerfeiren blir bedre enn du frykter! :kose:

 

Jaaaa, jeg gleder meg til det prosjektet der :hoppe: Tipper det blir en slager hos mini, spesielt hvis jeg gir inntrykk av at han ikke har lov å røre den:hoho:

Tenåringer er en egen rase..jeg har hørt rykter om at jeg var ufyselig til tider selv :klo::vetikke::ler:  Det er en veldig spesiell tid, men det er mye fint også altså :hjerte: Det kommer kanskje ikke så godt frem?! :fnise: 

Sommerferien blir nok bra - jeg gleder meg egentlig altså, det kom kanskje ikke så godt frem det heller?! :hoho:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lørda`n :hoppendeglad: St.Hans regnet bort, så vi laget tandoori inne og lot som det var en heeeelt vanlig fredag :sjenert: Ungene (Liten har hatt overnattingsbesøk av bestisen) etterlyste verken bål eller grilling - fordi vi hadde jo ikke nevnt St.Hans med et eneste ord siden vi visste det var meldt øspøs *semidårligsamvittighet* Storesøster sendte melding da og spurte om det ble feiring, vi pleier nemlig å feire med søs og familien, men de reiste på fotballcup til sørlandet, har sol og sommer og etterlot oss her alene i regnet *fnys* :fnise: men vi får feire på etterskudd?! Fyre opp i bålpanna en kveld det er bra vær og kose oss :hjerte: Prosjekt pallesofa har stått dørgende stille - siden jeg mangler noen paller..kanskje jeg skulle ferdigstilt prosjektet i anledningen etterskuddsfeiring?! Hadde jo vært koselig da! Får se om jeg klarer å få mannen med på å gjøre det ferdig, tror egentlig han har mest lyst å brenne "driten" :hoho: 

Liten har som sagt hatt overnattingsbesøk, faktisk så har hun det ennå ;) De leker så fint :hjerte: Det var stor spenning rundt hvordan dette skulle gå, for bestisen våkner visstnok hver natt og griner - men det gikk strålende! Sov hele natta, sto opp fryktelig tidlig - men hey, bare jeg får nattesøvnen min er jeg fornøyd! Nå fikk jeg ikke nattesøvnen min da, men det var ikke deres feil :ler: Minstemann våknet glad som en lerke klokka 04.15 og lå og pratet til klokka 5.30 :daane: Flaks for ham at han var veldig søt der han lå, for ellers hadde jeg satt ham ut :dry: Han sovnet 5.30, jentene sto opp 6 - og jeg la meg 01.30..you do the math, for jeg er for trøtt :natti:  Drikker kaffe og spiser mørk sjokolade, gjesper og kjenner jeg er sykt gangsperr etter gårsdagens hoppetau-knebøy-utfall-og-armhevings-stunt :sjenert: For jeg har planer om hjemmetrening, og hoppetau har jeg hørt er god trim...........hadde glemt hvor slitsomt det var, trodde jeg skulle dø :daane: Jeg var HELT vrak etterpå, skulle tro jeg holdt på i det uendelige så sliten som jeg var etterpå - men det var bare en intens halvtime :hoho: Mammaen til Liten sin bestis har hoppet tau 30 minutt hver dag i en mnd og har DEN kroppen nå, hun er min inspirasjon - kan hun så kan jeg :nigo: Nå er hun en petit dame fra før av da, but a girl can dream......problemet er bare at idag har jeg ikke lyst å hoppe tau :sjenert::ler: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeeelp, så lenge siden det er jeg har kikket innom her da! :bond:
Men du; du har helt rett i det du skriver lengre opp her - du sette av tid til deg selv! Hvordan var det å gå ut å spise middag - deilig? :laugh:

Og hvordan er det meningen at prosjekt pallekarmsofa skal ende? Hilsen ei som hater rottingmøbler :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Monstrum skrev:

Hjeeelp, så lenge siden det er jeg har kikket innom her da! :bond:
Men du; du har helt rett i det du skriver lengre opp her - du sette av tid til deg selv! Hvordan var det å gå ut å spise middag - deilig? :laugh:

Og hvordan er det meningen at prosjekt pallekarmsofa skal ende? Hilsen ei som hater rottingmøbler :fnise: 

Jeg MÅ sette av tid til meg selv, men jeg ER så dårlig på det :sjenert: Når jeg først flesker til og prioriterer meg selv da, så sitter jeg med dårlig samvittighet på toppen av alt :roll: Sånn ble det jo når jeg skulle ut å spise på onsdag og..Mini ville ikke sove, som vanlig luktet han lunta og våknet hver gang jeg prøvde å flytte ham over i hans seng :dry: Etter å ha ammet ham tilbake i søvn etter 5 sånne oppvåkninger, var jeg en time for seint ute, puppen var tom og det samme gjaldt tålmodigheten min - så da tok jeg ham med inn i stua, gav ham til mannen og sa hadet :fnise: Satt og anket på klokka resten av kvelden, visste jo at han egentlig var trøtt og at mannen ikke ville klare å få ham i søvn fordi --> puppeavhengig..(det skal jeg ta på egen kappe, som ikke har prioritert å lære ham å finne søvnen uten pupp :sjenert: ) Anyways, det ble to timer ute med god mat, venninneprat, latter og litt alvor :hjerte: så kom jeg hjem igjen til en trøtt liten fyr som sovnet med en gang han fikk puppen i munnen omtrent :rodmer: Det er jo litt (veldig!!) koselig også, men jeg trenger det avbrekket innimellom!! 

Prosjekt pallesofa skal ende noe ala dette tenkte jeg..vi har et overbygg utenfor soverommet vårt der jeg ser for meg at jeg skal ha egentid i sommer med bok og pledd og lys og sånn :nigo: Mygglys må det bli, for med en gang det ikke høljer ned her så er myggen der i titusenvis :daane: Ikke for å være negativ eller noe (...) men å bruke så mye penger som vi gjorde på terrasser for et par år siden må jeg vel si var liiiiiitt waste...det er ikke mye vi har fått brukt det altså, for enten regner det og/ eller blåser stikker og strå, eller så er det så mye mygg/ knott at vi ikke orker å sitte ute! Dessuten har jeg en mann som bare liker å være ute når det er sånn 25 grader pluss..men får jeg laget til denne kroken ute så skal ihvertfall JEG sitte ute, drit i regn, mygg og whatever - så kan han sitte inne alt han vil :ler: Kjenner jeg ham rett så kommer han tuslende ;)

Liten har vært på overnatting inatt og vil altså ikke hjem :overrasket: Fikk melding fra mammaen til bestisen her at hun ville være til imorgen, og jeg bare --> :hakeslepp: Nå er jeg hakket for realistisk innimellom - kall meg negativ om du vil - men jeg tror egentlig det blir til at jeg må avgårde og hente henne seinere altså..men vi får se :) Isåfall blir det fri fra bhg imorgen også, og da er det bare 3 dager igjen før sommerferien er et faktum og aldri mer barnehage - for henne :grine: Jeg klarer ikke å ta det innover meg! 

Mini sover, jeg har kost meg med restene fra Tandoorimiddagen vi hadde før helga :hjerte: Nå skal jeg finne meg en kopp kaffe, sette på litt musikk og brette noen klær :husarbeid: En slags egentid det også :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj for en morgen :sukk: Lillebror har tullet og/ eller spist i hele fuckings natt så jeg er trøttere enn trøttest, det er rotete her, Liten fyrte oppunder som bare Liten kan ved å hyle og skrike fordi strømpebuksa hadde feil farge/ feil søm nede på foten/ ikke glitter/ var slitt på den ene tåa/ hun får aldri noe nytt (?!)/ whatever og så følge opp med å lage baluba når jeg skulle levere henne i bhg :dry: Så sovna Lillebror i bilen på vei hjem fra bhg - men våkna igjen når jeg la ham i vogna --> ny runde med hyl og skrik! Fikk ham til å sove i senga vår (historien om den magiske puppen..) og jeg? Jeg er for sur til å sove :hoho: Så jeg sto opp, slapp ut hønene og hunden, spiste min egen kroppsvekt i mørk sjokolade, drakk en kopp cappuccino til og er nå dødskvalm :spy: ..og fortsatt sur - fordi det er rotete her og jeg har ikke lyst å rydde :sjenert: Ute skinner sola, men det er for kaldt til å sitte ute enda, så da sitter jeg her og mukker..ser på rotet..mens det som hadde vært lurt å gjøre hadde vært: 

A) å gå og legge seg

B) ta en dusj

C) gå og legge seg og så ta en dusj når vi våkner! 

D) rydde sånn at jeg ikke kan være sur resten av dagen fordi det er rotete 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...