Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

1 time siden, ^^Belle^^ skrev:

Bahahaha! En gryteklut er tross alt bedre enn ''mamma, du har långe puppår!'' :hoho: Joda, takk for den lille venn. :lol: De er kule i den alderen altså. De får med seg så utrolig mye, og kommer med så mange kule gullkorn. :fnise: 

:ler: "Mammaa..koffor e puppan dine så laangt ned?". Aaah, ærlighet! 

Diddles, jeg følger med her og er spent på dine vegne, og synes du er HEIT, og burde skrive mer her, men jeg eer såå dårlig på disse dagbøkene når jeg ikke sjøl er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:skratte: Gryteklut ja, hun får sagt det. Det er mulig jeg har fortalt denne historien før, men den er så bra at den tåler en reprise. Et vennepar av oss hadde fått barn nr 3, og eldste var nesten fire. Etter en stund med to lillesøstre hadde hun følgende gullkorn til sin mor: Fireåringen (kanskje hun nærmet seg fem?) skulle gjøre noe på pc/iPad og ventet på pappa for å få litt assistanse. Moren hennes tilbød seg å hjelpe til, men fikk et påklistret smil og følgende svar: "Nei, mamma, dette er ikke noe for deg. Du kan gå og amme lillesøster du, det er du flink til" :daane: 

:fnise: Det skal litt til å ikke huske hvor nervøs du var ja Diddles... Det ble noen meldinger fram og tilbake mens jeg var på bussen på vei inn til byen :ler: Jeg tror det er sant som Belle sier at det er rart å kjenne noen så godt som vi tross alt gjør, og fortsatt ikke ha møttes irl. Men jeg har fortsatt ikke hatt en dårlig opplevelse, så jeg tror det går greit denne gangen også :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tennessee skrev:

Et vennepar av oss hadde fått barn nr 3, og eldste var nesten fire. Etter en stund med to lillesøstre hadde hun følgende gullkorn til sin mor: Fireåringen (kanskje hun nærmet seg fem?) skulle gjøre noe på pc/iPad og ventet på pappa for å få litt assistanse. Moren hennes tilbød seg å hjelpe til, men fikk et påklistret smil og følgende svar: "Nei, mamma, dette er ikke noe for deg. Du kan gå og amme lillesøster du, det er du flink til" :daane: 

 

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man trenger virkelig kraamzorg i Norge, for å få vekk verste trykket. Nå kan jeg ikke sammenligne min fødsel med hvordan det er i Norge, men jeg får et inntrykk at enten så blir man sendt hjem for tidlig eller så blir de ikke holdt lenge nok (om KG er representativt). Jeg synes det er supert å være hjemme, liker ikke å være pasient, spesielt når jeg bare har født. Jeg skrev meg selv ut mindre enn 12 timer etter cholecystectomi (eller fjerning av galleblæra), selv om jeg lå med jævlige smerter i nakken grunnet gassen de pumpet i meg, i flere dager. :fnise: 

Og her mente Vesla at det var interessant å dele høylytt at mamma har baby i magen og at babyen kommer ut av hufsa til mamma, til ei fremmed ekspeditrise. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fjotteri skrev:

 En gryteklut!!!! Det er nå det begynner med de brutale tilbakemeldingene. "Mamma, du er for gammel til å gå med sånne bukser/se på program/si sånne ord" 

Kan jeg få lov til å snoke på deg på Insta? Hvis ja: send meg PM. Hvis nei: lat som du ikke fikk med deg spørsmålet 

*knegg* hun er kul da, sier ting rett ut - take it or leave it lizzm :ler: Fjortisen er mer opptatt av sånn.."måtte du legga ut de bilde på Insta?! Heile klassen min såg de!!" *irritertstemme* Kunne ikke brydd meg mindre *skratt*  

Melding sendt, søk meg opp du så adder jeg deg :nigo:

4 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Bahahaha! En gryteklut er tross alt bedre enn ''mamma, du har långe puppår!''  Joda, takk for den lille venn.  De er kule i den alderen altså. De får med seg så utrolig mye, og kommer med så mange kule gullkorn.  

:hoho: 

2 timer siden, kisskissbangbang skrev:

 "Mammaa..koffor e puppan dine så laangt ned?". Aaah, ærlighet! 

Diddles, jeg følger med her og er spent på dine vegne, og synes du er HEIT, og burde skrive mer her, men jeg eer såå dårlig på disse dagbøkene når jeg ikke sjøl er gravid!

Hahaha, de er bare diggbare!! 

Du dah :flau: Heit faktisk, nå rødma jeg i stolen her!! Du kommer innom og skriver når du føler for det søte :klemmer: 

2 timer siden, Tennessee skrev:

 Gryteklut ja, hun får sagt det. Det er mulig jeg har fortalt denne historien før, men den er så bra at den tåler en reprise. Et vennepar av oss hadde fått barn nr 3, og eldste var nesten fire. Etter en stund med to lillesøstre hadde hun følgende gullkorn til sin mor: Fireåringen (kanskje hun nærmet seg fem?) skulle gjøre noe på pc/iPad og ventet på pappa for å få litt assistanse. Moren hennes tilbød seg å hjelpe til, men fikk et påklistret smil og følgende svar: "Nei, mamma, dette er ikke noe for deg. Du kan gå og amme lillesøster du, det er du flink til"  

 Det skal litt til å ikke huske hvor nervøs du var ja Diddles... Det ble noen meldinger fram og tilbake mens jeg var på bussen på vei inn til byen  Jeg tror det er sant som Belle sier at det er rart å kjenne noen så godt som vi tross alt gjør, og fortsatt ikke ha møttes irl. Men jeg har fortsatt ikke hatt en dårlig opplevelse, så jeg tror det går greit denne gangen også  

:hoho: for en genial historie, jeg dævver!! "Du kan gå og amme lillesøster" :ler:  Snakk om å få passet sitt påskrevet!! 

Tjihi, det var massive sommerfugler på gang der altså - husker jeg hadde lyst å grine så nervøs var jeg!! :fnise: 

2 timer siden, kisskissbangbang skrev:

:hoho:

 

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Herlige historier :hjerte:

Haha, du har mye å glede deg til!! 

1 time siden, Emiliania skrev:

Ja, man trenger virkelig kraamzorg i Norge, for å få vekk verste trykket. Nå kan jeg ikke sammenligne min fødsel med hvordan det er i Norge, men jeg får et inntrykk at enten så blir man sendt hjem for tidlig eller så blir de ikke holdt lenge nok (om KG er representativt). Jeg synes det er supert å være hjemme, liker ikke å være pasient, spesielt når jeg bare har født. Jeg skrev meg selv ut mindre enn 12 timer etter cholecystectomi (eller fjerning av galleblæra), selv om jeg lå med jævlige smerter i nakken grunnet gassen de pumpet i meg, i flere dager.  

Og her mente Vesla at det var interessant å dele høylytt at mamma har baby i magen og at babyen kommer ut av hufsa til mamma, til ei fremmed ekspeditrise. 

Jeg håper håper håper at jeg kan få lov å reise raskt hjem etter fødselen, men det avhenger jo helt av når fødselen finner sted og om alt går som det skal og alt det der...det er lov å håpe da :)

:ler: Deilig altså, det er da en leter etter det berømte svarte hullet som kan sluke en!! Liten hadde en sånn her om dagen, når vi var på kinarestauranten og spiste..hun er veldig opptatt av at jeg har bittesmå ører - og jeg har sagt at mine ører får normal størrelse når jeg blir gammal, for da vokser ørene igjen! Så sitter vi der og spiser, og Liten peker (!!) på ei dame på bordet ved siden av og sier høyt og tydelig; se mamma, der e ei gammale dama - å hennas øyrer har IHVERTFALL vokst, for dei va store!!!!" Når hun ikke fikk respons fra meg så drar hun meg i armen, peker og gjentar - "jamen mamma SE då!!!" Æhh....jeg hadde egentlig mest lyst å gjemme meg under bordet :flau:  Den kvelden hadde vi en alvorlig prat om hva en sier og ikke ute blandt folk foråsidetsånn :hoho:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, ny historie å fortelle. En kollega av kjære hadde hatt en sånn samtale med sin håpefulle, om hva man ikke skulle si ute blant folk, og hvis man først måtte snakke om noe, så var det lurere å ta det når de kom hjem igjen. Det gikk som det måtte gå: "Pappa, han skal vi snakke om når vi kommer hjem!" :skratte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tennessee skrev:

Haha, ny historie å fortelle. En kollega av kjære hadde hatt en sånn samtale med sin håpefulle, om hva man ikke skulle si ute blant folk, og hvis man først måtte snakke om noe, så var det lurere å ta det når de kom hjem igjen. Det gikk som det måtte gå: "Pappa, han skal vi snakke om når vi kommer hjem!" :skratte: 

:hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Diddles skrev:

Jeg håper håper håper at jeg kan få lov å reise raskt hjem etter fødselen, men det avhenger jo helt av når fødselen finner sted og om alt går som det skal og alt det der...det er lov å håpe da :)

:ler: Deilig altså, det er da en leter etter det berømte svarte hullet som kan sluke en!! Liten hadde en sånn her om dagen, når vi var på kinarestauranten og spiste..hun er veldig opptatt av at jeg har bittesmå ører - og jeg har sagt at mine ører får normal størrelse når jeg blir gammal, for da vokser ørene igjen! Så sitter vi der og spiser, og Liten peker (!!) på ei dame på bordet ved siden av og sier høyt og tydelig; se mamma, der e ei gammale dama - å hennas øyrer har IHVERTFALL vokst, for dei va store!!!!" Når hun ikke fikk respons fra meg så drar hun meg i armen, peker og gjentar - "jamen mamma SE då!!!" Æhh....jeg hadde egentlig mest lyst å gjemme meg under bordet :flau:  Den kvelden hadde vi en alvorlig prat om hva en sier og ikke ute blandt folk foråsidetsånn :hoho:

Jeg håper også for din del at dere får reise tidlig hjem (og at minstemann ikke kommer for tidlig). 

Ja, fikk litt lyst til å gjemme meg. Heldigis var det ei koselig frøken bak kassa, som lo det vekk og gratulerte oss. :fnise: Mannen snakket til Vesla mens jeg betalte og sa at det er greit å fortelle om broren din, men ikke at han kommer ut hufsa til mamma. Det vet de allerede. Hahaha! Så herlig! :fnise: Ja, det er mye rart som kommer ut av munnen på de små! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er sånne ting som kommer fra barnemunn som bare er pinlig og direkte fælt, ikke morsomt. A sa her en dag at: "eg like ikkje sånne så e brune." Jeg og mannen bare :hakeslepp: og :sjokk: og :bond: . Bestekompisen vår er mørkhudet (det var da vi snakket om ham at hun sa det, de to har jo alltid hatt et SÅ godt forhold), og bestisen til A er halvt kinesisk, så hun har jo alltid vært omringet av ikke bare lyshudete mennesker. Heldigvis (!!!) var vi alene. Men altså...hvor HAR hun det fra? Blir redd jeg. Hvordan takler man sånt, da? Bortsett fra det naturlige som å forklare som best man kan, og si at sånn ikke er greit å si. Iiiik. :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Det verste er sånne ting som kommer fra barnemunn som bare er pinlig og direkte fælt, ikke morsomt. A sa her en dag at: "eg like ikkje sånne så e brune." Jeg og mannen bare :hakeslepp: og :sjokk: og :bond: . Bestekompisen vår er mørkhudet (det var da vi snakket om ham at hun sa det, de to har jo alltid hatt et SÅ godt forhold), og bestisen til A er halvt kinesisk, så hun har jo alltid vært omringet av ikke bare lyshudete mennesker. Heldigvis (!!!) var vi alene. Men altså...hvor HAR hun det fra? Blir redd jeg. Hvordan takler man sånt, da? Bortsett fra det naturlige som å forklare som best man kan, og si at sånn ikke er greit å si. Iiiik. :haar:

:hakeslepp: ja det skjønner jeg dere reagerer på!! Himmel..nå har jeg også kommet med en sånn uttalelse en gang på jobb - men jeg mente jo ikke noe vondt med det - det var en flåsete og fleipete kommentar til ei venninne som ble veldig brun bare sola kikket frem; "æsj, eg like tje sånne brune folk!" sa jeg og lo..men det ble jo helt feil når det (uten at jeg visste om det) sto ei fra Brasil bak meg liksom :flau:Snakk om å dra frem svære årer og prøve å forklare...

Dere må jo bare nøste littegranne, det kan godt være hun har hatt en/ flere dårlig(e) opplevelse med f.eks et mørkhudet barn i bhg?! Eller at hun har møtt på voksne som er veldig mørke i huden som hun opplever som skumle? Noen er jo veldig mørke...endel barn reagerer på det, det er det jo endel voksne (da spesielt eldre mennesker) som gjør også - opplever de som mørke at det er litt skummelt liksom! Hun mente nok ikke så mye med det, ihvertfall ingenting vondt - det gjør jo ikke så små barn..de er vel mer ute etter en reaksjon enn noe annet! Men jeg ble litt overrasket ja, for som du sier så er både bestisen hennes, og deres + svogeren deres mørkhudet..men det er nok ingen av dem hun mener!

Og husk - det er alltid lov å plukke opp tråden igjen ifht ting barna sier eller gjør som en må snakke mer om..det regner jeg jo med at du både vet om og praktiserer!! Det gjør vi også ganske ofte her, sier sånn "husker du når..." og så går vi gjennom det en gang til liksom..det er ofte bedre enn å snakke om det der og da - for de skjønner det jo når de har sagt/ gjort noe som ikke var greit, og da er de ikke så mottakelige for råd/ irettesettelse som de gjerne er når situasjonen har roet seg litt/ er glemt for deres del..

*** *** ***

Trøtt idag :Gjesp: Det ble en ganske travel dag igår med besøk, grilling etterpå og så avgårde på kaffedate med to venninner til klokka var altfor mye..når jeg kom hjem satt vi oppe en stund og pratet (ren nødvendighet) - og så våknet Liten og holdt det gående med grining og "eg vil bare væææhæær me deg mamma!!!" til klokka var over 2! Da freste jeg "nå HOLDE de!! EG vil ikkje vær me deg om nattå - då vil eg SOVA!! Ti stilt å legg deg te å sov NÅ!!" og gikk ut av rommet (skikkelig koselig mamma der..... :ironi:men jeg driver altså ikke med forhandlinger på hvor eller om hun skal sove på nattestid :dry: ) Jammen la hun seg ikke til å sove, og våknet blid som en sol klokka 7.30 :fnise: Men jeg har knapt sovet, for mini i magen holdt baluba når jeg omsider kom meg i seng, mannen snorket som et sagbruk + det kjentes ut som jeg hadde en kroppstemperatur på ca 478 grader..såeh..ja, trøtt idag! Har kvelva i meg en stor cappuccino nå, og skal gå en runde med vovvis før jeg drar og kjøper noen t-skjorter og korte tights til Liten (ALLE var for små plutselig :overrasket:) før jeg skal på besøk til ei venninne som også "dingler rundt hjemme" ;) Kjenner dagene mine er i travleste laget for tida, og gleder meg til de roer seg igjen..jeg er jo egentlig ikke i form til å holde på sånn som dette!! Men av og til havner bare alt oppå hverandre..uka som kommer blir ganske lik, men så roer det seg igjen over neste helg..hvis jeg fortsatt er gravid da så tror jeg ikke denne ungen kommer for tidlig allikevel - for tåler jeg dette så tåler jeg det meste :ler:

Men nå --> :hund: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun merket med én gang at dette ikke var ok, for vi reagerte jo som seg hør og bør. Og hun liker IKKE å bli irettesatt, og lukker seg igjen som en østers om vi prøver å snakke med henne om det. Men det er klart, dette må vi nøste mer opp i! Jeg har prøvd å fiske litt, og snakket om bestekompis, og hun har ikke kommet med flere slike kommentarer. MEN, hun sa - da vi spurte henne hvorfor hun sa det, om hun hadde hørt det fra noen etc - at den ene venninnen i barnehagen hadde sagt det. Og da blir jo jeg umiddelbart redd for at venninnen kanskje har fått dårlige holdninger hjemmefra mtp. slike ting. Det trenger ikke å være sant da, for A skrøner mer enn hun har godt av, men jeg har det allikevel i bakhodet til en evt. neste gang. Jeg ønsker meg en verden hvor alt er regnbueskinn og glitterskyer, hvor alle har rom til å være seg selv. :hjerte: 

Apropos, i går hadde vi en interessant samtale om menn i kjoler. :ler: A er fremdeles der at hun mener at det kun er jenter som kan ha langt hår, og Barbiemannen hennes var ihvertfall rar og morsom som hadde kjole på. Da måtte jeg jo bare forklare at om han har lyst til å ha på seg kjole, så må han få lov til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vakre, flotte, kloke diddles! Jeg er her og leser, og er så altfor dårlig til å skrive :( Selv om det er hyggelig med klistremerkebaby gjør det det litt vanskelig å være aktiv i dagbøkene. Men tenk at det er så kort tid igjen - sprøtt!!! Det blir såå spennende å finne ut hvem det er som gjemmer seg der inne altså!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenløsning fra Helvete kom som kastet over meg igår - det kjennes ut som noen har slått meg med balltre mellom beina :grine: Og vi som skal ha familieselskap idag :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:tristbla: Ånei, håper du kom gjennom gårsdagen uten altfor mye trøbbel! Bursdagsbarnet så ihvertfall veldig fornøyd ut! :hjerte:

Hvordan går det med deg nå? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Know the feeling. .. Bare å knipe igjen og gå forsiktig 

 

32 minutter siden, Tennessee skrev:

 Ånei, håper du kom gjennom gårsdagen uten altfor mye trøbbel! Bursdagsbarnet så ihvertfall veldig fornøyd ut! 

Hvordan går det med deg nå? 

Jeg tok det veldig med ro, og gikk med museskritt når jeg måtte bevege meg..jeg har fortsatt vondt idag, men ikke på langt nær sånn som igår - på det verste begynte jeg å grine på badet og måtte ta en paracet for å "overleve" :sjenert: Heldigvis er familie og venner så "på" at de hjelper til der det trengs :hjerte: 

Bursdagsbarnet var superfornøyd, det var en utrolig kjekk feiring altså :strix: Alle ungene lekte superfint ute i varmen, og vi voksne satt og pratet, drakk kaffe og spise _altfor_ mye kake :hoho: Siste gjestene gikk vel ikke før klokka var nesten 19.30, så det ble en sein kveld på Liten..hun rakk faktisk å kaste kjolen før alle var gått, og sprang rundt på plenen i bare trusa, stupte kråke og var helt bajas - da kommer det tørt fra mannen; "hun der er akkurat lik mammaen sin på tampen av et festlig lag":skratte:

Det er incoming å bli 5 år, that`s for sure!! På gavebordet fantes både discolampe (Liten sitt største ønske :pls: ) Playmo, hårklemmer, dukkeklær (mamma har sydd..deriblant en dåpskjole til dukka :daane: Fy søren så fin!!) og masse penger :overrasket: Liten var så happy som få!! Og selv om det er veldig vanskelig for henne å si takk når vi er så mange samlet - hun er veldig flink til det sånn til vanlig altså, men når fokuset er på henne så er det såvidt hun tør å hviske det frem - iallefall så klarte hun det også :nigo:  Vi hadde en prat før gjestene kom, og jeg sa at hun ikke fikk åpne gaver før hun kjente at hun klarte å si takk - så til å begynne med lot hun som om gavene ikke eksisterte :ler: Folk bare "det virker ikke som hun er så opptatt av gavene.." :klo: men de flirte godt da når jeg fortalte at hun hadde sagt hun kom ikke til å klare å si takk med en gang de kom - så derfor måtte gavene vente litt! Mamma synes jeg er altfor streng med henne som krever at hun skal si takk og sånn, men jeg minnet henne på hvordan jeg er blitt oppdratt selv - da var det nemlig ingen bønn :regler: Men ting forandrer seg litt når en blir mormor skjønner jeg, og hun sa at hun nok ikke hadde vært så treng på sånne ting om hun hadde visst da det hun vet nå...og det er nok mye sant i det, men akkurat å si takk for gaver mener jeg er det minste jeg kan kreve av ungen min!! Jeg slækker gjerne på kravene jeg altså, og er vel ikke den strengeste mammaen ever akkurat - men normal høflighet og grei oppførsel, det forventer jeg når de er så store som hun er nå ;)

Idag skal jeg bare ta det easy, slappe av og strikke og lade opp til onsdag :hjerte: Vil at kroppen min skal være mest mulig opplagt til den dagen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjipt når bekkenet tuller sånn, så bra du klarte å ta det litt med ro selv med huset fullt av gjester. Kos deg i ro og mak hjemme i dag. Her skal jeg hente Vesla tidlig i barnehagen for å kjøpe nye ballettsko, da de hun har er blitt for små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...