Gå til innhold

Seriøse eskortetjenester?


straamann

Anbefalte innlegg

Hallikvirksomhet er kobleri som er formidling av sex, dvs skaffe kunder til en eller flere horer, ikke å tjene penger på prostitusjon. Om loven straffer ektemenn, er det helt på trynet, og da burde den prosituerte også selv bli straffet for hallikvirksomhet.

Hallikvirksomhet er i utgangspunktet å la seg forsørge av en prostituert, det andre er ting som i tillegg blir omfattet av begrepet. Så kan vi kanskje spørre oss om reglementet omfatter det vi anser som hallikvirksomhet; det er mye som ikke alltid stemmer med inntrykket folk flest har av hva en hallik er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, ikke alle ser på verden på samme måte som deg (tror jeg erfarte det i barnehagen)

Jeg har aldri trodd at alle andre ser på verden på samme måte som meg.

Det har jeg vært klar over siden den gangen jeg kunne ha gått i barnehagen hvis det hadde vært noen.

Men min påstand står fast - folk som går til prostituerte må mangle noe virkelig alvorlig oppi hue.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallikvirksomhet er i utgangspunktet å la seg forsørge av en prostituert, det andre er ting som i tillegg blir omfattet av begrepet. Så kan vi kanskje spørre oss om reglementet omfatter det vi anser som hallikvirksomhet; det er mye som ikke alltid stemmer med inntrykket folk flest har av hva en hallik er.

En hallik er en person som utnytter andre folk til sin egen fordel.

Sånn sett kan man jo da forsåvidt like godt definere en bedriftseier som å være en hallik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallikvirksomhet er i utgangspunktet å la seg forsørge av en prostituert, det andre er ting som i tillegg blir omfattet av begrepet. Så kan vi kanskje spørre oss om reglementet omfatter det vi anser som hallikvirksomhet; det er mye som ikke alltid stemmer med inntrykket folk flest har av hva en hallik er.

Det er vel noen grensetilfeller her. Hvis dama overtaler mannen til å gå med på det og mannen så mister jobben slik at han må leve av hennes penger, bør han da gå fra henne for å unngå å bli hallik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men min påstand står fast - folk som går til prostituerte må mangle noe virkelig alvorlig oppi hue.

Jeg er i viss grad enig når det gjelder Norge. Men om vi snakker generelt så påstår jeg at du ikke har filla peiling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i viss grad enig når det gjelder Norge. Men om vi snakker generelt så påstår jeg at du ikke har filla peiling. :)

Fordi at ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig er det helt ubegripelig at det går an å bli så desperat at man betaler ei hore (eller en horebukk) for sex.

Spesielt når man tenker på alle riskene det medfører.

Da er det helt åpenbart noe virkelig alvorlig som mangler oppi hue :klo:

Hm. spørsmålet var om det finnes noen som driver med seriøse seksuell veiledning, det praksis av faget også inngår. Jeg snakker ikke her om å utnytte noen. Men om å få hjelp til å være komfortabel med egen seksualitet igjen, på samme måte som folk som "mangler noe i huet" går til psykolog. Gynekologer roter jo inni kvinnekjønnet, men det er ikke det samme som at de utnytter kvinner. Mange her på forumet hevder jo at ONS ikke er noe stress, "å ha sex med en tilfeldig annen er jo ikke egentlig nor verre enn å gi en klem" har jeg hørt uttalt. Men med eng gang det er snakk om seksuell veiledning, kommer begreper som prostitusjon, moralsk forfall og menneskehandel opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. spørsmålet var om det finnes noen som driver med seriøse seksuell veiledning, det praksis av faget også inngår. Jeg snakker ikke her om å utnytte noen. Men om å få hjelp til å være komfortabel med egen seksualitet igjen, på samme måte som folk som "mangler noe i huet" går til psykolog. Gynekologer roter jo inni kvinnekjønnet, men det er ikke det samme som at de utnytter kvinner. Mange her på forumet hevder jo at ONS ikke er noe stress, "å ha sex med en tilfeldig annen er jo ikke egentlig nor verre enn å gi en klem" har jeg hørt uttalt. Men med eng gang det er snakk om seksuell veiledning, kommer begreper som prostitusjon, moralsk forfall og menneskehandel opp.

Du trenger faktisk ikke å være verdensmester. Og alle par er ulike sammen.

De som sier "å ha sex med en tilfeldig annen er jo ikke egentlig nor verre enn å gi en klem", de trenger virkelig å gå til psykolog (for ikke å snakke om gynekolog). For da har de helt mistet perspektivet. Og sånn kan det selvfølgelig ende opp hvis man har sex med alt som beveger seg ifra tidlige år. Sunt er det uansett ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reproductivist

Hallikvirksomhet er i utgangspunktet å la seg forsørge av en prostituert, det andre er ting som i tillegg blir omfattet av begrepet. Så kan vi kanskje spørre oss om reglementet omfatter det vi anser som hallikvirksomhet; det er mye som ikke alltid stemmer med inntrykket folk flest har av hva en hallik er.

Så det er helt greit/lovig å drive med kobleri så lenge man ikke tjener noe på det, eller tjener med enn direkte utgifter til kobleriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. spørsmålet var om det finnes noen som driver med seriøse seksuell veiledning, det praksis av faget også inngår. Jeg snakker ikke her om å utnytte noen. Men om å få hjelp til å være komfortabel med egen seksualitet igjen, på samme måte som folk som "mangler noe i huet" går til psykolog. Gynekologer roter jo inni kvinnekjønnet, men det er ikke det samme som at de utnytter kvinner. Mange her på forumet hevder jo at ONS ikke er noe stress, "å ha sex med en tilfeldig annen er jo ikke egentlig nor verre enn å gi en klem" har jeg hørt uttalt. Men med eng gang det er snakk om seksuell veiledning, kommer begreper som prostitusjon, moralsk forfall og menneskehandel opp.

Ihvertfall i USA finnes det seksuell veiledning som "går hele veien" for å hjelpe de som er ekstremt sjenerte og som har angst for intimitet. Vet ikke om noe slikt finnes i Norge men ut fra første posten din ihvertfall så høres du ikke ut som en som ville kvalifisert for noe slikt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg vil understreke at jeg ikke har sagt noe om hva jeg mener om salg av sex, kun at det er kjøp av sex som er ulovlig, og at det dermed er trådstarter her som risikerer å bli straffeforfulgt.

Det du skriver her, har jeg aldri forstått. Det er en logisk brist. Det er lov å selge, men ikke å kjøpe. Hvordan kan dette henge sammen? Det har jeg aldri sett eller hørt noen forklaring på. For ordens skyld, jeg er ikke for prostitusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva definisjonen av hallikvirksomhet er, men ting kan tyde på at den er ganske vid. Leier du ut leilighet til prostituerte vil du bli siktet for hallikvirksomhet, men kanskje ikke tiltalt og dømt...

En hallik er en mann eller kvinne den prostituerte gjerne står i gjeld til, og MÅ betale penger til (blir truet på livet i noen tilfeller). Det er ikke en frivillig sak, eller snakk om å forsørge. Flere av de nigerianske kvinnene på Karl Johan forsørger familiene sine gjennom prostitusjon, man kan da ikke påstå at familiene som oftest ikke vet at pengene kommer derfra er halliker! Den blir for drøy.

Og ja, det er en logisk brist ved at det er lov til å selge sex, og ikke kjøpe. Er selv helt imot den nye sexkjøpsloven, for den gjør livet til de som er prostituerte mye vanskeligere.

Nei, jeg er ikke for prostitusjon, men jeg kan likevel forsvare deler av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reproductivist

Det du skriver her, har jeg aldri forstått. Det er en logisk brist. Det er lov å selge, men ikke å kjøpe. Hvordan kan dette henge sammen? Det har jeg aldri sett eller hørt noen forklaring på. For ordens skyld, jeg er ikke for prostitusjon.

Det er fordi at feminisme og (kjønns)likestilling betyr at det er helt greit å undertrykke menn og ha ulike lover og regler for menn og kvinner så lenge det kommer kvinnene til gode.

Egentlig burde det jo selvsagt være motsatt for å være i tråd med andre lover og prinsipp i sammfunnet. F eks er det mer ulovlig å selge narkotika enn å kjøpe/bruke, mer alvorlig å være leiemorder enn å forsøke ansette en leiemorder, værre å selge falske varer enn å kjøpe de osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner er ikke en vare man kan kjøpe fordi man må stille sine behov. Da får du runke. Å kjøpe sex er ulovlig. Jeg ville aldri tatt i en mann som kjøper sex, det sier litt om hans syn på kvinner. Finn deg heller en kjæreste og ha sex MED følelser. Å ha mekanisk sex uten følelser gjør deg avstumpa og dum. Du er 24 år, det finnes ei dame for deg der ute om du søker. Bli voksen og kvitt deg med ditt nedlatende syn på kvinner!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er ikke en vare man kan kjøpe fordi man må stille sine behov. Da får du runke. Å kjøpe sex er ulovlig. Jeg ville aldri tatt i en mann som kjøper sex, det sier litt om hans syn på kvinner. Finn deg heller en kjæreste og ha sex MED følelser. Å ha mekanisk sex uten følelser gjør deg avstumpa og dum. Du er 24 år, det finnes ei dame for deg der ute om du søker. Bli voksen og kvitt deg med ditt nedlatende syn på kvinner!!

Det er ikke snakk om en "vare", men derimot en tjeneste. Runke blir ensomt i lengden og alle, ABSOLUTT ALLE, har behov for å bli berørt av ett annet menneske en gang iblant. Greier man ikke å få seg sex på vanlig måte( feks fordi man er sjenert, stygg, handikappet ol), hva da? Har du noen forslag kanskje? Ikke det nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri trodd at alle andre ser på verden på samme måte som meg.

Det har jeg vært klar over siden den gangen jeg kunne ha gått i barnehagen hvis det hadde vært noen.

Men min påstand står fast - folk som går til prostituerte må mangle noe virkelig alvorlig oppi hue.

La oss få en ting klart, du kjenner ikke alle horekunder. Sannsynligvis kjenner du veldig få, eller ingen, siden du kommer med en så idiotisk uttalelse.

Selvsagt kan smarte og oppegående menn gå til horer, og det gjør de også. Det handler mer om personlighet og personlige verdier, framfor om de har noe galt oppe i hodet.

Du har med andre ord ikke peiling på hva du prater om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anjelika

Det du skriver her, har jeg aldri forstått. Det er en logisk brist. Det er lov å selge, men ikke å kjøpe. Hvordan kan dette henge sammen? Det har jeg aldri sett eller hørt noen forklaring på. For ordens skyld, jeg er ikke for prostitusjon.

Det er fordi det ikke ville vært spesielt hensiktsmessig å bure inn og bøtelegge de stakkarne som står på gata og lider fra før og sannsynligvis ikke har valgt å stå der. Det skal også være lett for dem å anmelde vold eller tyste på halliker og andre dersom de er involvert i organisert kriminalitet, samt å oppsøke legehjelp eller annen sosial hjelp uten frykt for å bli dømt som kriminelle og fått sanksjoner. Forbud mot prostitusjon hadde gjort arbeidet vanskeligere for de som vil hjelpe dem, kriminalisert en allerede stigmatisert gruppe samt vært bortkastede ressurser i politi og rettsvesen på kriminalitet uten ofre (bortsett fra dem selv kanskje, noe som gjør det enda mindre logisk å straffe dem dobbelt).

Dessuten er det naivt å tro at det hadde hatt noe annen effekt enn å kaste bort politiressurser. Narkiser som går rundt med brukerdose på seg og nasker lommebøker blir tatt hele tiden, men det er fånyttes å bøtelegge en konkurs person som har nådd et punkt hvor han gir totalt faen i om han blir tatt eller ei. Eneste de kan gjøre er å akkumulere bøtene til det er på tide å kaste personen i fengsel en liten stund, men tror du de er reformert når de kommer ut igjen? Det er helt nyttesløst. Hadde vært det samme med prostituerte, politiet hadde kjørt rundt og tauet dem inn eller kjørt dem hjem hele natta og de hadde gått ut på gata dagen etterpå.

Jeg synes det er veldig logisk at prostitusjon ikke er kriminalisert. Kan ikke forby alt man ikke liker, noen ganger er det bare ikke spesielt smart eller nyttig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss få en ting klart, du kjenner ikke alle horekunder. Sannsynligvis kjenner du veldig få, eller ingen, siden du kommer med en så idiotisk uttalelse.

Selvsagt kan smarte og oppegående menn gå til horer, og det gjør de også. Det handler mer om personlighet og personlige verdier, framfor om de har noe galt oppe i hodet.

Du har med andre ord ikke peiling på hva du prater om.

Da skal du hermed få lov til å forsvare hore(bukk) kundene her.

I hvilke tilfeller vil det være fornuftig å gå til en hore(bukk)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til orientering så er Horebukk en mann som bedriver hor, ikke en mannlig prostituert.

I mine øyne kan det bety begge deler.

Oppførselen er den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...