Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Sliten inn til margen :daane: Lang dag idag, endte opp med 6,5 timer i skyhøyt tempo - etterfulgt av å hente Liten og lage middag samtidig som jeg imøtekommer de fem tusen forespørslene hun har iløpet av en halvtime :bond: Når jeg kom på at jeg måtte gå tur med hunden også begynte jeg nesten å grine ved middagsbordet :sjenert: Mannen tilbydde seg å gå tur med vovvis, så nå ligger jeg på sofaen med BBhugme-puta i ryggen, føttene høyt og Liten i armkroken :hjerte: Lille sprellus i magen er igang, som alltid når jeg slapper av - da er det babyfestival i magen - sikker på det ser sånn ut --> :hoppendeglad: Det kjennes ihvertfall sånn ut :ler: Nå skal jeg sove meg gjennom BarneTV :veslejenta: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir så fascinert over at du kjenner så mye i magen allerede. Men åå så kos :jepp: 

Husk å ta ting litt med ro da vennen :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig fornuftig løsning at mannen tok hunden ut på tur! Håper du fikk sovet godt gjennom barnetv, og at resten av kvelden også ble fin! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag med skyhøyt tempo - og idag er jeg kjempeglad jeg kan være hjemme imorgen med god samvittighet :hjerte: Jeg kan logge 3 dager på jobb denne uka også, og de har vært like travle og lange alle sammen..så imorgen skal jeg bare slappe av, lunsje med bestis og kose meg!! 

Igår kveld fikk jeg skrudd sammen stellebordet som har ligget baki bilen min i nesten en uke og ropt på meg :fnise: Hva da tidlig ute!? Jeg fikk nemlig vasket, brettet og lagt på plass de bittesmå klærne også tenk :hoho: Det er jo egentlig så lenge til de skal brukes at jeg sikkert må vaske de en gang til innen den tid *knegg* Hadde det ikke vært for at barnerommet skal pusses opp så hadde jeg sikkert innredet det også, skrudd opp senga og sånn :flau: Dessverre (for meg og redebyggingsmanien min) skal rommet plates om og det skal legges vegg-til-vegg-teppe..så det er evigheter til jeg kan gjøre så mye mer :sukk::tunge1: 

Har egentlig lyst å gå på trening ikveld, saaaavner spinning!! Men bør vel la være siden bekkenet truer med å kollapse..får se imorgen heller om jeg får sneket inn en første-økt-på-evigheter :hjerte: Kondisen er lik null, det er ihvertfall sikkert - så det kan jo bare bli bedre!! 

Nå; BarneTV og :veslejenta: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er koselig å være tidlig ute :hjerte: Og det finnes ikke så mye hyggeligere enn å brette sammen og legge på plass bittesmå klær til en person du vet skal bli den viktigste i verden for deg - men som ikke er her enda. 

Stell godt med deg selv og pass på bekkenet :) Ha en fiiin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, lille_frosk skrev:

Det er koselig å være tidlig ute :hjerte: Og det finnes ikke så mye hyggeligere enn å brette sammen og legge på plass bittesmå klær til en person du vet skal bli den viktigste i verden for deg - men som ikke er her enda. 

Stell godt med deg selv og pass på bekkenet :) Ha en fiiin dag!

Det er helt sant :Nikke: Mannen bare ler av meg som styrer på med sånt så tidlig, men som han sier selv så kjenner ikke han det på kroppen og dermed har han jo ikke de samme behovene som jeg har (heldigvis, vi skulle nå holdt på sånn begge to :hoho:

Jentene er ute av døra, på vei til skole og barnehage - huset er helt stille :hjerte: eller, nesten da; stillheten blir kun brutt av vovvis som ligger ved føttene mine og snorker :fnise: Var nesten redd Liten hadde fått ørebetennelse igår, hun våknet med et hyl og hadde kjempevondt i det ene øret :haar: Tok henne inn i vår seng, hevet hodeenden i senga, gav nesespray og paracet og la meg med henne..idag virket hun helt fin igjen, så håper det var fordi hun (ifølge seg selv) hadde klødd og klødd og klødd seg i øret :pls: Hun har vært nok sjuk nå! 

Tok et raid i kjøleskapet idag tidlig, alt Storesøster ville ha på nista si var utgått på dato - eller så hadde vi det ikke..så nå ryddet jeg skikkelig, fikk vasket utav alle hyllene og satte meg ned og laget en skikkelig handleliste (ikke sånn vi har holdt på nå i det siste, bare kjøpt en og to ting hver gang vi er på butikken :roll: ) Syltetøy foreksempel trenger vi IKKE å handle for å si det sånn :daane: Så idag blir det en-og-en-halv-ukeshandel og menyskriving! Så er det klær som må legges på plass og hybelkaniner som må avlives før de blir så store at de konsumerer oss *hyyyl* og en hund som skal få en skikkelig tur - før det skal lunsjes med bestis :hjerte: Merker at mannen har litt ting han går og irriterer seg over/ tenker på for tida (jeg vet hva det er altså!) og da blir han helt fraværende på husarbeidsfronten - dvs, han gjør ting, men det er så halvveis og lite gjennomtenkt at han kunne like gjerne latt være..satser på det kommer seg snart, jeg har bedt ham om å prøve å ikke la dette bøgge ham for mye! Ikveld skal han treffe et par kompiser, satser på han prater litt med dem om dette her sånn at han får det ut..det er liksom ikke nok å snakke med meg om det, det skjønner jo jeg også :Nikke: 

Nei, jeg får sette igang her..må vel kanskje begynne med å kle på meg :ler: Teit å dukke opp på butikken i pysj..selv om det er en fin pysj!! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahhhh...fine fine helga - og enda er den ikke over :strix: Babyen i magen er helt bananas, tror den også liker helg :ler: 

Fredag med Liten hjemme, bare kos og lek med dukker hele dagen! Vi kom oss ut en tur da, hun på sykkel og jeg til fots (noe annet nytter ikke siden hun må dyttes opp alle bakkene..) og det var helt deilig!! Elsker når det er sånn vær som nå; kaldt og strålende :sol: Jeg var en tur hos legen på kontroll, der alt var bare fint og flott egentlig - litt lavt blodtrykk eneste (95/60), så der er forklaringen på evig svimling og vondt i hodet *pusterlettaut* Det er jo vanlig med lavt blodtrykk når en er gravid, så jeg regnet nesten med at det var det som var grunnen - men når jeg er så svimmel at jeg ikke klarer å gå beint og sliter med å treffe døråpningen, så blir jeg litt redd..skulle bare legge meg ned igjen når det var sånn sa legen, og så reise meg saaaakte opp når svimlingen gav seg - en slags restart :fnise: Har bare lagt på meg 300 gr siden sist kontroll for 2-3 uker siden, så det var også helt greit! Til slutt fikk jeg høre hjertelyden - og jeg blir like rørt hver gang *snufs* Det er bare magisk!! Godt å kunne gå til legen og si helt ærlig at jeg har det bra nå..det har vært nok av de legetimene med hulking, snott og tårer :sjenert: Fikk videre 25 % sykemelding, frem til arbeidsplassen får innvilget skulder-mot-skulder til meg! Jeg kan ikke ta varene og internkontroll/ nedvask alene lenger pga bekkenet..det skrangler såpass resten av uke etter tirsdagen på jobb at jeg har problemer med å gå! Men ting er på gang vet jeg, det er søkt om jordmoroppfølging på arbeidsplassen og så skal de søke om skulder :jepp:

På ettermiddagen der kjørte jeg en overlykkelig Liten på overnatting til bestisen sin (hun som flyttet..evig sorg *hulk*) og plutselig hadde vi barnefri, siden Storesøster reiste til fjells med mammaen :nigo: Vi benyttet sjansen til å gå ut og spise, det var kjempekos!! Etterpå dro vi hjem og slanget oss på sofaen, satte på en romantisk film - og der sovna jeg :hoho:Jeg er godt selskap ass :ironi:Idag sov vi til halv 11 og startet dagen med litt hankypanky før en laaaang dusj - loving it!! Så kom Liten og bestisen hjem (hun ble her noen timer mens mammaen fikk handlet og gått på kafè :fnise: ) ,søster og mitt eldste tantetroll var her på besøk og når alle var gått fikk jeg ryddet kjapt etter lekeraidet til Liten og bestisen før jeg gikk meg en lang tur med vovvis i strålende sol :hjerte: Mannen og Liten dro avgårde for å drive med hemmelighetskremmerier imens, og kom tilbake med blomsterbukett og sjokoladetrøfler - og gave til imorgen :rodmer: Så nå er det lørdagskveld i heimen, ryddig-isj hus, mat på gang og trøtt Liten i sofaen med snopeskåla - hun blir ikke gammel ikveld ser jeg :ler: 

Imorgen skal det gjøres stas på både den ene og den andre, morsdag er ganske travelt!!! Jeg blir vel vekket på senga (i tidligste laget kjenner jeg Liten rett :fnise: ) og så får jeg nok frokost tenker jeg, svigermor kommer her på lunsj, så er det kaffe og kake hos mamma og pappa på ettermiddagen *puh* Jeg har bestilt KlompeLompe sin strikkebok til mamma, og mannen har kjøpt blomster - så gavene er ihvertfall på plass! En smule egoistisk å gi mamma strikkebok kanskje, siden jeg har sett meg ut både det ene og det andre jeg vil at hun skal strikke - men hun ønsket seg den da :sjenert::ler: Sååå mye fint inni der!! Har lyst på Paelas` sin strikkebok også, så kanskje jeg skal unne meg den - og så faktisk strikke noe til denne ungen selv?! Det hadde jo vært litt stas om jeg fikk det til..jeg kan nemlig ikke strikke..husker når vi skulle strikke slange i formingstimene på barneskolen..alle de andre strikket slange - mens jeg endte opp med en..larve :hoho: Kan hekle da, lærte meg det på Youtube..så da kan jeg vel lære meg å strikke på samme måten?? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å ha lavt blodtrykk, mitt var 95/50 da jeg var hos legen på torsdag. Eneste er vel at jeg er vant til det, har jo lavt blodtrykk til vanlig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå deilig med helg og date og alt mulig deilig! Jeg tror egentlig strikking skal være enklere enn hekling, sånn i teorien, så hvis du kan hekle kan du garantert lære deg å strikke også. Jeg driver stadig vekk med et hekleprosjekt, men jeg er veldig lite flink til å lese og skjønne oppskrifter, så det blir ikke alltid sånn som jeg hadde tenkt ... For å si det sånn. Ha en fin morsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin helg :hjerte: 

Jeg synes hekling er mye enklere enn strikking. Jeg får aldri til strikkefastheten :ler: 

Håper du har hatt en strålende morsdag til tross for mye på planen :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en helt perfekt helg. :rodmer:

Strikking er, helt objektivt sett, vanskeligere enn hekling. Men så er det jo noe med hva du faktisk får til også. :ler: Når det er sagt, så syntes jeg det var en million ganger enklere å strikke når jeg først kunne hekle. Noe med det å kunne lese maskene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, lille_frosk skrev:

Såå deilig med helg og date og alt mulig deilig! Jeg tror egentlig strikking skal være enklere enn hekling, sånn i teorien, så hvis du kan hekle kan du garantert lære deg å strikke også. Jeg driver stadig vekk med et hekleprosjekt, men jeg er veldig lite flink til å lese og skjønne oppskrifter, så det blir ikke alltid sånn som jeg hadde tenkt ... For å si det sånn. Ha en fin morsdag!

 

1 time siden, Aprilis skrev:

Fin helg  

Jeg synes hekling er mye enklere enn strikking. Jeg får aldri til strikkefastheten 

Håper du har hatt en strålende morsdag til tross for mye på planen  

 

5 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Høres ut som en helt perfekt helg. 

Strikking er, helt objektivt sett, vanskeligere enn hekling. Men så er det jo noe med hva du faktisk får til også.  Når det er sagt, så syntes jeg det var en million ganger enklere å strikke når jeg først kunne hekle. Noe med det å kunne lese maskene. 

Veldig fin helg :strix: Fikk sove frempå idag også, blitt rent bortskjemt denne helga :ler: Liten og mannen vekket meg med kyss, klapp og klem, gaver og kort :hjerte: Jeg fikk et kjempefint hjertesmykke av mannen, sjokoladetrøfler og kopp med "verdens beste mamma" på og kort av Liten - det er altså heeeelt okei å ha morsdag *knegg*

Lunsj med svigermor etterfulgt av kaffe og kaker hos mamma og pappa = stinn Diddles :fnise: Foodbaby meets real baby *klappersegpådenganskestoremagen* 

Imorgen er det nesten full arbeidsuke, jeg kjenner jeg gleder meg til å få litt kontroll på ting igjen..har alldeles ikke hatt oversikten disse mnd når jeg har dinglet rundt der 2 korte dager i uka *riversegihåret* Men nå blir det ihvertfall 3 av 4 dager på jobb, og på torsdag er vi attpåtil 2 stykker på kjøkken - så det blir luksus :nigo: 

Nå har jeg laget meny for neste uke her hjemme og månedsmeny for mars (jobb) så da er jeg klar for sofaen og dagens episode av Masterchef Australia :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg e.r så trøtt idag :natti: Klarer bare ikke å våkne, tror rett og slett jeg må drikke kaffe!! Det har jeg knapt gjort etter jeg ble gravid, men idag tror jeg ikke det er noe annet som funker..evt. får jeg bare gå og legge meg igjen..jeg har jo fri idag så strengt tatt er det greit å gjøre også, men jeg har noen ærend og "litt" husarbeid jeg skulle gjort + en date med bestis på tapetet - så jeg prøver kaffe først! Bare vent litt......

Sånn! Cappuccino i "verdens beste mamma" koppen min, og 3 sjokoladetrøfler til :hjerte: Tror jeg må begynne å legge meg enda tidligere, vi må opp senest klokka 6 nå etter at mannen byttet jobb *gjesp* Det er ukristelig tidlig for en familie som vel kan kalles B-mennesker hele gjengen :fnise: Ny tilværelse for oss at han er på jobb igjen, etter 4 mnd fri..men han trives, og det er jeg så glad for!! Var litt spent, siden denne nye jobben er noe helt helt annet enn det han har holdt på med de siste 16 årene eller no`sånn - men det er heldigvis rett valg :) 

Jeg har smådårlig samvittighet for å være hjemme idag, for jeg vet at vikaren min også er borte - og det kommer varer :sjenert: Men jeg kan ikke ta det selv, så jeg får bare legge bort samvittighetskvalene mine..de ordner det jo, det vet jeg!! Men ja :sukk: Det hadde jo vært mye bedre om det hadde vært en person på kjøkkenet som tok det! Og da hadde jeg visst at kjøkkenet var bra imorgen når jeg kommer - nå derimot blir det masse ekstra arbeid, så det ender vel med at jeg springer rundt som en piska rotte..nei, vi får se - den tid den sorg og alt det der ;)

Jeg har hengt ut masse fuglemat i hekk og trær rundt huset nå på morgenkvisten, så nå er det fullt av småfugler her :hjerte: Det er så kos å høre på skvaldringen deres! Det er fortsatt kaldt, holder seg på minusfronten..det skal visst bli et par plussgrader, mer vind - og våtere :dry: senere idag, så jeg får drikke kaffien min og rundkle meg for en tur med vovvis! Kjipt å utsette det - for så og måtte gå tur i 2 grader, kuling og regn *hyl* er det noe jeg digger veldig lite så er det nettopp den kombinasjonen!! 

Igår var jeg på Princess og kjøpte hvitt sengetøy i den minste størrelsen og et par hvite helsetepper :nigo: Benytter sjansen nå når det er 40 % avslag på alt til barn/ baby!! Ellers tror jeg vi har det vi trenger av laken, dyner osv..må vel opp på loftet og gå skikkelig gjennom, men jeg mener jeg har tatt vare på de minste lakenene - for de ble jo knapt brukt! Så idag er planen å stryke disse søte små sengetøyene og legge de ned i skuffene i stellekommoden..kjenner jeg meg selv rett prioriterer jeg heller å stryke smått sengetøy enn å brette fjellet med klær som truer med å ta over stua :ler: Det står på planen å brette klær også nemlig..men det kan jeg forsåvidt gjøre ikveld også, mens mannen er på øving! 

Nei, jeg får reise meg opp - kaffi hjalp litt, føler meg ikke helt amøbe lenger :tommelopp: Det er så tungt når kroppen har bremsene på!! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg husker kaffeaversjonen i starten på svangerskapet.. er en liten mulighet for at jeg kjefta på kaffebardama på jobb fordi hun svidde melka i kaffen min et par ganger *plystre* ... så testa jeg positivt litt etter det.. ehm..

 

Jeg har termin 28.! og jeg er leiiii av å vente allerede!

 

Håper uka blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe er min dårlige samvittighet, det drikker jeg hver dag. Men stort sett aldri over to kopper da, som jo er anbefalingene. Jeg mistet aldri lysten på kaffe, sånn som andre heldiggriser gjør! Det er veldig koselig å stryke små sengetøyplagg altså :strix: 

Ha en fin dag fine fine Diddles!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg ble litt nysgjerrig/misunnelig på kaffebardama på jobben til Mangopai! Vi har bare noen litt for fancy automater som det alltid er noe galt med, så vi har snakket om at noen av oss bør ta en tur til Italia for å headhunte en kjekk barista, det hadde nok ikke blitt noe særlig dyrere... :nigo:

 

God tur ut i drittværet, Diddles!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

47 minutter siden, Mangopai skrev:

Åh, jeg husker kaffeaversjonen i starten på svangerskapet.. er en liten mulighet for at jeg kjefta på kaffebardama på jobb fordi hun svidde melka i kaffen min et par ganger *plystre* ... så testa jeg positivt litt etter det.. ehm..

 

Jeg har termin 28.! og jeg er leiiii av å vente allerede!

 

Håper uka blir bra!

:ler: Driver du fortsatt og går på samme kaffebar, eller har du bytta? :fnise: Den kaffeaversjonen var veldig tydelig denne gangen, klarte det bare ikke - og jeg som eeeelsker kaffien min! 

Skjønner godt du er klar for at den lille skal komme ut nå!! Plutselig så er dagen her :hjerte: Lykke til nå da!! 

46 minutter siden, lille_frosk skrev:

Kaffe er min dårlige samvittighet, det drikker jeg hver dag. Men stort sett aldri over to kopper da, som jo er anbefalingene. Jeg mistet aldri lysten på kaffe, sånn som andre heldiggriser gjør! Det er veldig koselig å stryke små sengetøyplagg altså :strix: 

Ha en fin dag fine fine Diddles!

Æsj, tror ikke vi skal gidde å ha dårlig samvittighet for å drikke en kopp kaffe eller to selv om vi er gravide..det er folk som gjør verre ting enn det, og får helt friske, sunne unger :jepp: 

Stryke skal jeg gjøre nuh :hjerte: 

39 minutter siden, Mazilla skrev:

Kjenner jeg ble litt nysgjerrig/misunnelig på kaffebardama på jobben til Mangopai! Vi har bare noen litt for fancy automater som det alltid er noe galt med, så vi har snakket om at noen av oss bør ta en tur til Italia for å headhunte en kjekk barista, det hadde nok ikke blitt noe særlig dyrere... :nigo:

 

God tur ut i drittværet, Diddles!  

Det må være en av de beste unnskyldningene for å dra på jobbreise til Italia - ever :hoho: Vi har også en sånn fancy kaffiautomat på jobb som aldri virker..så jeg har begynt å trakte kaffe til dem istedet :fnise: 

 

Bestis avlyste daten vår - så da fikk jeg plutselig litt bedre tid (og sitter på KG istedet for å gjøre alt det andre :sjenert:) Til mitt forsvar har jeg lagt inn regninger, sendt noen mailer og avbestilt bokpakker i det minste :fnise: Det sto på lista det også! Nå skal jeg stryke sengetøy, brette klær og SÅ kle meg og gå tur med hunden..det er fortsatt opphold, måtte det fortsette sånn :pls: Jeg skal nemlig ned til sentrum en tur også, det er jo mammutsalg :hoppe: Kanskje jeg skal slå to fluer i ett smekk og gå tur med hunden ned til byen?! Herregud jeg er så smart :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får kynnere av at jeg ikke finner de aller minste babyklærne - deriblant hentesettet til Liten :grine: Nå har jeg brukt timesvis på loftet, leita meg gjennom masse - men finner det ikke :bond: Skulle bare opp å legge fra meg litt ting, og se om jeg fant dyne til sprinkelseng eller om jeg burde kjøpe det nå når Princess har salg..og endte altså opp med å bli der i timesvis og lete som en gal! Det er kaos der oppe, så for all del - det kan jo ligge i en eller annen eske, men begynner nesten å tro at jeg har kassert de minste klærne i ren sorg over at jeg ikke skulle ha en til :sjenert: Men klarer ikke å tro jeg har gjort det med hentesettet, siden jeg har tatt vare på alt annet strikk :klo: Mamma mener hun ikke har fått det hjem til vask heller, så jeg aner virkelig ikke hvor det kan være.....fant masse annet da - trenger ikke å kjøpe dyne til sprinkelsenga bl.a..men de minste klærne - dette plager meg altså :grine: Jeg må opp igjen ikveld..........selv om bekkenet krangler nå! MÅ finne den eska!!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan aldri tenke meg at du har kassert hentesettet?? Neei ... Det er der oppe et sted, det må det jo være? Jeg krysser fingrene!! 

(Men du, hvis bekkenet krangler sånn kjempemye, kanskje du skal be mannen om å ta en leterunde heller?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...