Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Så fint at Barseltreffet gikk bra :) vår barselgruppe skal møtes i dag og vi blir 10voksne og 10 babyer :fnise: 

Lille T lå og gryntet når hun var liten hun også. Så vi flytta henne på eget rom ettersom jeg ikke fikk til å sove. Og da sov vi godt alle sammen :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Åååå, så gøy med fin barselgruppe! Vår gruppe med M treffes jo ennå. Klubb heter det nå, uten unger.  Og ifølge en som fikk baby i april, når ikke den nye gruppen vår gruppe til knærne engang. Greit å vite at vi er så ok! 

Ja, synes det virker lovende dette her altså - praten gikk lett igår ihvertfall og latteren satt løst, så jeg har trua!! 

Stilig at dere holder sammen ennå, det sier jo noe om kjemien!! 

10 timer siden, Sjela skrev:

Åh, så fint at barseltreffet gikk bra Her arrangerer også helsestasjon kun første samling, også ordner vi med resten selv. 

Så fint å lese at lille smiler! Jeg venter spent på å se lille A smile ordentlig for første gang. Jeg prøver å tulle med han, men får ikke helt kontakt enda. Han ser bare dumt på meg / forbi meg. Så eh...vi får bare vente litt til  

Forresten, her kaver, presser og knirker også A mye i søvne. Noe som gir lite søvn til a mor...

Når Liten var baby endte jeg opp med å henge meg på @^^Belle^^ sitt barseltreff, for jeg fant ikke helt plassen min i den jeg egentlig hørte til..men denne gangen kjente jeg at det var mer kjemi - heldigvis, for nå kjenner jeg ingen andre med babyer på alder med A, så det finnes ingen barselgrupper å invadere :ler: 

Han er ikke noe solstrålebaby altså, disse smilene hans er det langt mellom - ihvertfall de som er til oss..til tørketrommelen og bleiene sine derimot smiler han ganske ofte :fnise: Men det blir vel mer og mer av det, og igår var det første skikkelige sosiale smilet :hjerte: Gleder meg til mer kontakt, han ser også mye forbi oss eller med en sånn bekymret nyve i pannen (type --> er dette foreldrene mine?! Give me a break - hva ER det de styrer sånn med?! :roll::fnise: ) 

Hva er greia med den knirkinga?! Er det på mote lizzm blant 2016-babyer? En IT-greie? :ler: Nå får jeg jo det til å høres ut som han har et lydnivå som ikke ligner noe annet, men det er seriøst skikkelig vanskelig å sove når han grynter og presser på den måten :daane: Inatt var intet unntak, så nå skal jeg gå og legge meg - for på dagtid sover han stille som en mus :klo: 

12 minutter siden, Aprilis skrev:

Så fint at Barseltreffet gikk bra  vår barselgruppe skal møtes i dag og vi blir 10voksne og 10 babyer  

Lille T lå og gryntet når hun var liten hun også. Så vi flytta henne på eget rom ettersom jeg ikke fikk til å sove. Og da sov vi godt alle sammen  

Vi var også 10 voksne med 10 babyer, en stor og god gruppe!! Regner vel gjerne ikke med at alle er med videre, men alle skreiv seg ihvertfall på lista :jepp: 

Åh..jeg kan ikke flytte ham over på eget rom ennå, da får jeg IHVERTFALL ikke sove :bond: Hvor mange ganger var du oppe og ammet om nettene da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg ordla meg litt feil. Lille T er jo fortsatt liten,men nå som hun snart er seks mnd føles det ut som om hun er stor :ler:  Da vi flytta henne på eget rom var jeg vel oppe et par ganger og ga flaske. Nå er det enten en gang for mat eller bare gi smokken. Men er veldig glad vi flytta henne på eget rom,for hun bruker en hel time på å sovne igjen etter mat :sukk: og skulle vi hatt henne på vårt rom slik som hun skravler,kjefter og sutrer om natta så hadde ingen fått noe søvn :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25 August 2016 at 21.42, Aprilis skrev:

Ser jeg ordla meg litt feil. Lille T er jo fortsatt liten,men nå som hun snart er seks mnd føles det ut som om hun er stor :ler:  Da vi flytta henne på eget rom var jeg vel oppe et par ganger og ga flaske. Nå er det enten en gang for mat eller bare gi smokken. Men er veldig glad vi flytta henne på eget rom,for hun bruker en hel time på å sovne igjen etter mat :sukk: og skulle vi hatt henne på vårt rom slik som hun skravler,kjefter og sutrer om natta så hadde ingen fått noe søvn :fnise:

 

Jeg tror vi flytta Liten over på eget rom når hun var sånn 7-8 mnd :klo: Husker jeg syntes det var ganske styrete, for jeg måtte fortsatt opp 1-3 ganger hver natt for å amme..men så var likevel søvnen mellom ammingene bedre da enn når hun lå inne hos oss!! Ikke fritt for at disse små lager endel lyd selv om de ikke griner ass *riversegihåret* Krabaten er nemlig på toppen av alle andre lyder han lager blitt forkjøla og er dermed tett i nesa :daane:Forkjølte babyer suger ass..BIG TIME!! Han griner fortsatt veldig lite, men er desto mer kavete så fort jeg legger ham ned..skjønner jo det da, for han får jo omtrent ikke puste stakkar :troest: Driver og rensker opp i nesa hans med sånn nesesuger, sprayer med saltvann og hever hodeenden på senga uten at det hjelper sånn nevneverdig..Hos kiropraktoren idag fikk jeg den oppløftende beskjeden om at forkjølelse hos så små ofte varte veldig lenge :dry: Takk for den liksom! Det var Krabaten som hadde time hos kiropraktor, selv om jeg sikkert ikke hadde hatt vondt av en time og ti selv heller så ble altså han prioritert i denne omgang (og sånn er det jo livet ut - ungene først :ler: ) Jeg ville sjekke ham for låsninger etter fødsel siden han hadde en litt strabasiøs ferd ut i verden + at han kaver sånn når vi legger ham på ryggen (også når han ikke er forkjøla!) og driver ofte og bøyer hodet langt bak når vi holder ham opp til brystet..men alt var fint iflg kiropraktordama (og henne stoler jeg på, hun har utdannet seg spesielt mot nyfødte) Veldig fint å se den kontakten hun fikk med ham, han koste seg skikkelig og ble SÅ fortrolig med henne mens hun trykket og snudde og vendte på ham - kikket henne rett i øynene og smiiiilte henne rett i senk :rodmer: Snakk om dametekke på han der :fnise: Grunnen til kaving og at han bøyer hodet bakover og sånn mente hun var at han hadde litt refluks, men ikke sånn at det var noen grunn for videre behandling! Vi bare gjør som vi gjør allerede, hever hodeenden på senga hans og passer på at han får opp luft etter måltidene..blir det ikke bedre til han er sånn 6-9 mnd, eller det forverres så skal vi ta kontakt igjen - men enn så lenge slipper jeg å bruke mer penger på kiropraktor! Og godt er det, for 80 % av min 60% lønn er ikke fett *vrengerbukselommeneogfinnerbarerusk* På toppen av det hele har arbeidsgiver betalt ut full lønn til meg de siste 2 mnd, og det som er for mye skal dermed trekkes fra på neste lønn - ergo får jeg omtrent ingenting utbetalt den 20. denne mnd :sur: Altså, litt får jeg jo, men langt fra nok...det blir når jeg tenker meg om aldri nok :hoho: Godt mannen har ny jobb med mye bedre betalt enn det han har hatt det siste halve året ;) Han trives forresten, kjempegodt! Og selv om det er lang kjørevei (ca 45 min hver vei) så er vi jammen glad han fikk jobb der han fikk..for ellers hadde han nemlig vært arbeidsledig igjen allerede :overrasket: Det mottaket som ligger nærmere her, som er nyoppstartet og hadde fått konsesjon for 2017 og 2018 ble bestemt nedlagt i forrige uke!! Tenk så kjipt for den personen som fikk lederstilling der da?! En uke på jobb og så; her er oppsigelsen din, vi legger ned :daane: Da hadde vi vært fucked...Så, tross lang kjørevei - vi er veldig glad han jobber der han gjør, for de var ett av mottakene som beholder konsesjonen sin videre!! *pusterlettaut* Så da kan jeg fortsette å bruke penger fra hans konto videre :ler: Det er godt, for nå er det dåp som står for tur! Ikke for det at det blir umåtelig dyrt, men kronene ruller fort ass..jeg har som mål å gjøre det rimelig, men det meste koster jo noe! Nå skal det meste av pynten bli ganske rimelig, jeg har tenkt å dra naturen inn (minus kongler siden det ble litt jul...) og bruke syltetøyglass og blikkbokser til å ha blomster og lys i..som blomster vil jeg bruke brudeslør, det er rimelig og veldig fint synes jeg..Invitasjonene blir enkle, laget på dataen her hjemme - jeg har bare kjøpt noe fint papir og litt washitape :nigo: Jo, også skal vi laget til et dåpstre, som et fint minne å ha på veggen på barnerommet etterpå..Jeg har heldigvis veldig snille mennesker som har tilbydt seg å bake kaker, så kakene er i boks (hadde det vært jul nå så kunne det blitt et lite ordtrix utav det der :ler: ) så det eneste som koster oss noe sånn sett er leie av lokale og maten vi skal servere..foreldrene mine sponser oss litt med penger til servietter og lys :tommelopp: Mamma strikker dessuten antrekket som Krabaten skal ha på seg etter vi har vært i kirka og alle bildene er tatt! Dåpsdatoen er satt og vi har meldt ifra til kirka, men; jeg er på vill jakt etter lokale, det viser seg at det er booket begge stedene jeg hadde som alternativer akkurat den helga - så mulig vi må bytte dato....hadde egentlig lyst å ha det på bursdagen min, for å "fikse" datoen litt etter fjoråret..mormor døde på bursdagen min ifjor, og jeg har ikke lyst til at den datoen skal være forbundet med sorg..men som hun sa så fint hun jeg snakket med om lokale nå istad; det som har skjedd har skjedd - og det er jo fint at dåpsdagen er bare Krabaten sin! Det fikk meg til å tenke litt..så kanskje vi skal bytte dato!?! Isåfall må det bli helga før, og det er jo ikke lenge til så da må jeg jo få rumpa i gir :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat vært inne i dagboka til @Tennessee og gjort skam på meg selv og mine med bablinga mi, så da får jeg..fortsette her inne :hoho: Jeg lider av ekstrem søvnmangel, ha meg unnskyldt om det jeg skriver er fullstendig uforståelig! Heldigvis kan en slette innlegg i ettertid om det blir altfor pinlig :fnise: Jeg er f.eks veldig glad for at mannen min ikke leser det jeg skriver (går ihvertfall rundt og innbiller meg at han ikke gjør det..leser du her inne mannen?! Gjør du det??? Herregud...isåfall; unnskyld :ler: ) Når jeg tenker meg om så trenger han ikke å lese her inne for å vite hvordan jeg er, han lever jo med meg hver eneste dag for fucks sake :roll: 

Jeg er litt sånn idag, lengter litt tilbake til "før" :sjenert: Lengter etter spontanitet, frihet..etter å føle meg vel igjen! Jeg vet at det er helt naturlige følelser når en står til knes i bleieskift og skittentøy og herregudhvorlengeerdetegentligsidenvihaddesexjegkanfaktiskikkehuskedet..jeg hadde det jo sånn sist babyperiode også..og så tenker jeg - hva i heiteste huleste var det som gjorde at jeg (eller, vi..jeg klarte jo ikke dette helt på egenhånd lizzm..) valgte å gå gjennom dette her EN GANG TIL? :klo: Jooo, det var jo sånne ting som følelsen av å kjenne at nytt liv blir til på innsida av kroppen min..å kjempe mitt livs kamp (føltes det som ihvertfall!) for å få møte dette lille mennesket vi har skapt, sammen..de små tingene som det fornøyde lille ansiktet når han ligger der mett og god i magen med nesen mot puppen! Gleden over hver eneste nye ting han lærer seg..lykkerusen og forelskelsen jeg kjenner bobler frem når han ser på meg og smiler :rodmer: Aha, akkurat ja - det var det som gjorde det, at jeg bare måtte oppleve dette en gang til..glemt var snott og tårer, melk som renner overalt og lager flekker du ikke ser før du får gjester, gulp på alle klærne, våkenetter, sextørke, skittentøy - EKSTREME mengder skittentøy, det uoverkommelige fjellet av klær som må brettes og legges på plass, hybelkaniner på størrelse med elefanter, søvnmangel, vonde skuldre, nakke og rygg etter byssing og bæring..enda godt vi er skrudd sammen på det viset - ellers hadde det vel ikke blitt født mer enn ett barn per familie :fnise: Han er verdens søteste her han ligger og smiler i søvne, fordi han får ligge inntil den myke mammamagen med puppen i ansiktet - for ham er dette toppen på lykke!! At jeg føler meg som en blautfeit melkeku er ham revnende likegyldig - for ham er jeg varme, mammalukt, mat, trygghet..for ham er jeg lykke :rodmer: 

Hva skal vi finne på idag da tro..Jeg stemmer for IKKE EN DRITT :hoho:Idag skal vi nemlig bare være sløve..nyte stillheten..kanskje gå en tur i frisk høstluft..burde strengt tatt ta en dusj :dusje:  Jeg vet nemlig hva som venter meg i ettermiddag og kveld..mannen kommer hjem 16.30, så skal han på foreldremøte kl 18.30 og øving etterpå..kommer vel hjem igjen rundt kl 23, til stille hus! M.a.o; jeg skal være alene med begge kidsa! Sjonglere mellom middagslaging, amming og byssing, legging av Liten som ikke vil legge seg.som er sjalu, sint og sår..og mannen syntes det var stressende å være alene med Krabaten i en time igår? Jo jeg har full forståelse for at det ikke er så greit når babyen hyyyler fordi han vil ha mat fra pupp IKKE flaske, men det var EN liten time!! Jeg skal ha en hel kveld av det!!! .og neste uke skal han faktisk være borte fra torsdag til fredag..skyt meg!! Seriøst, det er faktisk så ille..jeg klarer snart ikke mer hyling og skriking fra 5 åringen!! Og til dere som sier at jeg må bruke tid på bare henne..helst utav huset! Vel, det gjorde jeg igår, vi var nemlig på allidrett :nigo: Liten var superhappy, og det var sånn skikkelig gøy - helt til allidretten var slutt :filer: Da ville hun ikke gå fordi det hadde vart for kort tid..noe jeg forsåvidt kunne si meg enig i, 45 minutter gikk fort!! Men altså, sånn er det bare..så kom neste; "eg vil ha rulleskøyter og sparkesykkel inne!!" Hyl skrik og vræl..jeg svarer henne at det er uteleker og hun kan få sykle og stå på rulleskøyter alt hun vil - ute! Hyyyyl!! "Mamma du e domme!!" Det pøsregner ute og vi skal inn i bilen, det er så trangt på parkeringsplassen at vi nesten ikke kommer oss inn i bilen, så jeg spør henne om hun kan feste selen selv, slik hun gjorde om morgenen ("se ka eg kan mamma!!") men det ville hun selvsagt ikke nå når jeg spurte :roll: Hyl skrik og vræl, eg klaaaaaaare ikkjeeeeee!! Neivel, da må jeg kjøre bilen bittelitt frem sånn at jeg kan komme meg inn bakdøra og feste selen hennes...hyl skrik og vræl; EG HAR JO IKKJE SELE PÅ MEG MAMMA, DU KAN IKKJE KJØRA NÅR EG IKKJE HAR SELE PÅ MEG!!!!! Som om jeg kjørte så langt...20 cm frem liksom...give me a break!! Så fikk hun smoothie og det var fred i bilen til vi kom hjem..vi pratet om hvor gøy det var med allidrett, og alt hun fikk til! Så kom vi hjem..til en stressa mann og en illsint lillebror som er helt despo etter puppen, jeg setter meg i sofaen og kobler han på..sier til Liten; nå er det Barnetv og kveldsmat lille venn, hva vil du ha? Hyl skrik vræææl; MIDDAG, EG VIL HA MIDDAAAAAAG!! :daane: Dette er jenta som når jeg hentet henne sa at hun ikke trengte middag idag fordi det hadde hun spist i bhg! Hyl skrik og vræl, inn på rommet og slamrer med døra mens hun brøler MIDDAG!! MIDDAG!! MIDDAAAAAAG, EG VIL HA MIDDAG!! i det som føles som en evighet :sukk:Mannen er på badet og klipper Eldstemann..Krabaten klarer ikke å spise fordi han er tett i nesa og blir kavete..griner han også! Jeg ber Liten om å komme inn så vi kan snakke sammen istedet for at jeg må rope til henne fra stua! Klarer å snu henne, forklarer at det ikke er mulighet til å lage middag når vi har vært på allidrett og lillebror må ha pupp, at pappa er opptatt med å klippe Storebror..spør om hun kan finne kveldsmat selv? Og det gjør hun, smører seg skiver med banan på og er kjempestolt! Får masse feedback på hva hun får til! Så spiser hun, og det gjør lillebror også..men så slutter Barnetv og hun vil ikke legge seg, hyl skrik, vræl..vil ikke ta på pysj, vil ikke pusse tenner..mannen trør til og tar kveldsstell og legging, lillebror kaver ved puppen - han er fortsatt tett i nesa og nå er han overtrøtt i tillegg, men får forståelig nok ikke til å sove! Så blir det stille, mannen leser og synger for Liten..jeg hører hun ler og synger og prater, koser seg med pappa :hjerte: Han der inne med henne en stund etter de er ferdige å lese og synge, før han går ut av rommet hennes..og hun hyler og skriker fordi hun vil at pappa skal ligge der mer! Nå er klokka 20.30 , tror dere vi er slitne? Herregud, det koster alt jeg har av tålmodighet å gå inn til henne og være rolig i stemmen!! Sier jeg vil at hun slutter å hyle sånn, at det er greit om hun ikke vil sove men at hun kan være rolig..at døra står på gløtt inn til stua om hun er rolig, men at jeg må lukke den om hun fortsetter å skrike sånn - fordi hun vekker lillebror som også trenger å sove! Hun fortsetter å rope og hyle, sier at hun kommer til å rope til vi gjør som hun sier :roll: ...så jeg lukker døra! Tusler rundt i huset med en kavete baby på armen..jeg er svimmel og kvalm, når spiste jeg egentlig sist? Eller drakk vann? Husker ikke..! Mannen står på badet og barberer seg, har en egen evne til å bare stenge ute det som skjer..kjenner det irriterer meg, svelger irritasjonen..hører Liten roer seg, klokka er 21 :daane: Vet hun kommer til å være dautrøtt neste morgen! Setter meg i sofaen..Lillebror sovner, så jeg lager reir av ammeputa og legger ham ned - han sover videre :hoppendeglad: Benytter sjansen til å smelle noen ostesmørbrød sammen og hive på en maskin med klær..idet maten er ferdig våkner Krabaten igjen..og sånn fortsatte kvelden :fnise: Er det rart jeg lengter tilbake til før?! Det tenker jeg er helt innafor!!! 

 

Nå trenger jeg mat :spise: ..mens den lille fortsatt sover, om enn noe urolig (tett-i-nesa-baby suger skikkelig!!) kanskje jeg tilogmed kan drikke en - for en gangs skyld - varm cappuccino? Tviler på det :ler: Mammalivet ass...sorger og gleder og kald kaffe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det du skriver så forstår jeg deg godt :klemmer: jeg sitter her med en og er sliten liksom.. Tror og håper at man utvikler seg til nr 2.. 

Det med at man med vitende og vilje lager barn ja, og spesielt når en allerede vet hva det går i, det er jo litt galskap :fnise: men sååå verdt det for alle de øyeblikkene du nevner! Sovende baby inntil puppen er fantastisk :hjerte: og å se smilet... Og høre latteren :rodmer: 

Det kommer bedre dager og tider :klemmer: og veldig fine øyeblikk innimellom der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh! Jeg skjønner at det er heftig hos dere for tiden. Skjønner at jeg egentlig ikke har noe klage på :sjenert: Men det er bra at du klarer å finne de positive tingene i stormen også. Og jeg synes det er så fint og tøft av deg å faktisk skrive det du skriver. :pls::klappe: 
Mange tenker og føler det slik, men de færreste tørr å si det rett ut. 

Håper virkelig at det går seg til for dere snart :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Ut i fra det du skriver så forstår jeg deg godt :klemmer: jeg sitter her med en og er sliten liksom.. Tror og håper at man utvikler seg til nr 2.. 

Det med at man med vitende og vilje lager barn ja, og spesielt når en allerede vet hva det går i, det er jo litt galskap :fnise: men sååå verdt det for alle de øyeblikkene du nevner! Sovende baby inntil puppen er fantastisk :hjerte: og å se smilet... Og høre latteren :rodmer: 

Det kommer bedre dager og tider :klemmer: og veldig fine øyeblikk innimellom der. 

 

23 minutter siden, Aprilis skrev:

Puh! Jeg skjønner at det er heftig hos dere for tiden. Skjønner at jeg egentlig ikke har noe klage på :sjenert: Men det er bra at du klarer å finne de positive tingene i stormen også. Og jeg synes det er så fint og tøft av deg å faktisk skrive det du skriver. :pls::klappe: 
Mange tenker og føler det slik, men de færreste tørr å si det rett ut. 

Håper virkelig at det går seg til for dere snart :klemmer: 

Det er noe helt annet med to barn enn ett, det er ihvertfall sikkert! Men det sier jeg jo egentlig litt selv, det er dobbelt opp (og vel så det :fnise: ) Heldigvis/ dessverre har de veldig forskjellige behov disse to mine, det gjør det både lettere og vanskeligere på en gang..fordi Liten er 5 år forventer jeg nok mer av henne enn hun synes er greit, men jeg tenker at hun vokser på ansvaret hun får! Innimellom er det selvsagt rom for å være litt liten også, bli bært ut på badet, sitte på fanget og lese bok osv. Pappaen er flink til disse tingene; å la henne få lov å være litt lita :hjerte: 

Jeg merker jeg har en annen ro rundt babyen denne gangen enn sist..det meste er gjenkjennelig og jeg er tryggere på at det jeg gjør er rett! Det er godt :hjerte: Setter også ekstra, ekstra stor pris på de stundene vi har for oss selv, for når storesøster er hjemme må jeg dele oppmerksomheten min på dem begge to! 

Jeg kan ikke sitte her og rosemale virkeligheten, jeg klarer det ikke :sjenert: Sannheten er jo at det er beintøft, og selv om jeg aldri i livet ville vært disse to foruten - så er det ikke til å stikke under en stol at jeg innimellom kunne tenke meg å sette meg på første fly til Langtvekkistan og legge meg på en solseng :ler: ..men jeg hadde returnert kjapt, for når jeg ikke er med ungene så lengter jeg etter dem!!! Jeg vet at dette kommer til å gå seg til, det er bare så jækla hardt mens det står på...jeg gleder meg til det begynner å bli lettere :pls: 

*** *** ***

Kvelden har gått så mye mye bedre enn forventet, det er jeg takknemlig for! Veldig lite grining fra Liten, vi leste og sang og pratet godt før jeg sa god natt og gikk ut av rommet hennes..litt klaging ble det jo, men ingen skriking og hyling *halleluja* Og som en ekstra bonus; veldig lite kaving på Krabaten *tommelopp* Jeg kjenner nemlig igjen den kveldskavingen fra Liten var baby, og bestemte meg for å prøve det samme som jeg gjorde når hun var på samme alder; jeg la meg og ammet ham i senga vår, i mørket - og jammen funka det :hoppe: Etter å ha tømt begge sider så sovna han som en stein med et lite smil på den søte munnen sin :rodmer: Øyner jeg et lite håp om et par timer kveldsro?! Tør jeg håpe på det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig du fikk et par timers kveldsro, det er jo ikke akkurat smooth sailing inne hos deg for tida! :daane: Sender deg masse :klemmer: og synes du er veldig flink til å bli stående i stormen!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, helle pelle, sånne dager er helt utrolig pyton! Jeg føler sånn med deg! Sender deg tusen gode :klem: og krysser fingre for at ting snart blir bedre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Titter inn her jeg, hvis det er greit? :nigo:

...Eller kanskje jeg sniker meg ut igjen? Jeg trodde den hylinga og skrikingen skulle gi seg etter treårsalderen en gang, jeg? :bond::daane:

All mulig medfølelse herfra, sånne dager som den der har vi også innimellom, og det er da jeg nesten sjekker hva barn går for på Finn, altså.... Det at de er søte er kun overlevelsesinnstikt i sånne situasjoner :ler::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2 September 2016 at 4.43, Tennessee skrev:

Håper virkelig du fikk et par timers kveldsro, det er jo ikke akkurat smooth sailing inne hos deg for tida! :daane: Sender deg masse :klemmer: og synes du er veldig flink til å bli stående i stormen!! :hjerte:

*stillstanding* :ler: Takk, det trengs litt sånn klapp på skuldra og klemmer innimellom slagene! Fra Liten var sånn 2 år har jeg tenkt det blir bedre når hun blir 3 år, 4 år og denne gangen 5 år..vel, nå tror jeg det blir bedre når hun blir 6 år *knegg* Fy søren så vanskelig det er noen ganger altså..skulle liksom tro at siden jeg er vant med å jobbe med barn så skulle det være litt enklere på en måte, men - jeg tror - nettopp derfor er det vanskeligere :klo: For alt det som funker på ungene i bhg funker IKKE her hjemme, en kan f.eks tydeligvis ikke lage avtaler med egen 5 åring - mens i bhg funker det som bare det..forstå det den som kan :ler: Jeg får være glad for at hun får ting ut tenker jeg, hvis hun skulle holdt inne alt det følelser hun har så hadde jenta eksplodert :rasende::haar: Nei, da er det bedre hun freser fra seg! Ingenting er så galt osv..............

Den 2 September 2016 at 9.02, ^^Belle^^ skrev:

Åh, helle pelle, sånne dager er helt utrolig pyton! Jeg føler sånn med deg! Sender deg tusen gode :klem: og krysser fingre for at ting snart blir bedre.

 

Tusen taaaaakk :pls: Som sagt ovenfor her, jeg trenger det!! Sånne dager er virkelig helt blæh, og siden vi har ganske mange av de dagene der for tida så får jeg litt panikkangst og har egentlig bare lyst å stikke av fra hele greia :sjenert: Men så er det heldigvis ganske kort mellom helvete og himmelen - så det skal ikke så mye til før jeg atter føler meg som verdens heldigste :hoho: 

Den 3 September 2016 at 11.36, Verdande skrev:

Titter inn her jeg, hvis det er greit? :nigo:

...Eller kanskje jeg sniker meg ut igjen? Jeg trodde den hylinga og skrikingen skulle gi seg etter treårsalderen en gang, jeg? :bond::daane:

All mulig medfølelse herfra, sånne dager som den der har vi også innimellom, og det er da jeg nesten sjekker hva barn går for på Finn, altså.... Det at de er søte er kun overlevelsesinnstikt i sånne situasjoner :ler::klemmer:

Åh nei, ikke stikk av med en gang da @Verdande - de sier det blir bedre, jeg vet bare ikke når :skratte:Mannen sier disse ungene våre er heldige som er så søte, for da slipper de unna med det meste :sjenert: Og det har han helt rett i, tenk om unger var helt uspiselige både i oppførsel og utseende - da tror jeg det hadde blitt gitt bort unger over en lav sko på Finn :fnise: Men fordi de kan snu på sekundet, slenge armene rundt halsen på deg, se på deg med det lille søte ansiktet sitt som har øyne med stjerner i og si "du er best i heeeele verden!!" (og oppriktig mene det selv om du nettopp var brølemamma :flau: ) så bor de her fortsatt :ler: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
58 minutter siden, Diddles skrev:

Åh nei, ikke stikk av med en gang da @Verdande - de sier det blir bedre, jeg vet bare ikke når :skratte:Mannen sier disse ungene våre er heldige som er så søte, for da slipper de unna med det meste :sjenert: Og det har han helt rett i, tenk om unger var helt uspiselige både i oppførsel og utseende - da tror jeg det hadde blitt gitt bort unger over en lav sko på Finn :fnise: Men fordi de kan snu på sekundet, slenge armene rundt halsen på deg, se på deg med det lille søte ansiktet sitt som har øyne med stjerner i og si "du er best i heeeele verden!!" (og oppriktig mene det selv om du nettopp var brølemamma :flau: ) så bor de her fortsatt :ler: 

 

Da er vi enige! :ler: 

Vi var og så Oppdrag Dory forrige uke, og etter en laaaangstrakt legging, hadde jeg satt meg ut i stua med døra til barnerommet på gløtt. Jeg var rimelig lei, for det hadde vært herjing og sutring fra begge i et par timer. Og så piper det fra senga til frøkna "Jeg trenger mamma'n min! For tenk om jeg glemmer deg!" Da var det ikke mye morsk og irritert mamma igjen, altså.... :lillesky::grine:  :rodmer:

Å ha barn er virkelig en følelsesmessig berg-og-dalbane :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 6 September 2016 at 9.39, Verdande skrev:

Da er vi enige!  

Vi var og så Oppdrag Dory forrige uke, og etter en laaaangstrakt legging, hadde jeg satt meg ut i stua med døra til barnerommet på gløtt. Jeg var rimelig lei, for det hadde vært herjing og sutring fra begge i et par timer. Og så piper det fra senga til frøkna "Jeg trenger mamma'n min! For tenk om jeg glemmer deg!" Da var det ikke mye morsk og irritert mamma igjen, altså....   

Å ha barn er virkelig en følelsesmessig berg-og-dalbane 

Å men åh :rodmer: Motstå den da!! De er kløppere på å gjøre seg selv uimotståelige, trykker på alle de rette knappene (og like gode å trykke på alle de feil også :ler: ) 

Helt enig i at å ha barn er en følelsesmessig berg-og-dalbane!! Litt sånn --> barnefri :hoppendeglad: dette skal nyyyytes!! ...og 1 time senere så savner jeg dem og vil hjem for å klemme dem halvflate :sjenert: 

*** *** ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en real oppdatering :sjenert: Dagene flyr avgårde i et helt vanvittig tempo, det er vanskelig å få tid til å sette seg ned for å skrive..jeg er innom fra mobilen og leser i dagbøkene deres, men det er så klurete å skrive fra mobil, så det blir ikke til at jeg legger igjen noen spor! Vit at jeg er der og leser og oppdaterer meg, jeg kommer sterkere tilbake når ting stabiliserer seg skikkelig :Nikke: 

Krabaten er blitt hele 2 mnd (OG to dager, rett skal være rett :ler: ) og er en fortryllende liten skapning, virkelig :rodmer: Han har blitt et sosialt lite menneske som smiler og babler i vei mens armer og bein går som trommestikker - nå begynner det å bli gøy å ha baby i hus!! Han sover fortsatt forholdsvis mye, hvis alt ligger til rette for det..han liker aller best å sove i dobbeltsenga vår, da kan han sove HELE dagen :daane: Jeg har nytt det så til de grader og blitt skikkelig lat, men nå må jeg ta meg selv i nakken og få rutine på at vi skal ut og gå på formiddagen..de dagene Liten er hjemme fra bhg sliter han litt mer med å få lange hviler, noe som ikke er så rart når du har en storesøster som "bare skal kose litt" med jevne mellomrom :fnise: Hun mener det jo så godt, og selv om jeg sier hun må la ham sove i fred så sniker hun seg inn til ham og stryker litt på ham..hvis det rykker litt i øyelokkene hans da, eller han åpner øynene bittelitt så er hun på med en gang med høy og lys stemme; "heeeeeiiiiii, e du våken du da lille skatt?!" og det var den hvilen :roll: Så, det vil nok være godt for ham, spesielt de dagene hun er hjemme, om rutinen med å sove ute i vogna blir spikra ganske kjapt! 

Å se kjærligheten mellom Liten og Krabaten gjør meg helt tussete!! Han _er_ så vilt begeistra for storesøstera si, og stråler med hele seg når hun er i nærheten - noe som selvsagt gjør utrolig godt for Liten :hjerte: Hun stråler hun også, er totalt forelska i lillebror!! Her om dagen sa hun "nå e de ikkje så vanskelig å vær storesøster lenger mamma.." og det merkes; hun har roet seg betraktelig! Det er ikke så mye frustrasjon og tårer lenger og hun klarer i større grad å ta hensyn mtp stemmebruk (mindre hyling og skriking og slamring med dører takk og pris :pls: ) Pappaen har all ære for at leggingen går forholdsvis knirkefritt, det har blitt deres "greie" at han legger henne om kveldene! De synger, leser, prater og ler - og hun har knyttet seg veldig mye mer til ham, det er så fint å se! Jeg skjønner han synes det kan bli litt intenst innimellom, for hva er vel mer intenst enn en 5 åring?! Men altså, nyt det mann - ingen kan elske deg mer enn hun gjør :rodmer: 

Sånn rent kroppslig sett begynner jeg å kjenne meg klar for aktivitet..jeg trives ikke i denne muskelløse, bleike og myke kroppen min - men jeg kjenner jo at ting tar seg opp, så nå er jeg klar for å starte med en aktiv hverdag igjen med turer og trening! Jeg har innført snopestopp frem til desember, og har satt meg som mål å nå pre-gravid-vekt innen samme tid..det er ikke mange kiloene igjen sånn egentlig, men de sitter godt :dry: Det vil nok hjelpe mye på om jeg ikke spiser sjokolade.......for det har jeg gjort - i mengder - hver eneste dag :flau: Gleder meg til å se resultater, de kommer nok fort - for nå er det snart et år siden jeg trente jevnlig :daane: Jeg håper inderlig at styrketrening vil hjelpe på bekkenbunnsmuskulaturen min også, for selv om jeg kniper og kniper så har jeg fortsatt problemer med at jeg lekker hvis jeg hopper eller løper :sukk:Akkurat det går på selvfølelsen løs, jeg føler meg litt ekkel når jeg ikke har 100 % kontroll og er livredd for å faktisk tisse på meg ute blandt folk..dermed drikker jeg for lite, i frykt for å måtte tisse og ikke rekke frem til do..det blir fort en ond sirkel! Så her er plenty av ting å ta tak i!! 

Om 1 1/2 uke er det dåp :hjerte: Jeg gleder meg kjempemasse!! Synes det er veldig fint å døpe lillebror på bursdagen min..jeg deler gjerne dagen min med ham altså :rodmer: Invitasjoner er omsider levert ut, det tok litt tid å få på plass hvor vi skulle være - men på mandag var det i boks :tommelopp: Vi leiger lokale av kirka; et fint lite lokale med direkte utgang til inngjerdet lekeplass og gymsal - helt perfekt med tanke på at 2/3 av gjestene våre er unger!! Vi har bestemt oss for å servere smørbrød (som jeg MÅ huske å bestille idag!!) jeg hadde egentlig lyst å ha varmmat, men når vi fikk pris på varmmat så var det sånn "glem det" - dritdyrt!! Det er heftig å betale 7-8000 kr for mat i en barnedåp altså :hakeslepp: Da får smørbrød være et greit alternativ..klart vi kunne laget maten billigere selv, men vi vil gjerne ha en stressfri dåpshelg - og da bestiller vi ferdig! 

Nå skal jeg gjøre litt husarbeid før lillemann puttes i vogna og vi triller avgårde på tur i det alldeles ny-hy-h-ydelige septemberværet :strix:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til med dåpsinnspurt! :bond:

Pust med magen, et skritt av gangen! Lag en huskeliste og stryk av etter hvert. Dette klarer dere! Og tenkt så mye deilige kakerester det blir på'a mor på mandag! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.9.2016 at 12.05, Verdande skrev:

Lykke til med dåpsinnspurt! :bond:

Pust med magen, et skritt av gangen! Lag en huskeliste og stryk av etter hvert. Dette klarer dere! Og tenkt så mye deilige kakerester det blir på'a mor på mandag! :sikle:

 

Den 25.9.2016 at 19.51, Aprilis skrev:

Hurra både til deg og lillegutt :hoppe:

Håper det ble en fin bursdag og dåp :klemmer:

 

Tusen takk!! Vi hadde en veldig fin dåpsdag slæsj bursdag :nigo: Litt stress i forkant, men egentlig bare fordi jeg blir lett stressa når sånne ting skal skje...alt var rett og slett veldig greit og gikk på skinner, det var bare jeg som syntes lista med ting som skulle gjøres virket uendelig lang og timene i døgnet gikk altfor fort - etterhvert som jeg fikk gjort ting såg jeg jo at jeg gjerne hadde gått litt vel mye ned i detalj på lista mi :fnise: I tillegg har jeg jo noen store barn i huset som klinket til, 14 åringen strøyk f.eks bunadsskjorta si på eget initiativ :overrasket: 

Dagen kom og september bare leverer altså; sol og 20 grader :pls: Litt mye vind eneste, så fotoshooten ute måtte flyttes inn, men jeg klager ikke!!

Jeg hadde enorme sommerfugler i magen i forkant, skikkelige dåpsnerver :ler: Masse følelser rundt dette med dåpen hans, for meg er det kjempestort med dåp..en så fin tradisjon! Og selv om jeg ikke ser på meg selv som så veldig "gudfryktig" så er det noe med det å bære barnet sitt til dåp altså...jeg kjempet med tårene når jeg bar ham inn i kirka, i prosesjon - og alle reiste seg for oss :rodmer: 

Dåpsbarnet sov seg gjennom påkledning, selve dåpshandlingen og tilogmed når Storesøster løftet ham opp foran menigheten etter han var døpt (type Løvenes Konge) sov han :ler: Den gutten har et utmerket sovehjerte altså!! Han var litt våken under resten av gudstjenesten, men ingenting grining eller noe som ikke kunne fikses med litt pupp *hehe* Etter å ha tatt noen bilder ved døpefonten og sammen med presten, så gikk vi noen trappetrinn ned der vi skulle ha selskapet - helt genialt!! Jeg er SÅ fornøyd med borddekorasjonene - det var virkelig superfint med sånne kubber i nivåer med lys og lyng og brudeslør og blå bokstaver på :hoppe: Bilder kommer på Insta sånn litt etterhvert for spesielt interesserte :fnise: 

Konkurransen var stor om å få bysse og bære lille A, så jeg hadde god tid til å åpne gaver - jeg _elsker_ å åpne gaver :hoho: Han fikk så fine ting; fødselsplakat, Bergans ryggsekk, flotte eventyrbøker, bamse, sølvbestikk, stålbestikk fra Georg Jensen, bunadssølje, penger, armbånd med navn på og servise med navn på! En heldig liten gutt altså :hjerte: 

Jeg ønsket kjapt velkommen før vi spiste kjempegode smørbrød og kaker til det kom ut ørene våre, pratet og lo! Ungene kunne løpe ut og leke på lekeplassen rett utenfor (inngjerdet område, helt genialt!) i tillegg var det en peisestue der de store jentene satt og pratet for seg selv :) Gjestene sto på stolene og sang bursdagssang for meg, klemmer og gode ord strømmet på - det var bare så fint :rodmer: Dåpsbarnet sov, smilte, bablet og sov litt til - han må være den roligste babyen ever altså, han _er_ så deilig!!!! Etterhvert som folk begynte å gå hjem ryddet vi opp sånn litt etter litt..endel hjalp til, så det gikk veldig fort! Klokka 18 var vi hjemme, da var lokalet ryddig og klart til overlevering neste dag :tommelopp: Endelig var det tid til å sette seg i sofaen, koble babyen på puppen og bare slappe av :hjerte: Sånn fin en dag, med så mye følelser..det var min bursdag og lille A sin dåpsdag og det var 1 år siden mormor døde..da var det godt å ha disse gode menneskene rundt seg, det plastret liksom litt over smerten..og selv om det innimellom var litt tårer, så var det mest gledestårer, stolte tårer, takknemlig tårer..

Nå våknet skatten min fra første formiddagslur, han tar endel av de iløpet av en dag! Ingen lange hviler lenger, men en haug med korte - og så sover han stort sett hele natta, så det er ikke lov å klage ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...