Gå til innhold

Går kvinner etter menn med penger?


Gjest Mynona83

Anbefalte innlegg

Gjest Mynona83

Jeg har lest mang en kommentar i ymse diskusjoner her inne hvor det kommer kommentarer fra menn som lyder noe sånt som

"Kvinner vil bare ha menn med penger og makt"

For meg er det helt fremmed, og jeg kjenner meg ikke igjen i utsagnet. Jeg kjenner heller ikke igjen mine venninner i dette.

Hvor kommer denne vrangforestillingen fra? Eller er det sånn at det er jeg og mine venninner som er unntaket?

For meg er penger så utrolig uviktig i en situasjon hvor jeg skal bestemme meg for hvem jeg skal dele livet mitt med. Det kommer fryktelig langt nede på lista. Jeg vil ha en mann som er snill og god med meg, som respekterer meg og er trofast, og som elsker meg. De tingene er høyest på lista - og det er mye mellom de og penger. Jeg har penger selv - jeg jobber - derfor trenger jeg ikke en mann som skal forsørge meg!

Endret av Mynona83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest mang en kommentar i ymse diskusjoner her inne hvor det kommer kommentarer fra menn som lyder noe sånt som

"Kvinner vil bare ha menn med penger og makt"

For meg er det helt fremmed, og jeg kjenner meg ikke igjen i utsagnet. Jeg kjenner heller ikke igjen mine venninner i dette.

Hvor kommer denne vrangforestillingen fra? Eller er det sånn at det er jeg og mine venninner som er unntaket?

For meg er penger så utrolig uviktig i en situasjon hvor jeg skal bestemme meg for hvem jeg skal dele livet mitt med. Det kommer fryktelig langt nede på lista. Jeg vil ha en mann som er snill og god med meg, som respekterer meg og er trofast, og som elsker meg. De tingene er høyest på lista - og det er mye mellom de og penger. Jeg har penger selv - jeg jobber - derfor trenger jeg ikke en mann som skal forsørge meg!

Tja, jeg tror det er en viss sannhet i dette, men jeg tror ikke det handler om pengene i seg selv, snarere at han har evnen til å tjene pengene i utgangspunktet, alstå gjennom å ha høy utdannelse, god jobb og god karriere. Det handler altså ikke så mye om at han har ti millioner på konto, men mer om at han er i stand til å være hovedforsørger i en familie basert på de "ytre" rammene hans i form av jobb og utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fikira

Mannen min tjener betydelig mindre enn meg, så kan ikke påstå penger var grunnen til at jeg ble sammen med han =D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg tror det er en viss sannhet i dette, men jeg tror ikke det handler om pengene i seg selv, snarere at han har evnen til å tjene pengene i utgangspunktet, alstå gjennom å ha høy utdannelse, god jobb og god karriere. Det handler altså ikke så mye om at han har ti millioner på konto, men mer om at han er i stand til å være hovedforsørger i en familie basert på de "ytre" rammene hans i form av jobb og utdannelse.

Det kan være noe i det, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være noe i det, tror jeg!

Jepp, alle kvinner vil ha noen med høy utdannelse og god jobb. Det er der det ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett at dette er en universell sannhet uten modifikasjoner, har jeg kommet fram til at det er noe evolusjonært feil med meg. Da jeg ble sammen med kjæresten visste jeg at han akkurat hadde gitt opp å studere et intetsigende språkfag på universitetet, hadde jobbet et halvt år med hjelp fra NAV og var så vidt gått i gang med sin fjerde universitetsutdannelse (de andre hadde han hoppet av). Likevel bestemte jeg meg altså for at dette var en mann det var verdt å satse på. Og det verste av alt er jo at jeg fremdeles har det superbra med ham og planlegger framtiden med kombinerte studielån og liten økonomisk frihet.

Er jeg egentlig kvinne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er ihvertfall sikkert for min del, det er at jeg går etter en mann med stabil og god økonomi, ikke nødvendigvis rik, men uten postkassa full av regninger/inkasso. Helt ærlig så spiller økonomi en rolle i min søken etter en mann, men etter jeg har bodd med en mann med STORE økonomiske problemer der hvor jeg måtte rydde opp, så får jeg avsky bare jeg hører ordet "blakk eller inkasso-krav". En ryddig økonomi kan vel kanskje passe best å si.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

En ting er ihvertfall sikkert for min del, det er at jeg går etter en mann med stabil og god økonomi, ikke nødvendigvis rik, men uten postkassa full av regninger/inkasso. Helt ærlig så spiller økonomi en rolle i min søken etter en mann, men etter jeg har bodd med en mann med STORE økonomiske problemer der hvor jeg måtte rydde opp, så får jeg avsky bare jeg hører ordet "blakk eller inkasso-krav". En ryddig økonomi kan vel kanskje passe best å si.

Ja, det kan jeg si meg enig i. Inkasso-mannfolk er ikke noe for meg - ikke nødvendigvis fordi de ikke har penger, men fordi det er stikk motsatt av hvordan jeg ordner min økonomi, og jeg kan se for meg en del krangler pga det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en teori om at alle kvinner er individer, og ganske forskjellige. Noen liker høye menn, noen liker tjukke. Noen liker rike, noen liker rockestjerner, mange liker Rune Rudberg, noen søker økonomisk trygghet, noen søker spenning, noen er nymfomane, noen er frigide, noen er lesbiske, noen er snille, mange er deilige, noen er smarte, noen er kyniske, noen er teite, og noen få er veldig kloke.

Jeg har en følelse av at hvis det er ressurser de går etter , så er det kanskje de ressursene som det er knapphet på. En knapphetsressurs er psykisk stabile menn som ikke er utro. Denne kategorien tror jeg er ganske populær.

Jeg tror at for en kvinne som tjener 500000, og er vant til milliongubbe, så kan det bli litt problematisk å tilpasse seg en fattig mann. Men det går, for han er jo så mye deiligere.

Jeg kjenner ei dame som er lei av gubber som koster henne fryktelig mye penger.

Jeg kjenner ei dame som synes venninnene hennes er dumme som jobber bare fordi de ikke har klart å skaffe seg millionær.

Det har vært menn her inne som har observert at damene har løpt til rikere menn.

Dama mi er snill, klok, superintelligent, kreativ, vakker, sexy og trives fint med en med halvsøplete lønnskonto.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en mann logger seg inn på Match så får han vel flest treff på de damene han prøver å imponere.

Hvis han viser seg med dyr klokke og dyr bil, og gir ett inntrykk av velstand og rikdom, så kan han få brev fra golddiggere.

Stiller han i fjellstøvler, så er vel turdamer de som lettest tar kontakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en mann med en god økonomi, slik at jeg slipper å bekymre meg resten av livet for om vi har råd til det ene og det andre. Jeg kan gjerne bli med å bygge opp en stabil økonomi med han, eller møte en som har godt med penger. Kunne aldri blitt sammen med en med lav utdannels eller som ikke ønsker mye ut av livet sitt. Dette fordi jeg selv er en med høye ambisjoner og kommer fra en familie hvor dette stiller høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ute etter en man med penger, men ikke (nødvendigvis) rikdom.

Grunnen til det er at jeg ikke vil ha en lavere levestandar enn jeg har valgt meg igjennom utdannelse og jobbvalg.

Jeg vil ha økonomisk frihet til å feks dra på weekendtur når jeg vil, impulshandle et par fine sko uten å tenke på pengene resten av måneden. Og jeg vil ha en ok bostandard.

Derfor vil ikke jeg bli sammen med noen som da virkelig ikke har råd til det samme som meg. Jeg er villig til å betale for han, men har av erfaringer insett at de fleste mannfolk ikke liker å bli spandert på, iallefall ikke i lengden.

Når det er sagt så mener jeg ikke at jeg skal ha noen milionær eller noe slikt. Jeg er ute etter en mann med normalt god lønn. Altså 20k+++ imåneden. Men det viktigste av alt er at han ikke er en luksusfelledeltager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ha en mann med en god økonomi, slik at jeg slipper å bekymre meg resten av livet for om vi har råd til det ene og det andre. Jeg kan gjerne bli med å bygge opp en stabil økonomi med han, eller møte en som har godt med penger. Kunne aldri blitt sammen med en med lav utdannels eller som ikke ønsker mye ut av livet sitt. Dette fordi jeg selv er en med høye ambisjoner og kommer fra en familie hvor dette stiller høyt.

Jeg hadde ikke blitt godtatt av hverken deg eller hun som ikke blir min svigermor. Men jeg er uansett for gammel, og ikke vil jeg bytte ut dama mi heller.

Folk har forskjellige ambisjoner. Noen vil ha mye sex med dama si. Noen vil ha my sex med??? Noen vil ha makt. Noen vil ha kunnskaper. Noen vil ha sertifikater. Noen vil bli gode på dataspill. Northug vil gå fort på ski. Noen vil ha sprøyta si hver dag. Noen vil ha fet bankkonto.

Det er jo greit å finne noen som har lignende familie og samlivsambisjoner. Men du som vil ha karrieremann, husk at skal dere begge få levd ut karrieren, så bør dere få tak i ei ung og vakker hushjelp slik at dere kan få litt tid sammen og til trening og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Joda, alle er forskjellig. Det er jeg da fullt klar over. Men i samtlige diskusjoner hvor det diskuteres om hun vil ha han, hvorfor datingen gikk skeis, hva er feil med meg osv.. så er det alltid noen som påstår at det fordi han ikke er rik.

Derfor jeg lurer da.. Om flertallet faktisk mener dette, eller om det er den samme bitre AB'en som alltid skriver det, som har hatt 1 dame som har dumpa han pga rotete økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, alle er forskjellig. Det er jeg da fullt klar over. Men i samtlige diskusjoner hvor det diskuteres om hun vil ha han, hvorfor datingen gikk skeis, hva er feil med meg osv.. så er det alltid noen som påstår at det fordi han ikke er rik.

Derfor jeg lurer da.. Om flertallet faktisk mener dette, eller om det er den samme bitre AB'en som alltid skriver det, som har hatt 1 dame som har dumpa han pga rotete økonomi.

Jeg har en kvasistatistisk følelse av at ca 10% av damene går etter lommeboka. Men grunnlaget mitt er for lite. Noen ganger føler jeg at pengeklirr kan lokke helt opp til 25% av damene, men jeg tror neppe tallet er så høyt. Kanskje 25% synes det er en av mange greie egenskaper som passer fint.

Brutal Mann mistet nok ei dame eller fire til rikere gubber, og han var veldig aktiv her i 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er nok mye sannhet i byer og pappamiljøer. Virker som om jenter blir litt mo i knærne av kjekke gutter med bra holdning og mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en mann med ryddig økonomi. Han kan gjerne være deltidsansatt pølsesteker på Statoil, men han skal ha et forbruk som er tilpasset inntektene.

Det er nok lettere for noen mannfolk å si at "hun er en golddigger som bare er ute etter pengene mine, derfor ble det slutt" enn å innse at det kanskje finnes andre årsaker til at forholdet tok slutt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skape et sidespor, men 20 000 i mnd er vel neppe nok til å finansiere stadige spontane weekendturer og impulsshopping, og spesielt ikke om det er barn i bildet - fikk meg bare til å lure på om anonymbrukeren noensinne har tjent egne penger.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skape et sidespor, men 20 000 i mnd er vel neppe nok til å finansiere stadige spontane weekendturer og impulsshopping, og spesielt ikke om det er barn i bildet - fikk meg bare til å lure på om anonymbrukeren noensinne har tjent egne penger.......

Vi snakker vel om 20000 utbetalt, og det holder jo for de fleste hvis dama har like mye. På dette nivået bør ikke penger være noe stress.

Men skikkelige golddiggere sikter høyere. For disse så er en million i bruttolønn litt i slappeste laget.

Den råeste golddiggeren kapret Fiat-Lasse, og tappet hele firmaet hans slik at de gikk på Norgeshistoriens verste milliardkonkurs. Hun er svensk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...