Gå til innhold

Hjemmeværende mor


Gjest Om&men

Anbefalte innlegg

Gjest Om&men

Jeg er ikke utdannet mer enn videregående, men er endog en reflekterende og smart jente. Har vært i ett mangeårig forhold med min kjære, og om en liten stund starter vi nok med å danne familie.

Personlig har jeg lyst å være hjemmeværende mor, og planlegger en stor søskenflokk. Vi kommer til å bo på landet i nord, og jeg håper på at økonomien skal få det til at vi kan ha litt husdyr og kanskj en åker slik at vi kan dyrke.

Samtidig våger jeg ikke å ta ordet "hjemmeværende" i min munn, i frykt for å bli sett ned på som svak og lat. I mine øyne virker det som om samfunnet mener at hjemmeværende mødre er late, og bare sitter å ser tv hele dagen. Det virker også som om mange det ikke er bra for barna med hjemmeværende mødre.

Forsoved er det kanskje best for barna å være i barnehage for å bli sosialisert.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle virkelig ønske vi hadde økonomi til at jeg kunne vært hjemmeværende!! Men det har vi desverre ikke... Men jeg hadde uansett hatt barna mine to-tre dager i barnehagen, fordi jeg mener barnehagen er bra for barna! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Jeg skulle virkelig ønske vi hadde økonomi til at jeg kunne vært hjemmeværende!! Men det har vi desverre ikke... Men jeg hadde uansett hatt barna mine to-tre dager i barnehagen, fordi jeg mener barnehagen er bra for barna! :)

Signerer! Skulle gjerne jobbet 60 % (og hatt barn i bhg 60 %), men økonomien tillater det ikke ennå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider