Gå til innhold

ikke jomfru, trenger tips


Gjest NN_3

Anbefalte innlegg

Volvat bør rett og slett skamme seg.

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å bidra med 'falske' jomfruhinner. Det er et inngrep uten medisinsk indikasjon og fullstendig unødvendig. De gjør det bare for profitt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

For å bidra med 'falske' jomfruhinner. Det er et inngrep uten medisinsk indikasjon og fullstendig unødvendig. De gjør det bare for profitt.

Så da bør plastiske kirurger, tannleger som driver med bleking, tattovører, piercingstudioer, osv også skamme seg? Hva med vanlig leger som fjerner ufarlige fettkuler?

Rekonstruksjon av jomfruhinne er et inngrep som ikke burde vært nødvendig, men for den lille gruppen som ikke har noe annet alternativ redder det liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk at denne tråden i det hele tatt eksisterer! I all den sympati jeg har med ts, så kommer jeg ikke forbi hvor forskrudde holdninger som finnes i enkelte kulturer/miljøer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som ikkje blør fyrste gongen, eg gjorde ikkje det. Lat som om du er ein av dei.

For øvrig tragisk skikk, men det blir vel utanfor tema :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvat bør rett og slett skamme seg.

Jeg er helt enig! Tenk så mye vi har gjort for likestilling blant mann og kvinne i Norge.. Og så skal vi plutselig begynne å operere inn disse hinnene i kvinner.. Det er jo helt sykt! Det latterlige skikken med blod på lakenet blir jo aldri borte hvis vi skal hjelpe dem med å blø...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig! Tenk så mye vi har gjort for likestilling blant mann og kvinne i Norge.. Og så skal vi plutselig begynne å operere inn disse hinnene i kvinner.. Det er jo helt sykt! Det latterlige skikken med blod på lakenet blir jo aldri borte hvis vi skal hjelpe dem med å blø...

Eh? Så når ts blir sendt ned til hjemlandet for å gifte seg med en som har bodd der hele livet, og så vidt vet hvor norge er, så skal han forholde seg til hvor langt VI har kommet med likestillingen??

Altså her er det for å beskytte jenta. Punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh? Så når ts blir sendt ned til hjemlandet for å gifte seg med en som har bodd der hele livet, og så vidt vet hvor norge er, så skal han forholde seg til hvor langt VI har kommet med likestillingen??

Altså her er det for å beskytte jenta. Punktum.

Men uansett, så er det jo helt hårreisende at vi gjør det! Alle leger vet jo innmari godt at ikke alle blør første gang. Jeg gjorde ikke det, bestevenninna mi gjorde ikke det. Det er faktisk folk som er født uten jomfruhinne..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett, så er det jo helt hårreisende at vi gjør det! Alle leger vet jo innmari godt at ikke alle blør første gang. Jeg gjorde ikke det, bestevenninna mi gjorde ikke det. Det er faktisk folk som er født uten jomfruhinne..

Jada, men nå er det ikke alle som har fått med seg det, og rett og slett forventer litt blod. Jeg blødde heller ikke. Men alle vet hvordan dette foregår i diverse andre kulturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men nå er det ikke alle som har fått med seg det, og rett og slett forventer litt blod. Jeg blødde heller ikke. Men alle vet hvordan dette foregår i diverse andre kulturer.

Jeg synes opplysningsarbeidet burde blitt bedre, i stedet for at det opereres inn nye hinner. Da får ektemannen eventuelt leve med sin tvil hvis han ikke tror på sin nye frues uskyld, men det får være hans problem, og ikke medisinfagets. Jeg ville aldri våget meg på et oppgjør med selve tradisjonen om at muslimer skal være jomfruer før bryllupsnatten, men jeg synes det blir tåpelig å forvente blod fra et kroppslig fenomen som ikke finnes/'virker' hos alle!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

. . . . . .. . . . . . . . . . . ,.-‘”. . . . . . . . . .``~.,

. . . . . . . .. . . . . .,.-”. . . . . . . . . . . . . . . . . .“-.,

. . . . .. . . . . . ..,/. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ”:,

. . . . . . . .. .,?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .\,

. . . . . . . . . /. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,}

. . . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:`^`.}

. . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:”. . . ./

. . . . . . .?. . . __. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . :`. . . ./

. . . . . . . /__.(. . .“~-,_. . . . . . . . . . . . . . ,:`. . . .. ./

. . . . . . /(_. . ”~,_. . . ..“~,_. . . . . . . . . .,:`. . . . _/

. . . .. .{.._$;_. . .”=,_. . . .“-,_. . . ,.-~-,}, .~”; /. .. .}

. . .. . .((. . .*~_. . . .”=-._. . .“;,,./`. . /” . . . ./. .. ../

. . . .. . .\`~,. . ..“~.,. . . . . . . . . ..`. . .}. . . . . . ../

. . . . . .(. ..`=-,,. . . .`. . . . . . . . . . . ..(. . . ;_,,-”

. . . . . ../.`~,. . ..`-.. . . . . . . . . . . . . . ..\. . /\

. . . . . . \`~.*-,. . . . . . . . . . . . . . . . . ..|,./.....\,__

,,_. . . . . }.>-._\. . . . . . . . . . . . . . . . . .|. . . . . . ..`=~-,

. .. `=~-,_\_. . . `\,. . . . . . . . . . . . . . . . .\

. . . . . . . . . .`=~-,,.\,. . . . . . . . . . . . . . . .\

. . . . . . . . . . . . . . . . `:,, . . . . . . . . . . . . . `\. . . . . . ..__

. . . . . . . . . . . . . . . . . . .`=-,. . . . . . . . . .,%`>--

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Niema

Ny mødom

Anbefaler deg å lese overstående side.

Det er en myte at vi har en hinne som sprekker:

1. Mødommen er ikke en lukket hinde

Mødommen er ikke, som mange tror, en ubrudt hinde i skeden. Den er derimod en slimhinde, der sidder som en ring i skedeindgangen, og som kvinder har hele livet (kilde: overlæge på Hillerød Hospital, Nini Møller, Avisen.dk, 28.06.08). Der er allerede hul, så menstruationsblodet kan komme ud. Nogle kvinder er født uden en mødom. Du kan se tegninger af mødommen her på sitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær så snill ikke prat om kulturen eller forskjellene og sånt, det eneste jeg trenger er bare noen tips ihvertfall fra de som har prøvd jeg vet selv at det er mange müslimer som er blitt nødt til å gjøre det. Operasjon har jeg ikke muligheten til å ta fordi jeg ikke har lovt til å reise bort alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg først si at trådstarter har all min sympati.

Så til de absurde skikkene til denne møkkarelgionen.

Kvinner blir sett på som annenrangsborgere og eksisterer egentlig kun for å fa barn og ta vare på mannen. Dette strider mot alt det kvinner i vesten har brukt de siste hundre år på å oppna. Hvis den trådstarter gifter seg med krever blod på brylluppsnatta, så kan han faen meg dra til saudi arabia og praktisere dritten sin der. Her i Norge bestemmer kvinnene selv hvem de skal ha sex med og er ikke svar skyldig ovenfor sin(e) partner(e)

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I slike sakar som dette må ein jo tenkje både haldningsskapande OG praktisk.

Eg skjønner godt argumenta til dei som seier at me ikkje må tillate slike jomfru-operasjonar, fordi det bidrar til å oppretthalde ein dårleg kultur, og eg er i utgongspunktet heilt einig i det.

Samtidig, viss desse operasjonane kan redde livet til nokre av kvinnene i dei aller mest konservative kretsane, så kan me ikkje sjå slik på det. Menneskeliv må prioriterast over prinsipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niema

vær så snill ikke prat om kulturen eller forskjellene og sånt, det eneste jeg trenger er bare noen tips ihvertfall fra de som har prøvd jeg vet selv at det er mange müslimer som er blitt nødt til å gjøre det. Operasjon har jeg ikke muligheten til å ta fordi jeg ikke har lovt til å reise bort alene.

Du treffer neppe særlig mange i din situasjon her, derfor gav jeg deg en lenke hvor du kan få informasjon og råd samt lese brev fra andre jenter som har vært i samme situasjon. Du kan selv også ta kontakt. Prøver igjen:

Kristina Abu-Khader Aamand sin side om problematikken din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kvinde er som en blomst -

er hun sammen med en mand

før ægteskab, visner blomsten.

Arabisk ordsprog

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Til dere som informerer TS om at ikke alle blør første gangen: hun vet trolig dette, problemet her er at mannen trolig ikke godtar dette. Ja, det hadde vært fantastisk om alle levde i en verden hvor de kunne være ærlige, og si fra eller bare gå, men her er det mulig at hun rett og slett må kjøpe seg tid.

http://www.hymenshop.com/ kan være en løsning.

Men hadde nok først tenkt på kapsler med teaterblod.

Det som er problemet her, uansett hvilken løsning du bruker, er at om han smaker på blodet, så er du avslørt.

For at du selv blør, vent til du har mensen, let opp informasjon om midler som irriterer skjeden og gjør at du blør lettere (risikabelt, men mulig at det går), eller skjær deg opp innvendig så du får et nygrodd kutt som vil bli åpnet når han penetrerer deg.

Men må du lure han, eller din familie? Om det kun er familien så vil en liten flaske med blod fra slakteren fungere helt fint. Bare smør litt på lakenet, og du får en fin flekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...