Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Aprilis skrev:

Sol, bikini og skjørt?!? Misunnelig! 
Her er det så kaldt ute at jeg har brukt lue de siste dagene :daane: 

Så spennende med jobbsøknad. Skjønner dilemmaet ditt, men søk på stillingen å så tar du det derfra :jepp: 

Lykke til på foreldresamtale. Det går nok veldig bra :jepp: 

 

7 timer siden, Tennessee skrev:

Jeg lurer også på hva slags vær dere har alstå! Her blåser det nordavind fra absolutt alle kanter, sludder hver dag og tar helt av. Ikke sånn jeg forbinder med april, ihvertfall ikke når det er kronisk! :daane: Her er det skjerf, votter og likevel fryser jeg! Nå må ikke du bruke opp alt det fine været! Du kan være sikker på at første helga i juni blir det kaldt :skratte:

Søk jobben! :tommelopp: Skulle du få tilbudet (noe som jo kan være sannsynlig basert på hvor mye du brenner for ditt fagfelt) så er det jo da du faktisk vil måtte ta vurderingen om dette er noe du vil. Og husk at et intervju er et intervju begge veier, det er ikke bare de som skal bestemme seg for om du er den rette, du skal også vurdere om jobben er den rette for deg. Ergo er det lov å ta betenkningstid, på flere fronter! Jeg heier på deg, uansett hva du kommer fram til! :duskedame:

Lykke til på foreldresamtale! :klemmer:

*hyl* jeg har superjinxet været :grine: Det regner.. *bleh* og det skal det ifølge drittyr.no gjøre hver eneste dag i uka som kommer *dobbeltbleh* Menneh, det har vært veldig veldig fint - kald trekk i lufta, men i solkroken min på terrassen, der ikke ett vindpust kommer til - der har det vært deilig og bikinivarmt :hjerte: De trodde det hadde klikka for meg i bhg her om dagen når jeg kom og hentet Liten i sommerkjole og dongerijakke, for der gikk de rundt med ull og fleece og luer og full pakke :ler: Det skal informeres om at jeg kom rett fra solkroken..og frøys meg nesten ihjel idet jeg tråkket ut av bilen!!! 

Jobben skal søkes på, definitivt! Mannen forklarte meg hvordan reglene for dette med faste stillinger og gravide søkere er, så jeg bør jo faktisk være aktuell fordetom :hoppe: Det hadde vært veldig gøy å iallefall bli vurdert :sjenert: Annonsen er ikke lagt ut enda, jeg sitter på litt inside-information enn så lenge :lur: 

Foreldresamtalen gikk fint, følte jeg fikk svar på det meste jeg lurte på og fikk også sagt ifra om endel ting vi har reagert på - noe som ble mottatt sånn jeg håpet :pls: Så da håper jeg det bare fortsetter sånn som det har vært nå de siste ukene, med en glad Liten som har lyst å gå i bhg! Jeg skjønner jo såpass at det er ikke bare hvordan hun har det i bhg som betyr noe, det har jo også hatt betydning hvordan min heller labre mammaform har vært..nå når jeg er mer opplagt håndterer jeg også Liten bedre, noe som gir en mer fornøyd unge - både her hjemme og i bhg :hjerte: 

Ikveld har jeg - av alle ting - hatt et koselig (!!) besøk av svigermor :overrasket: Jeg trodde nesten ikke det gikk an :hoho: Vi inviterte henne på hjemmelaga snitzel cordon bleu til middag, og så bare ble hun igjen helt til Liten skulle legges..mannen dro på personalmøte/ kurs og Eldstemann gikk til en kompis - så da satt vi her og pratet og strikket sammen!! Det var helt vilt med liv i magen, så jeg sa hun måtte komme og kjenne, og da satt hun der med hendene sine på magen i 20 minutter :hakeslepp: Tror hun syntes det var veldig koselig, og når hun skulle gå strøyk hun meg faktisk over magen!! Hun som ikke har vist noe interesse for denne graviditeten i det hele tatt..jeg har jo trodd hun ikke brydde seg! Mye mulig hun bare må inkluderes litt mer :sjenert: Hm...det var ihvertfall en fin opplevelse å ha henne her på tomannshånd :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fantastisk at du og svigermor hadde en så fin ettermiddag/ kveld sammen :jepp: Man får nyte og ta vare på de fine stundene når de kommer. 

Her våknet vi opp til snø og glatte veier i dag :overrasket: Like greit at kjære forsov seg så han ikke fikk kjørt før det var bart på veiene igjen. Skummelt vær på denne årstiden. 

 

Håper du og lille mageboer får en strålende helg :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aprilis skrev:

Så fantastisk at du og svigermor hadde en så fin ettermiddag/ kveld sammen :jepp: Man får nyte og ta vare på de fine stundene når de kommer. 

Her våknet vi opp til snø og glatte veier i dag :overrasket: Like greit at kjære forsov seg så han ikke fikk kjørt før det var bart på veiene igjen. Skummelt vær på denne årstiden. 

 

Håper du og lille mageboer får en strålende helg :klemmer: 

Jeg er fortsatt litt sånn overrasket over hvor koselig det faktisk var..det forholdet har jo vært..ehm..lettere anstrengt etter den episoden når Liten var baby :sjenert: Så godt å se at det kan være fint å være på tomannshånd med henne også! 

Wæh, snø? Søren altså april måned - på tide å ta seg sammen!! Vi har hatt noen sånne dryss vi også, men det har forsvunnet like fort som det kom heldigvis..nå vil vi ikke ha snø, nå er det tid for hvitveis og fuglekvitter og sol som varmer :pls: Ser bjørketrærne våre kommer med blader nå, det er jo et godt tegn :jepp: 

Helga blir nok litt travel, med bursdagsfeiring for Storesøster og sånn, men jeg har gardert meg med mamma og svigermor som kakebakere - så jeg slipper litt unna det verste stresset denne gangen tror jeg! Jeg må bake pizzahorn imorgen da, men skal lage fyllet og raspe osten klar ikveld :Nikke: Så da er det handlerunde (mannen sin oppgave), støvsuging og -tørking (Storesøster sin oppgave) litt rydding og dekke bord som gjenstår for morgendagen, og det tror jeg vi drar greit i land ;) Utover det har vi lite planer, muligens et besøk av noen venner - men det er jo bare kos :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, jeg ser det ligger an til stressfri bursdagsfeiring imorgen :hoppe: Huset er ryddet, støvsugd og rent nok til å ta imot gjester, pizzahornfyll og raspet ost står klar, alt er handlet inn - dette kommer jo til å gå på skinner :ler: 

Har tutlet litt rundt og ryddet gjennom hele uka, det begynner å merkes - for nå er det ryddig med en gang vi har lagt sammen klær og tatt lekene til Liten opp fra gulvet :nigo: Brukte 1,5 time på å rydde rommet til Liten ikveld - så nå er det _så_ koselig der inne!! Hun kommenterte det selv når hun la seg i senga, at hun syntes rommet var så fint nå når jeg hadde ryddet det :fnise: Jeg har gjort det skikkelig da, tilogmed sortert i alle lekene hennes..så får vi håpe hun klarer å holde det sånn noenlunde til vi får besøk, men det er spørs *skeptisk* Hun pleier nemlig å leke seg forderva når jeg har gjort en sånn innsats på rommet hennes, for da er det så mye kjekkere å leke der inne :hjerte: 

Jeg lurer faktisk på om denne babyen jeg har i magen muligens har flere sett med armer og bein enn normalt - for hallo, det dunkes, sparkes og bokses i alle retninger, hele magen er akkurat som en geleklump  :hoho: Helt vanvittig med liv inni der!! Nå ser vi så tydelig foten mot mageskinnet også, det er SÅ fascinerende å se på :rodmer: Bittelille foten!! Smelt.......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være fascinerende med såå mye liv og røre i magen og samtidig plutselig se en fot stikke ut. Mine to gjorde aldri sånn :fnise: 

Kos dere med besøk og bursdag i dag :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Aprilis skrev:

Må være fascinerende med såå mye liv og røre i magen og samtidig plutselig se en fot stikke ut. Mine to gjorde aldri sånn :fnise: 

Kos dere med besøk og bursdag i dag :klemmer: 

Det er kjempefascinerende!! De kommenterte det gjestene i selskapet idag også, hvor synlige bevegelsene var utenpå :hjerte: Det er liv laga her, ingen tvil om det :ler: 

Bursdagsfeiring overstått og vellykka :tommelopp: Klarte det uten å stresse i det hele tatt, selv om jeg er sliten i kroppen - det skulle gjerne bare mangle når en har stått og gått og hatt gjester hele dagen! Pleier jo å kjenne det etter bursdagsfeiring når jeg ikke er gravid også ;) Så nå driver jeg og planlegger 5 årsdagen til Liten...greit å ha satt datoer i det minste! Tenker vi tar barnehagebursdagen på selve dagen hennes, en onsdag :Nikke: Så har vi familiefeiring søndagen før..og så får vi bare se, om det blir noe feiring med vennene utenom - hvor mye jeg orker :sjenert: Vi har noen jenter i gata her + jentene til Belle som Liten vil at skal komme..men hun vil ikke ha alle på samme dagen, for det blir for mange - smart jente! Jeg er jo helt enig, men vet bare ikke hvor mange selskap jeg orker å stelle istand når jeg er såpass langt på vei...Men nok bursdagssnakk, nå er det sofatid :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig med stressfri feiring! Høres ut som om du klarte å planlegge det aller meste i forkant. Da er mye gjort altså! :jepp:

Bursdag, ja. :daane: Plutselig er den her. Og du, du trenger ikke stelle i stand noe som helst for vår del. Vi kommer gjerne bare på besøk som vanlig. En kaffe og vi (jeg :fnise: ) er fornøyde alle tre. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du og svigermor hadde en fin stund sammen! Det er jammen ikke verst - synes du er ganske storsinnet og jeg, som klarer å åpne for at dere KAN ha det fint sammen. Det hadde nemlig vært enkelt å bare være helt avvisende til hele ideen om svigermor etter alt dere har vært gjennom sammen. Så fint at foreldresamtalen i barnehagen gikk bra, og klart du skal søke stillingen! Det skal ikke ha noe å si at du er gravid når det er faste stillinger (selv om jeg har mine tvil om at alle arbeidsgivere alltid er like flinke der ...), og hurra for stressfri bursdagsfeiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Så herlig med stressfri feiring! Høres ut som om du klarte å planlegge det aller meste i forkant. Da er mye gjort altså! :jepp:

Bursdag, ja. :daane: Plutselig er den her. Og du, du trenger ikke stelle i stand noe som helst for vår del. Vi kommer gjerne bare på besøk som vanlig. En kaffe og vi (jeg :fnise: ) er fornøyde alle tre. :nigo:

Noen fordeler skal det vel være med å gå hjemme dagen lang også :sjenert: Mye tid til å tenke..og rydde :pls: 

Jeg vet jo at dere ikke forventer noe, men jeg har jo ei på snart 5 år som gjerne gjør det :fnise: Mulig det bare blir sånn kaffebesøk med kakerester og unger som leker :hjerte: Koselig det også!!

Ser jeg skreiv litt krøkkete, men det hun ikke ønsker er å ha barnehagevennene og de andre vennene samtidig - det blir for mye! Og jeg er helt enig, da hadde vi blitt oppimot 20 barn + en haug voksne, og det klarer jeg ikke i min tilstand :gravid: 

6 timer siden, lille_frosk skrev:

Så fint at du og svigermor hadde en fin stund sammen! Det er jammen ikke verst - synes du er ganske storsinnet og jeg, som klarer å åpne for at dere KAN ha det fint sammen. Det hadde nemlig vært enkelt å bare være helt avvisende til hele ideen om svigermor etter alt dere har vært gjennom sammen. Så fint at foreldresamtalen i barnehagen gikk bra, og klart du skal søke stillingen! Det skal ikke ha noe å si at du er gravid når det er faste stillinger (selv om jeg har mine tvil om at alle arbeidsgivere alltid er like flinke der ...), og hurra for stressfri bursdagsfeiring!

Ja jeg også synes det var fint, ekstra fint fordi jeg faktisk ikke trodde det var mulig :sjenert: 

Foreldresamtalen gikk fint ja, det er jeg glad for! Og ekstra glad for at de tar det på alvor ifht det med høysensitiviteten til Liten, så nå skal de voksne som er der hun er få beskjed om å ha et ekstra øye med henne og hjelpe henne inn i lek om de ser det er nødvendig..så slipper vi kanskje flere sånne episoder der hun leker gjemmelek med seg selv :grine: Det river meg i hjertet å tenke på altså, stakkar lille venn!! Ære være henne for oppfinnsomheten hennes altså, men jeg vet det var en episode som satte spor hos henne..så alene som hun følte seg, æh - mammahjertet revner med tanken!!!! 

Blir spennende med den stillingen :sjenert: Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg vil eller ikke, både fordi det isåfall vil hindre meg i å være lenger hjemme med babyen og fordi jeg får endel lenger kjørevei enn jeg har på nåværende arbeidsplass...det mest praktiske er jo å ha en jobb nærmest mulig hjemme...men ja, jeg skal søke altså - som Tennessee sier lenger her oppe - et eventuelt intervju er jo for begge parter :Nikke: 

Stressfri bursdagsfeiring og stressfri dagen derpå - I love it!! Fikk ligge litt lenger i senga idag (noe som hadde vært veldig mye deiligere hvis jeg bare kunne finne en god liggestilling :dry: ) og så dro vi ned på bakeriet og spiste kjempegod frokost/lunsj :sikle: Jeg elskerelsker ferskt bakverk :daane: Etterpå har jeg begynt på et litt håpløst prosjekt; rydde og sortere i jentene sitt hav av tegninger og kunstverk..jeg tror - med hånden på hjertet - at Storesøster har tegnet mange 1000 tegninger iløpet av sitt liv..og hun andre her er ikke langt unna hun heller :hakeslepp: Nå har jeg fylt opp en hel pappeske til hver, med tegninger, malerier, perlefigurer osv osv. og enda har jeg ikke gått gjennom alt!!! Jeg har måttet være streng og kaste noe altså, for vi kan ikke ta vare på hver minste strek som er tegnet på et ark...men oh my, dette er jenter som liker å utfolde seg med farger og papir :hjerte: Jeg ble nødt til å slutte det av etter et par timer, så får jeg heller fortsette i morgen - det ligger tegninger utover hele gulvet på gjesterommet- så jeg lukket bare døra :ler: Men jeg har nå ryddige skuffer i både kontorpulten og skjenken i stua, det er jo noe i det minste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øs pøs høljeregn ute :dry: Men, da får vi gjøre det beste utav det inne!! Jeg har sendt avgårde pakker i retur, byttet sengetøy på alle sengene, ryddet kjøkken og bad etter morgenen og satt på en maskin med klær - så nå kan jeg egentlig sette meg i sofaen med god samvittighet og strikke litt :hjerte: Resten av dagen går vel i et sånn rolig tempo..inni magen derimot er det fullstendig crazyness :hoho: Mamma og mini har nemlig fått dagens første kaffekopp, og da er det fest!! 28 uker idag, feires med en sjokoladebit og to til kaffekoppen og en gravidoppdatering: 

På vei: 28 uker :strix: 

Igjen til termin: 87 dager

Kjønn: "alle" tror det er en gutt, så da er jeg litt kjerringa mot strømmen og tenker det er ei jente :fnise: 

Utålmodig? Nei, nå kose jeg meg sånn med å være gravid, prøver å nyte hvert sekund av det..jeg vet jo jeg ikke får oppleve dette her flere ganger, så jeg prøver å fokusere på det positive! Men at jeg gleder meg noe helt vanvittig til å hilse på dette lille mennesket som bor inni magen min - det gjør jeg :daane: 

Hodet ned: Er ikke helt sikker, men tror det..det er ihvertfall mye harde spark opp mot ribbeina!! Har time hos jordmor på onsdag, så da sjekker hun vel?! 

Aktivitet i magen: Veldig mye!! Bevegelsene er annerledes nå, det er mer "hardt spark og dra foten over magen" enn dunk, dunk, dunk..flere av bevegelsene er forholdsvis ubehagelige, så hvem det nå enn er som bor inni der så er det ikke noe å si på styrken ihvertfall!! Klarer ikke å ta igjen at Liten sparket så hardt så tidlig :klo: 

Navn: Vi er ikke helt i mål enda, driver og smaker på navn med jevne mellomrom..Aaron og Amelia står fortsatt på lista, men i tillegg er Arya tilbake, mens Isaac er nytt :fnise: 

Vektøkning: Endelig har vekta stabilisert seg litt, nå går det ikke så mye opp for hver uke lenger :pls: Jeg er vel på 11 kg + til nå og synes ikke det er så ille! Har et greit forhold til gravidkroppen min per idag :hjerte: 

Vann i kroppen: Det kommer helt an på; hvor flink jeg er å bruke støttestrømpene, hvor mye vann jeg har drukket og om jeg har fått nok hvile..alt virker inn! Men helt gæli er det altså ikke..enda :hoho: 

Kynnere: De vonde kynnerene har roet seg (takk og pris!!) så nå er det bare sånne vanlige kynnere som jeg jo skal ha - så lenge jeg er flink jente og ta det med ro! 

Humør: Jeg er stort sett i godt humør, men er fortsatt veldig sårbar og tar lett til tårene..men ingen eksplosjoner eller tunge nedturer i det siste :tommelopp: 

Barnerom: a.k.a roterom...men sånn får det bare være til vi får sovesofaen ut og kan begynne på oppussingen! 

Utstyr: Der tror jeg vi er ganske godt i mål, ihvertfall med det vi trenger den første tiden!! Nå er jeg igang med å planlegge og kjøpe inn innholdet i fødebagen min..

Strekkmerker: Nei heldigvis :pls: 

Magen: Er min store (!!) stolthet for tida :hjerte: 

Melk i brystene: Oh yes, ikke sånn at det lekker - men jeg tror ikke det tar lange tiden etter fødselen denne gangen før melka er på plass! 

Tanker om fødsel: Jobber med tankene mine her, og prøver alt jeg kan å være positivt innstilt! Jeg kan jo ikke planlegge noenting, og ingen fødsler er like - så jeg får bare fortsette å tenke positivt og ta det derfra :jepp:

Kroppslige symptomer/plager: Det er sånn..småkranglete bekken, kynnere, søvnproblemer, hender som dovner vekk, emosjonelt ustabil - helt etter boka vil vel de fleste si mtp hvor langt jeg er på vei ;)

Kosthold: Spiser stort sett det jeg har lyst på, med noen begrensninger selvsagt :ler: Prøver å holde meg til knekkebrød når jeg skal ha noe annet enn middag, for da slipper jeg å føle meg så oppblåst..ingen "diller" for tida, har spist min dose nudler, appelsiner, yogurt og ristet brød med syltetøy på frem til nå, så det er helt greit å kjenne på at det er litt "samma det" hva jeg spiser - bare det er mat!! Sjokoladen er og forblir min beste venn og største fiende, men sånn får det bare være..har ikke viljestyrke til å nekte meg selv det akkurat nå :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG, så fort tida går! :daane: Selv om det fortsatt er litt igjen mistenker jeg at det går fort denne siste tida altså!!

Veldig koselig å lese en så positiv oppdatering fra deg. Det er deilig at det har stabilisert seg litt nå i og med at du har hatt litt opp-og-ned de siste månedene. Mistenker at det hjelper litt at du er sykemeldt og får tatt det litt ekstra med ro også...? :lur:

Ha en fin øspøsdag kjære deg! Her er det faktisk opphold etter monsunregn og syndeflod i tre dager til ende. Men kaldt er det fortsatt! :fryser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Tennessee skrev:

OMG, så fort tida går! :daane: Selv om det fortsatt er litt igjen mistenker jeg at det går fort denne siste tida altså!!

Veldig koselig å lese en så positiv oppdatering fra deg. Det er deilig at det har stabilisert seg litt nå i og med at du har hatt litt opp-og-ned de siste månedene. Mistenker at det hjelper litt at du er sykemeldt og får tatt det litt ekstra med ro også...? :lur:

Ha en fin øspøsdag kjære deg! Her er det faktisk opphold etter monsunregn og syndeflod i tre dager til ende. Men kaldt er det fortsatt! :fryser:

Bare innspurten igjen sånn jeg ser det, blir det som sist har jeg bare 8 uker igjen før kroppen min bestemmer at ungen skal ut :haar: Men for all del, det trenger ikke å bli likt - selv om "alle" tror det :sjenert: Dagene og ukene går ihvertfall veldig fort, så forberedelsestiden har gått litt for fort fra veldig lang til litt knapp :bond: Imorgen er det jordmortime, da skal vi vel skrive fødebrev tenker jeg...

Det er veldig deilig å kunne skrive en så positiv oppdatering også, for som du sier så har det vært veldig opp-og-ned! Godt å kjenne på at jeg er på "flaten" og ikke i nedoverbakke på vei mot ett eller annet stup..det hjelper nok mye på at jeg har mulighet til å ta det med ro ja, det har du rett i :klemmer: Å kjenne at jeg mestrer hverdagen..at jeg har overskudd til Liten..og at ting føles overkommelig - til og med ryddeprosjekter - fordi jeg vet jeg har tid :hjerte: 

Øspøsdagen ble fin den, strikketøy i fanget og en eller annen søppelserie på tv gjorde at jeg sluknet på et blunk idet jeg satte meg i sofaen :ler: Sov en drøy time før jeg hoppet i dusjen, kledde på meg nye klær (i tilfelle noen lurte; jeg har ikke shoppestopp nei :hoho: ) og hentet Liten i bhg :hjerte: Når vi kom hjem ville hun bade, så mens hun satt i den såpeskumfylte badestampen og lekte laget jeg fiskesuppe og foccaccia til middag :sikle: Så går tida ganske fort, plutselig var det Barnetv og legging..Storesøster dro på kjøpesenteret med ei venninne, og mannen tok turen innom mammaen sin - mens jeg og Liten krøllet oss oppi sofaen med dyne og puter og såg Barnetv..kjempekoselig!! Merket på henne at hun virket litt puslete, men hun sa han bare var trøtt..vel, etter vi hadde tatt kveldsstellet, lest bøker og sunget nattasangene måtte jenta på do - og der ble vi i 40 minutter :daane: Hun var skikkelig, skikkelig dårlig i magen stakkar :troest: Så idag har vi kosedag hjemme, selv om hun egentlig virker helt fin (det ble med den ene runden på do takk og pris!!) ser hun er litt trøtt da, så det kan være jeg klarer å lure henne til å hvile med meg iløpet av dagen :pls: Søvnkvaliteten for min del er så som så for tida, det er vanskelig å finne gode liggestillinger i lengden med denne digre ballen jeg har til mage :fnise: og det kan jeg bare si; uten BBHugme-puta mi hadde jeg nok ikke fått sove i det hele tatt!! Den er SÅ genial, så selv om den var dyr - så kan jeg trygt anbefale den til fremtidige gravide :jepp: 

Nå skal jeg sette meg i sofaen sammen med Liten, hun ser Doktor McStuffins, inntullet i dyna si med bustekrøllene til alle kanter og kosehunden Teddy i armkroken :rodmer: Jeg er veldig heldig som har henne altså!! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Diddles skrev:

*strikkestrikkestrikke* :nigo: 

Da er vi to, men jeg strikker ikke til babyen... Strikker en gave til ballettlæreren til Vesla, uansett hvor vi bor til høsten vil hun ikke ha henne som lærer lenger. Og det synes Vesla er ganske sårt, etter tre år med samme lærer skjønner jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det babystrikk :hjerte: og Flåklypa på film..koselig! 

Skjønner Vesla synes det er trist å miste ballettlæreren sin etter 3 år!! Har de ballett for så små som 3 åringer altså?! Liten har så lyst å gå på dans, men jeg har liksom følt at hun er litt..liten?! Vi gikk på noe danselekgreier, og der mistet hun fort interessen..men kan jo være det hadde vært annerledes nå :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Diddles skrev:

Her er det babystrikk :hjerte: og Flåklypa på film..koselig! 

Skjønner Vesla synes det er trist å miste ballettlæreren sin etter 3 år!! Har de ballett for så små som 3 åringer altså?! Liten har så lyst å gå på dans, men jeg har liksom følt at hun er litt..liten?! Vi gikk på noe danselekgreier, og der mistet hun fort interessen..men kan jo være det hadde vært annerledes nå :vetikke: 

Her har de barnedans for 2-4 år, da må foreldrene være med inn i salen, og så er det "viderekommende" barnedans for 4-6 år det er da uten foreldrene. Hun begynte når hun var 3,5 år og har elsket det siden. Vi får se hva som skjer med balletten om vi flytter, for noen av de stedene vi ser på har ikke ballett i umiddelbar nærhet og med en bil kan det bli vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Nótt skrev:

Her har de barnedans for 2-4 år, da må foreldrene være med inn i salen, og så er det "viderekommende" barnedans for 4-6 år det er da uten foreldrene. Hun begynte når hun var 3,5 år og har elsket det siden. Vi får se hva som skjer med balletten om vi flytter, for noen av de stedene vi ser på har ikke ballett i umiddelbar nærhet og med en bil kan det bli vanskelig.

Ja, var sånn vi begynte på med Liten også - men hun var ikke så hekta egentlig..så da syntes jeg det ble litt teit å betale såpass mye for å gå videre! Hun snakker om det nå da, at hun syntes det var gøy..og det er nok sant, men hun var mer opptatt av å fly rundt og tulle med Belle`s A enn å gjøre det danselæreren sa :hoho: 

Sånn, da er stelleveske bestilt :nigo: I utgangspunktet tenkte jeg at jeg ville ha en skikkelig fin en denne gangen, men det utgikk når jeg såg prisene på de veskene jeg likte :daane: Jeg bruker ikke 2500 kr på stelleveske altså :regler: Fine, dyre vesker til etterpå har jeg flere av...Så jeg gikk for en unisex veske med god plass, veldig lik den jeg hadde sist! Ser den koster 699 kr på Barnas Hus, men jeg fant den på Flust.no til 549 kr..og minus Trumfbonusen min kostet det meg ikke mer enn 300 kr :tommelopp: Fornøyd jeg altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er strålende :sol: ute, bare litt for kaldt til at det er behagelig å sette seg ut - foreløpig! Men når sola har varmet opp solkroken min på terrassen er planen idag er å bare nyte livet!!! Sole meg og strikke før jordmortimen i ettermiddag :hjerte: Blir spennende å høre hva hun sier idag, nå er det jo 2 mnd siden sist allerede og mye har skjedd på magefronten :ler: Fikk papirene mine på forrige fødsel igår også, så vi skal vel sikkert gå gjennom den..jeg har lest den et par ganger allerede og synes egentlig det ser helt greit ut, sånn bortsett fra at de satte elektrode på Liten sitt hode når jeg hadde 1 cm åpning - det var jo den biten som gjorde at jeg mistet kontroll og følte meg litt utav meg selv resten av fødselen - også koppforløsningen da! Så i fødebrevet skal ihvertfall det stå; ingen elektrode før det er plass til ei hånd oppi der :dry: Ser at jeg har uttalt at jeg syntes fødselen gikk fint, men at det var slitsomt og at jeg syntes koppforløsning var tøft å oppleve..kjære sier det bare var noe jeg sa for å slippe ut fra samtalen, jeg var rimelig traumatisert etter fødselen og ville egentlig ikke snakke om detaljene med noen andre enn ham..jeg husker følelsen jeg hadde når vi satt der inne, at jeg følte meg fanget og naken..at jeg ni-bysset Liten, at mannen min strøyk på meg og at jordmor sa til mannen at hun følte det var noe som "lå bak" som hadde kommet frem under fødselen..at mannen bare nikket, og at jeg gråt! At hun kikket på meg og gav meg en klem før vi gikk..Hm..men ifølge papirene mine har jeg altså hatt en ganske ok fødsel, litt lang og slitsom, og vanskelig å få henne ut bare siden hun ikke var festet..og det er jo ihvertfall fint å se - at jeg ikke hadde noe fæl fødsel!! Da trenger jeg kanskje ikke å grue meg sånn til denne gangen, heller prøve å glede meg litt - og stole på at brevet jeg skriver gjør at de tar litt ekstra hensyn der det trengs! Dessuten har kjære tillatelse til å si noe denne gangen - i motsetning til sist ;) Da var historikken min et ikke-tema!! 

Nok om det, kjenner jeg blir urolig av å prate om det..og jeg vil gjerne holde på den gode følelsen jeg våknet med idag :hjerte: 

Liten er tilbake i bhg, siste dagen før hun skal ha 13 dager fri:) Mannen har tatt seg en ferieuke også, så vi har fine, rolige dager foran oss i uka som kommer! Planen var jo å reise til Italia, men når hu mor har flyforbud så måtte vi droppe de planene :sjenert: Jeg leker med tanken på helgetur til Kristiansand Dyrepark, men mannen er redd det blir for mye trasking for meg..og han har vel rett - igjen :tunge1:  Det er nå uansett meldt tilnærmet sommervær her, så vi får nyte dagene hjemme i fred og ro :Nikke: Jeg gleder meg, til tid sammen :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere skal ta en tur til dyreparken, det går nemlig an å låne rullestol der. Vi har også lekt litt med tanken om en tur dit, og om det skjer skal jeg ha rullestol nettopp pga at jeg ikke klarer så mye trasking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nótt skrev:

Jeg synes dere skal ta en tur til dyreparken, det går nemlig an å låne rullestol der. Vi har også lekt litt med tanken om en tur dit, og om det skjer skal jeg ha rullestol nettopp pga at jeg ikke klarer så mye trasking.

Nei rullestol er uaktuelt for meg - da lar jeg heller være å reise, stolt som jeg er :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...