Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Jeg har også likt alle sesongene, men de har startet så kjedelig. Bare masse prat o.l, og jeg ville ha litt mer action :)

Hva mener du med action da? Krigsscener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var uforutsigbart at Jon Snow ble gjenopplivet. Det har jo ikke skjedd med noen av karakterene før. Det har dødd og vil flere sentrale karakterer som ikke blir gjenopplivet. Det finnes ikke mange slike som The Red Woman, og det er hvertfall ikke mange som vet om de - og de løper ikke rundt og gjenoppliver folk. 

Anonymkode: 15840...4fd

Nei, det var ikke uforutsigbart. Hadde det vært det hadde ikke alle gått rundt å snakket om det FØR episoden. :P

Anonymkode: 42fa3...36c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, jabx skrev:

Hva mener du med action da? Krigsscener?

Ikke nødvendigvis, nei. Bare handling, egentlig. :) At det skjer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakars Walda Frey, og babyen foret til ste sønnens hunder! Jo før Ramsay Bolton får en smekk jo bedre😀 Men Melisandre er sååå digg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hva syns du om siste episoden? Har du noen teorier?

Anonymkode: 15840...4fd

Spennende episode. 

Edit: Spoiler

 

Spoiler

Lurer jo veldig på om det kan være noe i teorien om at Tyrion muligens ikke er en Lannister likeve Også spent på om Catelyn Stark kommer tilbake denne sesongen eller om vi må vente til neste :) l.

 

Endret av Lurvetjofsa
Spoiler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Lurvetjofsa skrev:

Spennende episode. Lurer jo veldig på om det kan være noe i teorien om at Tyrion muligens ikke er en Lannister likevel. Også spent på om Catelyn Stark kommer tilbake denne sesongen eller om vi må vente til neste :) 

Han vil jo være halv Lannister i så fall da. Uansett så er denne tråden kun for tv-serien og da kan det siste du sier anses som en spoiler:

Spoiler

Jeg tror, og håper, at Stoneheart er kuttet fra serien. Tenker det er litt sent å re-introdusere henne så nær slutten, og hvis de skulle gjort det ville det gitt mer mening å gjøre det før Jon ble gjennopplivet. D&D mener selv at de etter sesong 6 kun har mellom 10-15 episoder igjen.

 

Anonymkode: c216e...f32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vil jo være halv Lannister i så fall da. Uansett så er denne tråden kun for tv-serien og da kan det siste du sier anses som en spoiler:

  Vis skjult innhold

Jeg tror, og håper, at Stoneheart er kuttet fra serien. Tenker det er litt sent å re-introdusere henne så nær slutten, og hvis de skulle gjort det ville det gitt mer mening å gjøre det før Jon ble gjennopplivet. D&D mener selv at de etter sesong 6 kun har mellom 10-15 episoder igjen.

 

Anonymkode: c216e...f32

Aaaa, fuck. Beklager, fulgte ikke helt med hvilken tråd jeg skrev i. Skal passe på heretter :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Ikke nødvendigvis, nei. Bare handling, egentlig. :) At det skjer noe.

Det skjer jo noe hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var ikke uforutsigbart. Hadde det vært det hadde ikke alle gått rundt å snakket om det FØR episoden. :P

Anonymkode: 42fa3...36c

"Alle" har ikke gått rundt og snakket om det, noen har bare nevnt det i denne tråden. Dessuten er JS en viktig karakter, uten ham er ikke The Wall så interessant. Det var også noen her som nevnte at for flere sesonger siden møtte vi en som hadde blitt gjenopplivet flere ganger.  

Anonymkode: 15840...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lurvetjofsa skrev:

Spennende episode. 

Edit: Spoiler

 

  Vis skjult innhold

Lurer jo veldig på om det kan være noe i teorien om at Tyrion muligens ikke er en Lannister likeve Også spent på om Catelyn Stark kommer tilbake denne sesongen eller om vi må vente til neste :) l.

 

Det der var en liten spoiler ja, for dem som ikke har lest bøkene. Jeg fikk det selv spoilet for en stund siden, så akkurat det visste jeg, men hadde sikkert blitt litt sur hvis jeg ikke allerede hadde fått det spoilet;)

Men jeg lurer på én ting, hvorfor tror folk at Tyrion kan være en Targargyan? Det virker så lite sannsynlig for meg, men det hadde vært kult hvis det stemmer.

Anonymkode: 15840...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der var en liten spoiler ja, for dem som ikke har lest bøkene. Jeg fikk det selv spoilet for en stund siden, så akkurat det visste jeg, men hadde sikkert blitt litt sur hvis jeg ikke allerede hadde fått det spoilet;)

Men jeg lurer på én ting, hvorfor tror folk at Tyrion kan være en Targargyan? Det virker så lite sannsynlig for meg, men det hadde vært kult hvis det stemmer.

Anonymkode: 15840...4fd

Søk etter "Tyrion Targaryen theory" på f.eks. youtube så skjønner du hvorfor! Mye som stemmer, så jeg skjønner godt at folk tror det ;) Og lite sannsynlig er det faktisk ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående episode 2: ÅÅÅÅÅÅHH!! FOR EN SESONGSTART DERE!

Det drepes, dolkes i ryggen (eller magen lol), skaller knuses, det er Tyrion+drage-action, flåter brennes, lufta er tjukk av hevn (det som skjer i Kings Landing f.eks.) konger og lorder myrdes, den en mer brutalt og kaldt enn den andre. Andre karakterer derimot, vekkes til live! Videre har vi fått et interessant flash-backs (som garantert ikke blir det eneste i denne sesongen), Arya sloss seg videre og halo, Bran er tilbake! (Håper og tror at story-linen hans er litt mer spennende denne sesongen). Og vi er bare i episode 2! Hvis sesongen holder denne farten...!!!!! Wow!

Jeg var faktisk skikkelig usikker på om Jon ville vekkes til live eller ikke. Det var jo egentlig veldig opplagt, men samtidig var det liksom for godt til å være sant. Det er jo ikke veldig GoT at døde karakterer plutselig kommer tilbake (med unntak av han Beric Dondarrion eller andre zombier), og det at viktige hovedkarakterer dør har jo blitt en vane. Plutselig begynte jeg å tenke at det faktisk kunne hende at han virkelig var død, død for alltid..

Derfor var det HELT UTROLIG da han sperret opp øynene og jeg hoppet faktisk opp av sofaen samtidig som jeg skrek høyt av glede. Jeg gråt! Det var AKKURAT det jeg trengte! For han er jo ikke en vanlig bastard håh, åh nei du, Jon Snow er viktigere enn som så og jeg gleder meg masse til å finne ut hvorfor! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti

Jeg derimot likte ikke scenen der Jon sperret opp øynene. Det ble altfor klisjeaktig og forutsigbart, gjennom hele scenen tenkte jeg "nå gir M snart opp, så går de, og så våkner han når alle er ute av rommet". Det ble for dumt, som tatt ut av en hvilken som helst hollywoodserie/film - de kunne i det minste latt han våkne mens de var der. 

Syns sesongen har begynt bra, men er redd det blir for mange storylines. Det er jo bare noen minutter per historie per episode, så man rekker ikke å bygge opp troverdige historier og det hele blir litt vel overfladisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Jeg derimot likte ikke scenen der Jon sperret opp øynene. Det ble altfor klisjeaktig og forutsigbart, gjennom hele scenen tenkte jeg "nå gir M snart opp, så går de, og så våkner han når alle er ute av rommet". Det ble for dumt, som tatt ut av en hvilken som helst hollywoodserie/film - de kunne i det minste latt han våkne mens de var der. 

Syns sesongen har begynt bra, men er redd det blir for mange storylines. Det er jo bare noen minutter per historie per episode, så man rekker ikke å bygge opp troverdige historier og det hele blir litt vel overfladisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Jeg derimot likte ikke scenen der Jon sperret opp øynene. Det ble altfor klisjeaktig og forutsigbart, gjennom hele scenen tenkte jeg "nå gir M snart opp, så går de, og så våkner han når alle er ute av rommet". Det ble for dumt, som tatt ut av en hvilken som helst hollywoodserie/film - de kunne i det minste latt han våkne mens de var der. 

Syns sesongen har begynt bra, men er redd det blir for mange storylines. Det er jo bare noen minutter per historie per episode, så man rekker ikke å bygge opp troverdige historier og det hele blir litt vel overfladisk. 

 

Beklager dobbelpost! 

Endret av Sisti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sitronmelisse
Den 3.5.2016 at 13.00, jabx skrev:

Er det bare jeg som er litt forutinntatt nå som serieskaperne står uten bøkene til å lede seg, eller har det kommet flere klisjé-aktige "punchlines" inn i serien nå enn før?

JA, enig! Hvor har det blitt av Tyrions vidd?!

Forventer at Tyrion klarer å fornærme Varys på mer finurlige måter enn å spille på mannens mangel på baller.  

Trenger noen briter til å skrive manus!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vel. Endelig skjer det noe skikkelig action med Dani da. 

Rip Osha, stakkars Rickon, men det var da endelig godt at noen av disse Starkbarna fant hverandre igjen. Håper de får gjort noe med Ramsay! 

Gleder meg til neste uke! 

 

Og satser på at han rødhårede wildlingen vil ta Brienne til brud, haha, det var intenst. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEEEEI! Vær så snill å ikke spoile før folk har fått sjansen til å se episoden. Den kom i natt, altså får vi som har barn sett den i kveld. ÅÅÅÅÅ

Vet det er min egen feil, glemte meg og trykte inn på tråden...

Anonymkode: d3894...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Kraula skrev:

Vel. Endelig skjer det noe skikkelig action med Dani da. 

Rip Osha, stakkars Rickon, men det var da endelig godt at noen av disse Starkbarna fant hverandre igjen. Håper de får gjort noe med Ramsay! 

Gleder meg til neste uke! 

 

Og satser på at han rødhårede wildlingen vil ta Brienne til brud, haha, det var intenst. 

Enig! Dany har vært kjedelig så langt i sesogen, så på tide at det skjedde noe der. 

Ellers så er "den rødhårede wildlingen" Tormund Giantsbane, og så vidt jeg vet eneste norske skuespilleren i Game of Thrones for tiden (Kristofer Hivju), så han bør jo vi nordmenn vite hvem er ;) hehe. Men helt enig i at Tormund og Brienne hadde blitt ett flott par, hehe. Jeg satt å gliste når de satt så på hverandre under middagen. :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...