Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

En ny epoke i livet fortjener ny bok :)

 

I skrivende stund 30 år og nybakt mamma til verdens nudeligste lille tordensky :strix:  Er ellers fortsatt gift med det som må være den fineste mannen på jord, har 2 fantastiske bonusbarn og en (heller slitsom) liten tibbegutt :hund:

 

Life is good :hjerte:

 

*** *** ***

Lenker:

Utstyrsliste

Sykehusbagen

Endret av Diddles
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Så det var nyopprettet dagbok, og ettersom jeg har sett deg litt både her og der griper jeg sjansen og følger med her fra starten av :)

Gratulerer så mye med baby - hun er født bare noen dager unna jenta mi, som er 1 måned gammel i morgen. Er så koselige dager nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med besøk før jeg rakk å "reklamere" for ny dagbok :nigo:

Og velkommen til MellonCollie, så kjekt du hiver deg på :klemmer:

Satte meg ned i går kveld og skulle til å skrive, men det lille klistremerket mitt kunne lukte at jeg satte meg ned med kaffekoppen foran pc`en - så det var bare å trekke inn årene og slenge fram puppen igjen :roll::fnise:

Jeg sliter litt med melkeproduksjonen, føler ikke hun får nok mat på kveldstid...hun stresser og kaver og gråter, det finnes ikke koselig for noen av oss :sukk: Skal det være sånn? Jeg ser det kommer melk når jeg klemmer på puppen, men det virker ikke som lille tordensky er fornøyd med at hun må jobbe sånn for at melka skal komme ut :vetikke: Jeg gir tillegg før vi legger oss (og pumper meg etterpå for å holde produksjonen oppe..) hun sluker glatt mellom 90 og 120 ml :daane: Grunnen til at jeg gir tillegg er rett og slett fordi ellers sover hun ikke i det hele tatt, bare gråter! Det er ikke sånn på dagtid, da spiser hun og er fornøyd...noen råd tas imot med takk :pls:

Nå ligger hun og sover så godt, lille vakre jenta vår :rodmer: Hun er så god og søt, mens jeg bare bekymrer meg :fnise: Merker jeg er enormt usikker i mamma-rollen enda, hvorfor gråter hun nå og hva er det egentlig hun vil? Hvor mye skal de egentlig sove, er hun slapp og sløv nå (her slår gulsott-alarmen inn) eller bare normal? Er det sånn at hun skal spise hele tiden om kveldene, og hvorfor flyter ikke melka over hos meg som hos andre?! Jeg er så glad jeg har kjære hjemme disse ukene, han har jo gjort dette et par ganger før og er mye tryggere i rollen sin enn jeg er :hjerte: Det går seg nok til etterhvert med meg også, jeg trenger bare bekreftelse fra "høyere og mer erfarne hold" om at jeg faktisk gjør ting rett.....

Igår gikk jeg til innkjøp av nye klær, før jeg egentlig skulle :fnise: Jeg har enda 3-4 kilo igjen før jeg er tilbake på startvekt, men jeg orket ikke gå i for store klær lenger :sjenert: Det var lett å svi av et par tusen kroner, og kom storfornøyd hjem med 2 dongeribukser (i samme str som før jeg ble gravid :nigo:) 4 topper og en genser :shoppe: Deilig å kunne ta på seg noe en føler seg vel i igjen, har savnet normale klær!!! Ser jo at sånn rent praktisk burde jeg kjøpt ammevennlige klær, men jeg får improvisere litt og løfte opp og brette ned - heldigvis er jeg ikke så sjenert :ler:

Ute pøser regnet ned, jeg har superlyst ut å gå tur, men da drukner vi vel :fisk: Jeg er litt fjortis i hodet, hvis jeg kunne fått velge ville jeg helst ikke brukt regntøy utenom i jobbsammenheng, noe som vanskelig lar seg kombinere med den delen av Norge vi bor i :ler: Så da blir det kaffe, kg og babykos istedet :) Ikveld skal jeg til bestis og skravle, gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pysepusen

Fire uker allerede? Oi!

Og ja, ammingen på kvelden er normal! Har bare mobil nå så kan ikke finne link, men se på ammehjelpen.no :)

Om kvelden har man mer fet melk og da må babyen jobbe mer for å få den ut. Men denne melken er veldig næringsrik da! Bare spør om det er noe så svarer jeg så godt jeg kan :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dagbok jo :hjerter:

Jippiaiaijippijippiai :danser:

Aah, shopping er digg, særlig når du har noe å shoppe for...der sliter jeg :kjefte::shoppe:

Er på jobb, så kommer sterker tilbake! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er termindato :fnise: Rart å tenke på at hun fortsatt strengt tatt skulle vært i magen min....og så ligger hun her, ved siden av meg med englefjeset sitt og sover :rodmer:

Takk Pys, igår kveld var en av de bedre kveldene, lite skriking og mye soving innimellom spisingen :) Kansje produksjonen begynner å ta seg opp, eller at hun aksepterer mer at melka ikke flyter så lett på kveldstid :vetikke: Ammehjelpen.no ligger inne som favoritt på pc`en, kan snart utenat det som står der inne :ler:

:velkommen: til Doratheexplorer (du har et vanskelig navn å skrive :fnise:) Shopping var helt topp, og spesielt når jeg kan bruke samme størrelse som før graviditeten :nigo: De siste 3 kiloene skal jeg tåle frem til jeg får begynt å trene igjen - det blir ikke lenge til :tunge1:;)

Vi får besøk av en kollega av meg idag, ellers har vi ikke store planene..det er by-dager i en by i nærheten, så vi tar oss kansje en tur dit en av de nærmeste dagene - trenger å lufte oss litt! Ellers pågår planlegging av høstens kjærestetur (med baby :ler:) til Bremen, idag skal vi bestille :hoppe: Gull å ha en reise å se frem til, sydentur får vente til neste sommer :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Ny bok! :nigo: Du blir ikke kvitt meg enda! :ler:

...og godt er det :klemmer:

Nå fikk jeg akkurat mail fra en klesbutikk for barn her om at de kansje vil bruke lille tordensky i en reklamekampanje :hoppe: Tidlig krøkes den som god modell skal bli :ler: Blir spennende å se hva de sier, de ville treffe oss en av de nærmeste dagene for fotografering :nigo: Hadde vært gøy om de valgte henne, tenk alle de fine bildene vi får :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Oj, sånn helt uten videre? "Hei vi vet at du har fått et barn, vil du at vi skal ta bilder av henne?" :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: neida, jeg har jo sendt inn bilder av henne først da!! Tåka har lagt seg her, dere kan se frem til en dagbok med halvveis informasjon :hoho: Igår skulle jeg ha te og satte koppen inn i mikroen uten vann oppi...tror dere jeg så rar ut når jeg tok den tomme koppen ut av mikroen et minutt senere eller?! Hvor ble det av vannet mitt?????? :overrasket::klo::daane::ler: Endret av Diddles
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet
:skratte: Har hørt om luftsuppe før, men aldri luft-te! :lur: Det er jo egentlig bare litt moro med halvveis informasjon, kan bli gode historier av sånt! :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: ser for meg et rimelig forvirret ansikt ja...

Jeg syntes også det var rart at termindagen kom, da var E blitt 3 uker alt.

Så gøy om frøkna blir brukt som modell allerede! *krysse fingrene*

og du... Gratulerer med ny dagbok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker liker liker at dere vil fortsette å være med meg i nye boka også :hoppe:

Imorgen blir det fotoshoot :bolledeig: Fikk akkurat melding, at vi kan komme etter vi har tatt prøven på sykehuset :nigo: Blir spennende!! Håper lille tordensky oppfører seg fint :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med fotoshoot. :) Tenk at hun er blitt 4 uker alt. Tida flyr, føles som en evighet siden Vesla var 4 uker gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går altfor fort!! Jeg var ikke klar for at hun skulle komme ut, men nå når hun først er her er jeg ikke klar for at hun skal vokse så fort :sjenert: Å bestemme seg er jammen ikke lett :fnise: Imorgen er det 1 mnd siden jeg ble mamma :rodmer::grine: :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...