Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Tom/Loki skrev:

Hvor går denne serien?

Ser det på HBO Nordic, er som regel 1 mnd gratis prøvetid, om du ikkje har det allerede. Trur også det går på Cmore/Canal digital. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Sitronmelisse skrev:

Slutt å drepe ulvene :grine:

Det er vel bare en igjen? Ghost?

Sansas ulv ble jo ofret pga Cersei

Robs ulv ble drept under Red Wedding

Rickons ulv ble slaktet for Boltons

Brans ulv ofret seg for White walkers

Men å er det jo Aryas ulv, som vi ikke har sett på evigheter. 

Anonymkode: 47aee...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dorey skrev:

Tror dere Sansa er gravid?

Nei.

Anonymkode: c216e...f32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaida

:riste: Kjennes mest ut som om sjela mi har blitt kjørt gjennom en kvern etter siste episode. Forrige ukes episode var jo sånn halvveis grei, så da måtte det jo skje noe jævlig nå. Denne serien tror jeg ganske sikkert at jeg bare skal se én gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dorey skrev:

Tror dere Sansa er gravid?

Syns det har vært lite hint om hun skulle være det. Ikke har hun vært sliten, nedbrutt eller noe annet som kan tyde på graviditet. Hun har hoppet fra et tårn ned i snøen, krysset elv i iskaldt vann, tatt seg nordover uten mye mat og klær på hesteryggen. Jeg tror, hvis Sansa skal være gravid, så har de hintet om det nå. Det er ikke umulig, for Ramsey er jo helt koko etter å skulle få en arving. Og det knytter han enda sterkere til Stark-tilhengerne. Jeg håper virkelig ikke det. Stakkars Sansa, nok må være nok.

Anonymkode: 47aee...bd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at Sansa ikke er gravid. Å bli gravid med en psykopat bærer vise risikoer ... for barnets utvikling senere. For å ikke nevne hvor belastende det kommer til å være for henne å føde Ramsis barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23 mai 2016 at 22.31, AnonymBruker skrev:

 kampen ender nok opp mellom White walkers og daenerys

Anonymkode: 03c04...30c

Det sier seg vel nesten selv? 

Endret av Sheherasade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Drizzt skrev:

Jeg håper virkelig at Sansa ikke er gravid. Å bli gravid med en psykopat bærer vise risikoer ... for barnets utvikling senere. For å ikke nevne hvor belastende det kommer til å være for henne å føde Ramsis barn.

Mener å ha sett (vet at det står skrevet i bøkene) om andre i samme univers som har drukket "moontea" for å unngå graviditet, også etter potensiell unnfangelse, deriblant Cercei som ønsket å unngå barn med Robert. 

Anonymkode: 7f344...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta å se GoT nå nettopp, etter et års pause. Så sesong 5 episode 7 der Cercei blir tatt til fange på grunn av noe Lancel (er vel søskenbarnet til Cercei?) hadde fortalt. Klarer ikke å huske hva som var greia der? Hva var det Lancel visste? (ikke spoiler please)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det faen meg nok, nå har vennene mine snakket så mye om serien uten at jeg aner hva de snakker om! Daenerys, irriterende Joffrey, incest, red wedding, white walkers, osv, og nå hold the door.

Nå går jeg inn i binge mode og begynner én gang for alle å se GoT! Gonna have a splendid time :Nikke:

Anonymkode: 86087...d39

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det faen meg nok, nå har vennene mine snakket så mye om serien uten at jeg aner hva de snakker om! Daenerys, irriterende Joffrey, incest, red wedding, white walkers, osv, og nå hold the door.

Nå går jeg inn i binge mode og begynner én gang for alle å se GoT! Gonna have a splendid time :Nikke:

Anonymkode: 86087...d39

Kos deg, og velkommen i gjengen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Eneleh skrev:

Starta å se GoT nå nettopp, etter et års pause. Så sesong 5 episode 7 der Cercei blir tatt til fange på grunn av noe Lancel (er vel søskenbarnet til Cercei?) hadde fortalt. Klarer ikke å huske hva som var greia der? Hva var det Lancel visste? (ikke spoiler please)

Lancel og Cersei hadde et seksuelt forhold tilbake i sesong 1, pluss at Lancel (på ordre fra Cersei) sjenket ekstra mye vin til Robert B. under jakten der han ble skadd og til slutt døde.. 

Anonymkode: 15545...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det har vært lite hint om hun skulle være det. Ikke har hun vært sliten, nedbrutt eller noe annet som kan tyde på graviditet. Hun har hoppet fra et tårn ned i snøen, krysset elv i iskaldt vann, tatt seg nordover uten mye mat og klær på hesteryggen. Jeg tror, hvis Sansa skal være gravid, så har de hintet om det nå. Det er ikke umulig, for Ramsey er jo helt koko etter å skulle få en arving. Og det knytter han enda sterkere til Stark-tilhengerne. Jeg håper virkelig ikke det. Stakkars Sansa, nok må være nok.

Anonymkode: 47aee...bd9

Kom et hint: "I can still feel it. I don't mean 'in my tender heart it still pains me so' — I can still feel what he did in my body standing here right now."

Sagt av Sansa til Littlefinger. Hun viser ikke noe tegn på fysiske skader som ikke er grodd. Skal jeg gjette, så er hun gravid, men får heldigvis ikke barnet. Enten drikker hun Moon tea eller så blir det en abort etter en slåsskamp eller en ulykke.

Det med den setningen og at hun har klær som hinter om en pitteliten mage kan være bare hinting for å lure seerene også, da.

56bf493e1800002d0080be92.jpeg?cache=vgt9

 

Endret av ops2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så har Ramsay Bolton voldtatt Sansa så hardt at han har skadet underlivet hennes, og hun har smerter!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
20 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Jeg kan forstå at folk blir engasjert. Jeg engasjerer meg også men jeg blir ikke besatt som det virker som den del blir.- Men når man oppfører seg som at det er et familiemedlem eller en god venn som har død når noen på Game of Thrones dør da er det og gå for langt.

 

Nei det går ikke for langt. Hele poenget med litteratur/kunst/film og musikk er at det skal røre sjelen og de dypeste følsene hos den som ser/hører på det. Det er det alle kunstnere/musikere/regisører vier livet sitt til og det er det som er det ultimate målet med det de gjør. Det er ekstremt få serier/filmer jeg blir rørt til tårer av. Game Of Thrones er EN av få som har den virkningen. Det betyr bare at serien og karakterene i den er så vanvittig godt gjennomført at fansen lar seg rive med! Det er slik ALLE serier burde være. Game of thrones har satt en standard for hvordan karakterer bør skrives.

 

Jeg får ikke uker av livet mitt ødelagt dersom en karakter dør i serien, men der og da føler jeg enormt mye! Det går innpå meg mens jeg ser. Så når episoden er ferdig er det helt greit en time eller to etterpå :) Personlig hadde jeg ikke orket å kastet bort tid på film og musikk dersom det ikke berørte meg i nevneverdig grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HarryDotter skrev:

 

Nei det går ikke for langt. Hele poenget med litteratur/kunst/film og musikk er at det skal røre sjelen og de dypeste følsene hos den som ser/hører på det. Det er det alle kunstnere/musikere/regisører vier livet sitt til og det er det som er det ultimate målet med det de gjør. Det er ekstremt få serier/filmer jeg blir rørt til tårer av. Game Of Thrones er EN av få som har den virkningen. Det betyr bare at serien og karakterene i den er så vanvittig godt gjennomført at fansen lar seg rive med! Det er slik ALLE serier burde være. Game of thrones har satt en standard for hvordan karakterer bør skrives.

 

Jeg får ikke uker av livet mitt ødelagt dersom en karakter dør i serien, men der og da føler jeg enormt mye! Det går innpå meg mens jeg ser. Så når episoden er ferdig er det helt greit en time eller to etterpå :) Personlig hadde jeg ikke orket å kastet bort tid på film og musikk dersom det ikke berørte meg i nevneverdig grad.

Helt enig! Da bestemoren min døde var jeg knust i flere dager før det sakte, men sikkert begynte å bli lettere. Da Hodor måtte bli igjen ble jeg utrøstelig i øyeblikket og 5 minutter etterpå før livet gikk sin vante gang. Kan ikke akkurat sammenlignes... 

 

Anonymkode: 03c04...30c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...