Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Joooo, dra til dyreparken da!! Så kan vi møtes! :nigo: Masse fine steder å sitte! La Liten kjøre bilbane mens du sitter på benk, sitt under tårnet til Tobias og spis kanelboller fra bakeren i Kardemomme by, sitt i løveamfiet og se løvemating, sitt i toget i Barnas Afrika, ta en vaffel på vaffelstua, sitt på lekeplassen mens Liten klatrer opp Stormberget, sitt ved hinderløypa mens Liten og pappaen går/klatrer gjennom løypa osv osv. Sittepark! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Timen hos jordmor gikk veldig fint :nigo: Hun lo litt når hun åpnet døra og sa "ser her ja, her har det skjedd litt siden sist" :ler: Skrøyt voldsomt av "den fine struttemagen" min, og kommenterte at det var så kult at jeg har så stor mage, mens hvis en ser meg bakfra så vises det ikke! Urinprøven var uten protein denne gangen (*puh*) og blodtrykket holder seg lavt og fint :tommelopp: Babyen i magen vokser som den skal, jeg ligger innenfor normalen på symfysemål og fikk igjen ros for hvor fin mage jeg har :hjerte: Hjertelyden var en utfordring, babyen kan ikke fordra den doppleren hun bruker og sparket som en tulling sånn at hun ikke hørte noe annet enn bråk :ler: Omsider fikk hun nå målt den også, og var godt fornøyd med å høre at pulsen til babyen varierte fra høy til lav mens hun målte - det var visst et godt tegn, for det viste at babyen klarte å regulere pulsen sin selv eller noe sånn :klo: Hehe, det var ihvertfall bra at den varierte! Så snakket vi litt om hvordan formen min har vært siden sist, at jeg er sykemeldt og om jeg burde forbli sykemeldt eller prøve meg på jobb igjen..etter å ha fortalt henne om det som skjedde i høst så konkluderte hun med at vi bare skulle la legen fortsette sykemeldingen :hjerte: Hun var litt på om vi burde sjekke om jeg hadde modning pga det jeg fortalte om kynnere og murringer i korsryggen, men så fant hun ut at hun ikke ville provosere frem noe med å "pirke oppi der" som hun så fint sa :ler: Så får de heller sjekke om det gjentar seg, for da måtte jeg ta kontakt med føden med en gang! 

Vi gikk gjennom forrige fødsel, og skal prate litt mer om kommende fødsel neste gang (da er jeg i uke 32)..så ba hun meg om å sette meg ned sammen med mannen og skrive noen stikkord for hva vi ønsker at skal stå i fødebrevet - og ville at han skulle være med neste gang så hun kunne "briefe" han litt om hans oppgaver :lol: 

Vektmessig var hun fornøyd, syntes jeg lå greit an nå - men at jeg ikke burde fortsette å legge på meg i samme tempo fremover! Hun gav - på oppfordring fra meg - noen tips om hvordan jeg kunne legge om kosten litt for å unngå å legge på meg mer enn nødvendig..så takk og farvel til melkesjokoladen min, my beloved kirsebæryoghurt og all den gode frukten jeg har knasket på - og hallo mørk og bitter sjokolade, Yoplait 0%, gulrøtter og kålrabi :grine: Hun ba meg også om å være forsiktig med avocado og nøtter, for selv om det er sunt så er det mye fett..det vet jeg jo egentlig! Hun sammenlignet vanlig yoghurt med å drikke brus (sukkermengden) og sa at selv om frukt er sunt så bør jeg ikke gå og knaske på det..dette fordi jeg ikke får beveget meg så mye, og dermed blir alt sukkeret jeg inntar om til fett *hyyyl* Så, da gjør vi som rådene tilsier og legger om kosten - egentlig så er det bare tilbake til sånn det var før jeg ble gravid :sjenert: Jeg vet jo at jeg klarer det, det har bare vært så innmari befriende å spise det jeg har hatt lyst på :fnise: Men det kunne jeg gjøre når jeg begynte å amme sa hun, da kunne jeg bare kjøre på og spise alt det vanlig yoghurt og frukt jeg orket - så da gleder vi oss til det :hoho: 

Imorgen er det fri for mannen også, det blir deilig :hjerte: Så har han 1 dag igjen på jobb før han har ferie en uke sammen med Liten og meg :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Mazilla skrev:

Joooo, dra til dyreparken da!! Så kan vi møtes! :nigo: Masse fine steder å sitte! La Liten kjøre bilbane mens du sitter på benk, sitt under tårnet til Tobias og spis kanelboller fra bakeren i Kardemomme by, sitt i løveamfiet og se løvemating, sitt i toget i Barnas Afrika, ta en vaffel på vaffelstua, sitt på lekeplassen mens Liten klatrer opp Stormberget, sitt ved hinderløypa mens Liten og pappaen går/klatrer gjennom løypa osv osv. Sittepark! :nigo:

Sittepark :ler: Det høres jo ganske genialt ut...må kanskje lufte det igjen med mannen her :jepp: 

...og så hadde det jo vært veldig gøy å treffe deg IRL!!! 

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har litt omvendt problem av meg, jeg legger nesten ikke på meg og legen var litt bekymret da jeg var der forrige uke. Da jeg fortalte hvor mye jeg spiser ble hun litt beroliget, og sa st kroppen min visstnok visste å benytte seg av det den fikk inn. Nå har jeg derimot gått ned litt i vekt igjen og jeg merker at jeg blir litt bekymret selv. Men er begrenset hvor mye jeg klarer å spise også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nótt skrev:

Du har litt omvendt problem av meg, jeg legger nesten ikke på meg og legen var litt bekymret da jeg var der forrige uke. Da jeg fortalte hvor mye jeg spiser ble hun litt beroliget, og sa st kroppen min visstnok visste å benytte seg av det den fikk inn. Nå har jeg derimot gått ned litt i vekt igjen og jeg merker at jeg blir litt bekymret selv. Men er begrenset hvor mye jeg klarer å spise også.

Hvordan er det mulig da, å ta av nå? Skjønner jo du blir litt bekymra av det..men magen vokser greit og det er mye liv og sånn?? Da er det nok bare sånn du er..noen legger jo knapt på seg når de er gravide!! 

Mens jeg legger jo lett på meg i utgangspunktet, og må enten leve et strengt regime kostholdsmessig eller trene som en gal for å ta av/ holde vekta..evt. ha det crappy på det følelsesmessige planet - da tar jeg jo av!! Men da vil jeg heller trene som en gal og leve på strengt kosthold ass....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Diddles skrev:

Hvordan er det mulig da, å ta av nå? Skjønner jo du blir litt bekymra av det..men magen vokser greit og det er mye liv og sånn?? Da er det nok bare sånn du er..noen legger jo knapt på seg når de er gravide!! 

Mens jeg legger jo lett på meg i utgangspunktet, og må enten leve et strengt regime kostholdsmessig eller trene som en gal for å ta av/ holde vekta..evt. ha det crappy på det følelsesmessige planet - da tar jeg jo av!! Men da vil jeg heller trene som en gal og leve på strengt kosthold ass....

Det er jo det jeg lurer litt på også, magen vokser og man ser helt klart at jeg er gravid. Men har fått mange kommentarer på at jeg ikke må gå mer ned i vekt nå av "alle", og kan si at jeg er skikkelig drittlei alle kommentarene. Jeg gjør alt jeg skal: spiser, trener litt, tar det med ro og generelt lever som normalt. Magen vokser og det er mye bevegelse, vi skal til UL neste fredag for å sjekke at veslemann vokser som han skal. Jeg er vel egentlig ikke bekymret for ham, men merker at alle kommentarene tærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Nótt skrev:

Det er jo det jeg lurer litt på også, magen vokser og man ser helt klart at jeg er gravid. Men har fått mange kommentarer på at jeg ikke må gå mer ned i vekt nå av "alle", og kan si at jeg er skikkelig drittlei alle kommentarene. Jeg gjør alt jeg skal: spiser, trener litt, tar det med ro og generelt lever som normalt. Magen vokser og det er mye bevegelse, vi skal til UL neste fredag for å sjekke at veslemann vokser som han skal. Jeg er vel egentlig ikke bekymret for ham, men merker at alle kommentarene tærer.

Æsj, det har jeg null problemer med å sette meg inn i, bare at jeg får høre det motsatte; at jeg er stor :sjenert: de mener jo ikke tjukk, men det de sier får meg til å føle meg sånn..jordmor sa idag at jeg skulle svare de som sa sånne ting med "ikke sant, er den ikke fin??!" :ler: 

Tror nok de rundt deg mener det godt, som de rundt meg - men det blir jo nok på ett eller annet tidspunkt å høre at en ikke legger på seg nok også..så lenge du og babyen er i god form - det er det viktigste!! Så får du svare folk at det ikke er alle som legger like mye på seg - vi er jo forskjellige!! Godt du blir fulgt opp med en ekstra UL, så slipper du å bekymre deg :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok så får jeg høre at jeg er stor også, av fremmede. Folk har virkelig ikke antenner. De kommentarene om at jeg er stor tar jeg meg heldigvis ikke så nær av, men de er ikke morsomme å gå de heller. Er kjipt uansett, det viktigste er at babyen har det bra tenker jeg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at gravide damer er "fritt vilt"?! Seriøst, de får ta seg en bolle og holde kjeft om ikke de har annet å si :dry: Helt enig med deg, det viktigste er at babyen har det bra inni magen - stor eller liten :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men sosiale antenner har ikke folk når de tror de kan si hva de vil til gravide kvinner. Er ikke alle som takler velvillige kommentarer godt, og man vet ikke hva en "uskyldig" kommentar kan utløse hos enkelte.

Beklager for kupping av boken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal det være greit å kommentere vekt, kropp og mage når damer er gravide?! Man går da ikke rundt og gir slike kommentarer ellers.... :kjefte: Fikk en del kommentarer på jobb da jeg også gikk gravid; nå har du fått større hofter, så stor magen din har blitt, så liten magen din er.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

Jeg må si jeg reagerer(og hadde tenkt kommentere tidligere en gang som jeg mener du muligens sa noe om JM og vektrelatert, kanskje jeg husker feil) på jordmoren din.

Den måten hun håndterer dette på er etter min mening helt feil når det kommer til vekt. Hun burde etter min mening bare rådet til normal bevegelse og normalt sunt kosthold. 

På min helsestasjon var det frivillig å veie seg, og de var veldig bevisste på at en ikke snakket om vekt. Jeg hadde omvendt problem, og også da sa hun(kun etter jeg tok det opp) at det ikke var noe å bekymre seg for sålenge vekst til barnet var normalt.

Avocado og nøtter er helt bak mål å anbefale restriksjoner på, og jeg mener hun har en helsefarlig innstilling. Sorry sur tone når hun jo virket topp ellers- men dette synes jeg faktisk skurret. 

Avocado og nøtter er supert tilskudd til kosthold, og en kålrabi erstatter ikke det. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey - hvis du kommer til byen her vil jeg også ha beskjed altså! Ikke noen sånn impulstur uten å si fra til noen her i gården!

(Kort svar, mer senere! Men det høres ut som om du har en fin jordmor!! Og det er jeg glad for!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Nótt skrev:

Jeg vet ikke, men sosiale antenner har ikke folk når de tror de kan si hva de vil til gravide kvinner. Er ikke alle som takler velvillige kommentarer godt, og man vet ikke hva en "uskyldig" kommentar kan utløse hos enkelte.

Beklager for kupping av boken din.

...og ikke vet de som kommer med disse kommentarene om det er noe du har hørt flere ganger eller ikke heller, så det er gjerne bedre å la være å si sånt! Mye annet som går an å snakke om rundt en graviditet.....

Kupping av boka er helt greit kjære du  :klemmer: 

6 timer siden, Aprilis skrev:

Hvorfor skal det være greit å kommentere vekt, kropp og mage når damer er gravide?! Man går da ikke rundt og gir slike kommentarer ellers.... :kjefte: Fikk en del kommentarer på jobb da jeg også gikk gravid; nå har du fått større hofter, så stor magen din har blitt, så liten magen din er.....

 

Aner ikke :vetikke: Vet bare at det er sånn det er, husker jo det fra sist også.."alle" har en mening og uttaler den så sant du er gravid :roll: Men så er vi gjerne ikke så gode på å svare skikkelig tilbake heller, istedet for et snurt og ironisk "takk for den du" (som er det eneste jeg kommer på å svare ihvertfall) er det vel bedre å si noe om at det faktisk ikke føles greit ut når noen sier sånt! Eller svare tilbake sånn som jordmora mi sa jeg skulle gjøre om noen sa magen min var stor; "ja ikke sant den er fin?!" :ler: Det kunne nok vært skrevet side opp og side ned om alle kommentarer gravide damer får, og det er nok gjort det også på forskjellige forum - jeg synes bare det er så rart at både fremmede og kjente har retten til å uttale seg om en gravid kropp :klo: Vi sier jo virkelig ikke sånt til noen som har lagt på seg av andre grunner :hoho: Det skulle tatt seg ut!! Haha, det tror jeg at jeg skal prøve neste gang jeg får en sånn fjollete kommentar om at nå er magen blitt stor eller no sånn - svare at det er jammen din også :skratte:*knegg* ser det for meg!! 

5 timer siden, Fjotteri skrev:

Jeg må si jeg reagerer(og hadde tenkt kommentere tidligere en gang som jeg mener du muligens sa noe om JM og vektrelatert, kanskje jeg husker feil) på jordmoren din.

Den måten hun håndterer dette på er etter min mening helt feil når det kommer til vekt. Hun burde etter min mening bare rådet til normal bevegelse og normalt sunt kosthold. 

På min helsestasjon var det frivillig å veie seg, og de var veldig bevisste på at en ikke snakket om vekt. Jeg hadde omvendt problem, og også da sa hun(kun etter jeg tok det opp) at det ikke var noe å bekymre seg for sålenge vekst til barnet var normalt.

Avocado og nøtter er helt bak mål å anbefale restriksjoner på, og jeg mener hun har en helsefarlig innstilling. Sorry sur tone når hun jo virket topp ellers- men dette synes jeg faktisk skurret. 

Avocado og nøtter er supert tilskudd til kosthold, og en kålrabi erstatter ikke det. 

Jeg skjønner at du reagerer, men det har kanskje kommet litt feil ut når jeg har skrevet også?! Det var egentlig bare ved første konsultasjon at jeg reagerte på at vekt var ett av fokusområdene hennes..hun hadde nok ikke sagt det hun sa da om hun hadde visst det hun vet om meg nå for å si det sånn ;) Hun kommer absolutt med råd om aktivitet, men i min situasjon så er det ikke så lett å oppfordre til mer av akkurat det pga de vonde kynnerene mine - så da må jeg heller stramme inn på andre områder! Det var jeg selv som spurte om hun hadde noen tips til hva jeg burde kutte ned på og spise mer av :sjenert: Hun sa jo virkelig at hun syntes jeg var kjempeflott!! Jeg ønsker ikke selv å legge på meg mer enn jeg trenger, og når jeg allerede er på 11 kg + nå, så er jo faren stor for at jeg passerer 20 kg`s grensa lenge før ungen er ute :vekt: Grunnen til at jeg ikke ønsker å passere 20 kg + er at da faller en automatisk inn i kategorien "risikofødsel" og får bl.a. ikke velge fritt ifht fødestilling o.l. - har jeg hørt! Jeg hadde risikofødsel sist både pga tidlig vannavgang og begynnende svangerskapsforgiftning, men også fordi jeg hadde passert 20 kg i vektøkning, og ønsker å gjøre det jeg kan denne gangen for å ikke havne i den kategorien! Klart jeg kan ikke styre noenting, men jeg kan gjøre hva jeg kan for å unngå det - så får naturen ta seg av resten...går det ikke så går det ikke - men da vet jeg at jeg ihvertfall gjorde det jeg kunne :jepp: 

Avocado og nøtter inneholder mye - sunt - fett, og dermed er det (sånn jeg ser det) naturlig å nevne at jeg kanskje ikke bør spise det hver dag :ler: For det kan jeg lett gjøre..spise valnøtter på Spesial K 2-3 ganger til dagen, og egg og avocado både til frokost og kvelds - fordi det er så godt :sjenert: Det er jo ikke så lurt hvis jeg ikke har veldig lyst å legge på meg!! Litt av alt er det noe som heter, og det gjelder jo med sånne ting som avocado og nøtter også - det vet jeg jo fra før :Nikke: Jeg er en sucker for alt som er fett, elsker H-melk, seterrømme og meierismør av hele mitt hjerte :ler: Det om å spise mer gulrøtter og kålrabi var ikke for å erstatte avocado og nøtter, men handlet om å gi meg tips om hva jeg kunne knaske på istedet for epler, pærer og appelsiner - som jeg vet jeg har spist min dose av for mange år frem i tid :hoho:

4 timer siden, lille_frosk skrev:

Hey - hvis du kommer til byen her vil jeg også ha beskjed altså! Ikke noen sånn impulstur uten å si fra til noen her i gården!

(Kort svar, mer senere! Men det høres ut som om du har en fin jordmor!! Og det er jeg glad for!)

:ler: det kan bli travelt å komme nedover til det glade sørland hører jeg :hjerte: Selvsagt sier jeg fra om det blir sånn at vi drar, men kjenner jeg mannen min rett blir det ikke noe av :sukk: Vi er veldig forskjellige akkurat der..Han er ikke noe glad i å feriere i Norge, da synes han med en gang alt er litt stress, mas og dyrt (for det er det jo ikke i utlandet :roll: ) Jeg gidder ikke (nå!) å kjempe noen kamp for å få ham med, han får komme på det selv isåfall - da pleier pipa å ha en annen lyd :tunge1: Kanskje jeg tar meg en husmorferie ned (med baby) når den tid kommer - så får han stelle hjemme imens..hvis han absolutt ikke skal feriere i Norge :fnise: 

Jordmor er fin :hjerte: Jeg liker henne jeg! Det står om henne i det nyeste BAM-bladet forresten :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh for en fin dag vi hadde igår :hjerte: Vi dro inn til bestis og twinsa, og ble der til Barnetv-tid - Liten ville aldri hjem :ler: Ungene lekte kjempefint, enten på lekeplassen eller i hagen, og vi fikk pratet ganske mye i sola på terrassen :sol: Så utrolig digg det er med sol altså, jeg blir helt tussete!!! Jeg har det veldig bra sånn fysisk sett for tida - så sant jeg får lagt inn de pausene jeg trenger iløpet av en dag :Nikke: Igår ble det nok litt mye, selv om det var rolig og fint på besøk så er det jo et visst tempo (gå tur, hente vann, følge på do, trøste, hjelpe osv. sånn normale greier når du har unger ;)) og det endte med ganske vondt igår kveld :sjenert: Men det roet seg fort når jeg la meg ned sammen med Liten når hun skulle sove, og jammen sovna ikke jeg også og fikk meg en god time på øyet før jeg våkna - uten kynnere igjen :hoppe: Men dette er vel beviset på hvor rolig jeg er nødt til å ta det...jaja! Sånn er det bare, hvis det er det som må til for å holde denne ungen på innsida så gjør jeg gladelig det altså!! 

Idag våkna vi til 14 grader kl 8.30, strålende sol og en like strålende unge :rodmer: Hun har virkelig stått opp på rette foten idag, er så blid og glad som bare hun kan være!! Nå skal vi ta oss en tur ned til sentrum, kikke rundt og spise softis i sola :hjerte: Nyte lørdagen!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

Om du ikke har vært i Kristiansand på ferie før så burde du virkelig ta deg en tur før eller etter høysesong. Dyreparken er jo kommers til tusen, men utrolig fint og veldig gøy(når det ikke er høysesong vel og merke). Men det er ikke noe man gjør alene med to barn, man må liksom være en voksen hver på småunger for å ikke klikke selv. 

Og så er det innmari fint ved sjøen og ikke minst; burgeren i Ravnedalen :hjerte:

Jeg vil hjeeeeeeem!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Fjotteri skrev:

Om du ikke har vært i Kristiansand på ferie før så burde du virkelig ta deg en tur før eller etter høysesong. Dyreparken er jo kommers til tusen, men utrolig fint og veldig gøy(når det ikke er høysesong vel og merke). Men det er ikke noe man gjør alene med to barn, man må liksom være en voksen hver på småunger for å ikke klikke selv. 

Og så er det innmari fint ved sjøen og ikke minst; burgeren i Ravnedalen :hjerte:

Jeg vil hjeeeeeeem!!!!!!!

Det høres jo så fint ut :daane: Og det var det jeg håpet på vi skulle denne uka, men det ser ut for at vi blir hjemme...mannen har tusenogen grunner for å la være - og jeg gidder ikke å tvinge noe gjennom! Det er meldt helt fantastisk vær her, så vi skal bare nyte å ha fri :hjerte: 

*** *** ***

Plutselig barnefri, Liten "ovenatter" (som hun sier) hos bestisen sin - så vi har vært på burger-og-milkshake-date :nigo: Nå venter en kaffe på terrassen i skumringen og så skal vi se film og bare nyte roen ;) 

 

Forresten strikker jeg verdens minste sokker (måtte ha en pause fra bodyen jeg strikker som går i 2 rette og 2 vrange en stund, og erstatter det med sokker..1 rett og 1 vrang - mye bedre :hoho: ) Men, jeg smelter helt jeg altså :daane: Det er så ufattelig smått, det er bare helt latterlig :ler: Tenk at om noen uker så har jeg et sånt lite nurk i armene mine :grine::rodmer::bond: Fy søren!!!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy smack for et vær vi har disse dagene :daane: 25 grader + og strålende sol - det er faktisk sommer *hyyyyl* Vi nyter alt vi kan altså; er ute fra morgen til kveld - alle måltider inntas ute, leser, strikker, leker og prater og lar husarbeidet ligge - vi aaaner jo ikke hvor lenge dette varer, så vi skal ihvertfall ikke tenke tilbake og angre på at vi ikke benyttet oss av det! Jeg elsker å våkne av fuglekvitter og solstråler som sniker seg mellom gardinglippene..en hoppende glad Liten og høner som kakler fornøyd..å lukke opp vinduet og kjenne varm, frisk luft strømme inn i rommet..det finnes ikke noe bedre sted i hele verden enn her hjemme når været er sånn som dette!! Ellers kan så mangt sies om været her, men når det slår til og viser seg på sitt beste - can`t beat it!! Begynner å få grei farge på kroppen nå og da trives jeg såå mye bedre med kulemagen min (og kroppen generelt) Igår gikk jeg i bikini hele dagen, og det er planen idag også :ler: 

Bikket 29 uker igår og er dermed i min 30. uke av graviditeten :bond: Når det står på telefonen min at det er 79 dager igjen til termin - da får jeg litt panikk!! Wæææh, er vi klar for dette? Hvordan skal det bli? Gleder meg vanvittig og er redd samtidig - noe som sikkert er helt normalt, men jeg føler meg helt kånstig :fnise: Har også begynt å tenke på hvordan det blir når denne babyen blir født, det er midt i ferietida og alle har fri..på godt og vondt! Alle er hjemme og ingen går og legger seg..og jeg klarer ikke å se for meg hvordan det skal bli!! Når alle er hjemme har ikke huset vårt ett eneste fristed :daane:  Misforstå meg rett, jeg elsker å ha alle samlet..men når Eldstemann nevnte at kjæresten hans også kom til å ta turen når babyen er født - da begynte jeg nesten å grine (og ikke av glede!!) Jeg vet jo at jeg er en smule sliten når jeg kommer hjem med babyen, og at det blir lite søvn i en ganske lang periode der! Både Liten og Storesøster er helt sikkert superintense (på hver sin måte)..og så har vi Eldstemann da, som jo skal jobbe i ukedagene mens han er hjemme og er dermed oppe grytidlig hver morgen..men som kommer og går sånn det passer ham, er gjerne bare hjemom for å spise og legge fra seg skitne klær, som er ute til neste morgen i helgene og kommer dinglende hjem for så å sove til langt på dag og bidra med meget lite sånn ellers :sukk: Ingen skal legge seg "fordi det er ferie" og jeg får klaustrofobi av å tenke på det!!!!!!!! Hadde vi hatt kjellerstue/ loftsstue der jeg (eller noen andre) kan trekke seg litt vekk så hadde det nok ikke følts sånn ut..men det har vi ikke! Og siden Eldstemann kommer hjem fra midten av juni og blir til midten av august så er gjesterommet opptatt også..så da er den eneste muligheten jeg har for å være litt for meg selv soverommet vårt - og det vet jeg jo at ikke nytter..da kommer de bare inn der..jeg krisemaksimerer nå, jeg hører det selv - og det høres også sikkert ut som jeg ikke har lyst å ha de to eldste hjemme - noe som ikke er tilfelle, jeg elsker jo virkelig å ha alle ungene hjemme - men huset vårt er ikke stort nok!! Det blir helt feil å si til dem at de ikke får være her når babyen er født...for det er deres hjem også..men åh..hjelp?! Noen som har noen gode tanker rundt dette? Som ikke får meg til å føle meg som den onde stemora?? Det går seg jo helt sikkert til, og jeg må jo bare slippe skuldrene ned og la ting være som det er..så får disse store kidsa stille opp og ta seg av Liten, hjelpe til med husarbeid og alt det der :Nikke: Og så får vi si noe om leggetider selv om det er ferie..dette siste gjelder jo spesielt Storesøster som tror at så lenge hun ikke skal på skolen neste dag så kan hun være oppe så lenge hun vil, og som dermed sitter klistret inntil meg i sofaen hver eneste kveld ;) Hun trenger jo alenetid med oss hun også, tid uten Liten..nei åh, det er vanskelig altså - å sørge for at ingen føler seg utestengt men samtidig sikre at jeg ikke går på en smell fordi jeg skal tilfredsstille alles behov :sjenert: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt, og du får bare si i fra til dem når du trenger litt alene tid. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt kjære deg! Og jeg har verken store eller små barn å ta hensyn til (eller noen på vei for den saks skyld :fnise: ) Men jeg har lett for å få klaus når det blir store mengder folk i MITT hus og jeg ikke får styrt tiden og kontakten som jeg vil jeg også. Og da selvfølgelig også skal gjøre alle til lags samtidig, i tillegg til å bli mer og mer stressa på innsiden over at jeg ikke får noe pusterom whatsoever. For ikke å snakke om hvor mye jeg stresser på forhånd med å vite at det kommer til å bli sånn, gjett om jeg nikket gjenkjennende til det du skrev :ler: Det jeg har begynt å øve på, med bittebittebittesmå steg er å faktisk si fra og ta litt tid når jeg trenger det, og vet du hva? Det går helt fint! Det er ingen som blir fornærma eller klager eller noenting. Så det er dessverre mest opp til oss å kjenne etter, og be om det vi trenger. Det viser seg at disse folka vi er glad i som oftest kommer oss i møte og vil oss godt, også når det betyr litt luft og rom! Men at det kan bli slitsomt innimellom er det nok ingen tvil om. Pust med magen og ta en ting om gangen, det er det beste rådet jeg har å gi egentlig… :sjenert:

Her er det også full sommer, det er veldig merkelig hvordan det skifter. Snø, sludd og regn forrige helg, mens denne helga var det 25 grader og strålende sol?? :klo: Jeg er jo litt bipolar når det kommer til sommer og sol jeg da, jeg liker prinsippet, men sliter mer i praksis, jeg tåler ikke varmen så godt… Så klare, friske morgener og tiden etter at sola har gått ned om kvelden er mine favoritter akkurat nå. Stekhete gjør meg varm og potensielt gretten :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...