Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

På 20.4.2017 den 7.52, Tennessee skrev:

Det er det skumleste jeg har gjort å konfrontere mine egne mønstre som strengt tatt ikke gagnet meg i det hele tatt. Det er skummelt å grave i ting man helst vil la ligge, det er skremmende å ikke vite hva som kommer fram, og det kjennes feil å både ta tid og rom til bare seg selv i begynnelsen, men det betyr ikke at det ikke er superviktig å gjøre det! Når jeg tør, så tør du! Og når sant skal sies så er det mindre skummelt å faktisk kjenne sine mønstre og grunner enn å håpe på at de forblir gjemt vekk, ihvertfall når det har gått litt tid. Jeg var også bekymret for at det ikke fantes noen mellomting i kontinuumet mellom selvoppofrelse og ren egoisme, men det gjør det jo! Du blir ikke en helt annen person, jeg lover!! :hjerte::klemmer::hug: 

Du har helt rett - igjen :ler: Men det kjennes så stort ut det skrittet som må tas for å komme igang..jeg finner hele tiden unnskyldninger for å ikke ta den telefonen til fastlegen :sjenert: Men det må nok til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Diddles skrev:

Du har helt rett - igjen :ler: Men det kjennes så stort ut det skrittet som må tas for å komme igang..jeg finner hele tiden unnskyldninger for å ikke ta den telefonen til fastlegen :sjenert: Men det må nok til...

Ja, det er bare å ta et dypt pust og hoppe i det! Hvis ikke kommer jeg og ringer for deg!! :opplyser::klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On the road again... :romeo: Mandagen min har til nå bestått av å kjøre Liten og Storesøster hit og dit, frem og tilbake - og enda er jeg ikke ferdig, men da er det bare avgårde for å hente Liten i bhg! Minsten sover godt i senga nå, mett og god i magen sin :hjerte: Har det ikke vært mye tid til lek og kos med ham idag, men sånn blir det jo bare innimellom..og dagen er enda ung ;)

Helga har både vært fin og ikke, en lett blanding av fine stunder, krangling og diskusjoner :sjenert: Det er masse følelser i denne heimen, noen av de som bor her er gode på å undertrykke følelsene sine (så kan vi diskutere hvor smart det er.................) mens andre blåser alle følelsene sine ut hele tida! Mine tanker og følelser er det egentlig ikke rom for her, og det er litt vanskelig - for jeg har mye av begge deler :sukk:Fikk tatt ut noe på lørdag (resultat --> dårlig stemning) men det er mer der det kommer fra foråsidetsånn :ler: Noe godt kom det nå utav det, jeg fikk luftet meg igår kveld; to hele timer i sofaen til søs :strix: Litt av utfordringene er at jeg føler meg som en fange i eget hjem..det føles tilnærma umulig for meg å komme meg noe sted, for det er alltid noen andre som skal noe, eller så er Lillebror våken når han egentlig skal sove osv. ...og siden mannen er bare helt elendig på å si ting som "nå tar jeg ungene så stikker du ut en tur på trening/ kafe/ whatever" så skjer det sjeldnere enn sjelden at jeg går noe sted som helst! Nå har jeg for n`te gang bedt om at han fristiller meg bittelitt..han feks bare går han, om det er noe han må/ skal/ har lyst til..for så fri er han..tirsdagene, da stikker han på øving samme hva - om jeg ligger i senga og ammer Lillebror og Liten ligger i senga si og griner fordi hun hun ikke vil legge seg (bare et eksempel, det har skjedd!) så går han bare, fordi han har avtalt dette! Mens jeg? Jeg "må" avlyse kaffedater og skravlekvelder og klubb med venninner osv fordi ungene ikke sover når jeg skal gå..det er jo litt urettferdig da! Jeg burde sikkert bare gjøre det samme, si "hadet - da går jeg, snakkes senere"..men det har jeg altså ikke samvittighet til, og jeg har heller ikke en mann som sier "jo, bare stikk - dette ordner jeg!!" Men nå sa jeg altså ifra (jeg har sagt fra før også altså..det hjalp en stund :ler: ) og jeg har bestemt meg for å kjøre samme linja som han gjør; jeg skal bare gå, fordi jeg har en avtale! Sover ikke ungene sa du? Det var jo synd....*moahaha* Neida, nå høres jeg bare fæl ut - men helt dønn seriøst, jeg MÅ ut av dette huset uten unger på slep avogtil!! Som en start skal jeg begynne å trene igjen, 2 ettermiddager/ kvelder i uka skal jeg faktisk bare gå..på spinning eller noe annet som gir meg endorfinrush! Jeg savner å være glad, sånn sprudlende glad at jeg har lyst å :danser: over gulvet istedet for sånn som dette --> :natti: liksom..det er lenge siden det :sjenert: Så har mamma sagt hun kan komme og ha Lillebror på formiddagen sånn at jeg kan trene tidlig også 1-2 ganger i uka :hjerte: Så nå gjenstår det bare å gjennomføre planene mine, booke meg inn på timer på treningssenteret, avtale med Belle og sette igang :hoppe: Jeg gleder meg til å føle meg vel igjen, selv om jeg vet at trening ikke er løsningen på alt, så hjelper det!! 

Innimellom diskusjoner og krangling på lørdagen fikk mannen gjort endel på rommet til Lillebror, så nå begynner det å nærme seg tapetsering :nigo: Det kommer til å bli så fint!! Grått vegg-til-vegg-teppe, 3 perlegrå vegger, og en med harlekinruter i sølv, hvitt, dus beige og svakt blått :hjerte: Plakater fra Mrs. Mighetto; Dear Lion og Flying Carnival og en elefant (det er vel strengt tatt en mammut da :hoho:) på veggen  som dekor! Ser jo nå i ettertid at jeg burde lett etter et elefanthode istedetfor å gå i fella og kjøpe mammuten hvis jeg skulle kjørt beinhardt på sirkustema........men den mammuten var så søt at jeg klarte ikke å styre meg :sjenert: 

Nå må jeg bare rydde litt før jeg skal avgårde og hente Liten :daane: Fordi jeg bare har vært innom her hjemme og snudd i døra så ser det deretter ut med skitne tallerkner her og der, dyna til Liten i sofaen enda, rot på badet etter morgenstell osv. Så jeg får hive meg rundt og gjøre litt, så det ikke ser ut som jeg har daua fra alt :ler: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tennessee skrev:

Ja, det er bare å ta et dypt pust og hoppe i det! Hvis ikke kommer jeg og ringer for deg!! :opplyser::klemmer: 

Jaaaaa, kom :hjerte::klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evighetsoppdatering.:nordvesta:

Men sånn seriøst: ja. Avtal med meg. :5: Jeg er forholdsvis fleksibel, så sant det ikke er snakk om fotballkamp akkurat den dagen (slik som i dag, da jeg egentlig hadde tenkt å gå på step/styrke, men ånei, det var visst hjemmekamp og det hadde han glemt osv... Fotball trumfer alt tydeligvis. :dry: ). Spinn 1 på onsdag kl. 17:30? :nigo: Det er min første sjanse. Skal i foreldremøte i morgen, så tenkte å ta meg en pilatesøkt hjemme. Kan være med på det også om du vil. :jepp: 

Jeg dør litt av den mammuten. Fy søren så fin den var! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Evighetsoppdatering.:nordvesta:

Men sånn seriøst: ja. Avtal med meg. :5: Jeg er forholdsvis fleksibel, så sant det ikke er snakk om fotballkamp akkurat den dagen (slik som i dag, da jeg egentlig hadde tenkt å gå på step/styrke, men ånei, det var visst hjemmekamp og det hadde han glemt osv... Fotball trumfer alt tydeligvis. :dry: ). Spinn 1 på onsdag kl. 17:30? :nigo: Det er min første sjanse. Skal i foreldremøte i morgen, så tenkte å ta meg en pilatesøkt hjemme. Kan være med på det også om du vil. :jepp: 

Jeg dør litt av den mammuten. Fy søren så fin den var! :hjerte: 

Haha, bare 1/4 av det jeg hadde på hjertet sånn egentlig - more to come :ler: 

Jeg har lyst å gå på intervall ikveld klokka 17.30, kan du være med på det eller er det fotball da?! Så kommer mamma imorgen, da skal jeg på Stram Opp :nigo: Mulig jeg blir så støl at jeg ikke klarer å gå etter Stram Opp-timen, så den onsdagen må jeg se litt an..kanskje det heller blir intervall igjen på torsdag, selv om musikken var litt "så-dær" :sjenert:

Ikke sant den var fin? Den måtte bare få komme og bo her hos oss :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Diddles skrev:

Haha, bare 1/4 av det jeg hadde på hjertet sånn egentlig - more to come :ler: 

Jeg har lyst å gå på intervall ikveld klokka 17.30, kan du være med på det eller er det fotball da?! Så kommer mamma imorgen, da skal jeg på Stram Opp :nigo: Mulig jeg blir så støl at jeg ikke klarer å gå etter Stram Opp-timen, så den onsdagen må jeg se litt an..kanskje det heller blir intervall igjen på torsdag, selv om musikken var litt "så-dær" :sjenert:

Ikke sant den var fin? Den måtte bare få komme og bo her hos oss :hjerte: 

Nei, i dag kan jeg ikke. :( Fotball kl 18. :dry: 

Stram Opp er så gøy. Liker helst Gunn Helen sin time jeg da, den er grusomt deilig. :hoho: *grøss*catslide*grøss*

Jeg kan ikke være med på torsdag. Fordi musikken var rævva. Jeg orker ikke å ''kaste bort'' en time på sykkelen uten å få godfølelsen altså. Hun er ellers helt fantastisk som instruktør, men da på alt annet enn spinning. :lol: 

MRL med Åse på torsdag er jo magisk, men det blir kanskje for sent for deg?

Og på lørdag pleier jeg som regel å trene når jeg kan, og så lenge ungene har lyst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Nei, i dag kan jeg ikke. :( Fotball kl 18. :dry: 

Stram Opp er så gøy. Liker helst Gunn Helen sin time jeg da, den er grusomt deilig. :hoho: *grøss*catslide*grøss*

Jeg kan ikke være med på torsdag. Fordi musikken var rævva. Jeg orker ikke å ''kaste bort'' en time på sykkelen uten å få godfølelsen altså. Hun er ellers helt fantastisk som instruktør, men da på alt annet enn spinning. :lol: 

MRL med Åse på torsdag er jo magisk, men det blir kanskje for sent for deg?

Og på lørdag pleier jeg som regel å trene når jeg kan, og så lenge ungene har lyst. 

Så blir jeg så stolt da, når jeg karrer meg avgårde på trening uten buddy`en min - den satt langt inne! Men der er den der greia med å reservere plass på timen helt genial, når jeg har gjort det så føler jeg at jeg må gå :fnise: det er jo ikke sånn at noen straffer deg om du ikke stiller opp, men det sitter liksom ekstra langt inne å ikke gå når en har "gjort en avtale" :tommelopp: Så da ble det spin intervall, med samme instruktør som på torsdag..samme musikk også - men i motsetning til torsdagstimen satt denne som et skudd :bolledeig: Det var sånn skikkelig god time, stemningen var bra og tilogmed musikken var mindre rævva - selv om det var akkurat den samme musikken som på torsdag - da var det jo bare sånn skikkelig dritt :hoho: Det føltes alldeles ikke ut som jeg kastet bort et eneste sekund, tvert imot!! Såeh..du kan jo gi det en sjanse til, og bli med på torsdag værsåsnil *blunkerfortmedwannabestoredådyrøyne* :sexy: MRL blir vanskelig, det er vel klokka 19.30? Det er midt i leggetida til begge kidsa..og så lenge mannen ikke har pupper å amme Minstemann med sååååå..kan jeg ikke :sur: Men jeg var på Stram Opp idag, kom meg avgårde selv om en halv milliard dårlige unnskyldninger svirret i hodet mitt!! Og det var ekkelt deilig med melkesyre i hver eneste lille muskel :daane: Jeg kan nesten ikke gå nå, kommer til å trenge rullator imorgen :hoho: Catslide på Ann Lovis sin time også, kroppen min bare --> :sjokkert: Snakk om å våkne brutalt opp fra dvalen! Det har vært så behagelig å være muskler i min kropp vettu det siste året og halvannet, skikkelig ferietid *knegg* men nå er ferien over :tunge1: 

Jeg blir så glad av å trene :strix: Det er akkurat som noen har skrudd på gleden i meg, på full guff! Jeg vet det jo egentlig, hvilken effekt trening har på meg - men fy søren, jeg hadde glemt akkurat hvor digg det faktisk er!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hurra hurra for trening! :nigo: Du får trene for oss begge en stund tror jeg :ler: Veldig godt å lese at du kom deg avgårde, nå er det bare å huske på den følelsen og gjøre det igjen og igjen! :trene::duskedame: 

Hvordan kjennes kroppen i dag? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Hurra, hurra for trening, selv om du i dag er gåen! :ler:

Krysser fingrene for at du får det til fremover også! Det er så viktig å gjøre ting som gir en overskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2017 den 8.54, Verdande skrev:

Hurra, hurra for trening, selv om du i dag er gåen! :ler:

Krysser fingrene for at du får det til fremover også! Det er så viktig å gjøre ting som gir en overskudd!

 

På 30.4.2017 den 21.32, Aprilis skrev:

:hoppe: for at du har kommet i gang med treningen igjen. Det gir en jo så mye energi og bedre humør :jepp: 

Trening er gøy! Og jeg skulle gjerne skrytt på meg en haug med økter siden sist, men det hadde direkte vært å lyve :ler: Jeg gikk en sånn topptur på søndag da, 8 topper rettere sagt..så det kan vel loggføres som en skikkelig treningsøkt tenker jeg ;) Var.så.sliten!! Men jeg hadde godt lag i bestis og været spilte på lag, så det var veldig gøy!!

Igår skulle jeg egentlig på Stram Opp, men lommeboka mi lå igjen i bilen som mannen tok på jobb -  og da hadde jeg ikke sertifikat (og jeg gadd ikke sykle til trening...) så da avlyste jeg barnevakten og gikk tur i sola istedet :sol: T-skjorte og solbriller, is i hengekøya etterpå mens Minsten sov og sov - måtte det vare!!!!!! Idag er jeg litt sånn *miff* ..de dagene kommer og går jo..det som er kjipt er at Liten kan lukte det og da blir morgenen deretter :sjenert: Menmen, vi får gjøre ettermiddagen bedre! Så får jeg legge inn et par økter nå de neste dagene, må klare å holde koken nå når jeg endelig har komt igang :trene: 

Igår var jeg og Storesøster på Cirkus Cirkör :nigo: Bursdagsgave fra meg til henne..kjempestas! Fint å ha den tiden bare oss to, og veldig gøy med akrobatikk!! Tennessee har snakket så varmt om dette her så lenge nå, så når de faktisk tok turen til lille byen vår måtte jeg bare benytte sjansen, også passet det så fint inn med bursdagen til Storesøster :hjerte: Hun likte det hun også, og ble visst litt inspirert..turnjente på sin hals, så myk og tøyelig og spretten - så hun tumblet rundt og hadde underholdning utenfor i pausen :ler: 

Og dere, Liten har lært seg å sykle uten støttehjul :hoppendeglad: Jeg vet det ikke er noe sensasjon i en alder av øyeblikk 6 år, mer helt på sin plass å lære det nå - men jeg blir skikkelig kry likevel jeg, for vi har nemlig fryktet at hun ikke kom til å våge å prøve seg før hun var..vet ikke jeg, 13 år?! :fnise: Det har ikke gått så bra de gangene vi har prøvd tidligere ser du, det har endt i litervis med tårer og raseri fordi "drittsykkelen sjangler" :hoho: Men på mandag, omtrent på første forsøk så satt den altså!! Bestemt som hun er, jeg skulle IKKE få lov å hjelpe - dette skulle hun klare selv..jeg fikk se på da, og sneik inn noen tips her og der - og vips, så syklet hun avgårde :overrasket:  Så stolt og glad selv, det var så fint å se!! Endelig kan jeg sykle med venninnene mine mamma, strålte hun :hjerte: og mammaen?! Hun sto og snufset og grein litt lenger oppi gata,  kry!! 

Nei, jeg får gjøre litt husarbeid mens raketten sover - gudene skal vite at jeg får ikke gjort en skit når han er våken :skratte: Herregud for et tempo på den ungen!!! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen, jeg er så glad dere dro, og at dere likte det!! :hoppe: Håper Storesøster kan ta vare på det som en god opplevelse midt i alt som foregår!! :jepp: 

Og flinke Liten!! :klappe: Plutselig var hun klar! Mamma har fortalt at da jeg kastet støttehjulene løp pappa bak og holdt i bagasjebrettet en hel ettermiddag. Morgenen etter når frokost var inntatt hadde jeg sagt at jeg skulle ut og sykle, og det gjorde jeg :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mannen har fri på en fredag og jeg sånn spontant bare kan bestille en frisørtime *lykke* :nigo: Deilig å bli lys og fin i håret igjen!!! Etterpå skal dagen tilbringes i sola, for det er dødsfint vær ute :daane: Må nytes, for fra neste uke er det tilbake til 8-9 grader og (sikkert) regn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!! Idag er jeg nesten glad det er mandag, sånn at det kan bli litt ro rundt meg :ler: Helgene er så travle, nesten masete - at jeg faktisk ser frem til ukestart :sjenert: Misforstå meg rett, vi har hatt en veldig fin helg med deilig vær - men intensitetsnivået er så høyt, at jeg føler ikke vi rekker å sette oss ned og kjenne etter hvor fint det egentlig er å ha helg! Så nå, når jentene er på skolen og i bhg og Lillebror sover - da nyter jeg stillheten :hjerte: Varm cappuccino i koppen og ingen planer whatsoever!! Eller, jooooo, jeg skulle egentlig på trening..men så sovna Lillebror i bilstolen - og jeg har ikke hjerte til å levere ham sovnede i bilstolen på barnepassen :sukk: Han blir redd når han våkner og det er andre enn oss som tar ham opp!! Om det feks er mormor som legger ham i vogna så er det forsåvidt greit at det er hun som tar ham opp igjen, men hvis han har blitt lagt av meg eller pappaen, da er det fullstendig krise om det ikke er en av oss som er der når han våkner..var det noen som sa seperasjonsangst?! Det har slått inn for fullt, han vræler bare jeg skal gå på do :daane: Man kan jo bli litt oppgitt innimellom, for det er ikke fritt for at jeg aaaavogtil kunne tenke meg å tisse uten å ha ham på fanget liksom :ler: men det er en fase dette også, og som alle andre faser så "feider" denne her også ut etter hvert..når han bare skjønner at mamma kommer jo tilbake, jeg forsvinner ikke for godt liksom!!! Nå har han vært sånn skikkelig forkjøla i uka som gikk, noe som ikke gjør ham mindre mammadalt foråsidetsånn - det finnes bare ett ord som er dekkende nok; klistremerkebaby ;) Det er veldig koselig altså, og litt strevsomt..nettene har vært.. - nei vent, natt?! For min del har det faktisk ikke vært noe søvn å hente - på dagevis - men inatt sov han som en stein, og jeg, jeg har visstnok vært i koma ifølge mannen :hoho: Jeg kan vagt erindre at jeg har ammet et par ganger kanskje inatt, mot hele fuckings tida de fire (!!) foregående nettene :blink: 

Men..jeg må lufte ei greie her..bare for å starte, så kan jeg si at vi HAR snakka sammen om dette altså (eller, det var stort sett jeg som snakket :sjenert: ) For ting har blitt sånn (vært sånn alltid?! Usikker :klo: ) ..at hvis jeg ikke er "tilgjengelig" på kveldstid så går liksom lufta ut av samtlige! Et eksempel; på lørdag kom Storesøster hjem i 21 tida, da hadde hun - forståelig nok - forventninger om at det vanket en eller annen form for lørdagskos! Jeg forsøkte å få Lillebror til å sove når hun kom hjem, og Liten var heller ikke i seng fordi --> dårlig logistikk og planlegging (og en god del dilling!) Anyhow, den lille fikk ikke sove uten puppen i munnen siden han var så tett i nesa (den puppen er altså magisk, den holder den tette nesa åpen :klo:) Det endte derfor til slutt med at jeg bare pusset tennene mine og la meg med ham, for jeg kjente frustrasjonsnivået mitt økte i takt med at han våkna hver gang jeg forsøkte å koble ham av og flytte ham over i egen seng..jeg hadde jo egentlig lyst å ha lørdagskveld liksom, men det måtte jeg bare gi opp! Hvor var jeg..jo, jeg pusset tenner og la meg for natta klokka 21.30 liksom - uten å si fra til noen, det glemte jeg rett og slett oppi frustrasjon og søvnløshet! Så gikk natta, med ca ingenting søvn - ihvertfall ingent sammenhengende god søvn! Neste morgen skulle Storesøster avgårde på avslutningsshow med oppmøte kl 10, så jeg ville lage god frokost sånn at vi kunne spise sammen alle før hun måtte gå..men hun var så sur, trampet rundt og beit hodet av alle - til slutt måtte jeg irettesette henne - pappaen bare himlet med øynene hver gang sjansen bøy seg liksom :roll: Så spurte jeg ham, når Storesøster var gått, hva dette handlet om, og da kommer greia; siden jeg ikke hadde stått opp igjen - og han ikke visste om jeg hadde lagt meg for natta eller hva - så hadde han verken laget noe felles kveldsmat eller knask til seg og Storesøster..han hadde visstnok spurt henne om hun var sulten, og ja - det var hun, men hun hadde ikke klart å si noe om hva hun ville ha - så da hadde han bare gått og funnet seg mat selv (!!) for han gadd ikke at hun aldri klarte å bestemme seg! Tilslutt hadde hun laget seg pastasalat, men da hadde jo han allerede spist, så da spiste de hver for seg..nå var hun sur og blokkerte ham med å sitte og trykke på mobilen..han blir frustrert og ber henne legge mobilen fra seg så det går an å snakke sammen, da blir hun enda surere!! Så istedet for feks å stikke og kjøpe noe god mat og etterpå finne frem knask og gjøre noe sammen med henne da, som å spille et spill eller finne frem gitaren og synge og spille gitar - så sitter de der i sofaen, i taushet og trykker på mobilene sine til hun går og legger seg; sur, sint og frustrert over brutte forventninger! Skuffa over at jeg ikke har stått opp igjen og "fikset" lørdagskvelden..Og så fikk jeg straffa neste morgen - for noe jeg ikke visste om!! Eller, det ante meg at hun var skuffa over at jeg ikke hadde stått opp igjen, men jeg regnet jo med at han hadde klart å ordne litt lørdagskos uten meg...men så feil kan man ta! Altså, come on - dette er mannen som har foredrag om tilknytning og som er kjent for sine gode holdninger til alt rundt barn :daane: Jeg.blir.så.oppgitt! Så jeg ble nødt til å si, at jeg kan ikke være buffer for alle, jeg kan ikke fikse stemningen for alle og gjøre alle glade - alle.må.bidra.litt.selv!! Han må finne lykken inni seg og tillate seg selv å være glad igjen etter det som hendte, for ellers blir det ikke bra! Lykken er der jo, i hverdagen..små glimt..de må bare fanges opp og tas vare på..og han må tillate seg selv å være glad og lykkelig!! Jeg tror faktisk han er på randen til en liten depresjon, noe som kanskje ikke er så rart med alt som har vært og er og sånn..men da må han SNAKKE!! Og tenke seg litt om!! Han kan jo dette her, han som har så mye utdanning om dette med barn - og han har jo hatt tenåring en gang før!! Det var jo ganske likt..Eldstemann var også taus og sur og frustrert, vi var verdens teiteste og dugde ikke til annet enn kjøring hit og dit og til å få penger av..han var heller aldri hjemme og bidro null og niks i heimen - det seg være enten det gjaldt husarbeid, småsøsken eller stemning :tunge1: Akkurat likt er det..Ok da, så har Storesøster et par vanskelige og mer uhåndterlige greier i tillegg, men ellers er det kliss likt! Men jeg tror, at fordi hun er jente, så aner han ikke hvordan han skal takle det..og da er det så enkelt at jeg er der og fikser og ordner og glatter over! Men sånn kan vi ikke ha det, med jevne mellomrom så vil det være sånn at jeg ikke er der - og da må jeg kunne vite og stole på at han er tilstede som pappa, og ikke lar følelsene sine og usikkerheten sin ta styringen..og så skal JEG få straffen for det etterpå? Urettferdig!! Forklaringene hans smuldrer mellom fingrene på ham, for når han beskriver hvor vanskelig det er å forholde seg til henne, så møter han seg selv i døra!! Jeg pekte på det igår, de to ER SÅ LIKE, i sinn og i skinn :daane: og nå får de det liksom ikke helt til dette far-datter-greiene..så blir det liksom mitt ansvar da, å glatte over den kunstige stillheten som oppstår og skape god stemning! Jeg kan ikke..være den for alle, den som fikser og ordner og glatter over og irettesetter og tar ansvar og alt! Som skal passe på at alle "snakker om følelsene sine" og er fornøyde på alle områder sånn at de ikke utagerer med kutting eller utroskap eller whatnot liksom :sukk:På minus søvn, med to små, hund og høns og husarbeid i tillegg..det er oppskriften på en diger vegg som jeg smeller inn i i et skyhøyt tempo det!! Og hva skjer da? Ingen har sagt det var lett å være voksen, men det var for pokker ingen som forberedte meg på at det skulle bli så vanskelig som dette.............

Når det er sagt; det har komt seg mye ifht at jeg får tid for meg selv! Og han "fikser" de to minste, der er han ganske flink..for de er enkle å forholde seg til, spesielt Lillebror! Han er jo fornøyd bare han er mett og noen leker med ham eller bærer ham liksom :ler: Liten krever jo som seg hør og bør litt mer, men det er forsatt på et nivå som han "fikser"..og denne helga har hun stort sett hatt besøk av bestis/ vært på besøk hos bestis, så hun har gått litt på eget maskineri og trengt lite "aktivisering"! Men dette her med Storesøster tror jeg er en av grunnene til at hun har det vanskelig..hun føler nok ikke at hun blir sett og forstått..og det må vi gjøre noe med..som jeg sa til mannen; dette her er ganske enkelt; du tar styringen og sier: nå stikker jeg og kjøper noe mat, så finner du et spill imens! Det blir fint, bare oss to, det er lenge siden det :hjerte: Å for guds skyld; slutt å forvente at hun skal ha meninger om alt mulig - om det så er så enkelt som "hva vil du ha å spise"!! Mat er vanskelig for henne, hun orker ikke å forholde seg til det..hun blir bare vag og frustrert og tilslutt sur! Simple as that..men ååååå så vanskelig!!!! 

Nåh våknet Minsten, jeg må stikke! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Verdande

Usj, så kjedelig at det skal bli sånn! :klem:

I sånne situasjoner har jeg bare lyst til å brøle "Alle er ansvarlige for egen reaksjon og egen lykke!" men det er lite konstruktivt det også :ler:

Skomakerens barn har ingen sko, er det ikke så? :kose:

Jeg har dessverre ingen gode råd (#masterhjerne) - men jeg håper dere finner ut av ting! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer fortsatt for eksponeringsterapi for mannen ved at du drar på 14 dagers husmorferie helt alene, gjerne på spa eller lignende :fnise: Men det spørs vel hvor mye sjelefred du hadde fått på din kant. Spøk til side, det er nok riktig at du må holde tilbake litt og på den måten tvinge resten av flokken til å ikke sitte og vente på at du skal fikse alt sammen. Og alenetiden er gull verdt sånn sett. Da blir trikset bare at de andre store klarer å ta initiativ til ting mens du er borte, sånn at nettoeffekten blir enda bedre! Lettere sagt enn gjort, men livsviktig tror jeg! :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2017 den 15.43, Verdande skrev:

Usj, så kjedelig at det skal bli sånn! :klem:

I sånne situasjoner har jeg bare lyst til å brøle "Alle er ansvarlige for egen reaksjon og egen lykke!" men det er lite konstruktivt det også :ler:

Skomakerens barn har ingen sko, er det ikke så? :kose:

Jeg har dessverre ingen gode råd (#masterhjerne) - men jeg håper dere finner ut av ting! :klemmer:

Brøling funker spesielt dårlig i dette huset, fylt av introverte høysensitive mennesker - believe me, I have tried :ler: Nei men altså, det er jo ikke sånn at jeg er perfekt selv heller..det er vel kanskje en grunn for at ting er som de er også :sjenert: Jeg har jo en tendens til å "fikse alt selv" istedet for å bringe andre på banen.............såehhhh, det er en jobb her å gjøre for samtlige tror jeg!! Skomakerens barn har ingen sko, snekkerens hus trenger oppussing og pedagogens barn er noen skikkelige drittunger :hoho:

På 8.5.2017 den 20.53, Tennessee skrev:

Jeg stemmer fortsatt for eksponeringsterapi for mannen ved at du drar på 14 dagers husmorferie helt alene, gjerne på spa eller lignende :fnise: Men det spørs vel hvor mye sjelefred du hadde fått på din kant. Spøk til side, det er nok riktig at du må holde tilbake litt og på den måten tvinge resten av flokken til å ikke sitte og vente på at du skal fikse alt sammen. Og alenetiden er gull verdt sånn sett. Da blir trikset bare at de andre store klarer å ta initiativ til ting mens du er borte, sånn at nettoeffekten blir enda bedre! Lettere sagt enn gjort, men livsviktig tror jeg! :klemmer: 

Ahahaha, 14 dager er å dra det litt langt :skratte: Men at det sikkert hadde vært lurt, det er jeg enig med deg i!! Det er bare ikke så enkelt å gjennomføre..full av dårlige unnskyldninger, det handler egentlig bare om at jeg ikke har lyst å dra fra de i en evighet :flau: Savner de da vet du :sjenert: Men i sånne små drypp kan han eksponeres, der jeg kan få litt tid der jeg er bare meg - og han kan få litt tid der han er bare pappa :nigo: 

Jeg er nemlig identitetsløs............vi snakket om det her om kvelden, om frustrasjonsnivået mitt og grunner for det liksom..og jeg skal være først til å innrømme at å bare gå hjemme over lang tid kanskje ikke er så lurt - ihvertfall ikke hvis du er en sånn som meg som ikke er så god på å prioritere meg selv!! Jeg har en eller annen plass på veien her mistet meg selv litt..og sånn i det daglige så er det veldig fint å være mamma/ kone/ husmor, men så plutselig dukker det opp en dag der jeg savner å være MEG - og da blir jeg frustrert når det ikke er rom for det!! Så jeg må fortsette å prioritere små stunder der jeg kan få være bare meg selv, sånn at det ikke hoper seg opp sånn som det har gjort..føler jeg er blitt litt bedre på det, men det er fortsatt en LANG vei å gå!! Det skal balanseres også, for oppi det hele må jeg vokte meg vel for å bli veldig egoistisk - sånn som jeg lett blir når treningsbasillen biter meg..men foreløpig er det såpass kinkig å få til trening i det hele tatt, at å bites av noen basill der skal godt gjøres - per nå :ler:  Blir nok litt lettere når vi får overstått denne konfirmasjonen til helga..da skal timer og barnevakt bestilles og bookes en uke av gangen!! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Diddles skrev:

Ahahaha, 14 dager er å dra det litt langt :skratte: Men at det sikkert hadde vært lurt, det er jeg enig med deg i!! Det er bare ikke så enkelt å gjennomføre..full av dårlige unnskyldninger, det handler egentlig bare om at jeg ikke har lyst å dra fra de i en evighet :flau: Savner de da vet du :sjenert: Men i sånne små drypp kan han eksponeres, der jeg kan få litt tid der jeg er bare meg - og han kan få litt tid der han er bare pappa :nigo:

 

Ok, så er 14 dager kanskje litt i overkant da, men jeg står fortsatt på at du kan bestille deg flybilletter og ta noen dager sammen med meg når jeg ikke lenger får lov til å jobbe. Så kan du være bare deg og få overdose samvær, så kan du dra tilbake når du savner gjengen for mye! :jepp::hjerte: 

Det er ikke greit å kjenne på den identitetsløsheten, men det er nok dessverre vanlig for mange. Det er en balansegang det der altså, å finne nok tid til å ha igjen litt følelse av å være seg selv, samtidig som det skal passe inn i en hektisk hverdag. Gjett om jeg kommer til å få prøve meg på akkurat det! Men da kan du gi meg råd :jepp::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...