Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:vinke: Må følge med her også vet du. :nigo:

Ugh, den kveldsammingen altså. Her henger hun nærmest konstant i puppen i sikkert 4 timer før hun endelig sovner helt utmattet. :fnise:

Så rart at termindatoen plutselig er her, men allikevel har du en månedsgammel baby i armene. :rodmer:

Spørsmål: når skal du begynne å trene igjen? Jeg DØR etter å komme meg på treningssenteret, men vet liksom ikke helt når det er ok å begynne... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, trening tenker jeg også på nå! Selv om kiloene er borte, så er jeg så dvask - prosjekt oppstramming må startes opp. Jeg tenkte å starte med noen joggeturer nå på kveldstid, og så komme i gang på treningssenter etter ferien. Da håper jeg snuppa her har litt mer rutiner inne slik at det er enklere å dra på trening mens hun er hjemme med pappaen også.

Kuppa litt, jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, her var det folksomt :ler:

Synes du har så søtt kallenavn på snuppa di: tordensky :ler:

The more the marrier, der det er hjerterom er det husrom osv :ler:

Snuppa mi kler kallenavnet sitt :jepp: Hun kan være en liten engel, men hjelpes det er temperament i det lille nøstet også :daane: Hun skremte vettet av storesøstera si ikveld når vi skulle bade henne, hun ville nemlig klart og tydelig s-p-i-s-e, ikke bade :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Må følge med her også vet du. :nigo:

Ugh, den kveldsammingen altså. Her henger hun nærmest konstant i puppen i sikkert 4 timer før hun endelig sovner helt utmattet. :fnise:

Så rart at termindatoen plutselig er her, men allikevel har du en månedsgammel baby i armene. :rodmer:

Spørsmål: når skal du begynne å trene igjen? Jeg DØR etter å komme meg på treningssenteret, men vet liksom ikke helt når det er ok å begynne... :sjenert:

Der var du jo :klemmer:

Godt å høre det ikke bare er jeg som sliter med kveldsammingen...har du mye melk eller? Her er det mer dråper som kan klemmes ut, så frustrasjonen er stor hos lille tordensky fordi hun må jobbe for å få maten ut :kjempesinna: Det er derfor jeg får feelingen av at hun ikke blir mett også...

Ja det er kjemperart å tenke på at termindatoen er idag, hun har jo vært her 1 mnd imorgen :daane: Men jeg er glad hun kom før, jeg hadde aldri fått ut en større baby :haar: Får frysninger bare jeg tenker på fødselen...*grøss*

Jeg tenker jeg tar kontakt med kiropraktoren imorgen og bestiller time for sjekk av både meg og knøtti, så får hun si noe om hun mener kroppen min er klar for trening snart :Nikke: Tør ikke ta noen sjanser, her henger bekkenløsningen fortsatt litt igjen, kjenner det er litt ømt fremme på slutten etter å ha gått lang tur :sukk: Men det er myyyye bedre da, og opptrening på jo til!! Tenker jeg begynner forsiktig med planken og sånn her hjemme nå til helga, ellers går jeg jo lange turer hver dag, så spinning er ikke mange ukene unna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, trening tenker jeg også på nå! Selv om kiloene er borte, så er jeg så dvask - prosjekt oppstramming må startes opp. Jeg tenkte å starte med noen joggeturer nå på kveldstid, og så komme i gang på treningssenter etter ferien. Da håper jeg snuppa her har litt mer rutiner inne slik at det er enklere å dra på trening mens hun er hjemme med pappaen også.

Kuppa litt, jeg ;)

Urk, jeg hater å jogge :fnise: Ellers skulle jeg også ha gjort det, billigere og enklere enn treningssenter...lille tordensky tar flaske, så her er det kun klarering fra kiropraktor vi venter på :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal vel vente 6-8 uker med trening av mage iallefall, for magemusklene må få tid til å skli seg på plass der de skal være etter graviditeten :jepp:

om man starter for tidlig kan det dannes brusk i mellom musklene og da vil de aldri komme tilbake der de skal være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal vel vente 6-8 uker med trening av mage iallefall, for magemusklene må få tid til å skli seg på plass der de skal være etter graviditeten :jepp:

om man starter for tidlig kan det dannes brusk i mellom musklene og da vil de aldri komme tilbake der de skal være...

Gjelder ikke det bare de skrå magemusklene? Jeg har lest ett eller annet sted at det er trygt å trene de rette magemusklene :klo: Det må sjekkes opp, vil jo ikke ødelegge magen min heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Er det ikke de skrå man kan trene da? Hehe, kjedelig å begynne for tidlig og alltid få en stygg kul framme...

Og - flere som har måttet amme naken baby på badegulvet eller? :ler: Kjekt med temperament ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Og gratulerer med en måned til vesla! :hoppe:

Edit: dobbeltpost, ble ny post! ;)

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke de skrå man kan trene da? Hehe, kjedelig å begynne for tidlig og alltid få en stygg kul framme...

Og - flere som har måttet amme naken baby på badegulvet eller? :ler: Kjekt med temperament ;)

Hm nei, det er de rette man kan trene fra rett etter fødselen :jepp:

:fnise: å nei, hun måtte fint vente til hun var komt i bleie og body før hun fikk mat..hun fryser sånn når vi tar henne utav badevannet, så prioriteten var bading, tørking, klær og så mat - til hennes store frustrasjon :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en måned som mamma! :rodmer:

Og gratulerer med en måned til vesla! :hoppe:

Tusen takk :strix: Tenk det er en mnd siden allerede, det er nesten litt skummelt!!

Vi har feiret med fotoshoot idag, en måned gammel og allerede fotomodell i høstkatalogen til MeMini :rodmer: Det gikk kjempefint, hun sov seg gjennom hele greia, til tross for mye hipsing og hapsing, klesbytte og i det hele tatt :) Sitter og venter på de redigerte bildene, jeg har originalene da så jeg har jo en viss anelse om hvordan de kommer til å se ut ;) Hun er så fiiiiiin, fineste jeg vet :hjerte:

Jeg har vært og fått tak i sånn sett til å lage fot og håndavtrykk, tenkte besteforeldrene skulle få i gave :nigo: Men så er det å få lille tordensky til å ha hånda åpen lenge nok til at vi får trykket den ned i formen :sjenert: Det er vel spørs hvor lett det er :fnise:

Ellers er dåpsplanleggingen igang, til nå er dato og kirke, 2 av fadderene og dåpskjole i boks :tommelopp: Da gjenstår bare resten :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fant den nye dagboken din Ha en flott helg

Goody Raggis, det liker vi :nigo:

Dagene flyr avgårde, det var jo nettopp fredag!!

Prøver iherdig å få med meg hva som skjer i bøkene deres, men liten gjør det vanskelig for meg.....Heldigvis for henne er hun ufattelig søt, så hun slipper unna med hva det enn skulle være :rodmer: Nettene er fortsatt en utfordring, hun er fullstendig på ville avveier når det gjelder døgnrytme :natti: Sover bort dagen og kvelden, og er alldeles lys våken fra 01 og utover :roll: Inatt var ikke den verste, vi klarte tilogmed å snike inn litt kos :hjerte: Ikke mye tid til å være kjærester etter hun kom til verden, og siden jeg fortsatt holder på med renselsen så er det ikke mye action på den fronten *savn* men vi prøver så godt vi kan å snike inn noen kjærtegn, klemmer, kyss og gode ord så fort vi får sjansen :jepp: Heldigvis er vi såpass trygge på hverandre :rodmer: Vi må jo bare nyte at liten vil være så nær også, tida går så altfor fort, plutselig har hun ikke tid til så mye kos lenger...

Storesøster har vært hos mammaen sin i helga..hun skulle egentlig være her i nesten 3 uker i strekk, men lengtet sånn så da ble de enige om at hun skulle være hos mammaen sin fra fredag kveld til ikveld! Godt når vi kan gjøre det beste for henne, det er slettes ikke alltid det har vært så lett å få til :sukk: Hun trenger nok å få all oppmerksomhet innimellom, hun er jo vant til å være minst, plutselig er alt snudd på hodet og hun må dele meg med noen for første gang - det er litt vanskelig som hun sier..Jeg prøver jo å være der for henne det jeg kan, og overlater liten til kjære når jeg kan, men hun skal jo være limt fast i puppen hele tiden :daane: ..akkurat det kan ikke kjære hjelpe meg med! Men jeg er stolt av storesøster, hun er blitt god på å sette ord på følelsene sine, store lille jenta vår :hjerte: Herlig når vi ser resultater av ting vi har jobbet med!!

Idag har min storesøster bursdag, så det blir feiring med pizza og kake hjemme hos foreldrene mine :hoppe: I mellomtiden nyter jeg stillheten, liten sover og er verdens fineste ved siden av meg her..kjære sover godt i senga vår, og storebror sover vekk kong alkohol under dyna si (han kom dinglende hjem klokka 5 idag morges!!) Jeg har dusjet, spist frokost og drukket kaffi mens jeg har sett på So you Think you can Dance :nigo:

Ikveld kommer gulljenta hjem igjen og blir til fredag, da reiser hun på ferie med mammaen sin. Storebror reiser også da, på heisatur til Rhodos med kompisene :skaal: tror dere han gleder seg eller?! Kjære er ferdig med ferien for i år og skal tilbake på jobb fra neste mandag..i år som i fjor og årene før har det blitt slik at storesøster er her alle ukene han har ferie mens mammaen har 4 uker uten henne...rettferdig hva?! Hun var her så og si hele pappapermen også, så han fikk ikke vært så mye på sykehuset som han hadde tenkt..sånn ville det jo vært uansett om hun hadde vært vår sammen, men det føles litt urettferdig når det blir gjort på denne måten :sjenert: Misforstå meg rett her, vi nyter at vi får være så mye med henne, men begge stusser litt over måten ting gjøres på opp mot hva som blir sagt når vi ønsker å ha henne 50 % fast....nå fikk kjære "viljen" sin ang. det tilslutt da, etter å ha prøvd å få det til siden jenta var 3 år!

En liten miniferie/ kjærestetur har vi sneket oss til da, vi har bestilt oss tur til Bremen første helga i september *jublejuble* så vi har en langhelg å glede oss til :strix: Liten må jo nesten få være med, men det er lettere å gjøre det vi vil med henne på 3 mnd enn hvis vi skulle hatt med storesøstera også :fnise: Hun kan nemlig ikke for alt i verden forstå at vi ikke syns det er alldeles fantastisk å bruke all tid på lekebutikker, dyrebutikker og barneklesbutikker :ler:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duh...dere var jo i Tenerife i år dere?!

Hvor i Tenerife var dere?

Noe du anbefaler oss å gjøre/ må få med oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...