Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for fine ord og gratulasjoner og oppmuntring jenter - jeg leser, ler og griner om hverandre!

Hei 3. dag etter fødsel og barseltårer :grine: Som noen av dere vet (fordi Insta..) ble det ny runde med lysbehandling på lille A idag :sukk: I etterpåklokskap kan jeg si at vi nok bare burde blitt på barsel og ikke hastet hjem igår..men så var det heller ingen som frarådet meg det, han lå godt under lysgrensa på prøven - og dermed grep jeg sjansen når den bøy seg! Det må sies at det var veldig veldig deilig å være hjemme litt, men gjerne desto verre å måtte vinke farvel til det og igjen innkvartere på sykehuset :sjenert: Men nå har jeg lært, og egentlig bedt om at de ikke sender oss hjem imorgen om han har fine verdier..fordi jeg trenger tryggheten i at de kan observere ham sammen med meg! Og fordi det blir veldig urolig for Liten at vi driver og kommer og går på den måten..merker hun ble veldig stressa av at vi kom hjem og skulle tilbake - mannen sier hun er mye roligere nå når hun vet vi er på sykehuset og skal være der, så kan de heller komme til oss :hjerte: Men vi får se, det er jo ikke sikkert de har rom til oss hvis han strengt tatt KAN dra hjem på perm! 

Lille A er verdens roligeste, søteste lille gutt - litt av roen hans kan nok tilskrives de høye bilirubinverdiene, men søtheten er hans og bare hans :rodmer: Jeg gleder meg så vilt til å få bli skikkelig kjent med ham!! Sånn som det er nå er alt på lånt tid, idag har jeg ikke fått ammet ham engang - det er kun sondemating :grine: Nå kom nattevakta og sa jeg kunne få amme ham i 15 minutt til neste måltid _dersom_ han virket våken nok til det :pls: Litt styr er det med pumping hver 3. time, men hvis det kan gjøre at produksjonen min kommer tidlig igang så pumper jeg gjerne oftere også jeg altså :ler: 

Liten er verdens søteste storesøster som elsker lillebroren sin over ALT annet :rodmer: Hun lager kort til ham med masse hjerter inni - til nå har han "bare" fått 6 kort :fnise: Når hun har hatt sjansen til å holde og kose med ham så vil hun det hele tida, snakker til ham med den søteste lyse stemmen og er SÅ opptatt av ham!! Og hun som ønsket seg lillesøster..det har hun visst glemt :hoho: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morning people - tidlig en søndag morgen :vinke: Bittelitt døgnvill her, oppe og mater og pumper til alle tider - med bustehår og øyne som omtrent går i kryss pga søvnmangel *blinkblink* Melkespreng og tette melkeganger, her kommer melka for fullt :hoppe: Altså, tette melkeganger kan bare gå og legge seg - men melkespreng vil vi ha :jepp: Jeg får prøve å ta en varm dusj etter frokost og se om jeg får løst opp disse "flakene" oppå puppene :pls: 

Nå har jeg fått spist en skikkelig frokost, nestemann som skal få frokost er lille A :hjerte: Jeg fikk ENDELIG amme ham inatt, det var så koselig og fint at jeg måtte grine en skvett :sjenert: Sitte der i tussmørket med den varme lille kroppen som presser seg mot meg mens han drikker melk og _smiler_ :daane: Altså, er det rart jeg blir forelska?!   

Nå tok de prøve av han kl 8, så vi får sikkert svar øyeblikk! Skikkelig spent på om vi kan ta ham ut av lys eller om han må ligge lenger :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at det ble maste med lys og sånn, men godt dere følges opp. Gleder meg virkelig til å følge dere videre. Håper snart det er min tur til å hilse Veslemann her i gården, tre dager på overtid nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så koselig å titte innom her nå! Gratulerer så mye med en lillebror i familien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så utrolig mye :hjerte:

Fant deg etter litt sniking å insta (:sjenert: ) og A er nydelig :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen fra Nyfødtintensiven :vinke: Sitter og spiser frokost, kikker ut på gråværet og er sånn skikkelig, skikkelig spent på resultatene av dagen blodprøve :bond: Nå har vi vært gjennom 3 runder med lys, og prøven igår viste at det har roet seg veldig ned - faktisk var han _under_ sin lysgrense når de la ham i lys!! Han var riktignok rett under, derav avgjørelsen om lys, men kurven flater ut, så nå håper vi så inderlig at det er på retur!! :pls: Jeg er mer enn litt klar for å komme hjem kan du si ;) Melkeproduksjonen min er kommet greit igang, inatt har jeg kunnet gi ham alt han skal ha uten koppmating etterpå :hoppendeglad: I tillegg har jeg sovet som en STEIN mellom slagene og føler meg kinda' opplagt!! 

Kryss fingrene for oss :pls: Nå vil vi hjem!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh :cry: Skjønner godt du er forelska! Håper dere snart endelig får reise hjem nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det håper vi også @Tennessee :hjerte: 

 

Vi har definitivt en liten natterangler i hus :natti: Både igår og denne natta har han så til de grader kviknet til i 2 tida! Så sover han hele dagen lang - sånn at mammaen blir litt urolig :roll: 

Nå er vi på sykehuset og tar dagens prøve :bond: Jeg kjenner jeg har litt forventninger om at han får bli med hjem igjen, og er derfor redd jeg går på en smell om de sier han må tilbake i lys...usj! Krysser alt jeg har!!

Ute er det helt fantastisk vær, jeg vil SÅ hjem med lille gull og trille en liten tur med den fine vogna vår :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk lov å reise hjem igjen :strix: Ny prøve kl 10 imorgen!! Ååååå så deilig det hadde vært om han slipper mer lys :pls: Jeg er mer enn litt klar for å starte hverdagen med baby i hus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fjott

Håper du snart får søtingen hjem igjen! :hjerte:

Det er jo kjipt når man ikke kan ha de med hjem med en gang - men snart er han hjemme med dere hele gjengen og hverdagen er igang for fullt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: Tror dere hoen meg ikke at det ble lysbehandling IGJEN?! Da er vi oppe i 4 lysbehandlinger på en uke, den lille babyen vår har vel vært mer i lyskassen enn utenfor :sukk: Det begynner å tære litt på dette her, hvis ikke det er lys så er bekymringene der; er han våken nok? Får han i seg nok mat? Hva vil prøveresultatene være?? Jeg klarer ikke å slappe av og virkelig nyte det når han først får komme ut av lys..nå viste dagens prøve svakere stigning, og han var under lysgrensa når de la ham inn - så det er vel håp om at leveren hans begynner å bli såpass moden at den kommer til å klare jobben selv fremover :pls: De var nemlig i tvil idag, om de skulle legge ham inn eller ei - fordi han spiser godt og legger på seg, og er skikkelig kvikk og våken når han først våkner..men så var det legen som ville at han skulle behandles - og da har vi ingenting vi skulle ha sagt! Meh...

Sånn bortsett fra det har vi hatt noen fine dager hjemme sammen :hjerte: Liten og Storesøster er så utrolig flinke med lillebroren sin, han er virkelig en heldig liten gutt altså!! Han belønner dem - og oss - med store smil, det er tydelig at disse smilene er bevisste også - så han er tidlig ute! Første gang han smilte sånn så var han knappe 2 dager gammel - etter det har det bare blitt mer og mer, så dette er en liten gutt med masse glede inni seg :rodmer: Mannen fikk en så fin stund med ham idag tidlig mens jeg var i dusjen, da var det skikkelig bonding mellom far og sønn på gang! 

Liten synes selvsagt det er litt vanskelig å dele mamma og pappa med lillebror, så hun smelter ned for hver minste ting!! Samtidig er hun helt betatt av lillebror og kommer løpende for å fortelle om hver minste lyd og bevegelse han har gjort :fnise: Jeg tror det kommer til å bli veldig fint å ha henne hjemme sammen med oss 2 dager i uka fra høsten av - så får hun leke masse med vennene sine de 3 andre dagene, og så har vi helg sammen alle 4-5 ;) 

Her en natt skulle han koppmates av den ene sykepleieren, og han bare skulte på henne mens hun holdt på..kikket og kikket med _den_ sinnarynken i panna :fnise: når hun var ferdig holdt hun ham bort til meg, og idet han såg ansiktet mitt så strålte han opp i DET gliset :daane: at han kjenner meg igjen er det ingen tvil om!  Lille skatten min.....jeg lengter sånn etter ham her jeg ligger :sukk: Det holder hardt altså å ikke løfte ham opp og holde ham tett, tett inntil..la han dytte nesa si inn i halsgropen min og snuse inn mammalukt, kjenne de små hendene stryke mens jeg ammer ham..silkehåret hans, de bittesmå føttene..den varme lille kroppen :bond: jeg vil bare at det skal bli imorgen NÅ!! Jeg er lei av sykehuset!! Selv om vi ble tildelt rom på barneavdelingen nå, med eget toalett og dusj, TV på rommet og fri tilgang på mat (på Nyfødtintensiven var det ingen av delene!) - jeg VIL IKKE være her :grine: 

Sutre sutre...Jeg prøver å jobbe litt med hodet mitt, jeg er jo egentlig utrolig heldig som har en frisk liten gutt!! Han må bare ligge i lys - de andre som er innlagt her har enten vært her i evigheter pga prematur fødsel, eller de har syke barn - eller en kombinasjon! Så jeg er heldig, bare litt lei..og sliten! Det ble ikke helt den starten vi håpet på..

Forresten så kan jeg endelig fortelle at mannen har fått seg fast jobb :hoppe: Godt betalt, fast jobb - samme dag som lille A ble født :nigo: Det var en begivenhetsrik tirsdag i forrige uke!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt innom fra mobilen bare mens vi sitter og venter på at A skal ta ny bilirubinprøve :bond: Igår var den veldig bra, så nå krysser vi alt vi kan og setter floke på resten i håp om at det er på retur :pls: Han er ihvertfall mye mindre gul enn han har vært, og han er kvikk og fin + spiser meg nesten opp :daane: Det er ikke mye igjen av de 20 kg + jeg la på meg, tror jeg har sånn 5-6 kg igjen til pre-preggo vekt :nigo: Magen er faktisk nesten flat igjen, fortsatt myk - men det synes jeg bare er et fint minne om at den har vært hus for lille A :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kid'en har lagt på seg 300 gram på 3 dager :daane: Vi har vært til ny blodprøve idag, etter en hel helg hjemme :hjerte: Nå har jeg virkelig trua på at det fader ut dette her, han er mye mer våken - våkner til måltider av seg selv og er kvikk og blid, han spiser godt (obviously :hoho: ) og har ikke blitt mer gul i huden! Let's hope :pls: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...