Gå til innhold

Lille skatten vår <3


Knøtteliten

Anbefalte innlegg

Gratulerer med 17 veker - gløymde av det i stad :):romeo:

Eg såg på ul-bilda mine frå første gong, i veke 10, tidlegare i dag...STOR forskjell frå no forrige gong! I veke 10 var jo lisjegullet berre 3,3 cm (og vi syns han var sååå stor :fnise: ), no er han vel nærmare 20 cm! Så du kan vente deg store forandringar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.....jeg er uggen :spy: for 2.kvelden på rad nå. Ikke direkte spyklein, men nok uggen til at jeg har ei bøtte stående ved sengekanten :sjenert: morgen og dagtid går bra, så går heldigvis ikke utover jobb, men utover kveldene det har kommet :glare: jeg har virkelig ikke behov for det tullet der nå, så langt på vei, når jeg ikke har hatt noe særlig av det før..håper det er RASKT forbigående :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sparkes og romsteres inne i magen :rodmer: masse i går kveld og masse i kveld :) og i kveld ble jeg sittende (eller egentlig mer liggende i sofaen) og kjenne etter med hånda. Pressa ganske fast inn og holdt leeeeenge..sikkert 10-15 minutter, mens det romsterte og bobblet inni der - også.. *bump*! Der kjente jeg et dult mot hånden!!! :jepp: Det ble med det lille dultet og kjenne utenfra, var nok en god dose flax og tilfeldig at jeg holdt akkurat der og at lille sparka litt ekstra hardt akkurat den veien - men guuud så hærlig og RART det var å kjenne :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sparkes og romsteres inne i magen :rodmer: masse i går kveld og masse i kveld :) og i kveld ble jeg sittende (eller egentlig mer liggende i sofaen) og kjenne etter med hånda. Pressa ganske fast inn og holdt leeeeenge..sikkert 10-15 minutter, mens det romsterte og bobblet inni der - også.. *bump*! Der kjente jeg et dult mot hånden!!! :jepp: Det ble med det lille dultet og kjenne utenfra, var nok en god dose flax og tilfeldig at jeg holdt akkurat der og at lille sparka litt ekstra hardt akkurat den veien - men guuud så hærlig og RART det var å kjenne :rodmer:

Så kjekt at du kjenner spark og romstering! :) Eg kjenner også meir og meir no, fleire gongar for dag, og det er ein GOD følelse :rodmer: Det er så trygt og godt å vite at babyen beveger seg :)

Artig at du kjende spark utanpå også da :jepp: Eg kjem ikkje til å kjenne det på ei stund, eg har så tjukt fettlag på magen :fnise: Men mannen min gleder seg til å få kjenne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du kjenner spark og romstering! :) Eg kjenner også meir og meir no, fleire gongar for dag, og det er ein GOD følelse :rodmer: Det er så trygt og godt å vite at babyen beveger seg :)

Artig at du kjende spark utanpå også da :jepp: Eg kjem ikkje til å kjenne det på ei stund, eg har så tjukt fettlag på magen :fnise: Men mannen min gleder seg til å få kjenne :)

Ja dette er virkelig morro :jepp: kjent det flere ganger i dag også, og nå i skrivende stund sparkes det :rodmer:

I dag har jeg sett på en rykende fersk baby, og snart skal jeg se enda en... GJETT om jeg ble babyklein da.... :sjenert::rodmer: Jeg vil ha baby'n min NÅ jeg..! :fnise: Klarte så vidt og holde igjen tårene i dag (fordi jeg ikke kjenner mora så veldig godt), men neste baby jeg skal se på nå er venninna mi sin nybakte sønn og da kommer jeg nok til å gråte strie strømmer........ :grine: for det var nemlig ekstra rørende å se et slikt nurk, når jeg har et selv i magen kjente jeg..... :gravid:

Og apropo mage...jeg vokser og vokser! Trodde ikke det gikk ann å vokse så mye på bare en ukes tid :sjokk: men det er hyggelig da :) er vel en ekstreeeem vekst-periode akkurat nå, og jeg har heller lite med spekk - så her spretter det ut (les: frammover!) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! 18 uker, faktisk :danser: hadde faktisk glemt det, helt til jeg så her inne... :lol: et godt tegn på at jeg begynner å senke skuldrene og være mer avslappet kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 18 veker! :):rodmer:

Spretter magen din framover?? Då blir det gut! ;):fnise: Men eg har vel tippa jente, trur eg..så då må det bli det, sånn eg ikkje øydeleggjer den gode tippestatistikken min :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere :)

Ja, magen ser ut til å vokse framover gitt :gjeiper: legger ikke på meg på sidene eller noe (foreløpig iallfall :fnise: ) , kun magen som tuter frem!

Jeg holder en knapp på gutt akkurat nå selv, fordi jeg har funnet ut hva jeg har ønske om å kalle han isåfall :rodmer: blir det jente er jeg blank på ønsker :gjeiper: Jeg tror forøvrig fortsatt at det blir jente, av en eller annen grunn da.. men det er veldig velkomment det også altså :rodmer: blir bare litt vanskeligere med navn ;) tenk..om akkurat 1 uke så sitter vi forhåpentligvis her og VET kjønnet :jepp:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridag i dag, så spiser sen frokost på verandaen i sola :) til lukten av nyslått gress.. :hjerte: o lykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent spark utenpå igjen! :jepp:

I natt våkna jeg faktisk av at det romsterte noe voldsomt inne i magen :rodmer: har aldri vært så heftig før. Og når jeg la hånden over magen og holdt litt, kjente jeg 3 skikkelige spark/slag :) Gompen lå nok med armer og ben utover og tok skikkelig i, for dette har jeg ikke kjent siden. Har kjent litt spark i dag også, men bare disse "vanlige" bobblende, svake sparkene som ikke kjennes utenpå :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det på UL? :skravle:

Det gikk så bra! :bolledeig: Alt så helt tipp-topp normalt ut, det var en aktiv liten krabat med fint hjerte, fine nyrer og som drikker fostervann, smatter og sutter på tommelen :strix: Terminen ble satt til 12.12. og lille gullet var heller ikke beskjeden og spriket mer enn gjerne med beina og viste frem sine små baller og lille tissefanten sin :fnise: så vi får en :babygutt::hjerte::hjerter:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ en liten gutt :rodmer: Det var det jeg trodde du kom til å få også! :hoppendeglad: Gratulerer så mye, nå er det bare å ruge ferdig slik at du får hilse på gompegutten din :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ÅÅÅ en liten gutt :rodmer: Det var det jeg trodde du kom til å få også! :hoppendeglad: Gratulerer så mye, nå er det bare å ruge ferdig slik at du får hilse på gompegutten din :rodmer:

:hoppe: for den lille gutten :babygutt:! :strix:

Åh, hurra for liten gut!! :rodmer: Gratulerer så mykje! :)

Takk, søte dere :rodmer: ja, nå skal jeg ruge og kose meg som bare rakkern :fnise:

Ble satt tilbake 3 dager, så har laget meg ny ticker. Termindatoen i tickeren stemmer ikke men.. den må tydeligvis være feil for at jeg skal være rett antall uker/dager på vei, så da :gjeiper:

Småen sparker bare mer og mer, herlig :rodmer: han tok helt av med spark og boksing under UL i går og, mens jordmor holdt på :fnise: Han kjente nok at det var noe "på gang" utenfor mente jordmora, for den UL-tingen presses jo og dultes litt i livmora, så det merkes derinne - og da er det jo bare rett og rimelig å "slå" litt tilbake :fnise: Jordmor sa forresten at morkaka lå sånn til at jeg kjente sparkene godt, hun var derfor ikke det minste forbauset over at jeg hadde kjent spark i 2 uker allerede :)

Og nå har gompen startet ettermiddags-gymnastikken sin kjennes det ut som :gjeiper:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Takk, søte dere :rodmer: ja, nå skal jeg ruge og kose meg som bare rakkern :fnise:

Ble satt tilbake 3 dager, så har laget meg ny ticker. Termindatoen i tickeren stemmer ikke men.. den må tydeligvis være feil for at jeg skal være rett antall uker/dager på vei, så da :gjeiper:

Småen sparker bare mer og mer, herlig :rodmer: han tok helt av med spark og boksing under UL i går og, mens jordmor holdt på :fnise: Han kjente nok at det var noe "på gang" utenfor mente jordmora, for den UL-tingen presses jo og dultes litt i livmora, så det merkes derinne - og da er det jo bare rett og rimelig å "slå" litt tilbake :fnise: Jordmor sa forresten at morkaka lå sånn til at jeg kjente sparkene godt, hun var derfor ikke det minste forbauset over at jeg hadde kjent spark i 2 uker allerede :)

Og nå har gompen startet ettermiddags-gymnastikken sin kjennes det ut som :gjeiper:

Høres bare skjønt ut. Sitter her med ei frøken som beveger seg litt. Hun er såpass stor at det å kjenne bevegelse er en vane. :fnise: Hu tok også av, og jeg legger merke til at når jeg gleder meg til noe, så er hun ekstra aktiv, så kan godt tenkes at han også kjente at mamma Knøtteliten var spent på å finne ut om alt stod bra til med han og hva han var (kjønnsmessig).

Uansett, må deilig å vite at alt står bra til med guttungen :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bare skjønt ut. Sitter her med ei frøken som beveger seg litt. Hun er såpass stor at det å kjenne bevegelse er en vane. :fnise: Hu tok også av, og jeg legger merke til at når jeg gleder meg til noe, så er hun ekstra aktiv, så kan godt tenkes at han også kjente at mamma Knøtteliten var spent på å finne ut om alt stod bra til med han og hva han var (kjønnsmessig).

Uansett, må deilig å vite at alt står bra til med guttungen :):klemmer:

Ja det er godt å høre at alt ser ut til å være i skjønneste orden med gutten :) så da er det bare å håpe på at alt faktisk er så fantastisk som det ser ut til også, at man ikke får noen ubehagelige overraskelser.

Ja det kan godt hende han luktet lunta at noe spennende var på gang, for han begynte å varme opp allerede på venterommet når vi venta på å få komme inn :gjeiper: blir spennende å kjenne hvordan sparkene blir når han bli større ja! Har allerede prestert å vokne om natta av romsteringen hans, så blir vel liv i leiren når han får mindre plass inni der ser jeg for meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...